Tata Motors a creat inca un autovehicul destinat sa inlocuiasca motocicletele

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 06.01.2010
Tata Motors a prezentat un nou model low cost, de data aceasta fiind vorba de Magic Iris, echipat cu un motor diesel de 11 CP si care are capacitatea de a transporta cinci persoane.

Esential

54 km/h este viteza maxima a acestui model care ar trebui sa inlocuiasca motocicletele cu trei roti din India.

Ratan Tata, presedintele Tata Motors, isi continua campania de motorizare a Indiei lansata prin modelul Nano cu viitorul Magic Iris. Modelul are cinci locuri si este echipat cu un motor diesel de 611 centimetri cubi, racit cu apa, care furnizeaza 11 CP. Scopul lui Tata Magic Iris este de a elimina motocicletele cu atas si motocicletele supraincarcate de pe soselele din India si introducerea unei masini ieftine pe piata pentru familiile tinere care au nevoie de un mijloc de transport.

Ratan Tata considera ca poporul indian nu trebuie sa circule pe motociclete supraincarcate, motiv pentru care a dezvoltat modelul Nano. Spre deosebire de Nano, Tata Magic Iris este destinat exclusiv pietei din India. Printre avantajele acestuia putem enumera siguranta suplimentara oferita fata de o motocicleta cu trei roti, ca sa nu vorbim de capacitatea de incarcare suplimentara.

Caroseria lui Tata Magic Iris este rudimentara si este construita in intregime din piese din metal presate in forme cat mai simple. Magic Iris este disponibil atat cu jante de 12 inch si anvelope radiale, cat si cu jante de 10 inch si anvelope crossply –care ofera stabilitate mai buna pe drumuri pavate si o rezistenta mai mare a flancului lateral, in detrimentul confortului si a durabilitatii.

Via | Autocar

Comentarii (9)

  • Daewoo Damas?
    Ce o sa se puna indienii in cap cu asta, asa cum se puneau românii cu Damasul.
    Oare pedale pentru urcat dealurile are?
    Ce se intampla daca toti indienii vor vrea sa stea in faţă precum oltenii?
    4 7
  • ce motor are, oare ,poate de mobra sau de ce?urata-i cashcarabeta asta,daca urca 5 in ea ,uite cum casca gura si i se bulbuca ochii...
    8 4
  • Alex Radoi
    Decat trei "rromani" pe-un scuter de 50cm3 prin Ciorogarla, mai bine 5 indieni intr-o cutie de 600cm3 prin New Delhi. Asa ca s-o lasam jos, ca si la noi si-a rupt foamea gatu', dar din pacate saracii de la tzara nu au acces la net sa-si spuna pasul pe Automarket.
    11 1
  • intebare
    ce se intampla daca pui o frana de la 50 la ora, tinand cont de cat de mare e consola fata, sau nu vine echipat cu asa ceva?
    6 0
  • NeoGalaxy
    Eu sunt curios ce teste de siguranta trece... strutomasina asta. Asta in cazul fericit in care trece macar 1 sau 2.
    6 1
  • Alex Radoi
    Tata Motors makes it a point to note that the Iris Magic is "controlled by a steering that provides car-like on-road stability, while the hard roof, made of sheet metal, provides car-like safety" and that it also features "car-like clear lens headlamps and tail lights". If you've ever seen the tri-cycles in India, you'll understand why.

    Deci nici nu vor sa spuna ca ar fi o MASINA in adevaratul sens al cuvantului, ci doar un mijloc de transport ceva mai stabil si ceva mai sigur decat un triciclu dintr-ala de-al lor de carton si cu motor de scuter.
    5 0
  • Nici nu se vrea a fi o adevarata masina ci doar un inlocuitor de tuk-tuk . In comparatie cu un tuk-tuk , e un adevarat vis! Cat despre rezistenta la un crash-test: cum sa o testezi la impact la 65 km/h ( viteza standard de testare) cand cashcarabeta asta abia atinge "iuteala ' de 54 km/h??
    5 0
  • si io' aici
    sa fim corecti
    Masina nu arata groaznic , forma mi se pare decenta . Daca mai adaugam si faptul ca se vrea o propunere in locul motoretelor cu atas supraincarcate nu vad unde ar fi buba , sigur stai mai confortabil si mai sigur in asa ceva de cat intr-o motoreta cu atas.
    1 0
  • AndreiRN
    S-ar vinde
    Ce s-ar mai vinde asta in romania.
    Porci, cartofi, ceapa, oameni, etc ar transporta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru