Studiul satisfacţiei clienţilor din Germania: Volvo câştigă acasă la nemţi

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 17.06.2011
Volvo este brandul cu cei mai mulţumiţi clienţi din Germania. În 2011, marca suedeză a bătut Mercedes şi Mazda. Dacia e pe zece, în faţa unor nume mari ale industriei.

Celebra companie de cercetare JD Power a publicat rezultatele studiului de satisfacţie centrat pe posesorii maşinilor mai vechi de doi ani din Germania. Rezultatele din acest an ne arată că cei mai mulţumiţi şoferi germani sunt cei ai unei mărci suedeze - Volvo - şi că posesorii germani modelelor produse de Dacia la Mioveni sunt mai mulţumiţi în medie de maşina lor decât sunt cei ai maşinilor produse de Volkswagen, Porsche, Renault, Opel, Mitsubishi sau Citroen.

Pe podiumul topului satisfacţiei clienţilor din Germania se clasează, în ordine, Volvo, Mercedes-Benz şi Mazda, cele trei mărci lăsând în afara podiumului Mini şi Honda, clasate pe următoarele două poziţii. De altfel, clienţii Mercedes (poziţia a doua în topul general) s-au arătat mai mulţumiţi de maşina proprie decât cei ai Audi (poziţia a şasea) sau BMW (poziţia a opta), constructorul din Stuttgart depăşindu-şi astfel rivalii direcţi într-o luptă ale cărei rezultate sunt aşteptate de fani în fiecare an.

INFO Studiul JD Power 2011 are la bază opiniile furnizate de 17.000 de germani care deţin maşini vechi de cel puţin doi ani.
Aceştia au răspuns la un sondaj care a vizat patru mari elemente de notare: atracţia pentru maşina proprie (performanţe, design, confort, opţiuni, tehnologie), calitatea şi fiabilitatea maşinii propriicosturile de înreţinere (consum, asigurare, costuri de servisare) şi satisfacţia serviciilor oferite de dealer.


Dacia s-a clasat la final pe locul al zecelea în clasament
, fiind una dintre cele 11 mărci care s-au ridicat deasupra mediei. Imediat în spatele Dacia stau Ford, Volkswagen, Seat, Porsche, Renault şi Nissan. 

În clasamentul pe modele, Dacia Logan a reuşit un rezultat remarcabil, ocupând locul al doilea în topul satisfacţiei clienţilor în segmentul B (clasa mică). Câştigătorul segmentului a fost Mazda2, iar pe locul al treilea s-a clasat Mini. Cea mai disputată categorie, cea a modelelor premium de segment mediu, a fost adjudecată de Mercedes C-Klasse, care a bătut BMW Seria 3 şi Audi A4.

 

Comentarii (28)

  • Bravo Dacia
    Excelente rezultate pentru Grup Renault !
    Doar putin a lipsit Renault sa bata Porsche in clasament. La studiul de anul viitor, lucrurile vor sta altfel cu siguranta.
    28 13
  • george
    SAME BS FROM JD
    Yet, the best BS in the world...
    5 3
  • interesant dar irelevant
    7 25
  • @FloRx
    este "irelevant" doar daca ai un chevrolet...
    25 6
  • n-am chevrolet da' tot irelevant ramane (daca imi este permisa o parere proprie)
    10 20
  • cineva
    @FloRX
    "Studiul JD Power 2011 are la bază opiniile furnizate de 17.000 de germani care deţin maşini vechi de cel puţin doi ani"
    Deci, reflectat la populatia de 81 de milione studiul este... irelevant
    15 23
  • Opinie
    Rezultatele spun multe daca te uiti mai atent. Pentru mine rezultatele spun ca Volvo e cea mai ”corecta” masina la preturile unde ”se bat” modelele brandului. La fel, Mercedes e cea mai corecta alegere dintre granzii germani, iar Mazda confirma eforturile de imbunatatire a imaginii brandului din ultimii 5-7 ani. Dacia e unde e caci clientii ei sunt de regula mai putin pretentiosi si masina ii satisface cat de cat. Daca era chiar o masina foarte buna era mai sus in top. Rezultatul e insa bun. Rezultatele francezelor si italienelor sunt modeste caci germanii sunt chititi pe vecinii lor. Coreenele mai au de pus la punct unele lucruri.
    19 15
  • @
    Eu nu as da un AUDI,BMW,MERCEDES,VW pe un Volvo nici in ruptu capului =)).
    PS: Oricum VAG, castiga teren in fata macaronarilor. Deci ? =))
    9 28
  • Carlos
    @cineva
    Daca erai destept luai in considerare parcul auto german, nu populatia tarii ptr a face o comparatie cu numarul celor intervievati.... in fine: studiul e destul de elocvent
    18 5
  • andrei
    relevanță
    Studiul e relevant dacă se compară mere cu mere și pere cu pere. Adică, dacă compari satisfacția clienților de Logan cu cea a clienților de Aveo, studiul e relevant pentru că este vorba despre cam același public, cam cum aceleași așteptări de la mașina lor. Pe de altă parte, dacă compari satisfacția unui client de Logan cu cea a unul client de Mini, studiul nu mai e relevant pentru că așteptările celor doi proprietari sunt cu totul altele. Așa că, da, studiul e relevant pentru cei care știu să îl interpreteze. Pentru restul e total nefolositor
    6 9
  • topuri satisfactie clienti
    nu sunt f. relevante astfel de topuri pt. ca si asteptarile sunt altele de la o marca la alta ...Daca imi iau un porche si dau 100.000 euro pe el ..pai orice mic defect sau imperfectiune o consider o dezamagire.

    Daca dau 7000 pe un logan si scartaie ceva ..sau nu stiu ce plastic mi se pare nasol ...zic asta e ...atata am dat atata am ..daca masina merge bine sunt f. multumit de ea.

    Bineinteles ca si cei care au dacie nu au avut porche inainte sau ceva premium ca sa poata compara.
    8 9
  • cititor
    ce tare...
    saracul @george i-au stricat astia ziua...sa puna vag asa de jos in clasament, dar mai ales in spatele hondei...asta e lasa ca te faci u mare georgica si o sa vada astia de la honda...
    6 1
  • Mircea
    Dacia este mai sus de Volkswagen , Porsche , Alfa Romeo , Opel , Nissan..... ?! Ce studiu de 2 lei ....
    8 13
  • Oarecum nimic nou sub soare
    In vest marcile care in Romania sunt considerate slabe sau proaste sunt vazute (total) altfel decat in Romania. Si asta pentru ca un neamt, care a trait toata viata cu VW, BMW, Mercedes etc. a "gresit" alegand si altceva precum Honda, Toyota, Volvo... sau Logan si a fost (foarte) multumit. Ori romanul isi cumpara Logan nu pentru ca il vrea ci pentru ca doar pe ala si-l permite nou. E o diferenta enorma de mentalitate intre natii. Neamtul nu considera ca marcile lui nu au concurenta (asa cum crede de multe ori romanul), iar imaginea de marca tipic nemteasca ei nu prea o inteleg (cel putin in privinta masinilor). De-asta clasamentele astea par a fi ciudate rau si de-asta ei sunt unde sunt si noi suntem tot acolo de vreo 20 de ani.
    21 2
  • O fi relevant studiul .... n-o fi... cert este ca MB este peste competitie ... m-am prientat bine :)
    0 1
  • Sa felicitam Citroen si Chevrolet... au luat un "meritos" loc 27, respectiv 28 din 28 pozitii
    7 1
  • @
    Eu am un prieten neamt, si cand vede VW, AUDI, BMW, MERCEDES zice ca este ,, mult urat" =))
    El are Mitshubishi, Citroen, Honda.
    6 3
  • satisfactia clientilor
    Păi chiar despre asta e topul.

    Bineînţeles că unul care deă 100000 euro pe o maşină premium vrea să aibă maşină de preţul ăla şi orice chichiţă care-l scoate din starea de extaz îl deranjează.
    Păi doar de-aia a dat un purcoi de bani.
    Dar ce te faci dacă maşina nu porneşte dintr-o chichiţă electronică şi trebuie dusă în service unde stau ăia 3 zile să-şi dea seama de unde este problema ("e de la computer..."). Da, îi dau omului la schimb o maşină, dar el o vroia pe a lui să meargă ca un ceas, la 100k euro. După ce vede nota de plată (că poate a ieşit din garanţie) se face verde-albastru şi uite aşa apare nemulţumirea.

    Dacă un neamţ îşi ia a doua maşină, ca maşină de familie pentru mers la supermarket unde o freacă cu căruciorul diverşi în parcare, vede că-şi face treaba cu ea vară iarnă, fără să aibă probleme, o să fie mulţumit de ea şi să-i dea o notă mare (m-a dus unde am vrut, am îngrămădit în e diverse lucruri fără să-mi fac griji că se juleşte, nu mă rupe asigurarea, e economică şi nici nu s-a stricat a naiba).

    Clasamentul trebuie văzut ca un raport între aşteptările împlinite/ banii daţi pe maşină.

    Asta ca să nu se mai minuneze infantilii de ce Dacia e mai sus decât Porsche în clasament.
    2 7
  • viktor
    volvo
    sa spunem ca VOLVO merita aceasta propaganda pt. imaginea lor, caci oricum calitate la ei este,singura lor problema este managementul (fac auto bune dar nu prea stiu sa la vanda)
    9 2
  • Catalin
    Interesant studiul
    Poate ca nu sunt cela mai rapide masini, poate ca nu sunt cele mai luxoase masini.. dar au ceva aparte masinile VOLVO. E vorba de un sentiment de siguranta care nu il intalnesti la alta masina.... Orice vehicol te duce din punctul A in punctul B... dar putin o fac cu un grad asa mare de siguranta... Poate au castigat datorita faptului ca sunt masini foarte echibrate.
    10 5
  • costel
    VOLVO CONFIRMA
    Da domnul Viktor,intradevar VOLVO are o problema,si cred ca este una legata de modestie.Drept dovada inventiile in materie de Siguranta.Sant oferite tuturor producatorilor auto gratis .In ceea ce priveste calitatea lor VOLVO se poate mandri cu peste 300.000 de masini cu o vechime de peste 30 de ani inmatriculate la nivel mondial iar aceastea este cea mai buna dovada a calitatii.VOLVO FOR LIFE.
    12 5
  • Dan Alex
    ma distreaza ce scriu unii aici...ca nu ar da BMW, Renault si altele pe un Volvo, dar totusi, noi numai la nivelul de viata al nemtilor visam. Oare ei nu au ajuns atat de sus, pentru ca au dat BMW, Audi si altele pe masini care au un pret BUN, un motor fiabil, dotari suficiente, viata lunga, si nu pe ce crede vecinu de la etaju 10.

    Cred ca e nevoie si de inteligenta la achizitionarea unei masini, nu doar de orgoliu.
    12 3
  • Ivanoff
    @MIRCEA MASTER
    Mircea,astept...sa-i zicem...o lamurire la toate commenturile tale (inclusiv testul cu Peugeot 508) unde sustineai ca Seria 3 e de fapt clasa medie cand de fapt e compacta toata ziua,asa cum reiese foarte clar si din graficele de mai sus...
    Si o spun din dorinta de a mai imbunatatii caliatea si exactitatea informatiilor de pe site ca in rest sa ridici in slavi grupul VAG si sa ne prezinti Tiguanul in 6-7 articole diferite nu cred ca e foarte greu...
    5 1
  • m1qtza
    clasamentu lu peste
    asta e facut la comanda volvo!! nu neg ceea ce poate volvo dar Audi i Porche pe locurile alea...sa fim seriosi!
    1 10
  • @m1qtza
    Pun pariu ca nu sti ce fel de masini face Volvo, de condus sau avut unul nici nu poate fi vorba. Nu zic ca este Mecca" industriei auto, dar nici o marca de 2 lei nu e, asa cum sustin unii care nici macar nu stiu de unde provine marca asta.
    Pentru ei exista masinile nemtesti, pentru "bananieri cu doua clase" Volvo e o marca serioasa. De-asta marca asta nu va avea succes prea curand in Romania. Si sincer ma cam bucur.
    13 1
  • ASTIA DE LA VOLVO SUNT TARI FRATE !!!
    mda fratilor..volvo e fiabila, nu aveti ce comenta. ca romanu vrea golf si passat, ca are si vecinu, problema lui. volvo ramane o masina deosebita si fiabila! punct.
    9 1
  • ASTIA DE LA VOLVO SUNT TARI FRATE !!!
    mda fratilor..volvo e fiabila, nu aveti ce comenta. ca romanu vrea golf si passat, ca are si vecinu, problema lui. volvo ramane o masina deosebita si fiabila! punct.
    4 1
  • Clasament
    Frumos clasament si felicitari celor de la Volvo pentru performanta.
    Cred ca e mai greu ca cei de la Volvo sa "comande" un astfel de clasament in Germania, unde lumea se mai pricepe cat de cat la masini. Adica ei produc Mercedes, Audi, BMW, VW, Opel si isi pot face o impresie mult mai usor decat romanii manelisti care nu au auzit de masini japoneze sau suedeze. Un clasament in Germania cred ca e mult mai elocvent decat in Romania si de asta il voi crede. Pentru cei care nu au inteles la ce se refera clasamentul: e vorba de raport calitate/pret si nu de cei mai multi cai putere si cea mai rapida masina. Deci, dragi fani ai masinilor germane: pastrati-le si lasati pe cei care se pricep la masini sa-si ia Volvo, Honda, Mazda sau Toyota :) In final voi va veti bucura de BMW-urile voastre si veti fi primii la liniute si altii se vor "chinui" cu Volvo :)
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru