STUDIU: O treime din carburantul consumat de un motor este risipit prin frecare
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de Centrul VTT de Cercetare din Finlanda şi de Laboratorul National Argonne din Statele Unite ale Americii a relevat faptul că noile tehnologii pot reduce frecările la nivelul unui automobil cu până la 80 de procente, reducând emisiile şi consumul de carburant cu până la 18 procente în următorii zece ani. În termen de 15-25 de ani, consumul de carburant al automobilelor poate fi redus cu până la 61% graţie tehnologiilor la care lucrează inginerii din industria auto.
Din puterea totală dezvoltată de un motor cu ardere internă, 33% este risipită prin căldură, 29% prin răcire şi 38% prin energie mecanică. Din energia mecanică risipită, 33% este consumată prin pierderi de frecare, iar 5% pentru a compensa rezistenţa aerului. Prin comparaţie, un vehicul echipat cu motor electric are doar jumătate din pierderile de frecare ale unui model convenţional. Un autoturism mediu consumă 35% din energia primită din carburant pentru a învinge rezistenţa la rulare a roţilor, 35% pentru frecările din motor, 15% pentru pierderile din transmisie şi 15% prin frânare. Practic, tehnologia actuală a automobilelor utilizează doar 21.5% din energia oferită de carburant pentru a mişca vehiculul.
Există deja soluţii pentru remedierea problemelor cauzate de frecare, iar printre acestea enumerăm acoperirea suprafeţelor metalice cu anumite particule, aditivi pentru lubrifierea motoarelor, anvelope cu frecare redusă umflate la o presiune mai mare decât recomandă constructorul şi multe altele.
Frecările de la interiorul motorului pot fi reduse cu ajutorul nanocompozitelor şi cu microtopografia prin laser a materialelor pentru a trasa fluxul de ulei în vederea reducerii rezistenţei la curgere a uleiului în motor.Până la debutul noilor tehnologii – unele dintre ele fiind deja oferite pe anumite modele, şoferul poate să reducă dramatic consumul de carburant prin reducerea vitezei cu care circulă. Dacă un şofer reduce viteza de la 110 la 100 km/h, consumul de carburant al automobilului său scade cu 16%. Vitezele mai mici permit utilizarea unor presiuni mai mari în anvelope, creşterea presiunii de la 2 la 2.5 bari fiind recompensată cu reducerea consumului cu 3 procente.
Via | Thegreencarwebsite
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Noul Ferrari SC40: exemplar unicat inspirat de legendarul F40

-
Noul Omoda 4 a debutat oficial: lansarea pe piață programată în 2026

-
BMW: Cererea pentru noul iX3 a depășit orice așteptări. 3.000 de comenzi în 6 săptămâni













...si cu cresterea uzurii articulatiilor 10%... :)))
35+35+15+15=100%, deci de unde aţi scos-o pe aia cu 21,5? Din pălărie?