Mit distrus: acul vitezometrului nu indică viteza reală din momentul impactului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Jurnaliştii de la Autoesporte au chemat doi experţi pentru a contesta mitul care spune că vitezometrul unui vehicul se blochează la un accident şi arată viteza în momentul impactului. De-a lungul timpului, numeroşi ziarişti şi reporteri au profitat de acest aspect în căutarea senzaţionalului, fără ca faptul să fie adevărat. De altfel, forţele implicate într-un impact pot fie să oprească vitezometrul, fie să îl facă să afişeze valori eronate. Adesea, cablul vitezometrului se rupe la impact, sau acesta pierde semnalul. În momentul pierderii semnalului, vitezometrul va trece automat la zero.
"De fiecare dată când văd un accident grav, oamenii estimează o viteză mult mai mare de impact. Spre exemplu, în cazul Prinţesei Diana, unele voci anunţau o viteză de impact de 200 km/h, în timp ce şocul s-a petrecut la doar 93 km/h – aşa cum au specificat experţii care au verificat gradul de deformare al vehiculului. Imobilitatea actului vitezometrului nu este un indicator clar al vitezei cu care circula vehiculul respectiv la momentul accidentului. În timpul unui accident, inerţia poate să ducă la miscarea involuntară a acului din cauza decelerării foarte puternice.", a declarat Raphael Martello, un expert în accidente de circulaţie cu peste 33 de ani de experienţă în domeniu.
Viteza unui vehicul la impact poate fi măsurată doar de sistemul de senzori ai airbag-urilor. Din păcate pentru achetatori, acest sistem nu înmagazinează înformaţia respectivă pentru o perioadă mai lungă de timp şi nu permite vizualizarea acesteia cu niciun dispozitiv. Practic, nu există niciun mecanism în cadrul vitezometrului care să permită blocarea acelor în momentul în care vehiculul are un accident. Pe lângă deranjul de moment – cum ar fi cazul unui accident uşor, fără victime, proprietarul vehicului ar trebui să cumpere încă un set de ceasuri de bord pentru a înlocui componentele care s-au autodistrus la impact.
Iaran Gadotti, un expert în dezvoltare de la Continental specializat în panouri de instrumente, a declarat că vitezometrul poate oricând să treacă la zero în urma unui impact dacă rămâne fără curent sau dacă i se rupe cablul. Fiind responsabil pentru dezvoltarea şi producţia vitezometrelor, Gadotti a declarat că acul vitezometrului nu este un mijloc de aflare a vitezei cu care a avut loc un impact, deoarece informaţiile furnizate de acest instrument sunt cu uşurinţă compromise.
Via | AutoEsporte
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Constructorul japonez de automobile anunță o rechemare în service care afectează peste un milion de mașini. Printre modelele afectate se numără Land Cruiser, Mirai, Prius, Subaru Solterra, dar și mai multe modele Lexus. (09.11)
-
Tinerii în vârstă de 17 ani vor putea obține permisul de conducere, categoria B, iar cei în vârstă de 18 ani vor putea obține permisul de conducere pentru camioane. Totodată, se pregătește tranziția către un permis digital. Acestea sunt doar câteva dintre noile reguli anunțate de Uniunea Europeană. (22.10)
-
Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3. (16.10)
-
Renault: viitoarele generații Megane și Scenic vor primi motoare pe benzină

-
Evoluția rombului

-
Prețuri noua generație Mercedes-Benz CLA în versiunea termică: de la 42.970 de euro în România

-
Noua generație Toyota Hilux. În premieră, versiune pur electrică

-
Mercedes-Benz: imagini cu interiorul noii generații GLB













Cine le propune?
Nu sa ne demonstreze prin calcule si alte supozitii, cum fac cei precizati in articol, ci practic, cu masina reala, instrumente de masurat viteza, etc ...
Desigur, cu Buster la volan ;)