OFICIAL: Renault Captur Concept

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 10.02.2011
Standul Renault de la Geneva îi va face loc unui nou concept, pe nume Captur. Acesta va fi echipat cu un motor diesel experimental, care oferă 160 CP şi 380 Nm dintr-o unitate de 1.6 litri.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Renault Captur Concept
Lungime (mm) 4.223
Latime (mm) 1.950
Inaltime (mm) 1.586
Ampatament (mm) 2.624
Greutate (Kg) 1.300
Capacitate (cc) 1.598
Puterea maxima (CP/rpm) 160
Cuplu maxim (Nm/rpm) 380/1.750
Viteza maxima (Km/h) 210
Acceleratie 1-100Km/h (s) 8

Esential

29 de secunde îi sunt necesare lui Renault Captur să parcurgă un kilometru cu start de pe loc.

Renault a prezentat astăzi un set de imagini al noului său concept pe care îl va prezenta la Geneva. Acesta se numeşte Captur şi reprezintă viitorul mărcii franţuzeşti în materie de limbaj de design. În opinia designerilor Renault, Captur este succesorul lui DeZir şi reprezintă o evoluţie a ideii prezentate de echipa de design a constructorului francez. Mai precis, în timp ce DeZir exprima pasiunea de la începutul unei aventuri, noul Captur adresează cea de-a doua fază a acestui ciclu, care se referă la explorarea reciprocă. Tocmai de aceea, designerii francezi au realizat un crossover sportiv, destinat cuplurilor tinere care vor să descopere lumea, după cum a clarificat Laurens Van den Acker, directorul de design Renault.

"Noul concept este bazat pe limbajul de design fundamental prezentat pe DeZir, dar are o dimensiune mai tehnică şi mai funcţională a acestuia, fără să-şi piardă din senzualitate", a declarat Alex Breun, directorul departamentului de concepte de la Renault.

Renault Captur este echipat cu un motor Energi dCi 160 twin-turbo, dezvoltat în baza motorului Energy dCi 130. Noul propulsor furnizează 160 CP şi un cuplu motor maxim de 380 Nm.

Puterea litrică atinge pragul de 100 CP per litru, din moment ce unitatea are o cilindree de 1.6 litri. Cuplul motor maxim este furnizat încă de la 1.750 rpm, iar acesta este transmis la roţi prin intermediul unei transmisii EDC (Efficient Dual Clutch) cu dubluambreiaj. Emisiile de CO2 ating pragul de 99 de grame per kilometru.

Cei de la Renault au echipat acest concept cu un nou diferenţial mecanic cu alunecare limitată, care se numeşte RX2. Respectivul diferenţial este capabil să transmită cuplul motor în proporţie de 100% la roata cu cea mai multă aderenţă dacă acest lucru este necesar. O altă inovaţie tehnică a celor de la Renault se numeşte Visio-system, ceea ce reprezintă o cameră video montată în partea superioară a parbrizului pentru a-i oferi şoferului o serie de funcţii de asistenţă pentru a reduce stresul la care este supus acesta.

Via | Renault

Comentarii (8)

  • Nissan Juke in varianta Renault
    Arata OK !
    18 1
  • 1.6 dci bi-turbo la 160 cp? interesant motor, interesante inovatii
    31 1
  • imi place
    deabia astept sa vad noul Clio
    23 1
  • Ceva nou
    Simpatica semnalizarea si interesanta transmisia.Despre motorul Diesel cu 160 CP la 1,6 l laturatie mititica,hmm.
    7 1
  • Decimus 4U
    Renault
    Nu ma pasioneaza Renault dar trebuie sa recunosc ca au motoare foarte bune...daca fuzioneaza cu Mercedes o sa iasa o treba buna.
    Parerea mea!
    9 0
  • Captur
    Foarte frumoasa / cu multe noutati inclusiv noul motor dci de 1.6 ff interesant / sa vedem ce regasim din acest concept in viitoarele modele Renault.
    13 0
  • Cool!
    Super conceptul!!
    Sper si eu ca Renault sa foloseasca multe elemente caracteristice din conceptele lor.
    13 0
  • .......
    nu sunt deloc fan VW dar nu pot sa nu remarc asemanarea farurilor....cam seamana nu?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru