Lectie de camuflaj auto cu Opel Insignia

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 19.03.2008
Opel ne invata live cum ii pacalesc producatorii auto pe fotografi prin camuflaje de efect. Subiect: noul Insignia.

Opel a publicat ieri o serie de fotografii la vederea carora am ridicat din sprancene. Este vorba de cateva poze cu noul Insignia (noul nume al lui Vectra) facute in momentul in care cativa ingineri ai constructorului de origine germana il camufleaza pentru teste. Mai mult, majoritatea imaginilor aduc in prim-plan modelul Opel in timp ce acesta se afla in probe. Altfel spus, Opel a publicat imagini spion oficiale cu propriul (viitor) model.

Ne-am intrebat imediat: de ce ar face Opel asta cand stim foarte bine ca pana acum tot ce am vazut din Insignia este o serie de teaser-uri relative ca nivel de informatie? Raspunsul este simplu si poate fi gasit si in cazul altor modele care asteptau sa fie lansate si au beneficiat de aceeasi "atentie" din partea propriului producator: inducerea in eroare.

Pe langa faptul ca textul asociat imaginilor face o apologie a camuflajului auto, printre informatii se strecoara si unele date interesante din care aflam cum producatorii pacalesc aparatul foto al curiosilor.

Astfel, ni se povesteste despre panouri din lemn care acopera anumite portiuni ale masinii astfel incat acestea sa nu fie vazute in forma lor finala, despre abtibildurile denumite in acest caz "fishies" ("pestisori") care acopera aproape in intregime caroseria si care induc in eroare aparatele foto, despre modul in care acestea trebuie sa reziste lipite pe masina in conditii grele de teste (de la -40 la +70 grade Celsius) si despre cum inginerii schimba farurile viitorului model cu altele cu forma diferita pentru ca nimeni sa nu isi dea seama ce vrea respectivul constructor sa spuna prin formele partii frontale.

Pana una-alta, va oferim fotografiile lui Opel Insignia asa cum le-am primit la randul nostru de la Opel, urmand ca versiunea finala a noului Insignia sa poata fi admirata in 22 iulie, la Salonul Auto de la Londra. Apropo de Londra, unde Opel se numeste de fapt Vauxhall: aflam ca, odata cu nou Insignia, Vauxhall isi va schimba sigla, urmand ca noul logo sa fie ceva mai tineresc si mai elegant in acelasi timp. 

Via | Auto Express 

Taguri: Insignia, Opel, Vectra

Comentarii (21)

  • De ce
    Si totusi de ce testeaza masina pe strada? Daca nu vor ca masina sa se vada se testeaza pe circuit sau in conditii care simuleaza mersul pe strada. Nu am inteles niciodata ce atata secretomanie; inteleg ca vor sa isi pastreze conceptul si ideile de design dar pentru asta nu o scoti pe strada. Va rog sa ma lamuriti si pe mine
    0 0
  • P.I.G.
    abtibilduri...
    abtibilduri le spuneai tu prietene cand te jucai cu guma Turbo in fata blocului....astea sunt sticker-e sau pe intelesul tau folii autocolante....mestere...Tare asta cu abtibilduri-le....m-am amuzat teribil si nu m-am abtinut..
    0 0
  • raspuns "de ce"
    Nu sunt testate pe strada, ci in asa numitul "Proofing Ground"... un circuit situat undeva intr-o padure, unde exista conditii speciale pt testarea masinilor, diverse feluri de drumuri, curbe, pante, etc.... Si acolo tb sa te feresti de paparazzi.. pt ca se pot strecura... oricat de intarita ar fi securitatea acolo.
    0 0
  • kornel
    pt P.I.G desteptu gradinitei
    ne lasi fraiere cu "stickere" ...crezi ca daca scriau editorii cuvantu asta mai intelegea careva ceva? .....................
    0 0
  • fain
    se vede a fii o masina faina cat se vede din ea, cu un design mai special.
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    Poti sa ai si succesuri...
    "...o serie de fotografii care la vederea carora am ridicat din sprancene". Wow! Hotarat lucru, "pot sa fie oameni care nu vreau sa vorbesc cu tine":) Schimbati, va rog, expresia "care la vederea carora". Nu de alta, dar nu suntem toti Elena Basescu...
    0 0
  • @carcotasu' de serviciu
    multumim de atentionare, am efectuat modificarile necesare unei exprimari coerente
    0 0
  • prototipuri
    toate prototipurile sunt testate si pe starda, pentru ca e imposibil sa ai o zone de testare pentru toate conditiile de utilizare (altitudine 0-3000 m atat cald cat si rece -15C pana la -25C)deci asta e motivul pentru care masina este camuflata. eu am facut teste in suedia si spania cu masini si am vazut inclusiv prototipuri ale diversilor constructori (spre exemplu noul ford fiesta)
    0 0
  • Timisoara_59
    Lectie de camuflaj
    Arata foarte bine!Ceilalti nu au inteles ca s-au folosit stickere doar pt a trasa contururile apoi au fost scoase si s-a vopsit masina!Pot spune ca ideea este buna si arata haios!
    0 0
  • Bravooooooo !
    Bravoooooo! Cenzura comunista fuctioneaza !!!!URAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
    0 0
  • Maidanezu
    Hmmmmm
    Voua nu vi se pare ca seamana izbitor de mult cu un BMW masina din pozele astea? Eu cred ca Opel vrea sa dea o mare teapa curiosilor cu pozele astea. Parerea mea...
    0 0
  • abtibild = sticker
    abtibild = stickerRelaxeaza-te, suntem romani, si traducem ca atare!
    0 0
  • CiCaCamuflaj
    asta numai camuflaj nu e.....parca asa iti sare mai mult in ochi, dat fiind fapyul ca toata e cu stikere/abtibilde :)Parerea mea este ca pozele "spion" sunt facute tot de ei, pentru publicitate.
    0 0
  • URAGANU
    ce dracu
    Ce dracu e cratita aia de la portbagaj ? Vrea sa fie un eleron ? Sau stopurile alea gen BMW Seria 5 ? Dar jantele alea tip Alfa Romeo ? Mai nene, ce se intampla cu Opel in ultimii 3-4 ani ? Numai porcarii de masini au scos.
    0 0
  • woowpai sub capota aia e un v 12 supraalimentat sau ce nai-ba. uitati-va la marimea(lungimea) capotei si a portbagajului o sa fie hatchback ??
    0 0
  • blaa....
    lol
    pe sarmanii astia nu-i baga nimeni in seama...isi fac singuri poze "spion"
    0 0
  • marfa
    pregatesc si eu masina asa plec an irak :)))
    0 0
  • cumsanu
    Pozele le-ati primit de la Opel, nu? Poate vroiati sa ziceti ca le-ati luat de pe worldcarfans.com.
    0 0
  • DE CE ?
    si de ce nu se fac aceste teste pe o caroserie 'de lucru', una facuta misto. de ce testeaza fix modelul nou ?
    0 0
  • florin
    eu cred se fac teste pe caroseria noua pentru a se vedea consumul in raport de "aerodinamicitatea" caroseriei. si deja v-a dus in eroare, ca seamana cu bmw, ca are 'cratita', ca o sa fie hatchback...
    0 0
  • Pentru PIG
    (porcushoru stresat) lasa-ne mai .. te legi si tu de nist ecomentarii ... in legatura cu subiectul .... Plictisitule ... esti dus ... lasa-neeeee
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru