Telenovela Opel nu s-a incheiat: Fiat reintra pe fir!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 04.06.2009
Desi saptamana trecuta parea ca lucrurile s-au limpezit in privinta Opel si ca marca germana ajunge la Magna/GAZ, declaratiile recente ale oficialilor germani intorc situatia.

Oficialitatile germane au intors din mers negocierile care au loc intre Magna si General Motors pentru marca Opel, desi partile anuntasera ca au ajuns la un rezultat si ca Opel este al grupului Magna/GAZ. Astfel, intr-o declaratie pe care a dat-o ieri in fata presei, Ulrich Wilhelm - purtatorul de cuvant al guvernului german - a anuntat ca "procesul este inca deschis tuturor ofertantilor".

Intoarcerea cu 180 de grade a oficialilor germani este foarte interesanta, insa ascunde o multime de semne de intrebare. Dupa ce sambata anuntasera oficial ca Magna este partea pe care o prefera pentru continuarea discutiilor si ca exista un acord asupra procentelor pe care fiecare parte implicata le va primi la "impartirea" uletrioara a companiei Opel, aceiasi oficiali din guvernul german anunta ca negocierile sunt inca deschise pentru cei care vor sa suplimenteze oferta.

Decizia este cu atat mai surprinzatoare cu cat BAIC, o companie din China care produce modele Marcedes la Beijing printr-un joint-venture cu producatorul german si care si-a prezentat oferta dupa expirarea termenului-limita initial, fusese respinsa fara drept de apel atunci, intrand acum din nou in calcule.

In acest context, publicatia germana Sueddeutsche Zeitung citeaza surse din interiorul Fiat care afirma ca, in cazul in care negocierile dintre Magna si GM nu vor merge, italienii vor reincepe negocierile pentru preluarea Opel.

BAIC ar putea intra si ei ulterior in acest joc, Reuters sustinand ca oficialii companiei chineze au avut chiar ieri o runda de discutii in urma careia au anuntat ca "iau serios in considerare o supraoferta".

In cazul in care s-ar ajunge din nou la licitatie, avantajul Fiat ar putea sa fie reprezentat de guvernul italian, care pana acum nu s-a implicat in discutii. De aceasta data, Silvio Berlusconi a anuntat ca va sprijini total o noua oferta si ca va lua legatura cu statul german pentru ca oferta Fiat sa fie bine primita.

Opel a primit deja un ajutor de 300 de milioane de euro din partea guvernului german imediat dupa ce partile au ajuns la un consens preliminar, suma fiind absolut necesara pentru supravietuirea marcii in perioada urmatoare. Suma va fi suplimentata ulterior cu 1.5 miliarde de euro.

Conform sefului GM Europe, Carl-Peter Forster, finantarea statului german va continua pana cand discutiile dintre Magna si GM vor fi finalizate, acest lucru "putand sa dureze pana la sase luni".

via | Reuters | Autmotive News | AFP

 

Comentarii (14)

  • Parca ar fi români!
    “Dezbraca-te ca te…, imbraca-te ca nu mai te…”
    8 3
  • mafia
    Mafia intra pe fir.
    italienii sunt disperati, vor sa puna mana pe cele 1,8 miliarde !!!
    Votez CHINA!
    Go BAIC, daca pica oferta MAGNA.
    4 14
  • eu sper ca opel sa ajunga pe mainile fiatului.....daca pica pe mana chinezilor a fi vai si amar de opel......sa vinde dupa aia ca cum se vand copiile chinezesti acum.....iar fiat e un brand ca pe zi ce trece e tot mai puternic.....
    8 9
  • Anti LEE
    SUS PANZELE!
    Bai LEE tu esti cam retardat.Cum sa vrei ca Opelul sa ajunga pe mana chinezilor? Aia mici si furaciosi. opel va ajunge la fel ca Rover daca va fii preluat de chinezi! Fiat cea mai buna solutie dintre cele rele. Cea mai buna solutie era sa nu se ajunga la falimentul GM.
    7 8
  • Andrei.P
    Mama dar esti obsedat cu ura asta impotriva italiei. Chit ca nu cumpara fiat opel sau ca il cumpara si da tot fiat grupul faliment cu tot cu ferrari si maserati tine minte INTOTDEAUNA cand e vb de un benchmark al performantelor lumea se va raporta la italia, Fie ca este vorba de Ferrari fie ca este vorba de Ducati sau Agusta. Nu am auzit pe nici un producator sa zica domne am reusit in sfarsit sa facem o masina mai rapida deca Hondele...in sfarsit masinile noastre de serie sunt mai bune ca Hondele pe segmentul lor.. suntem impliniti.
    11 6
  • Poate au inteles si ei ca o firma pe care o putem simplifica rautacios la un fel de atelier de modelism si o banca (ruseasca!) vor ajunge la performanta mult mai greu sau niciodata decat o firma cu experienta si la proiectare si fabricatie de masini dar si la stari de criza.

    Oricum ar fi, sper sa nu ii lase nimeni pe Chinezi sa construiasca un cap de pod in Europa. Ar fi inceputul unei crize mult mai profunde pentru industria auto...
    6 5
  • off
    Fratilor, voi n-ati vazut ca FIAT alearga dupa banutii promisi de statul X sau Y ??? Hop la Opel, hop la Saturn, hop la Saab........
    unde se vinde o firma auto, cu bani de la bugetul tarii, hop si ei.........
    Porsche a cerut guvernului german un imprumut de 1.75 miliarde de euro, ei, care acum 2 luni cumparau VW GROUP.
    sa fim seriosi, CHINA are banuti lichiz si vor mai cumpara MARCI auto din lume.,
    C-NCAP au deja, la design se pricep bine, le mai trebuie siguranta !!!
    apoi, va fi jale................vor sparge piata...........
    mai vorbim peste 1 an...............
    CHINA investeste lunar in SUA 5 miliarde dolari, acum baga bani in Rusia..............etc................
    Rusia vrea ca rubla sa fie moneda de schimb mondiala.........se schimba roata, noua ordine mondiala vine de la ............
    8 7
  • phanter
    pt AUTOMARKET
    Numele corect al sefului GM Europe este "Carl-Peter Forster".....nu Hans cum apare in articol.

    In alta ordine de idei este doar felul in care guvernul german vrea sa tina Magna sub presiune pana semneaza documentele finale.

    Nu mai va agitati fiecare revista incearca sa mai faca audienta, in cazul de fata au preluat si au tradus ce au dorit din din diverse surse ca sa faca atmosfera aici.
    2 3
  • URAGANU
    super tare
    Bai ce inseamna Guvern si cum isi sustine o marca de renume pana in ultimul moment.

    M-as bucura ca Opel sa "ramana" in Europa.
    1 3
  • Opel/Vauxhall
    Nu cred ca aceasta stire este adevarata din moment ce in mod oficial consortiul Magna/Sberbank a anuntat ca va face o infuzie de 500 milioane euro in Opel . In plus cotidianul german Handelsblatt a anuntat ca in urmatorii 10 ani GM va incasa 6.5 miliarde euro de la noul Opel, aceasta suma reprezentand plata pentru patentele detinute de GM si folosite de Opel . Nu cred ca FIAT ar fi dispus sa plateasca aceasta suma . In 2009, Opel/Vauxhall prognozeaza o pierdere de 1.47 miliarde euro .
    3 0
  • CatalinB
    looooool
    "Sergio Berlusconi" mai incercati =))
    0 1
  • mda
    Eu tot nu inteleg ce treaba are Germania cu Opel ?! Opel nu este proprietatea GM ??/!!!
    0 2
  • george
    OPEL GMBH nu mi se pare deloc americana
    http://en.wikipedia.org/wiki/Opel

    Daca mai ai dubii asupra altor marci foloseste cu incredere wiki
    0 0
  • opel
    Foarte frumos. Asa guvern mai zic si eu. Nu parca ei au reintors negocierile? Nu ma intelegeti gresit, imi plac cei de la magna dar nu imi plac rusi( ei bine doar rusoaicele). Foarte frumos a spus cozappz dar trebuie sa recunoastem ca implicarea guvernului si modul in care dau atentie acestui brand national totusi te face sa iti para rau ca nu esti totusi german. Si URAGANU mi-a placut ce a scris.

    Bravo colega
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru