SPANIA: Motocicliştii provoacă doar un sfert din accidentele în care sunt implicaţi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Fundaţia Mutua Madrilena a făcut un studiu pentru a afla riscurile la care se supuns motocicliştii şi câţi dintre aceştia sunt vinovaţi de producerea unui accident. Aparent, în accidentele în care motociclistul este rănit, vinovatul este conducătorul unui alt vehicul. În comparaţie cu şoferii de automobile, motocicliştii sunt de şase ori mai expuşi riscului de a fi răniţi pe şosea. Vorbim acum de şoselele din Spania, unde se presupune că infrastructura este la un nivel superior faţă de cel din ţara noastră. În lipsa unei statistici propriu zise, estimăm că motocicliştii din România sunt cel puţin la fel de expuşi ca riderii din Spania.
Un alt rezultat interesant al acestui studiu este faptul că 8% dintre motocicliştii din Spania sunt afectaţi de un accident cel puţin o dată pe an, iar accidentul respectiv implică un alt vehicul. În cazul automobilelor, valoarea este de 19%. Aşadar, este mult mai probabil un impact cu un automobil decât un impact cu o motocicletă, în special dacă eşti la volanul unui alt automobil.
În schimb, există o diferenţă între tipurile de accidente şi consecinţele acestora.Potrivit societăţii spaniole responsabile de acest studiu, printre cauzele principale ale accidentelor se numără viteza excesivă, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi lipsa de experienţă în manevrarea vehiculelor. În schimb, prezenţa motocicletelor în "unghiurile moarte" ale vehiculelor nu este considerată o cauză a accidentelor, semn că şoferii spanioli tind să se uite mai des în oglinzile laterale, iar motocicliştii sunt ceva mai atenţi decât omologii lor din România.
Via | Highmotor
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii













ne bucuram ca in spania motociclistii sunt mai civilizati, dar la noi in tara procentul este invers
PS. nu bagati in aceeasi oala scuteristii cu mototciclistii.