Toyota vrea să lanseze o reţea socială on-board pentru clienţii săi

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 24.05.2011
Toyota vrea să ducă reţelele sociale la un alt nivel, prin implementarea unei reţele sociale la bordul automobilelor sale. Toyota Friend va debuta pe Prius Plug-in în Japonia şi va fi introdusă ulterior şi pe alte modele.

Clienţilor Toyota din Japonia li se pregăteşte o surpriză: vor avea propria reţea socială on-board. Respectiva reţea va putea fi accesată şi de pe smartphone-uri, tablete sau PC-uri, dar aceasta va fi utilă şi la volan. Reţeaua se numeşte Toyota Friend şi va fi similară, în unele privinţe, cu Facebook şi cu Twitter. Sistemul va debuta în 2012 pe piaţa din Japonia, dar Toyota ar putea introduce această reţea şi pe alte pieţe, dacă va descoperi că are succes. Primele modele care vor beneficia de Toyota Friend sunt Prius PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) şi modelul electric pe care îl vor lansa japonezii în 2012.

Aparent, proiectul reţelei sociale on-board este unul dintre visele lui Akio Toyota şi vine în baza unei colaborări cu Microsoft (semnate în aprilie 2011) şi a unei colaborări cu un furnizor de software de cloud computing – Salesforce.com. Toate utilizările sistemului nu sunt cunoscute încă, primele idei fiind de programare directă a reviziilor şi de a permite comunicarea între şoferii de automobile Toyota, alături de o un sistem de "programări" pentru încărcare automobilelor cu energie electrică de la reţea.

Dacă sistemul va avea succes, Toyota ar putea deveni liderul sistemelor de conectivitate on-board.

O altă utilizare a sistemului ar putea fi de avertizare a altor posesori de Toyota că se apropie de un blocaj în trafic, alături de semnalarea din timp a unor pericole de pe şosea remarcate de sistemele electronice de la bord. Noul sistem media va necesita o investiţie de un miliard de yeni (echivalentul a 12.2 milioane de dolari) şi va avea şi un rol de economisire a energiei, prin sugerarea unei staţii de încărcare libere şi alegerea momentului optim de utilizare a acesteia. Utilizatorii vor putea să activeze reîncărcare automobilelor prin intermediul telefoanelor mobile, iar vehiculele electrice vor consuma mai puţină energie graţie acestui sistem, consideră cei de la Toyota.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • Alo, colega
    Ma aude vre-un posesor Toyota? E liber pana la Focsani? ;))
    4 0
  • Nice Trend
    Pacat totusi ca fiecare a incercat ceva asemanator sau macar un sistem infotainment individual. Intai Fiat cu Blue&Me, apoi Ford cu Sync etc... Daca toti colaboreaza cu Microsoft macar pe segmentu' asta de embedded mai acapareaza si ei ceva din market, ca pe piata telefoanelor au furat-o grav de la gugal :)
    1 0
  • jijiman
    Erata
    "Aparent, proiectul reţelei sociale on-board este unul dintre visele lui Akio Toyota..."

    Probabil dl. Toma se refera la Akio Toyoda, CEO Toyota. http://en.wikipedia.org/wiki/Akio_Toyoda. Presupun (sper) ca este doar o scapare si nu necunostinta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru