Veşti proaste pentru Saab: faliment iminent

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 08.09.2011
Tribunalul regiunii Vanersborg le-a respins celor de la Saab cererea de intrare sub protecţia Curţii în faţa creditorilor. În aceste condiţii, singura soluţie pentru ca muncitorii să fie plătiţi de statul suedez este ca Saab să-şi declare falimentul.

În timp ce industria auto se pregăteşte de Salonul Auto de la Frankfurt şi îşi pregăteşte hainele de gală pentru acest eveniment, suedezii de la Saab arată din ce în ce mai rău şi se apropie cu paşi repezi de faliment. După ce ieri anunţaseră că au cerut unui tribunal suedez intrarea sub protecţia legii falimentului, oficialii Saab au rămas astăzi fără soluţii viabile pe termen scurt după ce Curtea Judecătorească a decis să respingă apelul constructorului nordic. "Nu vedem niciun motiv pentru a crede în succesul unui nou proces de protecţie în faţa creditorilor", anunţă tribunalul provinciei Vanersborg.

Sindicatele muncitorilor angajaţi de Saab şi de furnizorii mărcii au reacţionat imediat, anunţând că vor cere ele însele intrarea companiei în faliment.

"Vom analiza imediat această situaţie . Dacă compania nu va găsinicio soluţie sau nu va cere ea însăşi lichidarea, vom fi nevoiţi să facem noi acest lucru", declară Stefan Lofven, preşedintele sinficatului IF Metall, care are 1500 de membri muncitori la Saab.

Activitatea la uzina Saab din Trolhattan a încetat oficial în luna aprilie, muncitorii nefiind plătiţi în acest moment pentru luna august. Pentru ca muncitorii să poată fi plătiţi de către Stat ca măsură de urgenţă, Saab trebuie să fie declarată companie falimentară sau să intre sub protecţia unui tribunal.

via | Automotive News (Înreg.)

Comentarii (62)

  • cineva sa pregateasca camera lui cuantic la balaceanca....
    15 11
  • Alinutza
    Pacat! Imi pare rau de SAAB.Imi pare rau de Rover... de Talbot si asa mai departe! Mare pacat! Aceste marci nu meritau sa moara! Eu va spun ca cu toate ca situatia pare roz or sa urmeze Volvo si Jaguar.
    28 21
  • Imi pare rau de Saab,e o marca buna. Cel mai mult regret disparitia marcilor Pontiac si Hummer. Sunt un mare fan al masinilor americane.Asta e viata.....
    25 5
  • nu, asta nu cred
    Volvo parca a fost sau urmeaza sa fie cumparata de chinezi, deci nu va muri, cat despre Jaguar sper sa reziste, e o masina deosebita, o alta solutie pt. ei ar fi restrangerea activitatii.
    16 0
  • Alinutza
    o intrebare...de ce am fost votata cu voturi rosii?
    16 20
  • gabi_o
    voturi rosii
    Te-au votat TDI-stii, cu cel putin 2 litere rosii!
    31 10
  • @Alinutza
    Volvo prospera, nu e amenintata de nimic, au fonduri imense in spate.

    Cat despre Saab... maine urmeaza apelul la aceasta decizie, si ne-am intors la situatia din 2009. Trist, ramane de vazut ce se va intampla.
    12 5
  • dion_vrg
    xxx
    2 11
  • @
    Imi pare foarte rau. Cum se poate o asa marca, cu o istorie grea in spate (in mai multe domenii), sa dispara pur si simplu ?
    Ma intreb, de ce nu vor, sa fie cumparati de alte branduri ?
    11 9
  • @ScorpyonVAG
    De care branduri vorbesti? A refuzat Saab vreo oferta de la cineva in ultimii ani? Daca era interesanta pt cineva o prelua pana acum, din pacate pt Saab, sau poate daca va falimenta va fi preluata la super reducere si va iesi ceva poate de acolo, dar de cine anume, eu unul nu vad nici un nume la orizont
    9 2
  • soarta
    Nu pot sa zic ca sunt fan SAAB,dar trebuie sa recunosc ca au avut unele modele care chiar imi plac.Fie k ne place sau nu,asta e legea economiei:cei mai slabi dau coltul.ex sunt multe:Pontiac,Oldsmobile,Rover,Austin,De Soto,De Tomaso,Hummer,Plymounth, ...
    Un lucru nu inteleg:de unde atata rautate pt aceasta marca fratilor?E o firma care vor si ei sa fie prezenti pe piata auto si sa faca masini atat cat pot si ei de bn.
    Pacat ca dispar nume cu o istorie in spate,iar altele gen saic,baic,geley,puley ,etc ,prospera.
    20 1
  • Cand v-am spus ca falimentul SAAB este inevitabil m-ati injurat.
    Vine si vine repede !
    Mie imi pare rau pt. ca SAAB este ceva deosebit si sunt si fiabile. Dar problema este ca cer enorm pe ele....iar la banii ceruti de ei nu ai cum sa faci un compromis si sa renunti la japoneze sau nemtoaice.
    17 1
  • pina si bancurile laudau SAAB
    cica SAAB ar fi de fapt avioane carora suedezii le demontau aripile si le lansau pe sosele...
    16 0
  • GM e de vina
    Adevarul e cei de la GM sunt responsabili pentru falimentul SAAB . Pe Pontiac i-au ingropat , Hummer la fel , pe Opel au fost foarte aproape , noroc cu nemtii ca si-au bagat coada si au scos-o la liman .
    GM sunt manageri foarte prosti (parerea mea) , si SAAB nu e o marca de productie in masa , e o marca premium , care ar fi trebuit sa reziste in mod normal , asa cum au facut-o si Volvo , Jaguar etc
    14 1
  • raultm
    Sund de acord cu tine cand zici ca GM e de vina, in primul rand pentru politica pe care a aplicat-o la SAAB de ani de zile. Daca o fi asa cum zic ei, ca SAAB nu a fost profitabil de ani de zile, cat de dobitoc sa fii sa nu-ti pese de cum o duce o parte companiei tale? Si apoi esti nevoit sa lichidezi pe ea si inca vreo 5 marci cand te loveste criza. Dar esti cea mai mare companie auto din lume. GM daca gandea lucrurile pragmatic facea din SAAB un concurent premium european pentru marcile premium europene in State. Dar ei au preferat sa se bazeze pe Cadillac...
    Nu sunt de acord cu rezistatul in mod normal al lui Volvo si Jaguar. Marcile astea au ani buni de cand nu sunt pe cont propriu. Nu s-au bucurat de cea mai buna conducere, dar au avut noroc si au ajuns pe maini bune. :)
    Parerea mea e ca nimeni nu se prea inghesuie sa ia SAAB si le plange de mila pentru ca nu prea au de ce. Cam toti constructorii mari au marci premium. Fiat are Alfa, VAG are Audi, Toyota are Lexus, GM... pas, Renault e cu Infiniti (Nissan).
    Singura solutie poate ca ar fi PSA, ei nu au nimic premium. Problema e insa ca SAAB daca o cumperi trebuie sa bagi foarte multi bani sa o faci competenta. Apoi bani in refacerea imaginii si apoi sa te gandesti sa aduca bani, ca de profit nu se poate vorbi prea curand.
    11 7
  • 'OFICIAL: Saab intră sub protecţia Legii Falimentului din Suedia'
    ....bineinteles continutul articolului publicat de AM cu acest titlu spunea altceva dar totus:'OFICIAL' imi pare rau ca se intampla lucruri de genul acesta pe aici
    7 0
  • saab
    era de asteptat pentru saab sa ajunga in situatia asta. si o sa mai urmeze si alte marci.
    se vede si dupa vanzarile din romania pe anul asta: 10 masini pana acum.
    8 0
  • saab
    nu inteleg de ce nu-i cumpara Dacia?
    12 5
  • Ce va mai place sa dati vina pe GM. Saab mergea la fel de prost cand a fost preluata de gigantul american.

    @LauCalin
    Cadillac nu e marca premium??!!! Numai prostii spui baiete. Lasa-ne....
    13 4
  • Casca ochii bine inca o data la ce am scris. Nu am zis ca nu ar fi marca premium, ideea era ca SAAB a avut de-a face cu GM si s-a molipsit. De-aia am zis "pas". Ai inteles, amice? ;)
    Toti au inteles, mai putin tu.
    9 11
  • @LauCalin
    Flacau,din ce ai scris tu reiese faptul ca toti marii constructori au cate o marca premium,mai putin GM. Casca bine ochii la ce ai scris.
    11 5
  • fan Saab
    De cand Saab a inceput sa arate ca un Opel a inceput sfarsitul
    Mare Pacat
    6 2
  • laucalin
    ssg
    LauCalin Alfa nu e marca Premium ca sa stii si tu .. in timp ce Cadillac, Audi, Mercedes, Bmw, Lexus, Volvo, SAAB, jaguar sunt
    8 4
  • (men)s insana
    @men, ce vorbesti, prietene? Iti vine sa jubilezi, nu? Zadarnic te iluzionezi sa crezi ca s-a dus pe pluta un renume care pe atat de multi nu i-a lasat sa doarma noaptea din simplul motiv ca exista...Cine ii canta prohodul lui SAAB sa ia aminte ca ar putea disparea doar un madular din marea familie SAAB, dar nu si brandul in sine, fiindca proprietarul de fapt si de drept al denumirii marca inregistrata Svenska Aeroplan Aktie Bolaget este doar SAAB AB, ori eu am mai mentionat si cu alte ocazii ca, chiar si daca SAAB Automobile ar trece pe linie moarta si fabrica din Trollhattan ar fi vanduta la fier vechi, compania-mama din Stockholm ar avea dreptul legal sa infiinteze oricand o noua SAAB Car Division, la fel ca inainte de 1990, prin urmare raspundeti-mi clar si elocvent cine este adevaratul SAAB si cine il poate detine in custodie...Da, m-ar durea in mod inefabil sa se pulverizeze firma din Trollhattan, dar adevarul pur este ca, atata timp cat va perpetua singura detinatoare autorizata a numelui SAAB, adica corporatia aero-militara din Stockholm, pieirea fizica a SAAB Automobile AB nu va dobori psihic nici un fan SAAB autentic, ramanand in schimb si pentru toata viata speranta deloc desarta ca minunea renasterii se va petrece exact acolo unde trebuie, adica in sanul copacului inradacinat de 75 de ani (deci s-a uscat doar o craca a sa, sic!). Acestea fiind transate, @men draga, inainte de a ma trimite pe mine la clubul de glumeti pe gratis, apuca-te tu serios de un curs intensiv de culturalizare sau, mai stringent, de alfabetizare, nu de alta, dar n-as vrea sa te vad vreodata ajungand europarlamentar, urmand si tu o reteta a "succesurilor" arhicunoscuta si just repudiata in toata lumea civilizata...
    12 2
  • nu jubilez! ma amuza frenezia ta :) intinzi sute de cuvinte si te lupti cu dusmani imaginari precum don quijote inca de la primele postari! hai ciao! am plecat sa ma inscriu la cursurile alea de culturalizare si alfabetizare sa nu cumva sa fiu repudiat de pe automarket!
    8 7
  • care dusmani?
    Ai mei personali? Nu exista pe aici! In schimb, dusmanii SAAB-ului, oho, si inca cum, dar n-am cum logic sa ma lupt cu dansii fiindca ei insisi se detracteaza si se condamna singuri, in primul rand la ridicol (Opel a invatat meserie de la SAAB, nicidecum invers!). Fara influenta suedezilor, nemtii n-ar fi scos niciodata versiunea B de Vectra atat de populara (inca) la noi (si ghici, forma caroseriei acesteia deriva direct din...SAAB 900 NG, din care deriva indirect 9-3 FG, cu care seamana vizibil pentru oricine Vectra respectiva, dar tocmai din acest motiv: versiunea B s-a nascut in 1995, la un an dupa lansarea noului 900, pe cand 9-3 a aparut prima data in 1998...quod erat demonstrandum). Prin urmare, n-avem de-a face cu "dusmani imaginari", ci cu obtuzati cronici suculent de reali, care refuza cu obstinatie de catar evidentele din teren certificate de datele tehnice ca atare, dar, desigur, pe de alta parte, cauta febril sa "converteasca" realitatile cumplit de incomode pentru dansii in "verdicte" vadit partinitoare, cu adevarat dusmanoase...Aista-i democratie ?! :D
    8 0
  • a
    caterincoasa rau "cearta" asta dintre voi , men arunca o glumita justa ce-i drept si saabcuantic ia foc . :)) hai ca sunteti amuzanti :))
    3 3
  • ti se pare ca ma intereseaza? ti se pare ca intereseaza atat de multa lume? toata propaganda ta nu va aduce nici macar 1 singur cumparator sau fan cu ceva potential SAAB-ului! tu crezi ca o marca cvasi-necunoscuta are foarte multi dusmani la noi in tara?cateva mii, sute, milioane ?cam cati crezi tu ca sunt? :) intr-un singur post VAG vs.FIAT vei gasi atatia hateri (de ambele parti) cam atat cat vinde saab-ul intr-un an ...si tu ne vorbesti de nenumaratii dusmani ai marci tale :)) ==> ia-ti un pat unde ti-am sugerat in primul post!
    5 5
  • nostima observatie
    andu, nu ne "cutitam", ci incercam sa mentinem o stare optimista de spirit (dar nu prin puncte de vedere convergente, ce farmec ar mai avea astfel discutiile? :D), sa nu ne lasam antrenati in vartejul necrutator al agoniei SAAB, nu-i asa, men? Sa bagam capul la cutie si sa plangem de mila pe marginea "falimentului iminent" nu se recomanda in acest caz. Capul sus, n-a murit nimeni, au disparut ele marci cu toptanul si nimeni nu s-a aruncat in hau. De exemplu, stiati ca exista un fan club...Borgward, desi respectiva compania nemteasca s-a evaporat acum vreo 50 de ani ?! Se poate afirma cu fermitate ca asemenea oameni dovedesc o pasiune veridica, pilduitoare, neslabita, mistuitoare, vrednica de superlativizat. Also, we can!
    @men, nu ma duc la ospiciu si gata :D De fapt, am vrut odata, dar nu m-au primit deoarece cica nebunia mea este prea coerenta, asa ca mi-au recomandat cu caldura sa ma inscriu in politica...
    5 4
  • Firebird
    Ce ma distrez cand citesc posturile lui SaabCuantic :))))) Baga tare,frate!
    7 0
  • Saab
    @RS: Niciodata Saab n-a avut mai mult de 2 modele in acelasi timp sub patronaj GM. Au fost tratati corect, zici?

    Saab sangereaza, sangereaza abundent. In fabrica din Trolhattan pe care multi o vad pustie, o mana de ingineri inca lucreaza la un motor pe biogaz pentru 9-4X, o alta mana de oameni inca lucreaza la viitorul 9-3.
    Mai sunt niste pasionati la Hirsch, la Heuschmid, la State Of Nine, la SaabsUnited, SaabBlog care refuza sa se "predea". Sunt naivi? Probabil. Pasionati? Cu siguranta. Si eu sunt unul dintre ei, si SaabCuantic la fel.
    Voi continua sa iubesc marca asta indiferent de deznodamantul acestei situatii.

    Uppehällestillhet och bär på.
    9 0
  • Am si eu o intrebare....SaabCuantic ce meserie ai ? Sau ce profesiune ?
    nota 10 la scris.
    5 0
  • wright
    De acord, Pasare de Foc, ca prea o spui cu foc. Stiu ca cei mai multi posteri ma vad ca pe intruchiparea nebunului satului, bufonul regelui, responsabilul cu scheciurile la purtator...Ehei, sunt vulpe batrana, nu ma pricep defel la nimic, dar la vizualizarea instantanee a faldurilor nevazute ale psihologiei umane si la intuirea negresita a intentiilor semenilor mei mai inainte ca ei sa si le exprime concret nu ma intrece nimeni deocamdata, avantaj Nastase! Cum precizam, pentru unii sunt "just funny", pe altii ii ingretosez in cel mai inalt grad de schimonosire indignata, altii se inchina cu stanga si invoca zeul atroce al schizofreniei si, nu in ultimul rand, altii exerseaza indiferenta "necesara" unor personalitati "eminente" ca ei, adica "perfect responsabili, pragmatici pana la paroxism", care, nu-i asa?, detesta din fire, in orice loc, in orice timp si prin orice mijloc permis legal, sa fie "patimasi, exacerbati, extremisti, sociopati etc" precum subsemnatul...Vai, ce spaima patologica i-ar cuprinde daca i-ar stampila cineva astfel, uite de aia nu se mai scoala nici dracu' pentru o noua Revolutie ca in 1989: de teama paralizanta sa nu vina val-vartej "specialistii" in etichete si sa-l potcoveasca verbal ca "fundamentalist"...De fapt, de ce dracu' sa faci pe idealistul jertfitor cand acasica duci un trai caldut, serviciul ti se pare bunicel, femeia ta este intrebuintabila conform indicatiilor medicului, ti-ai trantit un termopan la fereastra care crezi ca te va proteja pana si de intemperiile...politico-economice, in cap ai un televizor care se uita nonstop la ochii tai - ah, invers, scuze - iar jos, langa bloc, iti surade sagalnic masinica moderna care te poarta oriunde vrea muschii tai, inclusiv spre RAI - Regia Autonoma de Imbecilitate.
    Acum ma voi referi insa la posterii care ma...intuiesc esentialmente si care realizeaza fara marje de eroare ca eu nu pot fi definit cuprinzator decat ca un simplu suporter al unei marci de automobile care m-a marcat inca din copilarie, sa zicem de vreo 25 de ani...Sa te uiti captivat la o masina din afara blocului comunist est-european in plina isterie anti-capitalista a conducerii PCR, intr-o tara in care ochii iti erau impaienjeniti zilnic si involuntar cu mitica Dacie si cu "suratele" acceptate "doctrinar" Skoda, Volga, Lada si Trabant, credeti-ma, reprezinta o experienta bulversanta imprimata pe retina memoriei perene - adica ma intrebam cu mintea mea de copil cum este posibil sa existe si altceva decat ceea ce ni se sugera sistematic sa admitem ca poate exista in limite "materialist-dialectice" si, mai precis, ni se strecura cu forcepsul pe gatlejuri, in speta standardele comuniste, de orice natura ar fi fost ele. "Vinovate" pentru "contaminarea" mea ireversibila cu SAAB-manie au fost niste materiale auto cu ilustratii, introduse clandestin in RSR si care mi-au ajuns intamplator pe mana. Ca sa va relev o idee revolutionara de incetatenit in minte ca antrenament oportun pentru tonusul moral, fiti siguri ca numai "fructul interzis" merita gustat in viata terestra, deci, raportandu-ne sugestiv la masini, eu as prefera oricand sa revenim la situatia politico-economica de dinainte de 1990, oricat de amara ni s-ar parea painea, insa tot raul spre bine, caci nici o senzatie din lume nu s-ar compara cu conducerea temerara a unui SAAB sau a oricarei masini occidentale procurate datorita riscului personal, prin sfidarea "sistemului", asa cum mi s-a confesat un prieten septagenar ca a trait pe propria piele, fiind proprietar in fosta RSR de...Mercedes si Ford. Da, am fost prea indobitociti de "ciuma rosie", dar nu pot sa uit vreodata episodul in care prima masina "capitalista" vazuta pe viu de mine a fost un DAF 66, de altfel prima achizitie a familiei mele. Au urmat o Simca 1307 si un Opel Rekord. Lumea murmura despre ele, isi rotea ochii in cap bolborosind a revolta morala, dar nimeni nu indraznea sa se angreneze in discutii pasionale. Mai pe scurt, acestea sunt sentimente irepetabile, unice, plamaditoare de caracter, insa, inotand neputinciosi in mocirla plina ochi de anomalii contra firii, denotata de "libertatea fara margini" de astazi, ce anume mai putem considera ca fiind "fruct interzis" care sa ne suscite simturile inerte (cumva femeile? pai oricine le poate hali acum la micul dejun, impreuna cu garnitura de stupiditate proverbiala in care zac dansele benevol).
    Nota obligatorie: am fabulat atat de mult ca sa-i satisfac asteptarile lui Firebird, mai ales ca mie imi place la culme sa servesc cauzele oamenilor, indiferent care ar fi acelea :)) Aaa, ma puteti intreba la ce categorie de judecatori ai "operelor" mele pomeniti mai sus l-as incadra? La care vrea el, n-are importanta, fiindca orice am simti, am gandi si am intreprinde in legatura cu un om, oricine ar fi, ni se va descoase pana la ultima celula la tot mai apropiata temporal Judecata de pe urma, cand fiecare dintre noi, fara exceptie, va trebui sa dea socoteala despre sine si faptele sale, comparand in fata Instantei Supreme cum credeti, ghici? Pai asa cum l-a lasat mama lui si mama natura, in speta singur, gol si trist...
    7 0
  • @Adi
    Sunt un biet inginer chimist in industria laptelui, esti multumit de raspuns?
    7 0
  • Probabil iti aduci aminte si de carnetul rosu iesit putin din buzunarul camasii tatalui tau in timp ce conducea Opelul spre sediul de partid! Amice, cine conducea un opel rekord in acele vremuri era fix in tabara celor care sustineau "isteria anti-capitalista" , materialele clandestine din RSR erau bagate in tara tot de "ei" cand mai plecau prin concedii sau la intalniri prin RDG sau Yugoslavia! Tata, desi avea indeajuns de multi bani stransi, putea achizitiona de pe piata doar marci precum : dacia,oltcit,skoda, moskwitch sau trabant! (asta prin 85-87)
    Opel, ford, mercedes samd erau rezervate doar pentru nomenclatura, sictir!
    5 7
  • @men
    Esti sigur? Tatal meu si-a cumparat prima masina in '82 si a fost o Dacie 1300. Si la fel ca si tatal tau avea suficienti bani de o masina mai buna. Dar in Romania acelor ani, cand nu prea se stia ce e aia calitate a mers pe principiul ca o Dacie daca se strica are cine sa o repare. Si crezi sau nu ca el erau destui. Era drept ca erau foarte putini care isi permiteau o masina straina, insa nu trebuia neaparat sa fi membru de partid ca sa poti sa ai una. Adevarat insa ca trebuia sa cunosti pe cineva mai bine sus pus ca sa poata sa ajunga la tine. Si la ce vremuri erau e cam absurd ca acuzi pe cineva ca proceda asa.
    Motiv pentru care tatal meu a renuntat la o Ascona B din '78 sau '79, nu mai stiu exact. Dupa revolutie cand Romania s-a umblut de vechituri din Vest (cam cum s-ar fi intamplat acum daca nu era taxa auto) nu a renuntat la Opel si si-a luat Ascona C.

    Si revenind la SAAB, vedeti voi, sunt doua categorii de posesori de masini: unii care le vad ca pe un simplu fier si unii care le considera o parte din ei. Iar atunci cand ai si ceva cunostinte din domeniul auto nu ai cum sa ramai impartial cand se intampla ceva de genul asta, indiferent de marca. Decat daca esti imbecil. Au fost imperii puternice care au fost rase (oare oamenii acelor vremuri credeau ca va veni ziua cand vor disparea Imperiul Otoman, Roman, Grecia Antica etc.?). Mai devreme sau mai tarziu oricine poate sa pateasca ce a patit SAAB.

    Nu stiu insa ce ar mai fi de spus pentru unii care considera ca Alfa nu este premium sau ca am zis "pas" la GM in primul mesaj pe motiv ca pentru SAAB GM ar fi o solutie artificiala.

    @RS, daca SAAB mergea prost de cand GM a cumparat-o, de ce nu a facut-o profitabila? Potential avea. Si inca unul enorm. Dar sa vina cu replici ca au lasat-o asa sa ne aduca pierderi, sa spuna povesti de genul asta celor de la gradinita. Ca daca e adevart numai ei nu pot rade cand aud. Cand cumperi o firma sau mai mult, o companie, tu o lasi pe butuci, fara sa nu-ti aduca nici un ban? "Asa" au procedat VW si Renault cu Skoda respectiv Dacia? Asa a facut Fiat cu Crysler? De-asta la ei nu s-a simtit criza, nu?
    7 1
  • habar n-ai ce indrugi!
    @men, vezi ca intinzi cam tare coarda, buddy, si realizezi niste conexiuni absolut aiuritoare...Asta-i atac marsav sub centura! Nimeni dintre cei pe care i-am cunoscut n-a jonglat cu protipendada bolsevica, asa ca nu mi te adresa mie ca un mahalagiu needucat si nu-mi calomnia o ruda de sange...De ce iti permiti acest comportament de creatura preistorica ?! @Automarket, te rog sa nu mai ingaduiesti nimanui sa profereze expresii nedemne ca "hai sictir!", OK?
    In afara de DAF, modelele insirate de mine erau prezente prin anumite locuri publice, asadar nu apartineau nimanui din neamul meu, cine esti tu sa ma ponegresti?! Nomenclatura se dadea in stamba doar cu Dacii negre inmatriculate cu numarul invariabil XY (indicativ de judet) - 101, deci numai protocolul Comitetului Central prevedea uzul limuzinelor de provenienta vestica, in provincie se aplicau in schimb restrictii puternice, dar a existat o mana de cetateni, obligatoriu prieteni cu...Nicu Ceausescu, care si-au putut procura niste bijuterii occidentale cu sprijinul fiului cel mare al cuplului prezidential de atunci, numai ca insusi Nicusor a incasat scatoalce serioase de la taticu' pentru cutezanta lui favorizanta pentru unul si altul, iar Nicu si amicii lui "chiaburi" au fost luati discret in vizor de catre Securitate, care reprezenta in realitate structura principala de conducere a statului socialist, nu Partidul (pai cine s-a ultraimbogatit astazi? fostii securisti, nu fostii activisti de partid, pe care primii ii strangeau cu usa datorita imensului volum de date compromitatoare despre vietile lor personale, cu care i-au santajat dupa "Revolutie" si, ca sa nu dea prostimii de banuit, evreii maghiari kominternisti au hotarat ca tara sa fie condusa formal de catre un activist notoriu: nea Ilici bolsevicu'!). In nucleul coordinativ al Securitatii Romane se infiltrase adanc o ramura dura a serviciilor secrete maghiare, care l-a executat fara mila pe presedintele legiuit al tarii noastre si care are legatura curenta cu toata adunatura iredentista si sovinista care se munceste de zor sa sfartece teritorial Romania de 20 de ani incoace (noroc cu UE, care nu agreeaza un Ardeal unguresc...). Iata ca te afli sub incidenta unei totale necunostinte de cauza istorica, prin urmare sondeaza si tu anumite surse daca te vrei musai corect informat!
    Aceia care va erijati in contestatari anticomunisti, ascultati comanda la mine: am fost unul dintre nenumaratii copii ai "plebei proletare" care erau siliti de catre parinti sa se scoale cu noaptea in cap ca sa prinda loc la cozile kilometrice formate pentru un iaurt lesinat si un sfert de paine pe zi pe cap de locuitor, ani de zile la rand, dar, in pofida vicisitudinilor materiale, stiam sa ne respectam cu adevarat intre noi, iubeam tot ce este imuabil drept, frumos si inaltator, la toate nivelurile sociale, pai se compara cu ura demonica, debandada intrinseca, tradarea principiala, impostura de "stat" si egoismul crancen din prezent? Unii dintre vajnicii adepti de astazi ai "valorilor democratiei europene" nici nu erau nascuti pe atunci, dar se lanseaza cu neobrazare puerila in exegeze "justitiare" cu titlu de rationamente imbatabile (de fapt, sofisme de tot rasu'-plansu'!), insa trebuie sa invete intr-un final pretul estimat al muncii creative, al bunei cuviinte ancestrale, al rabdarii nobile si iertatoare si al masurii elementare de apreciere obiectiva a realitatii inconjuratoare...Si sa-ti mai fixez o axioma, men-torule: stii cine regreta in fapt comunismul? Numai crestinii in duh si in adevar! De ce? Fiindca nu te poti pregati pentru cele vesnice decat musai sub amenintarea permanenta a caznelor pentru credinta, ori astazi, imbuibati de "lapte" european si "miere" globalista, nu mai putem practic sa tindem decat catre propria si fatala noastra neantizare spirituala, pricepusi?
    Lasa ca n-o sa mai povestesc nimic pe Automarket, asa ca voi deveni treptat mai rece, mai calculat, mai laconic, mai...pragmatic, ca daca vrei sa determini lumea sa se relaxeze, sa se simta expansiva si bagata in seama, uite ce scuipati iti iei intre ochi drept rasplata...
    4 4
  • "In afara de DAF, modelele insirate de mine erau prezente prin anumite locuri publice," mii de scuze domnule!!!
    Din ceea ce ai scris aici se poate intelege ca au urmat ca achizitii cele 2 modele "vazuta pe viu de mine a fost un DAF 66, de altfel prima achizitie a familiei mele. Au urmat o Simca 1307 si un Opel Rekord. "
    Raman la parerea ca ai ceva probleme la mansarda! Nu aveam nevoie de o compunere facuta de un necunoscut pentru a afla ceea ce deja stiam pentru ca si eu am trait acele vremuri! Daca tot te-ai vazut bagat in seama ai putea sa ne povestesti cate ceva legat de stasi, kgb, 2-3 conspiratii ? Nu ma intereseaza dar poate iti mai ocupi putin timpul si o sa te simti important pret de 2-3 ceasuri! Poate ai ceva pareri si despre revolutia culturala din china...baga cat poti, poate atingi limita caracterelor permise!
    4 6
  • povata pentru viata
    N-am nevoie sa stiu ce s-a intamplat prin alte zari (RDG, Rusia, China etc.), deoarece pe mine ma intereseaza doar tara mea, capisci? N-am de unde sa intuiesc daca ai trait sau nu sub comunism si nici n-am chef sa te supun la teste pentru a ma convinge de adevar. Ocolesc neafectat ironiile tale desuete. Tu ai initiat acest conflict inutil fiindca nu te-ai putut abtine sa nu faci pe evaluatorul psihiatric avizat, hai canta la alta masa! Presupun ca intri cu mare evlavie in Biserica, dar deschide si Scriptura ca sa-ti sara in ochean ca "Cine ii va zice fratelui (semenului) sau "Nebunule!", vrednic este de judecata..." In consecinta, toate stiintele psihologice n-au baza evanghelica, adica sunt echivalente moral cu zero barat, s-auzim de bine si, cand ne mai vizitezi, concentreaza-te musai pe SAAB, lasa epitetele in seama celor indrituiti si insultele in dreptul celor humanofobi...
    5 0
  • windows
    doar un comentariu
    Pana la urma Saab s-a comparat mai mult cu Volvo , nu a luat fata si nici macar nu a fost pe aproape de BMW , Mercedes si altii. Au avut acel model 900 (cel pana in 94) cu care au devenit cu adevarat cunoscuti (care chiar mi-a placut si mie, de fapt singuru ). Saab putea sa mearga singura pe drumu ei sau se asocieze cu altcineva. Decizia parteneriatului cu GM le apartine lor nu lui Volvo :). De fapt intre 1990-2000 era 50-50% parteneriatu, adica aveau spate solid si nu au profitat, abia din 2000 a fost 100% a lui GM. Cei mai "buni" ani ai lor au fost 1987 si 2006 cand au vandut peste 130.000 de masini. Cam putin ca doar nu e vorba de supercaruri. :).
    3 0
  • "N-am nevoie sa stiu ce s-a intamplat prin alte zari (RDG, Rusia, China etc.), deoarece pe mine ma intereseaza doar tara mea, capisci? "
    el e patriot mai... :)) vai, imi dau lacrimile (de ras)! o fraza mai cretina puteai sa scoti? Cuantic isi apara nevoile se neamul, de afara il intereseaza doar marca saab :))

    ma repet : interneaza-te : "Presupun ca intri cu mare evlavie in Biserica, dar deschide si Scriptura ca sa-ti sara in ochean ca "Cine ii va zice fratelui (semenului) sau "Nebunule!", vrednic este de judecata...In consecinta, toate stiintele psihologice n-au baza evanghelica, adica sunt echivalente moral cu zero barat" evlaviosule! :)) chiar simteam nevoia unei mustrari cu tenta religioasa!
    dude, you're fucked up!
    0 6
  • buah!
    He he, nu " le ai" cu subtilitatile, te strofoci tu sa iasa ceva "de efect", dar ideea de baza trebuia sa fie clara de la inceput: textele mele trebuie socotite ca niste nuci: iti alegi numai miezul din ele, pe care il consideri folositor, restul, adica cojile, ai dreptul sa-l arunci, in cazul nostru sa nu-l iei in seama. Asa trebuia sa procedezi, discret, galant, elevat, dar tu ai sarit cu ciomagul la plezneala - "Ba, nebunule!". Crezi ca o sa cada careva pe spate de fascinatie ca ma bestelesti tu in engleza?! Si ce tot ma citezi, de ce reproduci identic ce-am scris? Concepe si tu o logica asemanatoare si apoi sa ne confruntam pe taramul exclusiv al intelectului, caci la "copy si paste" se pricep astazi si sugarii. Notiunea ta despre patriotism frizeaza reductionismul pur si simplu semidoct. Carevesazica, daca imi iubesc tara (si neamul, dar pe selectatelea, adica numai esantionul de persoane care chiar mai poate fi numit neam!) si indragesc totodata o entitate straina, atunci sunt tradator sadea? Ia vezi cati nenumarati fani auto romani atingi colateral cu o consideratie ingusta rau sub aspectul inteligentei precum a ta, monser.
    Si inca o trebusoara isteata care iti scapa: un nebun nu se va interna niciodata din proprie initiativa, fiindca, daca ar face-o, atunci, la mintea cocosului, ar insemna neindoielnic ca isi realizeaza starea launtrica de fapt, adica isi da seama de el insusi, cu alte cuvinte are discernamant, deci nu este realmente nebun si, pe deasupra, supraveghetorii sanatoriului il vor da afara in suturi pe motiv ca simuleaza boala ca sa poate fi intretinut pe gratis :P
    Pana aici, nu iti mai dau nici o replica, mi-ai papat timpul si nervii cand puteam bine mersi sa schimb replici normale cu ztele, lau, dan_grc etc,
    5 0
  • meracan
    Cred ca poti sa iti bagi nucile in c.r cu coaja cu tot! Tu chiar ai probleme serioase...
    1 6
  • :)
    Si-o bruma de vesti bune: chinezii au obtinut aprobarea pentru investitia in Saab, la nivel regional. In 30 de zile ar trebui s-o primeasca si pe cea de la nivel central.
    5 0
  • men@meracan
    cuantic trebuie lasat in pace! incearca sa epateze ca orice roman frustrat! ce-i drept ca avem un caz mai special, unul care se foloseste de cuvinte si nu de masina din dotare/haine/ceasul de la mana samd insa tiparul este acelasi...asadar si-a gasit ca tribuna acest site :) f buna alegerea lui dealtfel... pe automarket gaseste indeajuns de multi pustani care nu leaga bine 3 fraze si sunt usor de impresionat! baga plesule! la 3 cuvinte care ti le arunc ca unui caine stiu ca vi tu cu o caruta! hai mai baga 2-3 "efect" , te rog ........ dar nu inainte de a-ti lua pastilele!
    2 6
  • kaputt
    Ce inseamna "frustrat"? Mai tineti minte dezbaterea pe tema explicitarii semantice a termenului si cum il confunda extrem de multi ignoranti cu "nevrozat"? Apel umanitar catre cei cu musca pe caciula: mars inapoi la scoala, caci numai bagabontii de mahala rateaza prin vocatie exprimarea adecvata in limba romana, dar, oricum, nu ma impacientez cand stiu prea bine ca toata armata pestilentiala de "ciumegi" - "emanatiile" "Revolutiei" si scursurile "democratiei" - vor fi raschetati de pe fata pamantului in ziua aceea infricosatoare stim noi de care! Au ajuns niste canalii irecuperabile ca alde "men" sa ne "reprezinte" in Europa si in institutiile ei fundamentale (exceptie salutara: CV Tudor), spre bucuria fara margini a cazaturilor fara sira spinarii care au alarmat cetatenii pedanti din spatiul UE cu mucozitatile lor "ocupationale" vechi de cand cerul si pamantul: bisnita (crima economica pentru care, in mod just, se facea parnaie pe vremea lui "nea Ceasca", dar de! acum "cumpararea in scop de revanzare" cica s-a transformat "democratic" in "libertatea comertului" ?!), proxenetism (trazni-i-ar soarta si pe pesti, si pe tarfe!), cersetorie pe baza de infirmitati mimate (Tepes efectiv le-a dat foc unor asemenea saltimbanci dornici de castiguri fabuloase prin specularea sensibilitatii publicului...la noi nu mai tine "vrajala", dar, din pacate, occidentalii inca pun botul...), trafic de masini sterpelite (sursa inca foarte solida de venituri ilicite in Romanica Pedelica, in complicitate impardonabila cu "autoritatile statului" - care or mai fi si alea?) si alte blestematii, mai mult sau mai putin voalate...NU MAI STAU LA TACLALE cu instrumentele ideale ale coruptiei morale, indiferent din ce categorie sociala ar proveni. PUNCT FARA CONTRAPUNCT. Astept noi articole despre SAAB in care sa nu mai fie cazul sa ma metamorfozez intr-un mic Mircea Badea.
    4 2
  • se pare ca tovarasul se adreseaza unei multimi! cineva sa sopteasca la ureche "gata, s-a terminat!"
    -mai poti? mai baga ceva ca ma distrezi si ma plictisesc groaznic! (ceva legat de antonescu, rege sau perioada interbelica!)
    "exceptie salutara: CV Tudor :|" bine ca m-am prins cine il voteaza pe asta si pe becali!
    1 4
  • despre SAAB
    Cei care nu inteleg pasiunea din care a rezultat aceasta marca, vorbesc numai ca sa se afle in treaba. Poate nu au vazut fotografia premiata de Foto Reuters, realizata pe 17 ianuarie 2010 in Olanda, cu ocazia protestului proprietarilor de SAAB. Si chiar daca au vazut-o, nu au cum sa inteleaga sentimentele si trairile celor care au muncit sa duca numele SAAB mai departe.
    Nu inseamna ca daca cineva nu detine un SAAB, nu are voie sa-i placa si sa fie fan al marcii. Este ca si cum am spune ca un sportiv, oricat de intens se antreneaza, nu are voie sa fie pasionat de sportul respectiv, pentru ca nu este campion. Pentru pasiunea catre ceva anume, nu exista limite impuse de catre ceilalti.
    Dar intr-o societate de consum, orientata spre produse pe banda rulanta, eforturile unor oameni de a mentine ceva deosebit, diferit de tendintele actuale, par nepotrivite, ca si cum nu ar fi necesare. Nu este de mirare sa constatam acest lucru, atata vreme cat globalizarea pare sa fi pus stapanire si pe mintile unora.

    @SaabCuantic
    Imi place sa-ti citesc comentariile, personal i-as ignora pe cei care nu inteleg, pentru ca unii nu se schimba si nu pot fi ''fortati'' sau convinsi sa faca acest lucru. Dupa cum se vede, ataca sub centura si nu stiu sa poarte o discutie frumoasa si civilizata. Agresivitatea este deseori apanajul unui personaj cu multe limite, care nu se schimba brusc la citirea unui text si aflarea unor explicatii logice. Au unii ''logica'' lor, ca nu-i convinge nimeni, oricat de frumos le-ar explica.

    Sa revin la ceea ce spuneam despre SAAB. Marca aceasta s-a straduit si se straduieste sa fie altfel, contrar tendintelor actuale de consum. Pana acum, au reusit ce si-au propus. Personal cred ca si-au propus sa puna suflet in ceea ce fac, sa realizeze masini cu personalitate si foarte echilibrate, din toate punctele de vedere.
    Pentru aceasta si pentru a aduce aminte de realizarile (in care nu cred unii, dar nu incerc sa-i conving pe aceia...) acestei marci, trec mai jos urmatoarele randuri.
    Mentionez ca randurile respective apartin lui Florin Stefan si au aparut intr-o publicatie auto, in anul 2003. Si se refera la o parte din istoria SAAB, precum si la inventivitatea de care au dat dovada oamenii implicati in scrierea acestei istorii.
    ''Am testat noul Saab 9-3 pe soselele Suediei si impactul a fost cel putin pentru noi, o dragoste la prima vedere. Consolele fata si spate sunt scurte, iar echilibrul proportiilor foarte bine realizat. Saab este primul constructor care introduce tehnologia Bluetooth. Pe scurt inseamna conectarea fara fire cu computerul central al masinii a telefonului mobil sau a diferitelor periferice (laptop, agende electronice). Legatura se face prin frecventa radio foarte joasa, cu o raza de actiune de maxim 10 metri. Saab a fost si primul constructor care ofera si o perdea de airbag-uri pentru ambele randuri de scaune. Pe langa principala functie, de protectie la impact frontal, este pentru prima data in industria auto cand aceasta perdea protectoare este activata si in cazul accidentelor frontale severe.
    Am avut ocazia sa conducem atat versiunea de 175 CP cat si topul Aero, echipat cu acelasi motor de 2 litri, dar dezvoltand 210 CP datorita unei presiuni de supraalimentare mai mari. 9-3 Aero este echipat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte complet noua sau optional cu una automata cu cinci trepte, de asemenea o noutate absoluta, cu facilitatea ''Saab Sentronic.''
    Tot in 2003, in alt numar al aceleiasi publicatii auto, un articol semnat Teodor Stefan cita ceea ce a spus presedintele SAAB, Peter Augustsson, referitor la 9-3 Cabrio si la traditia marcii:
    ''El exprima elementele-cheie ale companiei: design, performante, control, securitate si versatilitate, toate intr-o forma concentrata. 9-3 Convertible este un model sport, totusi surprinzator de practic.''

    Pentru ce au realizat pana acum, marca aceasta nu are cum sa dispara definitiv, chiar daca se va declara falimentul companiei. Industria auto si cei pasionati nu uita. Pentru cei pasionati, marca SAAB va continua sa existe, prin realizarile sale.
    7 3
  • elogiu
    Pentru prima data, raman fara cuvinte...Octav, nu cred ca exagerez daca afirm ca esti comentatorul cea mai echilibrat de pe acest forum- te deplasezi cu agilitate intre pasiune si obiectivitate - Nu inseamna ca nu-i apreciez si pe mai vechii mei amici, care se stiu ei cine sunt. Pai, intr-un asemenea cadru de relationare interumana, in care cuvantul de ordine este responsabilitatea de sine, chiar as fi absurd sa "atac" persoana in cauza. Dupa mine, toti ar trebui sa ne comportam (sau sa "percutam", daca va place asa) precum Octav, insa, din nefericire, in mod infailibil, miracolele pe planeta albastra ori nu pot fi concepute, ori dureaza prea putin...
    Cat despre impactul vizual al lui 9-3 Convertible, am asistat pe viu la exclamatiile unor cocalari get-beget cand a trecut pe langa ei un exemplar de acest gen: "Wow!" (uluire sincera!). Inca o dovada in plus ca esteticul nu cunoaste granite de nici un fel...Vreti si continuarea frazei in context? "C...e, masina asta e belea, hai ca nu poti sa-i zici nimic". Intr-adevar.
    5 0
  • De la ce subiect s-a plecat si unde s-a ajuns, de la falimentul lui SAAB la comunismul din Romania. Va recomand o tigara, o cafea si o revenire on topic.
    SAABCuantic, asa cum am mai zis, putini sunt cei care inteleg marca asta si sunt si mai putini cei care sunt in stare sa vorbeasca despre ea. Asa cum BMW are "fanii" ei autentici, asa are si SAAB, iar unul dintre ei esti tu. De-asta pentru unii esti considerat un tip ciudat :p (te rog, nu mi-o lua in nume de rau... sigur intelegi ce vreau sa zic :p)

    Octav, respecte maxime pentru ce ai scris. Imi amintesc ca in 2003 cand s-a lansat 9-3 am citit foarte mult despre masina asta. In 2005 cand eram student in Timisoara am reusit sa fac un drive test cu un 9-3 Turbo 210 CP. Anul trecut am avut norocul sa conduc un 9-5 3.0 TID de la Bucuresti pana la Brasov Nu ai cum sa ramai indiferent la astfel de masini. Decat daca esti cazut in cap sau nu te-ai urcat in viata ta intr-una (de condus nici vorba).
    Este ultima data cand raspund unor anonimi la astfel de subiecte. Nu are rost sa ii explici unui "mare cunoscator" in domeniu si tot el sa inceapa sa jigneasca. Si asta pentru ca tooooti ne pricepem la masini. Ce ar fi asa de complicat, nu?:)) (vezi comentariile la drive testul cu Citroen DS4 de ex)
    Si pentru cei care cred ca este o jirnire, una e sa-ti spui o parere intr-un mod civilizat oricare ar fi ea si alta e sa te dai cocos ca tu esti o enciclopedie auto si toti sunt niste prosti, doar tu esti destept.
    9 0
  • Lau
    Stai linistit, am inteles exact sensul frazei tale, oricum o sa-mi schimb treptat stilul de abordare a subiectelor, precum am si mentionat mai sus, si nu ca sa-i fericesc pe "vanatorii de ciudati", ci fiindca asa vreau eu, si anume sa-mi reliefez latura mai calculata, mai aplecata spre tehnicitate, analiza si interpretare, tinand cont ca aveam de-a face, totusi, cu un forum care impune anumite reguli de tinuta conversationala (a respecta un cod sau un tipar nu presupune neaparat a-ti infrana izvorul de spontaneitate). In acest sens, n-o sa mai recunoasteti la un moment dat. Somn odihnitor pentru toata lumea. Bye.
    6 0
  • @SaabCuantic
    Multumesc mult pentru gandurile bune. Imi plac discutiile civilizate, constructive, dau o stare de bine. Ma bucur sa constat ca se poate comunica frumos despre pasiunea comuna numita automobil. In fond, cei care muncesc mult sa ne ofere o masina cat mai buna din multe puncte de vedere, sunt cei care merita elogiile noastre. Cei care sunt hotarati sa persiste in munca lor, in asa fel incat sa ne ofere o masina care sa ne incante simturile si care sa merite investitia sufleteasca a beneficiarului. Cand un constructor reuseste sa transmita asa ceva, capata spre multumire fani adevarati.
    Asa cum ne-au dovedit cei de la SAAB in decursul timpului.

    @LauCalin
    Imi place sa constat ca sunt oameni care se preocupa sa afle in cel mai bun si concret mod, ceea ce inseamna un model anume. Aceasta inseamna pasiunea adevarata si dorinta de a cunoaste. Foarte bine pentru tine ca procedezi asa. Astfel de discutii ma vor bucura mereu.
    Cei care nu se gasesc in aceasta postura, in schimb se grabesc sa vorbeasca si sa-si dea cu parerea, nu au nicio legatura cu a discuta despre o pasiune frumoasa. Personajele acestea ''moderne'', orientate mult spre consum si spre ceea ce este ''la moda'', nu pot intelege anumite aspecte. Si atunci ataca, pentru ca si-au depasit capacitatea de perceptie. Este fix problema lor.

    Toata stima pentru cei care au facut si fac din automobil o pasiune frumoasa, nu un teren de dispute fara sens!
    5 0
  • audist
    idioti si necunoscatori
    @offtopic: eu am crescut cu fiaturi 500 si 600 in anii 80, bunicul meu a fost colonel in armata si chiar lasat la vatra din cauza unor neintelegeri cu comunistii. asa ca men... daca ai mai putin de 31 de ani ciocul mic si joc de glezne sau cum zici tu: hai sictir.
    @topic: saab a avut incredere in tampitii de la GM. aveau nevoie de un partener dar din pacate a fost foarte foarte nasol ca au ales gm.

    sper sa iasa din probleme pentru ca este o marca interesanta.
    4 3
  • good news...
    S-a anuntat deunazi pe net ca Youngman Lotus este foarte aproape de a obtine aprobarea de la autoritatile chineze ca sa investeasca masiv in SAAB (pfiu, era si timpul, prea ne perpelise pe jar PCC cu taraganarea lui birocratica - n-a fost de alta natura deoarece nu cred sa fi avut ceva de obiectat contra marcii suedeze din moment ce o alta corporatie interna, BAIC, s-a folosit din plin de platforme SAAB), asa ca sunt de asteptat vreo 245 de milioane de euro in prima instanta, dintre care cele peste 100 de milioane reprezentand datoria fata de furnizori vor fi achitate in mod sigur. Problema ar fi ca Youngman ar dori sa converteasca si in actiuni la SAAB Automobile AB o parte din suma vehiculata, doleanta cat se poate de fireasca (adica, mai pe romaneste, "te ajut cu draga inima, frate, dar numai pe ochi frumosi n-am cum, asa ca da-mi ceva in schimb, iar eu incerc sa-ti fac profitabil acel ceva si-mi iau apoi partea aferenta, ca am si eu angajati de platit"...wright!), dar as prefera ca, dupa stergerea datoriilor, restul de pana la 245 sau cat va fi mai exact sa fie destinat pentru repornirea productiei, pentru continuarea proiectelor deja statornicite privitoare la noul 9-3, minicompacta de oras 9-2 si SUV-ul preconizat a se masura cu Q7 si X6 (adica 9-7) si pentru instalarea unor linii de utilaje in plus (desi ar costa de-ar zvanta, caci cele mai noi tehnologii sunt oricum, numai ieftine nu!) - daca ar mai ramane si niste "maruntis", sa fie lichidate si ultimele restante salariale. Ce vreau sa zic? Pai domnii galbeni si cu...galbenii ar trebui sa mai aduca de acasa niste malai in surplus (dar strasnic surplus, nu gluma), avand in vedere ca, daca 1% din actiunile SAAB valoreaza 326 milioane de euro, dupa calculele lui GM (care le-ar putea detine teoretic, desi tot inclin sa admit ca s-a multumit doar cu 74 de milioane de euro de la Spyker si salutare, adica nu exista in fapt nici un fel de "1% actiuni preferentiale", restul este cancan), atunci, logic, 100% ar echivala cu...32 600 000 000 euro (ha ha, nu-i o eroare matematica, ci atat ne-au asigurat maharii de la GM ca ar valora SAAB la cota "reala" de vanzare, desi ei insisi s-au derogat de la regula, acceptand mizeria de 74 de meleoane :))) Evident, eu exagerez pentru un efect nostim, dar, serios vorbind, Youngman trebuie sa fie constienta ca nu poate indeplini toate obiectivele SAAB mizand pe un cuantum de bataie, totusi, extrem de redus fata de nevoile reale ale suedezilor, pe care ar face bine sa le contabilizeze cu rabdare, cu tact, cu viziune de ansamblu, cu competenta manageriala de previziune economica, si sa stabileasca intr-un final cam cate MILIARDE se cer imperios investite - na ca m-am scapat si recunosc si eu pe fata adevarul gol-golut: renasterea palpabila a SAAB-ului = MI-LI-AR-DE !!! V-am scris pe silabe, ca sa nu apara neintelegeri...
    1 0
  • @SaabCuantic
    Vezi ca n-ai prea inteles care-i faza.

    Investitia de 245 de milioane de euro a Youngman este doar "biletul de intrare", nu are nicio legatura cu dezvoltarea unor viitoare modele.
    Practic, acesti bani ar rezolva niste probleme urgente: 150 de milioane pt EIB, 70 de milioane pentru furnizori, iar cu restul se poate reporni productia usor.

    Stiu si chinezii foarte bine ca investitii pe viitor sunt absolut necesare.

    Apropos, azi Saab a vandut drepturile ne-exclusive asupra licentei platformei Phoenix catre Youngman, pentru 70 de milioane de euro. Asta inseamna ca Saab inca detine platforma, dar Youngman are drepturi intelectuale asupra ei (o pot folosi si ei).
    2 0
  • ztele
    N-am afirmat ca banii chinezilor vizeaza sigur continuarea proiectelor de masini mentionate, ci apare in frazeologia mea expresia "as prefera ca...", deci nu se stie exact ce intentioneaza gagiii intr-o perspectiva mai indelungata...Evident ca, dupa eventuala achitare a datoriilor, reluarea productiei va deveni scopul imediat al chinezilor, nu incape discutie. Din cate m-am informat eu, datoriile totale s-ar ridica la mai mult de 70 de milioane, adica 100 si un pic, dar poate ai aflat tu intretimp vreo noutate de la fata locului, desi nu vad de ce ar scadea nivelul creantelor de recuperat sau de ce ar fi pasuita compania. In definitiv, nu ma indoiesc ca esti si tu ferm convins ca trebuie bagat cu maxima prioritate peste un miliard de euro in SAAB, dupa cum estima Antonov, care se pare ca nu-i prost, stie el ce stie...
    Nu imbratisez gestul lui SAAB de a-si instraina platforme, chiar daca primeste gologani frumusei in schimb. Trebuie sa defilezi cu o demnitate a ta in lumea auto, nu numai sa te axezi pe obiective si cerinte economice, oricat ar fi de stringente. Dar, ma rog, este doar opinia mea, poate ca inca n-am patruns in tenebrele simpliste ale Mileniului III si nu m-am adaptat "corespunzator" :D
    2 0
  • @audit
    1)"bunicul meu a fost colonel in armata" esti retard?
    2) de fiat nu s-a vorbit nici macar o clipa, astea se cumparau destul de usor din yugoslavia
    1 1
  • nu se lasa
    Spre amarul celor care urasc marca asta,mai vine o stire(cea de care a zis ztele cu platformaPhoenix) .Si ce as vrea sa vad in cativa ani,SAAB-ul in situatia Jaguar-ului,bine mersi pe profit cu cateva modele in productie
    2 0
  • @denon
    Si una, tot spre amarul lor:
    Youngman va investi 870 de milioane de euro in Saab.
    http://www.saabsunited.com/2011/09/chinese-willing-to-invest-870-million-euro-in-saab.html
    1 0
  • ar fi prea frumos...
    Oare sa realizeze cu adevarat chinezii ca firma suedeza detine un potentialul creativ imens (din punct de vedere imaginativ, nu ca productivitate propriu-zisa) si ca se bazeaza pe o ergonomie speciala in fabricarea masinilor sale de s-au hotarat sa ridice stacheta financiara atat de sus?...De fapt, chiar m-as fi asteptat sa-si dea seama ca, asa cum am mai subliniat, investind "numai" 245 mil. euro, tot n-ar fi scos SAAB la liman, fara indoiala!
    1 0
  • completare
    Ideal ar fi ca lucrurile sa se desfasoare la SAAB dupa urmatorul criteriu relational: "Voi (Youngman si/sau Pang Da) sariti mereu si la timp cu banu' suficient, ca de restul (eliminarea pierderilor, aplicarea tehnologiei, organizarea productiei si strategia de marketing) las' ca ne ocupam noi (managerii, inginerii si muncitorii)". Este exact ideea lui @LauCalin, nu-mi revendic eu paternitatea ei :)
    1 0
  • Da
    Si mie imi place Saab si mi-ar parea rau daca ar disparea.
    E usor sa desfiintezi, sa dai afara, sa distrugi si asta se vede in Romania ultimilor 20 de ani, insa de construit sau de gandit solutii salvatoare este mai greu.
    De obicei, dobitocilor care ne conduc le este mai usor sa spuna, distrugeti, in loc sa construiti sau sa gasiti idei salvatoare.
    Se pare ca au absolvit degeaba si Stefan Gheorghiu.
    Propun o petitie, la care sa se inscrie si sa semneze fanii Saab si care sa ajunga la capetele patrate care vor sa falimenteze compania.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru