STUDIU: O treime din şoferii din Europa nu ştiu aproape nimic despre anvelope
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei de la Goodyear au făcut un studiu la nivel european pentru a afla cum văd şoferii iarna şi cum se pregătesc pentru ea. Studiul a avut un eşantion de 3.500 de şoferi din Belgia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania şi Marea Britanie şi a fost efectuat în perioada 31 august - 9 septembrie. Aparent, unul din trei şoferi intervievaţi a recunoscut că nu ştie aproape nimic despre cum influenţează anvelopele distanţa de frânare a vehiculului sau aderenţa acestuia pe şosea. Atât testul ADAC, cât şi un test efectuat de cei del a Auto Express a relevat faptul că diferenţa dintre o anvelopă de iarnă şi o anvelopă de vară la frânarea pe zăpadă este de 25 de metri, ceea ce echivalează cu lungimea a şase maşini.
"Unele ţări cer prin lege utilizarea anvelopelor de iarnă, altele ştiu pur şi simplu că nu pot trece peste iarnă fără ele. Anvelopele de iarnă îmbunătăţesc semnificativ aderenţa şi reduc distanţele de frânare la temperaturi scăzute deoarece, spre deosebire de anvelopele de vară, acestea nu îşi pierd elasticitatea.
Acest lucru le permite să menţină o tracţiune mai bună la temperaturi scăzute, precum şi în condiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă", a declarat Tom Delforge, Director de Comunicare al Goodyear Dunlop pentru Europa Orientul Mijlociu şi Africa.Recomandarea specialiştilor în domeniu este ca şoferii să treacă la anvelopele de iarnă din momentul în care temperaturile scad sub şapte grade Celsius. Spre deosebire de anvelopele de vară, pneurile speciale pentru iarnă au o compoziţie care le împiedică să îşi piardă elasticitatea, oferind un nivel superior de aderenţă în condiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă. În plus, profilul anvelopei este realizat special pentru a nu îngropa roata în zăpadă şi pentru a arunca apa în afara suprafeţei de contact cu şoseaua.
Via | GoodYear
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Citroen marchează 90 de ani de când a lansat modelul Traction Avant. Acesta este primul model cu tracțiune față al mărcii franceze și este o mașină semnificativă pentru istoria automobilului datorită saltului tehnologic pe care l-a realizat Citroen cu acest model. (29.04)
-
Lotus Evija X, un prototip al modelului electric, a stabilit un nou record pe legendarul Nurburgring. Astfel, modelul este cea mai rapidă mașină bazată pe un șasiu de serie. (26.04)
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
- Marea transformare
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Noua Mazda EZ-6 este un sedan de aproape 5 metri, doar pentru China: versiune electrică și PHEV
- Noua Mazda Arata este un concept care anunță un viitor SUV electric pentru China
- BYD Seagull va ajunge în Europa din 2025. Rival direct pentru Dacia Spring
Comentarii (2)