Viitorul Porsche Cayenne - informatii complete

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 11.01.2010
Noua generatie Porsche Cayenne va creste in dimensiuni si va face loc in gama de motorizari unui hibrid care desi dispune de 375 de cai putere consuma doar 6.8 litri/100 km.

In asteptarea noii generatii Porsche Cayenne, noi informatii deespre SUV-ul german sunt date publicitatii. Se pare ca modelul din Stuttgart, asteptat sa debuteze la Salonul de la Geneva, va adopta un tren de rulare hibrid precum si mai multe motorizari imbunatatite.

Spre deosebire de vechea generatie, noul Cayenne va fi mai usor cu aproximativ 10%, ceea ce se traduce intr-o reducere a masei totale cu pana la 205 kilograme. Chiar si asa, oficialii germani sustin ca echipamentele modelului vor fi cu 70 de kg mai grele. Procesul de slabire a presupus folosirea unor portiere cu 39 de kg mai usoare si a unor elemente de sasiu din aluminiu, care mai scapa de 66 de kilograme.

Desi nu exista date despre dimensiunile noului model, oficialii Porsche au lasat sa se inteleaga ca ampatamentul va creste cu 40 de mm pana la un total de 2895. Aceasta imbunatatire se va resimti si in interior, unde exista promisiuni pentru un spatiu generos la nivelul picioarelor si al portbagajului, unde exista acum cu 120 de litri in plus. In conditii normale, capacitatea este de 670 de litri in timp ce cu bancheta rabatata acesta totalizeaza 1780 de litri.

Sub capota se vor afla trei motoare pe benzina si un singur diesel, la toate acestea fiind cuplate o cutie automata de ultima generatie cu opt rapoarte.

Entry-level-ul este asigurat de o unitate V6 de 3.6 litri si 296 cai putere, in timp ce gama de motorizari va mai include un V8 de 4.8 litri pe Cayenne S si V8 de 4.8 litri supraalimentat, adapostit sub capota lui Cayenne Turbo.

Nu va lipsi nici diesel-ul, care va primi o serie de imbunatatiri la nivel de putere si consum, sub capota urmand sa stea acelasi V6 de 3.0 litri. Vestile mari vin insa atunci cand vorbim despre versiunea ecologica a modelului, hibridul mult-asteptat , gata sa se alature gamei din Sttutgart la scurt timp dupa lansare.

Vorbim despre un tren de rulare hibrid, care actioneaza toate rotile si este compus dintr-un motor conventional, pe benzina, de 3.0 litri si 328 de cai putere ajutat de un mic motor electric, care isi contribuie si el cu inca 46 de cai. Puse cap la cap, puterile celor doua motoare insumeaza 375 de cai, cu 20 de cai mai mult decat Cayenne S de serie. Tot oficialii Porsche sustin ca noua generatie ofera o economie de carburant si emisii mai scazute cu pana la 23 de procente, rezultat obtinut in urma unor sisteme de ultima generatie cum ar fi start-stop si echipamentul de regenerare a energiei electrice pierdute le franare.

Toate resursele sunt stocate in interiorul unei baterii.

In aceste conditii, trei dintre versiunile amintite mai sus vor reusi sa scoata un consum mediu mai mic de 8.4 litri /100 km. Cayenne Hybrid promite insa si mai putin, consumul mediu oficial al celui mai ecologic SUV din istoria Porsche fiind stabilit la 6.8 litri/100 de km in timp ce emisiile se situeaza sub 200 g/km.

Asemeni modelului actual, viitorul Cayenne va continua sa fie produs de uzina Volkswagen din Bratislava, Slovacia, impreuna cu fratii de concern Touareg si Audi Q7. Retusurile finale vor fi facute insa la Leipzig, Germania, unde ia nastere si Panamera.

via | Autocar

Comentarii (3)

  • Virusu'
    cayenne
    actualul porsche cayenne turbo e mult peste toate suv-urile, va intreb cine va putea concura cu noul turbo?!
    6 3
  • bmw power
    BMW X5M BMW X6M poate i-ti suna cunoscut
    4 2
  • bmw power
    scuze, ca performante deja BMW a facut ceva pe ei,ca si consum nu.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru