ANALIZĂ: Cum s-a votat la Car of the Year - între Nissan Leaf şi Dacia Duster

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 30.11.2010
De ce a luat Duster locul al şaptelea din şapte finalişti? Şi de ce a câştigat Nissan Leaf? Automarket a analizat opiniile membrilor juriului şi vă prezintă câteva concluzii.

Esential

57 de membri ai juriului au votat în COTY 2011.
20 de membri ai juriului l-au pus pe Nissan Leaf pe prima poziţie în topul personal. Alţi 13 au pus modelul japonez pe ultimul loc.
28 dintre membrii juriului l-au plasat pe Duster pe ultimul loc. Alţi 6 membri l-au poziţionat pe prima poziţie.
1 model a reuşit să primească puncte de la toţi membrii juriului: Alfa Romeo Giulietta.
9 puncte a fost diferenţa finală dintre primul loc (Nissan Leaf) şi al doilea (Alfa Giulietta).

Recent încheiatul European Car of the Year 2011 a fost una dintre cele mai disputate ediţii de până acum ale celei mai importante competiţii europene de acest tip. Dacă de obicei vorbeam de un câştigător care a atras simpatia multor membri ai juriului şi a fost apreciat ceva mai puţin de alţii, Nissan Leaf - modelul câştigător din acest an - a primit voturi dintre cele mai complexe, acestea mergând de la maximum de puncte posibile (10) la minimum (0).

Nissan LEAF - Noutate absolută sau încă prea crud?

În principiu, o analiză a voturilor acordate de către cei 57 de membri ai juriului arată că opiniile legate de meritul modelului electric Nissan de a fi ales Maşina Anului în Europa au fost diametral opuse. Astfel, 20 de membri ai juriului i-au acordat cele mai multe puncte lui Leaf, trei dintre aceştia (un francez, un german şi un norvegian) acordându-i chiar 10 puncte, maximum disponibile pentru un model. Pe de altă parte, au existat 13 juraţi care au considerat ca Nissan Leaf este ultimul model dintre cele şapte prezente în finală, 9 dintre aceştia acordându-i modelului japonez zero puncte.

Din explicaţiile ambelor părţi, deducem că Nissan Leaf a fost apreciat pentru soluţiile tehnologice şi pentru poziţionarea sa, dar a fost depunctat pentru că juraţii au considerat că un model cu autonomie coborâtă şi care nu beneficiază de o reţea de încărcare îndeajuns de vastă nu poate emite pretenţii. 

Analiza voturilor pe naţiuni ne arată că cei şase spanioli prezenţi în juriu au votat masiv împotriva lui Leaf (din şase, patru i-au acordat zero puncte, doi i-au acordat un punct), aceştia fiind dublaţi de italieni (Leaf a primit zero puncte din partea a patru din cei şase membri italieni ai juriului). Pe de altă parte, britanicii, francezii, maghiarii şi juraţii din ţările nordice au contribuit serios la zestrea de puncte adunate de Leaf. Nemţii au avut opinii amestecate (1, 2, 7, 7 şi 10 puncte), în timp ce cei doi portughezi prezenţi în juriu s-au aflat în tabere diferite (7 puncte din partea unuia, zero din partea celuilalt).

  • "Lumea are nevoie de maşinile electrice pentru a deveni mai puţin dependentă de petrol şi pentru a reduce emisiile şi poluarea fonică. Leaf este o maşină reală, de mărime medie, fără a veni cu multe dintre compromisurile pe care le-au făcut maşinile electrice în trecut. Ce m-a fascinat a fost modul în care maşina se manevrează pe şosele virajate. Virtual fără ruliu, cu aderenţă bună pe partea frontală, cu direcţie uşoară - această maşină e chiar plăcută la condus. De asemenea, calitatea oferită este mai degrabă bună, iar exteriorul este îndeajuns de futuristic pentru a ieşi în evidenţă. Bineînţeles că nu ştim în acest moment cum se va comporta maşina în mâinile clienţilor, care va fi fiabilitatea şi cum se va creşte şi va scădea autonomia vara şi iarna. Dar am încredere în Nissan că au luat în calcul toate aceste necunoscute. Am votat Leaf pentru a recompensa curajul companiei de a conduce restul industriei într-un teritoriu încă necunoscut." - THOMAS IMHOF (Germania) - 10 puncte pentru Nissan Leaf.  
  • "Nu există niciun dubiu legat de faptul că Nissan Leaf este marea noutate în lista modelelor eligibile în acest an. Dar, după părerea mea, este mult prea devreme să alegem o maşină electrică ca Maşina Anului. Leaf se conduce bine, are aspectul, funcţionalitatea şi confortul unei maşini normale, dar nu poate fi considerat o maşină normală din cauza preţului extrem de ridicat, a autonomiei limitate şi a desfacerii limitate pe pieţele importante ale Europei, unde Leaf nu va ajunge decât la mijlocul anului viitor.
    Aş fi fericit să pot vota o maşină electrică sau o maşină cu propulsie alternativă atunci când toată lumea îşi va permite să cumpere una şi când, în primul rând, va putea fi utilizată ca o maşină normală. Decoamdată nu se întâmplă acest lucru."
    - ALESSANDRO FERRARI (Italia) - 0 puncte pentru Nissan Leaf. 

Dacia Duster - Între ieftin, bun, spartan şi retrograd

Apariţia surprinzătoare a lui Dacia Duster printre cei şapte finalişti a fost cea mai mare reuşită de acest tip din istoria constructorului de la Mioveni. SUV-ul românesc a terminat concursul pe ultimul loc între finaliste, însă a reuşit să atragă atenţia şi chiar să primească cele mai multe puncte din partea a şase dintre membri juriului.

Cele mai multe puncte obţinute de Duster au venit din partea unui belgian (Stephane Lemeret - 7), a unui francez (Alain-Gabriel Verdevoye - 8), a unui portughez (Francisco Mota - 8), a unui rus (Vadim Ovsiakin - 6), a unui spaniol (Sergio Piccione - 7) şi, oarecum normal, din partea singurului membru român al juriului, Dan Vardie (6 puncte). Duster a mai primit 8 puncte din partea francezului Jean-Jacques Cornaert, care l-a pus însă pe prima poziţie pe Nissan Leaf. Pe de altă parte, 28 de juraţi l-au pus pe Duster pe ultima poziţie în ceea ce priveşte opţiunile personale, 13 dintre aceştia acordându-i modelului Dacia zero puncte.

În principiu, discuţia în contradictoriu dintre juraţi a vizat, în cazul lui Duster, diferenţele dintre avantajul evident al modelului românesc (accesibilitatea) şi dezavantajele evidente, subliniate de faptul că modelul românesc nu îşi aduce aportul la evoluţia industriei auto. Au existat şi opinii cel puţin curioase, cum este cea a norvegianului Rune Korsvoll sau a danezului Peter Aaboe. Aceştia i-au acordat lui Duster unul, respectiv zero puncte, o parte din motivaţiile lor fiind faptul că modelul românesc nu este disponibil pe pieţele din aceste ţări nordice. Cu toate acestea, Korsvoll şi Aaboe nu s-au sfiit să-i acorde lui Nissan Leaf 10, respectiv 5 puncte, în condiţiile în care modelul Nissan nu circulă încă pe nicio şosea europeană. 

Voturile pe naţiuni ne arată faptul că cele mai proaste note pentru Duster vin de la britanici, de la elveţieni, de la juraţii din ţările nordice (toţi cei tre suedezi i-au acordat lui Duster zero puncte) sau de la olandezi. Deşi Dacia a reuşit să atragă destui clienţi în Germania şi Italia, membrii juriului din aceste ţări i-au acordat modelului românesc maximum 3 puncte (nemţii au mers pe 0-1-3-1-3-1 puncte, iar italienii pe 2-3-2-3-2-2). Pe de altă parte, Duster a stat bine în voturile ruşilor, ale francezilor (deşi Phillipe Gegout i-a acordat zero puncte), ale portughezilor şi, parţial, ale spaniolilor. 

  • "Excelentul raport calitate/preţ va ridica modelul la nivelul de aşteptări ale brandului românesc, dar Duster nu se ridică la multe dintre elementele care se cer la Car of the Year, în condiţiile în care contribuţia sa la capitolele tehnologie, motoare, etc este zero" - PEDRO FIGUEROLO (Spania) - 0 puncte pentru Dacia Duster. 
  • "Dacia Duster nu se găseşte pe piaţa daneză dar, chiar şi dacă ar fi fost, preţul său redus nu este destul pentru ca modelul să fie luat în considerare" - PETER AABOE (Danemarca)  - 0 puncte pentru Duster  
  • "Dacia Duster nu primeşte niciun punct din partea mea deoarece îi lipsesc elementele standard de siguranţă ale unei maşini moderne" - MARIANNE STERNER (Suedia) - 0 puncte pentru Duster 
  • "În acest an, principala inovaţie care priveşte consumatorul este aici.
    O astfel de maşină cu un astfel de preţ este o adevărată revoluţie, atât din punctul de vedere al conceptului, cât şi din cel al industrializării. Este cu cel puţin 50% mai ieftin decât mulţi dintre rivalii săi direcţi. Iar producţia într-o ţară aşa-numită low-cost explică doar parţial acest preţ. Renault a regândit total automobilul. Evident că Duster este zgomotos şi puţin rafinat. Dar este, în acelaşi timp, o maşină adevărată, atractivă, practică, versatilă, spaţioasă, sigură, confortabilă şi departe de a putea fi numită proastă la condus. Pentru clienţi este un adevărat chilipir. Succesul său este atât de ridicat, încât fabrica din România nu face faţă comenzilor."
    - ALAIN-GABRIEL VERDEVOYE (Franţa) - 8 puncte pentru Duster 
  • "Duster ne arată că o maşină low-cost nu trebuie să fie urâtă. ne arată că o maşină low-cost nu trebuie să fie mică. Motorul 1.5 dCi este unul foarte bun, spaţiul interior este mai mult decât acceptabil şi poate veni cu tracţiune 4x2 sau 4x4. Duster e chiar şi un off-roader competent. E pur şi simplu o maşină bună de familie şi demonstrează că o astfel de maşină nu trebuie să fie atât de scumpă pe cât ne-am obişnuit noi. E o alegere foarte raţională." - FRANCISCO MOTA (Portugalia) - 8 puncte pentru Duster 
  • "Primul SUV/Crossover dezvoltat inteligent care democratizează segmentul european. Următorul adversar direct se află la peste 5000 de euro. Dar cea mai mare surpriză vine din partea abilităţilor 4x4, care se află deasupra oricărui concurent şi peste orice ne-am putea imagina din partea unui model Dacia. Duster este maşina prezentului şi este cel mai atractiv model din gama europeană Dacia." - DAN VARDIE (România) - 6 puncte pentru Duster 

CUM A VOTAT ROMÂNUL DIN JURIU?

Dan Vardie, reprezentantul României în juriul Car of the Year, a ales să acorde punctele pe care le avea la dispoziţie destul de echitabil între cei şapte finalişti. Astfel, diferenţa dintre primul clasat în topul personal (Dacia Duster) şi ultimul model în acest clasament din punctul său de vedere (Citroen C3 şi Volvo S60, la egalitate) este de doar patru puncte. Dacă Duster a primit 6 puncte, C3 şi S60 au adunat din partea jurnalistului român două puncte. Pe podiumul lui Dan Vardie au stat, pe lângă Duster, Nissan Leaf (5 puncte) şi Opel Meriva (4 puncte). Ford C-Max şi Alfa Romeo Giulietta (câte 3 puncte) au completat grila oferită de Dan Vardie.

CLICK AICI pentru a vedea întreaga grilă de punctare a celor 57 de membri ai juriului.
CLICK AICI pentru a citi o analiză nonconformistă a voturilor juriului Car of the Year 2011. 

CLASAMENT FINAL EUROPEAN CAR OF THE YEAR 2011
 

1. NISSAN LEAF (257p)
2. Alfa Romeo Giulietta (248p)
3. Opel Meriva (244p)
4. Ford C-Max (224p)
5. Citroen C3/DS3 (175p)
6. Volvo S60/V60 (145p)
7. Dacia Duster (132p) 

Comentarii (29)

  • .marius.
    Mda..
    Cei care au acordat 0 puncte, sunt niste invidiosi.Cu siguranta oricare producator auto din lume s`ar bucura sa aiba un model in gama care sa se bucure de cel putin jumatate din succesul lui Duster.
    Si ce daca nu are nimic inovator in materie de motoare, echipamente si altele? Poate ca asta'i raspunsul pentru care se bucura de atata succes.
    La fel de bine putea sa fie Bugatti Veyron in locul lui Nissan Leaf.
    Pentru ca da, Veyronu' reprezinta o premiera din foarte multe puncte de vedere, dar iata ca nici macar nu se incadreaza in top10 COTY.
    In fine, consumatorul stie ce'i mai bun pentru el, astea's chestiuni de imagine.E destul de bine ca ajuns in top10.
    Mult succes, Dacia!
    23 4
  • vali86
    explozie
    sa vedeti ce o sa se intample peste cativa ani dupa ce creste pretul curentului ca doar cei care investesc acum tre sa isi scoata cumva investitia, oricum dacia a ajuns sus , sa nu uitam ca traim intr o era a consumului si nici neamtul nu mai pune aceleasi materiale care le folosea in 80 sa faca masini asa ca mai bine o masina noua tot noua ramane.
    7 5
  • civalco
    E foarte bine !!!
    De fapt este foarte bine.

    Punctajele obtinute de finaliste reprezinta doar parearea unor jurnalisti, de fapt al unor oameni obisnuiti, care au o grila menita sa departajeze "victimele" supuse analizei.

    Din fericire, de cele mai multe ori LOCUL 1 este o victima clara a nereusitei proiectului, premiul obtinut fiind in foarte mare masura rezultatul unei analize subiective foarte puternic influentat de "prospectul de prezentare al autovehiculului".

    Ori un prospect nu este altceva decat o prezentare succinta a bunelor intentii ale fabricantului.

    Daca o sa analizam finalistele strict prin prisma potentialului de vanzari pe piata in anul urmator atunci clasamentul ar fi cu totul si cu totul altul, de ce nu, chiar foarte favorabil DUSTERului nostru.

    1. NISSAN LEAF o tehnologie care inca nu este bine pusa la punct si in care cel putin deocamdata nu au incredere nici chiar fabricantii ce sa mai vorbim de clientii potentiali.

    2. Alfa Romeo Giulietta ca intotdeauna superba, fermecatoare si sportiva. Fiabila? Ieftina? Familista? Productie de volum ????

    3. Opel Meriva o masina la locul ei dar cu adresabilitate limitata la cumparatori care isi doresc un monovolum de dimensiuni mici. Cati cumparatori se potrivesc unui segment de nisa???

    4. Ford C-Max un monovolum seducator dar ce ne facem cu adresabilitatea???? vezi Opel Meriva

    5. Citroen C3/DS3 O masina cu potential de vanzari foarte mare cu un design modern si futurist (atat cat e acceptabil). Dupa parerea mea merita unul din primele 3 locuri.

    6. Volvo S60/V60 Frumoase aproape bune dar ... VOLVO !

    7. Dacia Duster o strutzo camila interesanta care se ofera pe tava celor care nu au nevoie de un offroader veritabil sau vreo balena 4x4 si nici cu risipitul banilor pe mofturi nu sunt genul. Numele DACIA a fost mult prea mult timp asociat cu modelul atat de invechit "1300" si cu problemele vandute odata cu acesta astfel ca, a castiga acum un loc fruntas ar sublinia inca odata ca traim intr-o lume nebuna.

    Locul ei ar fi fost corect si bine pozitionat, in opinia mea, pe 4 dupa Citroen, Opel si Ford daca neaparat acestia trebuiau sa fie finalistii....


    Cel mai important este insa faptul ca a ajuns in finala si ca la Mioveni lucreaza toata lumea pe rupte si nu e suficient. BRAVO !
    20 20
  • :)
    ma, voi chiar ati crezut ca o sa iasa pe primu loc caruta cu 4 roti.
    si acuma va ofticati ca cum s-a votat si etc.
    mai luati-va o mije si mai bateti campii ca romanii tot tigani vor fi si se tot vaita. si multe altele care din pacate is reale.
    3 26
  • @civalco
    punctul 1: http://www.automarket.ro/stiri/sua-nu-mai-este-disponibil-niciun-nissan-leaf-pana-in-octombrie-2011-34305.html

    daca ai inceput cu stangu, la restul cu ce picior te impiedici?
    Foarte frumos vorbit, dar ai pornit pe premise gresite. Din 7 puncte 5 se pot desfiinta cu . . . link-uri

    bafta!
    7 3
  • BaditzaEx
    o concluzie putem trage si obiectiva nu subiectiva
    Ford si Opel, dupa parerea mea nu prea isi merita locurile nici macar in finala, intr-adevar Nissan si Alfa n-aveau cum sa iasa printre primele locuri ( inovatie, design... noul trend s.a.m.d ) dar f bine putea iesi si Dacia printre primelel locuri 3-4 datorita si poate mai important decat modelele prezentate mai sus, ofera posibiliatatea achizitionarii unui autoturism si paturilor sociale mai defavorizate, care pana la urma reprezinta majoritatea ( cel putin pe lumea asta -Terra unde 5% sunt bogati si 80% traiesc sub pragul saraciei - in mileniul 3 ). Deci Dacia a reusit si reuseste sa ofere un automobil celor care, poate au intr-adevar nevoie ( deoarece le poate da flexibilitatea in alegerea unui loc de munca, facultati, intemeierea unei familii.... ).
    Iar votanti veniti dintr-o economie mai putin puternica Romania, Rusia, Portugalia , mai putin Franta ( dar de acolo provine Renault ) au inteles asta , nordicii ( Suedia, Danemarca... ) obisnuiti cu ajutoare de la stat de mii de euro, un trai mult peste medie ( sunt un pic rasfatati, nerealisti ).
    Cam asta ar fi ideea, de aici si intrarea in finala a mai multor segmente de masini, dar se pare anul acesta s-a mizat pe Inovatie prin modelul Leaf, la Sportivitate & Design au fost in schimb Alfa si Citroen, la Versatilitate Ford si Opel, iar la low-cost Dacia.
    revenind la voturi, bozgorul ne-a dat 1pct mai degraba i-a fost jena sa dea 0 pct pt ca are pretentii la Ardeal F...d that B...h, nu-s xenofob sau prostii de genu ( cuv prost folosite intr-o tara care n-a provocat vreun razboi ) dar nu-s nici naiv, la ala n-am gasit o explicatie rationala, gen cele prezentate mai sus legate de economie si viata sociala.

    astept voturi negative de la tine Attila Pisto =))
    12 3
  • versus
    Duster e pe 7 ...passat-ul pe ce loc e ? :)
    Eu zic ca dacia nici nu visa la clasare ain finala (la ce rivali avea) si este f. bun rezultatul.

    Dupa parerea mea TOP 3 ar fi fost:

    1. Alfa Romeo Giulietta
    2. Opel Meriva sau Ford C-Max
    3. Citroen C3/DS3
    7 6
  • uimitor !
    ce argumente de 2 lei
    ALESSANDRO FERRARI (Italia) - 0 puncte pentru Nissan Leaf.

    "Aş fi fericit să pot vota o maşină electrică sau o maşină cu propulsie alternativă atunci când toată lumea îşi va permite să cumpere una (...)"

    De parca Alfa Romeo Giulietta la 25.000 euro e ieftina ca braga ! Pentru ca atat iti trebuie sa ai o Giulietta placuta la condus... toti ne permitem o Giulietta, nu? da' italianul ce sa zica si el...
    25 0
  • @ uimitor!
    Crezi ca "cand toata lumea isi va permite una" inseamna doar pretul de achizitie ? Cu schimbatul bateriilor cum e ? Si crezi ca toata lumea are o casa sa lase masina la incarcat peste noapte ?
    6 14
  • @thenuts
    off habar n-ai ! daca nu erau gandite toate astea dininainte, masinile electrice nu aveau cum sa se lanseze pe piata. Normal ca s-au gandit! Renault-nissan a implementat un sistem de inchiriere a bateriei asa ca poti sa dormi linistit noaptea... "alimentarea' se va putea face si in 3 minute la o statie QuickDrop... ca sa scurtam povestea, per total costurile de exploatare vor fi la fel cu o masina pe benzina. Sa consumi curent de 2 euro la 100 km nu mi se pare mult.
    12 1
  • raduku
    S-a produs o mare eroare.
    Dupa parerea mea au amestecat clasele. Cum este posibil sa introduci in concurs un automobil electric alaturi de celelalte dotate cu motor cu ardere interna?

    Nu s-a sesizat nimeni?

    Este o alta clasa la care puteau participa automobilurile electrice. Chiar cineva a spus ca nu au autonomie etc...
    Vehiculele electrice trebuie sa concureze la clasa lor.
    6 11
  • sebulba
    @gelu - topul se numeste COTY 2011 Europe...este absolut irelevant ca in US s'a facut precomanda la toate leaf'urile...
    3 4
  • Radu Mazare Senior
    @raduku
    du-te si te joaca in camera ta, esti depasit de subiect...

    Studiile arata ca 90% din soferi nu circula mai mult de 100 km pe zi, iar un Nissan Leaf se cumpara ca o a 2-a masina in familie. Ajuta la reducerea concentatiei gazelor toxice din orasele aglomerate. Legat de incarcare, in unele tari s-a inceput deja dezvoltarea unei retele de alimentare. Nu-mi fac probleme ca vor progresa rapid.
    10 3
  • @sebulba
    nu este irelevant. . . nu cand vorbim de pragmatismul american.

    Priusul a deschis calea, iar piata s-a lamurit ca exista o alternativa. "Casa inchisa" de peste ocean denota si incredere totala a clientilor in noua tehnologie dar si increderea in propria creatie a celor de la Nisan. Cat de idiota poate fi o echipa incat sa hotarasca lansarea unui model ce ar putea avea hibe pe o piata care are la dispozitie de ani de zile Prius si acum Volt? Care fie vorba intre noi sunt alternative muult mai pamantesti si mai usor de acceptat.
    7 0
  • Voturile alora si clasamentul acesta nu are nici o treaba cu realitatea e un clasament facut si votat de un juriu si atat, insa realitatea e cu totul alta, poate fi luata si ca reclama vai de mine masina anului sa vezi si sa nu crezi dar a fost votata de un juriu asta nu inseamna ca treaba sta la fel si in realitate.

    Mie sincer mi se pare o prostie clasamentul asta

    1. NISSAN LEAF (257p)

    2. Alfa Romeo Giulietta (248p)

    3. Opel Meriva (244p)

    4. Ford C-Max (224p)

    5. Citroen C3/DS3 (175p)

    6. Volvo S60/V60 (145p)

    7. Dacia Duster (132p)

    Nissanu arata ca un fel de matiz, alfa romeo e un moft scump si prost plin de defecte opelul imi place chestia cu portierele la el in rest e opel desi nu stiu cat de fiabila si lipsita de defecte e chestia aia cu portierele, fordul si volvo sunt ok iar citroenul nu e de incredere la fel plina de defecte de duster nu zic nimic pt ca e o conserva cu roti si nimic mai mult eu nu ash da atatia bani p o conserva.

    Deci acest clasament nu are nici o treaba cu realitatea Dupa mine masina anului ar trebui sa fie cea mai buna, cea mai vanduta, cea mai frumoasa, cea mai fiabila uite doar cateva criterii la care masinile de mai sus nu prea se incadreaza.
    2 15
  • @MIHAI ESTI UN ROMAN ADEVARAT
    Uitati-l pe Jeremy Clarkson al Romaniei. El a condus toate masinile cand unele abia s-au lansat in tara si el stie ca toate sunt proaste. Cum vorbeste el de Opel ca "nu stie cat de fiabila e", citroenul "nu e de incredere" iar duster " e o conserva cu roti si nimic mai mult".

    Si cireasa de pe torn "alfa romeo e un moft scump si prost plin de defecte". Masina asta abia s-a lansat la noi si abia se fac test driveuri cu ea si el deja stie ca e proasta si plina de defecte. MAMA cati nervi imi pot face inaptii ca tine.
    11 0
  • .
    Parerea mea este ca trebuia sa fie niste criterii dupa care sa se voteze, gen:-exterior
    -interior
    -motor
    -tehnologie
    -siguranta si multe altele

    Asa fiecare jurat a votat dupa criterile lui si bunul lui plac.
    Nissan Leaf-o masina care priveste spre cumparatorii cu salarii medii spre mari (pretul de pornire este de 34.000$), citez:" Leaf se conduce bine, are aspectul, funcţionalitatea şi confortul unei maşini normale, dar nu poate fi considerat o maşină normală din cauza preţului extrem de ridicat";
    Dacia Duster- "Excelentul raport calitate/preţ va ridica modelul la nivelul de aşteptări ale brandului românesc, dar Duster nu se ridică la multe dintre elementele care se cer la Car of the Year, în condiţiile în care contribuţia sa la capitolele tehnologie, motoare, etc este zero"
    Si are dreptate!

    In rest CAOY 2011 este mai mult de imagine. Foarte putini se vor uita la acest clasament cand isi vor cumpara o masina.
    1 5
  • competare...
    Sunt putine tari care au statii de alimentare pentru masinile electrice, deci nu cred ca era cazul pentru o masina electrica in COTY 2011.
    1 5
  • habahaba
    ba da care-i faza cu giulietta aia? la urma urmei e un parci de masina scumpa ca dracu, care doar designu e de ea... ce altceva mai vedeti voi la cotetul ala?
    6 2
  • raduku
    Pentru D-ul Mazare asa zis Senior
    Dear frend, superioritatea motorului cu ardere interna s-a definit in multe cazuri , in care acest motor este capabil sa te scoata dintr-o situatie.
    Vezi cazurile in care aceste masini au salvata vieti ( ex: razboi, situatii critice etc.)

    Cum poti sa sustii ca un vehicol care are autonomie de 100 km este ok?
    Te rog sa te deplasezi la munte si nu la campie si iti vei da seama de performante.
    Masinile cu motor electric nu sunt capabile sa te scoata din situatii critice. Te rog sa ma intelegi si sa nu ma trimiti la plimbare asa gratuit...
    SAVE
    2 7
  • George
    @tinel4lend
    De unde ai scos tu pretul la LEAF?! Nissan Leaf e 25.000 dolari in SUA si vreo 30.000 euro in Japonia! In Europa va fi in jur de 25.000 euro in momentul lansarii.
    Si asculta pe cineva care cunoaste... unde exista bani si vointa politica se pot face multe intr-un timp rezonabil... in conditiile astea, statiile de alimentare sunt o problema marginala
    2 0
  • @Mihai
    Lasa-ma sa ghicesc: Car of the Year 2011 pentru tine este Passat 1.9TDI din 2000, asa e? Urmat de Golf 3 dizal din 1994. Zii ca n-am dreptate.
    7 2
  • @George
    http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index#/leaf-electric-car/estimator/index

    Incearca asta ca sa vezi de unde am scos pretul.
    1 2
  • @Rio
    Passat 1.9 TDI din 2000 a fost si este o masina corecta , fiabila, apreciata, cu intretinere ieftina care si-a facut treaba, la fel si Golf dizal din 94 care la vremea respectiva a fost o masina foarte apreciata

    Daca ai fi avut si tu carnet in 2000 te-ai fi bucurat de motorul 1.9 de la passat ca iti dadea cativa caluti si te si scutea de cateva sute de euro la inmatriculare, acuma faci pe inteligentul, asa scri 1.9 tdi de parca ar fi rusinea in domeniul motoarelor, stiu ca ii la moda dar devii penibil

    Dar lucrurile astea nu ai de unde sa le stii, din moment ce atunci cand a aparut Golf 3 tu cu greu renuntai la scutec.

    Nu sunt fan Passat
    5 9
  • Radu Mazare senior
    @raduku
    Comentariul tau e de tot rasul :))))) ooh dar cata convingere! cata drama! :)) acum te intreb: cum poti fi atat de sigur cand tu n-ai condus o masina electrica? Randamentul motorului electric este de peste 90%, iar randamentul unui motor termic nu depaseste 41% (diesel). Si chiar crezi ca Nissan ar fi lansat pe piata o masina care sa nu se descurce la temperaturi negative? Cat de redus poti fi sa crezi ca au investit 6 miliarde $ si nu acoperit problema asta?

    Nissan Leaf nu vine sa intre in concurenta cu masinile cu motoare termice, vine ca raspuns la conditiile tot mai stricte cu privire la emisii

    @459
    din pacate pt tine traim in secolul 21, iar faptul ca ridici in slavi arhaicul 1.9 tdi nu-ti dovedeste decat mentalitatea de samsar
    7 2
  • @ Radu Pastaie Senior
    nu-l ridic in slavi, doar am spus ca la vremea lui a fost un motor ok si mi se pare stupid in secolul 21 cum zici tu sa sa te legi de un motor care si-a trait vremea

    din moment ce il ai fan pe mazare nu ma obosesc sa te intreb daca stii ce inseamna cuvantul samsar
    3 5
  • raduku
    Radu Mazare senior
    Hai sa facem pace, da recunosc ca este o idee buna. Eu conduc un 0.8 cmc si sunt extrem de multumit.
    Ce ma deranjeaza la masinile astea electrice , este autonomia foarte mica. De exemplu un drum in afara orasului ex. Bucuresti - Brasov = 170 Km , pot sa ma intorc acasa in aceeasi zi ?

    In al doilea rand cred ca am gasit o solutie pentru cresterea autonomiei , dar nu stiu daca poate fi acceptata...
    Salutari
    0 3
  • anti-prostie
    @raduku
    E chiar asa greu de priceput ca nu s-a mers pe logica asta?!

    Nissan Leaf nu e facut pt drumuri INTERURBANE, ci pentru persoanele bine situate social, care-si permit 2 masini, dar care vor sa circule prin ORAS in mod EFICIENT,CURAT, RAPID SI IN LINISTE.
    Exista destule asemenea persoane care nu fac mai mult de 100-150 km zilnic in oras. Tehnologia e pregatita pt tipul asta de client.
    Orice om deschis la minte e ingaduitor cu o tehnologie noua.
    In timp, tehnologia se updateaza si acelasi client poate profita de toate beneficiile oferite, inclusiv autonomie extinsa.
    3 0
  • @raduku
    ok, mergem pana la absurd
    Intrebare
    Bucuresti - Brasov = 170 Km , pot sa ma intorc acasa in aceeasi zi ?

    Raspuns:
    da, teoretic ai putea sa te intorci in aceeasi zi, pt ca Leaf are o autonomie de 160 km, iar la o reincarcare de maxim 30 minute ajungi la 80% din capacitate, ceea ce ti-ar asigura o autonomie de inca 120 km. Conditia principala? Sa existe o statie de reincarcare rapida intre Bucuresti-Brasov.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru