PREMIERA FOTO: Dacia testeaza viitorul sau monovolum

De Mircea Meșter
Publicat Duminica, 21.03.2010
Dacia testeaza in tinuturile nordice ale Europei viitorul sau monovolum. "Ascunse" sub caroseria falsa a unui clasic MCV, sasiul si trenul de rulare al viitorului model au fost fotografiate pentru prima data.

Esential

2100 de milimetri este latimea monovolumului Dacia conform calculelor Automarket.ro, cu circa 10 centimetri mai mare decat a lui Logan MCV.
2850 de milimetri va fi ampatamentul monovolumului Dacia, valoare care ne arata ca interiorul viitorului model Dacia va fi mai incapator decat cel al lui Renault Grand Scenic.
Automarket va ofera in premiera mondiala imagini in care este surprins trenul de rulare al viitorului model construi pe platforma gamei Logan. Este vorba de un monovolum care va pune accent pe aceleasi calitati care au facut din gama marcii romanesti una foarte cautata pe pietele vestice: pret scazut si spatiu interior fara egal in segmentul sau.

Imaginile alaturate au fost realizate in timpul testelor de sasiu pe care inginerii Renault si Dacia le desfasoara in aceasta perioada in zona Cercului Polar de nord. Pentru a "ascunde" masina de aparatele foto ale fotografilor, echipele de ingineri au mascat sasiul noului model cu o caroserie falsa de Logan MCV, insa aceasta nu a putut acoperi diferentele de dimensiuni dintre Logan MCV si modelul care va aparea in curand in gama Dacia.

MAI INCAPATOR DECAT RENAULT GRAND SCENIC

Prima observatie: noul monovolum va fi clar mai lat decat MCV, indiciu subliniat de faptul ca aripile caroseriei MCV au fost taiate si suplimentate cu un bosaj suplimentar, pentru ca rotile sa nu para ca ies prea mult in exterior.

Astfel, daca Logan MCV dispune de o latime de 1993 de milimetri, ne asteptam ca latimea totala a monovolumului sa ajunga la 2050-2100 de milimetri. In aceste conditii, noul model Dacia va fi cu circa 20 de centimetri mai lat decat Renault Grand Scenic si cu cinci centimetri mai ingust decat Renault Espace, desi platforma de pe care porneste - cea a lui Logan - este de segment inferior.

Un alt element usor observabil la nivelul rotilor din spate este faptul ca sasiul testat de inginerii romani este faptul ca ampatamentul noul monovolum va fi ceva mai scurt decat cel al lui MCV. Dupa calculele noastre, un ampatament de circa 2850 de milimetri (cu 5 centimetri mai scurt decat cel al lui MCV) va fi insa de asemenea mai mare decat al lui Renault Grand Scenic, model al carui ampatament atinge abia 2770 de milimetri.

In sfarsit, indiciile legate de faptul ca imaginile pe care le avem astazi in fata in premiera "ascund" o caroserie de monovolum este reprezentat de greutatea aditionala amplasata pe acoperisul masinii. Aceasta este o practica clasica in cazul monovolumelor testate inaintea lansarii, solutii asemanatoare fiind utilizate in toate cazurile in care viitoarele monovolume sunt "camuflate" sub o caroserie cu inaltime mai mica.

MONOVOLUMUL NU VA FI PRODUS LA MIOVENI

Noul monovolum Dacia va fi primul model al marcii romanesti care nu va fi produs la Mioveni. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca, odata cu intrarea in productie a noului Duster, linia de asamblare de la Mioveni a ajuns la limita superioara tehnologica a numarului de caroserii care pot fi produse in fabrica romaneasca.

Avand in vedere ca noul model va fi destinat mai ales clientilor din Europa de Vest, acolo unde piata monovolumelor este una matura, este foarte probabil ca masina de familie Dacia sa fie produsa la una dintre uzinele Renault din nordul Africii, zona in care constructorul francez investeste in aceasta perioada sume importante pentru imbunatatirea capacitatii de productie.

Comentarii (52)

  • La mai mare Dacia.Felicitari!
    32 5
  • bravo baieti ! ne surprindeti placut cu imaginile astea :) bravo Dacia!
    30 8
  • parcalabescu: cum se face actualizare navigatie din bordul masinii? Raspunde
  • Opinie
    Inca o veste buna dinspre Dacia!
    27 6
  • andrei
    talpa inainte :)
    22 6
  • Nu degeaba aveti faima asta ! Bravo! Ati luat fata promotor-ului :D
    26 11
  • osmihai
    pacaleala
    Nu o fi mai degrabă testată platforma viitorului LOGAN? ...poate au folosit in teste caroseria MCV-ului pt. a induce in eroare!
    Eu nu văd a fi platforma mai lata decat normal (am comparat poeze!), dar se vede clar ca este mai scurta decât a MCV-ului!
    Un MONOVOLUM nu cred ca ar fi asa urgent in gama Dacia si chiar dacă marca este in ascensiune, nu cred că ar investi in dezvoltarea unui astfel de model cu o cifra de vanzari probabil mult mai mica decat orica model Dacia - ar fi riscant.
    Mai de "folos" ar fi un model SUB Sandero ca dimensiuni si preţ, eventual cu caroserie in 3 sau 5 uşi.
    Ar mai fi de "folos" un model peste Logan la gabarit si preţ, un concurent cu Octavia, Fluence... dar tot cu un preţ imbatabil de concurenţa, la fel cum o face şi restul modelelor inclusiv Duster!
    ...ca apoi peste vreo 10 ani sa ne gândim la o extindere a gamei cu un monovolum, un coupe de buget, un model electric sau hibrid, pe langa a 2-a sau chiar a 3-a generaţie de logan si versiunile de caroserie bazate pe acesta (viitorul MCV, viitorul Sandero, viitorul Duster, etc).
    21 3
  • @osmihai
    Nu are cum sa fie platforma noului Logan, are ampatamentul prea mare pentru a ramane un eventual nou sedan de segment mic. De asemenea, nu e nici un eventual viitor sedan mai mare (sunt cateva speculatii pe tema asta).

    De obicei, greutatile puse pe un "mule", asa cum se numeste caroseria falsa montata pe un sasiu de model nou, inseamna ca modelul final va fi mai mare si mai greu. Si cum stim ca Dacia va scoate un monovolum (http://www.automarket.ro/stiri/in-2012-logan-va-fi-suv-coupe-si-monovolum-12095.html), e simplu de dedus :)

    BTW, este sensibil mai lat. Se vede doarte clar adaugirea de aripa in poza 7.
    11 7
  • Coreanul care pute a varza
    URMATORUL ESEC DACIA! LA GUNOI CU POCNITOARE DE DACIA! HAI KIA!
    9 52
  • miratul
    Da' unde-s facute pozele ? in Siberia?!
    5 13
  • @miratul
    In Suedia.
    15 3
  • osmihai
    @mircea
    ramane de vazut! :D
    orice ar fi pacat ca nu se va contrui in Romania
    ar fi buna inca o uzina in jurul Iashului ca acolo e mana de lucru mai ieftina prin moldova 'noastra, macar mai intra ceva banutzi la buget
    10 1
  • osmihai
    ?
    De ce ar face un monovolum? Chiar trebuie? Nu e cam riscant? Piatza monovolumelor e mica in comparatie cu a sedanurilor (logan), hatchbackurilor (sandero) sau a suvurilor (duster).
    Eu raman consegvent si zic ca ar trebui sa faca un model mai mic la pretul legendar de max 5000E, in concurenta cu spark, i10, agila/swift, c1/107/ygo, etc, asa pt gagici si pt agentii de vanzari - sa mai aruce matizurile ca sunt depashite moral...
    15 2
  • gigi: cati cilindri are motorul 1149 cmc 75 cp si 54 kw dacia logan din 2016 ? Raspunde
  • @osmihai
    Oricum intra banuti la buget... ckd-urile pt Maroc vor pleca din Mioveni
    Eu asa cred.
    8 0
  • osmihai
    deaia
    Ar fi un argument... sa rupa proportia: metru cub / pret !!! ...ar fi cea mai mare masina ieftina... si buna!
    8 1
  • Africa????
    **""Noul monovolum Dacia va fi primul model al marcii romanesti care nu va fi produs la Mioveni.""**>>> ce tare si atunci care e treaba cu noi>>> doar ca se numeste DACIA >> si da se numea Renault Clio Symbol Monovolum care era problema >> e important sa facem noi la Pitesti si ar fi trebuit sa se implice guvernul sa se mai deschida sectii >> nu Africa >> 1miliard euro intrat in tara pana acum nu cred ca ne strica ( se putea si mai mult)
    12 1
  • Africa!!!
    legaturile Frantei cu tarile africane sunt demult si mai stranse decat cele cu Romania
    9 1
  • Alexa
    Tare Alexa de pe prima pagina (din chestionarul vostru). Chiar exista fata asta pe la voi prin redactie? Ma rog....
    Ma gandeam serios sa-mi schimb in 2011-2012 Loganu' (2008, 1.4, 75cp, KissFm) cu un Duster (1,4, 100cp, 4x4, Laureate = 13700 euro). Dar monovolumul asta pare mai interesenat (spatiul interior + modularitate). Dar totul depinde de pret si aici.
    6 4
  • dacia sau renault?
    Cred ca mai degraba va fi un Renault derivat din varianta actuala a platformei Dacia (provenita tot din platformele Renault-Nissan); si uite asa se invarte roata in interiorul aliantei.
    5 1
  • :)
    io cred ca ati luat-o razna toti
    toata lumea se uita la pret? forma etc
    pe nimeni nu-i intereseaza siguranta, confort, raportu pret/calitate/doari.
    tare m-as mira daca o sa aiba mai mult de 3 stele ca si loganu, si borcane la aer conditionat, si butoanele pt geamuri sigur nu o sa fie pe usa, de cotiera nici nu poate fi vorba, apoi ce sa mai zic airbag cortina.

    multi o sa puna botu,
    ma fratilor, sau ma rog, nu mai luati carute pe 4 roti eftine cu E.
    12 15
  • ..........
    ...............
    tot asa dacia.......
    2 8
  • COCALARU SEF
    Care ingineri romani?
    Ma baieti, inginerii romani merg in teste si la cules datele pe durata acestora. Aceste date merg la analiza inginereasca in Franta, care sediu Renault se va ocupa si cu reproiectarea (acolo unde e cazul).
    Asadar, unde e participarea inginerilor romani????????????
    Nu ca ar fi fraieri (slava domnului, sunt baieti destul de cititi) dar politica francezilor este aceea ca romanii trebuie sa ramana la stadiul de imbecili si sa participe numai cu manopera de fabricatie. Asadar, lasati-o mai moale cu aportul inginerilor romani!!!!!!!!!
    5 7
  • Si uite asa, odata vanduta, se duce si Dacia din Romania odata cu globalizarea.
    Ma intreb daca o sa se ajunga vreodata ca Dacia nici macar sa nu mai fie produsa in Romania.
    4 1
  • dan: cum pot achizitiona DACIA DOKKER cu motor pe benzina ca persoana juridica? Raspunde
  • IceCub
    Bravo Dacia
    Wow, Dacia chiar a luat avant! Nu ma asteptam sa vad la asa scurt timp dupa lansarea lui Duster un nou model Dacia in teste. Nu pot decat sa zic bravo!
    4 5
  • catre Admin
    Sunteti siguri ca nu s-a strecurat o gresala in calculele dvs dibace, cum sa fie mai lat cu 25 cm? "In aceste conditii, noul model Dacia va fi cu 20-25 de centimetri mai lat decat Renault Grand Scenic, de exemplu, desi platforma de pe care porneste - cea a lui Logan - este de segment inferior." asta ar insemna ca noul monovolum Dacia sa fie lat de ca. 2095 mm, adica cu aproape 3 cm mai lat ca Hummer H2 (2062mm).
    3 0
  • @danny
    La 205 centimetri latime, monovolumul va avea cu cinci milimetri mai putin in latime decat Renault Espace si se va incadra intre acesta si Grand Scenic.

    E foarte OK. Pana la urma, 205 centimetri latime inseamna cu 6 centimetri mai mult decat MCV.
    4 2
  • Etienne
    Teste Dacia
    E prea devreme pentru a ne putea pronunta exact ce anume testa Dacia in poze. Osmihai ar putea avea dreptate cu platforma noului Logan (sau a posibilului model superior Loganului anuntat cu ceva vreme in urma); nu uitati ca si la Logan , initial a fost dezvoltat MCV-ul si abia apoi berlina (desi ordinea aparitiei pe piata a fost inversa) conform oficialilor. Iar Automarket s-a mai inselat in trecut prezentand pozele spion ale unui viitor model Dacia, care s-au dovedit a fi cele ale lui Renault Symbol
    2 1
  • Crysty
    Dacia
    Cand eu va spuneam ca vor face din Logan ce a fost berlina 1310, nu ma credeati: vor pastra partea din fata si vor face: Duster, break, pick-up monovolum.
    Exact asa au facut si cu dacia 1310: berlina, sport, break, 1305, 1307 etc.
    Logan 2004 = Dacia 1310.
    4 12
  • Carlos
    @Crysty
    Ce are a face mah prostule?! Platforma de Logan e FI-A-BI-LA !!
    Are fiabilitate dovedita pe cele mai nenorocite drumuri din Europa de Est. ......culmea culmilor e ca platforma tehnica care-i un atu pentru Dacia e transformat de niste minti rudimentare intr-un dezavantaj ! o mare idiotenie !

    Eu n-am degete la maini sa-ti enumar pe cate modele e utilizata platforma de golf 5 si tu comentezi la plaforma de Logan???

    Platforma de golf e folosita pe A3, beetle, touran, passat (B6), jetta, tiguan, yeti, octavia 2, altea XL, leon, sharan (MONOVOLUM), etc.
    14 3
  • Carlos
    @Crysty
    Touran si Sharan sunt monoviolume si au aceeasi platforma de Golf 5. Viitorul monovolum Dacia va fi PROBABIL pe platforma Logan. Ai tu argumente tehnice sa-i contrazici pe inginerii Dacia si Vw ?
    9 2
  • Dric
    alt dric....o cutie nesuferita.
    7 14
  • masini
    aaaaaaaaa...........despre masini cand vorbim ?!?! :))
    6 5
  • URAGANU
    ce ...
    adica ... ce R A H A T !
    4 5
  • dan: dacia dokker motor 1,2 consuma ulei?merita cumparata? Raspunde
  • Alain Prost
    vitezoooooool!!!...
    ... mai urmeaza masina de ralyuri si cea de formula 1 :P
    Glumesc ;)
    6 1
  • Crysty
    @ Carlos
    Imi pare rau ca trebuie sa ma cobor la un nivel atat slab cum e al tau!
    Ce argumente ai sa ma faci prost?
    Prost esti tu ca ti-ai luat golan ca la banii aia iti puteai lua ceva mai avantajos "vechi" de vreo 3 ani! Care oricum era mai bun din toate punctele de vedere decat loganul tau ruginit la aripile din spate!
    0 12
  • @ Crysty
    O masina de 3 ani care sa fie pe segmentul de pret Dacia NOUA, o iei la peste 100.000 km. Astea pot fi de ex. Astra, Golf, Fiesta. Niciuna nu are spatiul si portbagajul Logan-ului. Plus:

    Uzurile masinilor SH pot deveni surse de defectiuni periculoase pentru siguranta circulatiei precum si nivele ridicate de poluare.

    Orice masina second-hand care a rulat peste 100.000 km va necesita inlocuirea unor pise si consumabile ale caror valori pot ajunge,de la 2.200 la 3.000 de euro. Trebuiesc inlocuite anvelope, baterii de acumulatori,kit-uri de ambreiaj sau distributie foarte scumpe, diferite elemente uzate din sistemele de directie si franare, simeringuri si alte elemente de cauciuc imbatranite.

    Rulajele reale mari ale masinilor second-hand raman de multe ori necunoscute fiind micsorate sau falsificate.

    Nu prea mai exista masina rulata care sa nu fi fost lovita cel putin odata.

    Puteti primi acte falsificate , deci achizitionarea din targ va poate da grele batai de cap. Nici controlul R.A.R. nu le poate identifica intotdeauna pe cele furate din cauza modificarii seriilor la motoare si caroserii,iar la inmatriculare politia actele si seriile falsificate si ramaneti cu paguba.
    Potrivit politiei in ultimii ani s-au inmultit falsurile de tot felul, de la carti de identitate, chitante si OP-uri, la acte de inmatriculare false sau acte false ce eludeaza plata TVA. De asemeni au fost depistate in ultimul an sute de cazuri de falsificare a TAXEI DE POLUARE.

    Uzura reala sau starea buna de functionare nu se pot determina cu usurinta la unele subansambluri ale masinilor rulate chiar atunci cand le testam la atelierele service. Ma refer la imposibilitatea verificarii airbag-urilor, la gradul de uzura necunoscut al tobelor catalitice, al segmentilor, ambreiajelor, curelelor de distributie si a cuzinetilor etc.
    Majoritatea masinilor sh sunt livrate fara niciun fel de garantii si fata carnete service completate la zi. RISCURI. Pot prezenta defectiuni ascunse in urma unor reparatii efectuate anterior, defectiuni despre care proprietarul nu vrea sa aminteasca.
    Inca mai crezi ca la fiabilitate un sh se poate pune cu o Dacia NOUA?
    15 3
  • bai asta...
    Tu stii, ca noi, cocalarii fara numar nu luam niciodata teapa, masinile noastre e cele mai bune mai rapide, mai teava si mai noi decat alea noi?

    Nu stiai? Pai nici noi stim ce cumparam dar o facem pe deshteptii.
    1 2
  • bogdan
    monovolum gandit
    UN monovolum de la DACIA poate insemna un concurent direct pentru modelul Ford de la Craiova . O miscare bine gandita si anticipata, ce cota ar pierde Dacia daca nu ar lua nici o masura? Undeva la un 10-205 din piata pleaca oricum la Ford in urmatorii 3 ani asa ca atenuarea impactului la o piata si asa slaba e miscarea CORECTA. Succes !
    PS: si cum toate modelele Dacia au fost mai mult decat strategice si abia apoi vorbim de pret, calitate ,design,monovolumul e un pas firesc.
    2 0
  • @Mircea Mester
    Cum le sti tu p toate ...ca un om mare sau ca un inginer de la Renault, deja ai dimensiunile masinii plus sit ul de fabricatie :)) Dacia nu are nici un proiect in momentul de fata in afara de viitorul Logan! Deci ai fost foarte tare cu stirea asta OTVista :)) Sau ti-a trimis vre-un spion niste caiete de sarcina din RTR? Hai ca m-am distrat destul cu tine :)) Mi-ai facut formarea de costuri mai usoara :))
    2 4
  • "vre-un spion" =))))))))) Mai Mihaita, tu trebuie sa repeti mai bine clasele primare decat sa contrazici pe cineva cu studii superioare.. ca in reteaua Dacia sigur nu lucrezi... cretinii au off-limits :))
    3 2
  • .....
    :)) ai gasit argumentu perfect pentru a-mi demonstra ca nu am dreptate in legatura cu topicul si pentru a arata ca ai studii superioare iar tu insuti esti o fiinta superioara! ortografia eronata a unui cuvant nu demostreaza nimic!
    1 2
  • nu trebuie sa-ti demonstrez eu, iti va demonstra Dacia ca in urmatoarea perioada vor fi lansate alte 2 , 3 modele, in afara de Duster.
    3 1
  • Dacia
    Pai urmatoarea perioada poate sa insemne 5 ani. In general o masina se proiecteaza in 3-4 ani, deocamdata viitorul Logan (52-ul adica) e la jaloanele de inceput. Acum decat la asta se lucreaza, t ambalezi degeaba!
    0 4
  • Rusu Marcel: De ce nu pornește dimineața la rece? Raspunde
  • Semtex
    @Mihai
    Proiectarea si testarea unei masini ia 2 ani - 2 ani jumate maxim, iar in viitorul nu foarte indepartat oferta Dacia va cuprinde 10 modele.
    4 1
  • @semtex
    La Dacia si Renault dupa 2 ani se ajunge la jalonul de realizare a sculelor, dispozitivelor si verificatoarelor :D si dupa asta pana la acordul de fabricatie mai dureaza vre un an.
    0 2
  • sdv-istica nu se face la Dacia in 2 ani !
    1 0
  • nu sti sa citetsi cred :d
    ACOLO SCRIE CA SE AJUNGE LA JALONUL DE UTILAJE IN 2 ANI
    0 1
  • :))))))))))))
    esti varza ba baiatule! :)) ai pornit de la o treaba, ai lasat-o balta; acum te contrazici pe alta chestie :)) cum ramane cu informatia ta "de interior" care-l contrazice si pe Patrick Pelata? =))))))))))

    "Dacia nu are nici un proiect in momentul de fata in afara de viitorul Logan!"
    1 0
  • WTF
    poi nu e tot mcv-u' de il cunoastem???
    0 0
  • Ptr Crysty !!!!!!!
    Dragule vad ca ori esti indragostit de aceasta "masina" ori lucrezi la ei : altfel nu pot sa-mi explic cum de poti fii asa naiv. sau necunoscator probabil , si sa le ridici atatea osanale unei firme care nu mai este demult a romanilor si care fabrica o masina care atat valoreaza cat platesti, si care chiar NU se poate compara cu Opel,Wv sau Ford.Am la servici loganuri de 15000km,luate de noi,am avut Vectra din 1995,are un coleg Astra break de 3 ani, am F.Focus, si loganul este doar o cutue incapatoare pe 4 roti cu un motor ce ajunge iarna la 13-14l% consum si are forma de tot r...Mai mergi si tu cu alte masini! Service-ul este f scump,de asemenea si piesele; de ex un burduf de planetara este 1,5mil lei vechi, fa si tu comparatii si nu ne mai spune noua de kilometraje masluite ! astea le stim si noi si se pot evita daca se vrea! schimba si tu 3 injectoare de logan si sa-l gasesti bun pe al 4-lea, sa vezi ce bun e Loganul nou.!! sa-ti iei vreo 2 sa ai de rezerva !
    0 0
  • CS--scuze crysry!
    De fapt cred ca mesajul e ptr "cs" !!!!!!!!!!
    0 0
  • fratii motorina
    logan cirnat
    Ba fratilor,daca ne gindim la un singur accesoriu:radioCD de pe logan din fabrica,care costa 20E si astia il pun pa masina la 200E de 10 ari mai scump,este exact ca masina,zici ca e de jucarie, cu o auditie de rahat.deci Loganul trebuie sa coste realist la jumate din lista de preturi ca sa merite asa un cazan pe 4 roti plin de borhot si extrascump.
    Pe scurt Logan cumpara prostii care nu au mai condus si altceva....pina si Chevroletu Aveo e de 10 ori mai tare ca loganul mai ales designul la bord si ergonomia la volan sunt cu 20 de ani inaintea cacatului rominesc cu un bord atit de anost ca vomiti subit cind te-i suit la volan daca cu 5 min. inainte ai coborit din orice second vechi chiar si de 10 ani.
    Nu recomand Cazan....pardon..Logan nimanui.Salut .
    0 0
  • ATENTIE
    Nu va mai certati ca nu are rost. Cine a postat fotografiile s-ar putea sa le fi prelucrat deoarece masina e fotografiata in zapada si pe anvelope la o privire atenta se vad mai degraba urme de praf decit de zapada. Ce rost ar avea sa faca teste in tinuturile nordice, eu unul ca si necunoscator , nu vad rostul. Cel mai important lucru e sa se chinuie acesti bravi ingineri de la Dacia sau Renault sa faca totusi o masina si nu un cazan, scuze un logan, sandel scuze sandero ceva fiabil si performant ca sa nu mai fim nevoiti sa acizitionam masini vechi din import dar mult mai bune si mai fiabile.Sper ca nu am deranjat pe anumiti nostalgici cu comentariul meu. Scuze.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru