Viitorul Alfa Romeo 169 va prelua platforma lui Chrysler 300C

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 16.06.2009
Noua generatie a modelului Alfa Romeo 169 va avea la baza platforma actualului Chrysler 300C si va debuta pe piata abia in 2011.

Alianta dintre grupul Fiat si americanii de la Chrysler va duce inevitabil la o folosire comuna a uzinelor si platformelor actuale sau viitoare. Italienii vor cauta sa profite primii de pe urma intelegerii cu gigantul din Detroit, Alfa Romeo urmand sa dezvolte noua generatie 169 pe platforma actualului Dodge Charger.

In aceste conditii, sedanul Alfa va imparti aceeasi platforma si cu Chrysler 300C, ampatamentul modelului urmand sa masoare cu putin peste 3 metri. Suspensia va fi complet regandita iar gama de motorizari va fi adaptata. Noua generatie 169 va fi produsa incepand cu 2011 la uzina Bramalea din Brampton, o localitate situata in apropiere de Ontario, Canada.

Momentan nu se cunosc alte detalii legate de viitorul Alfa Romeo 169, insa analistii de la IHS Global Insight se asteapta ca pretul de pornire sa se situeze in jurul valorii de 45.000 de euro.

Aceeasi analisti anticipeaza ca Fiat 500 va fi produs la uzina din Toluca, Mexic, comercializarea sa in Statele Unite urmand sa fie demarata in iulie 2011.

Pentru inceput, se asteapta ca micul 500 sa insumeze 25.000 de exemplare vandute anual in SUA.

via | Autocar

Comentarii (23)

  • Alfa 169 bazat pe platforma lui 300C ce la randul sau este bazat pe platforma "pen-penultimului" E Class.
    Daca va luat si fiabilitatea celor de la Mercedes si o vor introduce in grupul Fiat, s-au scos micii italieni :)
    5 2
  • da e bazat pe platforma w210, cam veche tehnologia (din '95); cat despre fiabilitate nu prea are legatura cu platforma pe care e gandit un model :)
    4 1
  • bv alfa asta da progres!!!! folositi o platforma de acum 14 ani a mercedesului E Klasse parca!! oare de ce nu se baga la una de "cobra" ...macar stie lumea ca e fiabila! Oricum rusinos pt macaronari ca de 11 ani nu au schimbat platforma la 166 ...care mi se pare ca de vreo 3-4 ani nici nu se mai produce
    6 0
  • cu o platforma veche de 14 ani alfa romeo vrea sa se bata cu performeri ultramoderni in clasa asta gen audi a6, bmw seria 5, noul merc e-klasse si Jaguar XF.
    o sa aiba nevoie de muuuuult noroc
    11 0
  • adrian
    ha ha
    300C e bazata pe platforma vechiului S-klasse nume cod W220 si nu cel de la E-klasse. oricum o platforma foarte invechita
    4 2
  • super tare
    Ei, pentru FIAT e foarte buna platforma, mai ales ca este criza auto.Putem sa comentam cand vedem produsul final, asadar sunt doar speculatii.
    2 1
  • @challenger
    nu ai ce sa comentezi cand evolutia inseamna involutie! ce ar fi sa folosesti tu acum un p3 in loc de dual core ??lucrurile sunt cam la fel si aici...cine are nevoie o sa cumpere bininteles dar nu mai ai pretentii de marca de lux a unui gigant auto (ceea ce fiatul a devenit/devine) vei fi o ratusca "urata" care nu mai are ce cauta in gasca celor mari
    4 1
  • Pentru msg de sus---Nu stiu de ce trebuie sa iti sara mustaru din nas pentru ca mi-am dat cu parerea. Platforma Chrysler 300C poate sa fie veche, dar inca este competitiva , sa nu uitam ca foloseste un plan Mercedes care este marca premium. Nu cred ca ai curajul sa renegi ce am zis.
    1 3
  • @adrian
    platforma lui 300c contine doar cateva elemente ale suspensiei fata de la s-klasse w220, in rest e mai mult de la e-klasse w210
    0 2
  • de asta voiau si Opel
    ce bine le picau si niste platforme de Opel, dar de neamtul nu e prost si s-a orientat catre Magna.
    2 0
  • zarnesteanu
    sa ma cracanez de ras
    Mai Bogdane, mai omule ... :) N-am fost niciodata intre cei care va injura aici pe site. Da-mi voie totusi sa-ti zic una mica, asa, ca de la un tip care va respecta. :):):)

    Ontario e o provincie a Canadei. Bramalea e o zona din Brampton unde intr-adevar e o fabrica a lui Chrysler.

    Dar de aici si pana a scrie ca "uzina Bramalea din Brampton, o localitate situata in apropiere de Ontario, Canada." e cale lunga.
    Atat de lunga ca ma umfla rasul de-a binelea. Anyways :)

    In ceea ce priveste masina, Chrysler 300C are o tinuta frumoasa, care impune respect. Un design class. Ce nu-mi place la ea sunt geamurile laterale prea mici si faptul ca e grea in raport cu motorul. Daca pui pe el un HEMI, ei da, cu totul alta poveste. Ii da fum chiar si oh, iertati-ma, prostiei aleia de Pishan 350Z.

    Am trait momente inaltatoare sa-l vad albit la fata pe basinosul din nissan cum venea spasit la semafor langa Chrysler dupa ce-si daduse duhul la verdele precedent.
    1 3
  • @zarnesteanu
    Mda, pune "HEMI" (Mopar) motor american fara limita de consum.
    Bravo. In zilele astea fix aia le mai trebuie. Oare de ce or fi picat Chrysler asa tare? Sunt obligati sa se se adapteze la motoare cu cilindreea mai mica si consum rezonabil.
    HEMI e un porc gurmand cu vremea apusa.
    E timpul motoarelor mici cu randament mare.
    4 0
  • Funny
    Ce tare e cand isi dau cu parerea toate babele despre mitraliere... :))
    3 2
  • @zarnesteanu
    Trbuia sa para un bzion sa compare gugustiucul cu veverita, parca are vre-o legatura stirea cu HEMI si 350Z, sau a uitat sa ne spuna vre-un model falimentar Chraysler care bate si prostia aia de GTR.:))
    1 0
  • un cuore sportivo
    macelaresc ce o mai ramas si din marca asta.astia chiar is tampiti.
    0 1
  • @mowgli
    ce cuore sportivo ma cand ei au motoare de max 260 hp????
    2 0
  • @habar n-am
    cuore sportivo e deviza marcii si a fanilor marcii.nu trebuie sa ai 894 de cai putere ca sa simti ca ai o masina sport.vezi alfa 75 (the legend) si multe alte modele.dar nu ma mai cert inca o data pe subiectul asta.eu am parerea mea despre alfa si nu mi-o schimb.dar iti spun ca intr-un clio de 190 de cai faci pe tine.nu puterea masinii conteaza, sau nu 100%, conteaza si feeling-ul care ti-l transmite masina.
    1 1
  • Andrei.P
    Nu conteaza intotdeauna CP. Eu am o alfa 33 1.7 QV 16v boxer.. si e cam senzatie chiar daca are doar 140 cai (1000 greutate proprie cu tot cu sistem de 4x4 permanent) si eu pun pariu cu tine ca un golf gti nu se tine dupa mine pe serpentine si are 200 cai...
    0 1
  • @andrei p
    =)) asta a fost cea mai tare ...e bine ca TU crezi asta :)) cred ca nu sti cat de bine lucreaza suspensia independenta de pe un g5 gti! dc as avea langa bucuresti un traseu te-as provoca si am chema editorii automarket sa filmeze ca sa nu mai faci afirmatii idioate ! intr-adevar nu conteaza doar puterea dar te arunci la afirmatii de toata jena...si probabil sti ce a patit wrx-ul pe circuit...cateodata nu e de ajuns sa ai un 4x4
    0 0
  • @andrei p
    facem pariul dc masina ta e stoc (pt ca eu asa o am )
    0 0
  • Andrei.P
    Deocamdata e stock.. dar urmeaza in viitorul apropiat axe cu came colombo barianni si squadra chip.. si ce o sa mai pot pune. In general pe circuit te bate greutatea pe care o are masina. A mea are 1010 kg.. Daca tu te ismti bine comparand o masina din 2005+ cu una din 91 si sa speri ca o sa castigi.. e trist
    0 0
  • Andrei.P
    Bariani* Daca chiar vrei si stii un loc unde am putea sa facem testu.. imi dai uns emn aici
    0 0
  • farcas
    alfa
    am o rugaminte , mergeti cu o alfa , de maxim 3 ani si dupa aia faceti comentarii. facem comparatii cu masini chiar cu 40 cp in plus . pb e sa stii sa conduci o alfa
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru