Şeful diviziei M: "Viitorul BMW M3 va consuma mai puţin"

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 08.07.2011
Dr Friedrich Nitschke, noul şef al diviziei M de la BMW, a declarat recent că viitorul M3 va consuma mai puţin decât actuala generaţie, dar că performanţele nu vor fi afectate în niciun fel.

Într-un interviu acordat englezilor de la Auto Express, şeful diviziei M de la BMW a anunţat că viitorul M3 va consuma mai puţin decât actuala generaţie. O explicaţie a acestei afirmaţii ar fi faptul că modelul va renunţa la V8-ul aspirat în favoarea unui motor cu şase cilindri. Contrar zvonurilor din ultima perioadă, BMW nu va construi un V6 pentru M3, ci un motor cu şase cilindri în linie, spun cei de la Auto Express.

Unitatea cu şase cilindri în linie va avea o capacitate de 3.3 litri şi va fi echipată cu trei turbine. Două dintre acestea vor fi acţionate de gazele de evacuare, în timp ce a treia va fi electrică şi va acoperi "spaţiile" dintre acestea, în vederea eliminării totale a lagului turbo, celebrul fenomen de răspuns întârziat la acceleraţie, întâlnit din ce în ce mai rar pe motorizările noi. Pe lângă asta, viitorul M3 va fi echipat şi cu Valvetronic, dublu Vanos, injecţie directă şi multe alte tehnologii de acest gen în vederea eficientizării combustiei.

Caroseria va fi realizată dintr-un amalgam de oţel şi panouri din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Graţie acestor elemente, viitorul M3 va fi semnificativ mai uşor decât actualul model, în timp ce puterea este estimată la 450 CP. Aşadar, ni se pregăteşte un M3 mai puternic, mai uşor şi mai economic. Dar asta nu e tot! Dr. Friedrich Nitschke spune că este posibil un succesor al lui Z3M Coupe, dar nu a fost luată încă o decizie finală în privinţa acestuia. Modelul va fi bazat pe Z4 Coupe, iar realizarea sa nu ar fi deosebit de complicată, subliniază Friedrich Nitschke. Sunt şanse ca nemţii să fabrice şi o versiune CSL a lui Seria 1 M Coupe, aceasta din urmă fiind inspirată din conceptul tii din 2007.

Via | Autoexpress

Comentarii (3)

  • ce stire importanta!!!!!! Intereseaza pe cineva.....?????
    7 5
  • dan_grc
    da, 5% consuma
    Nu prea inteleg titlul, de parca asta ar trebui sa fie principala calitate, sa consume mai putin?
    2 3
  • Who care?...
    Nu complet ignorat acest aspect, dar care din cei care isi vor cumpara un M3 vor fi atat de sensibilizati de 1l/100km in minus?... Ca oricum la 6000-7000rpm consumul va fi "suficient" in ambele cazuri si nu stiu cine va merge cu M3 la consum...
    Nah, oricum, rea idee nu e niciodata reducerea consumului, dar impactul e diferit de la clasa la clasa...
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru