Salonul Auto de la Paris 2014

Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă

Publicat Marti, 12.08.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 11
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 1
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 2
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 3
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 4
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 5
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 6
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 7
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 8
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 9
Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă - Poza 10
Blocurile optice SF ale noii generaţii XC90 şi o parte din grilă. Acestea sunt elementele care ne sunt prezentate de Volvo astăzi, într-un teaser care însoţeşte o serie de infirmaţii legate de platforma modulară scalabilă a SUV-ului suedez.

Seria de imagini-teaser prin care suedezii de la Volvo introduc treptat noul XC90 continuă astăzi cu o galerie foto din care cea mai importantă imagine ne dezvăluie parţial partea frontală a SUV-ului scandinav. 

Ciocanul lui Thor

Noile blocuri optice prin care XC90 schimbă complet paradigma de design a gamei Volvo sunt inspirate din mitologia scandinavă, forma LED-urilor amintind, spun oamenii din echipa de design a mărcii, de zeul Thor şi de celebrul ciocan al său. "Ciocanul lui Thor" este, de altfel, numele oficial de botez pe care farurile lui XC90 îl primesc, scopul echipei de creaţie a nordicilor fiind acela de a transforma faţa SUV-ului suedez într-o "ştampilă" foarte uşor de recunoscut pe stradă. "Oricine se va uita în oglinzile retrovizoare va şti imediat că în spatele său se află un XC90. Noul model este o maşină cu o prezenţă solidă pe şosea", spune Thomas Ingenlath, directorul de design al mărcii.

Platformă modulară flexibilă

Platforma SPA ne oferă un start tehnologic proaspăt. În jur de 90% dintre componentele de pe noul XC90 şi de pe viitoarele modele gîzduite de această arhitectură sunt noi şi unice. Am ridicat ştacheta foarte sus în segmentul premium la importantă a maşinii.

Peter Mertens
Senior Vicepreşedinte R&D Volvo
Platforma pe care va fi construit noul XC90 este una dintre cele mai permisive din industria auto şi a fost dezvoltată complet independent de Volvo cu ajutorul investiţiilor Geely, compania care a cumpărat Volvo de la Ford în urmă cu cinci ani.
Denumită oficial Scalable Product Architecture (SPA), noua platformă a fost dezvoltată în ultimii patru ani şi permite o flexibilitate de dezvoltare foarte ridicată, urmând să găzduiască construcţia unei game largi de modele ale gamei Volvo în următoarea perioadă.  

Noua platformă le permite suedezilor să asimileze fără graniţe de adaptare toate tehnologiile de vârf ale anului 2014, de la sisteme de propulsie la pachete de infotainment, economiile pe care constructorul nordic le va face utilizând acelaşi şablon de asamblare fiind foarte mari. De asemenea, designul va beneficia de o libertate ridicată, zone precum ampatamentul, înălţimea maşinii şi înălţimea părţii frontale fiind acum complet modulabile în funcţie de segmentul maşinii: "Acest lucru a creat o libertate ridicată pentru a desena maşini cu o alură agresivă, cu proporţii dinamice şi cu un număr ridicat de elemente distinctive. Ultimele noastre trei concepte au demonstrat aceste capacităţi. Chiar dacă noul XC90 va fi o maşină de cu totul altă factură decât prototipurile, veţi recunoaşte instantaneu legăturile atunci când veţi privi maşina", spune acelaşi Thomas Ingenlath.

Un alt avantaj important al noii platforme SPA este flexibilitatea adaptării interiorului la nevoile grupei de clienţi căreia i se adresează fiecare model.

De exemplu, spun cei de la Volvo, designul podelei şi al scaunelor este unul nou, permiţându-i SUV-ului suedez să se trasforme într-un model cu trei rânduri de scaune reale, pe care au loc pasageri adulţi. Mai mult, funcţia de alunecare a rândului al doilea face ca spaţiul dedicat scaunelor de pe ultimul rând să crească în funcţie de nevoi.

Noua platformă SPA este scalabilă şi flexibilă în aproape toate zonele critice ale maşinii. Pe aceasta vor fi construite majoritatea viitoarelor modele ale mărcii Volvo.

Prezentarea: în două săptămâni

Noul XC90 va fi prezentat în premieră mondială peste două săptămâni, la Stockholm, într-un eveniment la care Automarket va lua parte şi de unde vă vom prezenta fotografii şi informaţii proaspete legate de cea mai importantă lansare a celor de la Volvo după finalul "perioadei Ford" pentru marca suedeză. 

Alte informaţii despre viitorul Volvo XC90

● Primele imagini ale interiorului noului Volvo XC90
● Sistemele avansate de siguranţă activă de pe noul SUV suedez
● Sistem hibrid de 400 CP ascuns sub titulatura T8 


Comentarii (11)

  • scamel
    varianta de la poza 2 cat o costa? mai mult mu-mi permit
    9 6
  • Ce marketing ieftin! Auzi, farurile seamana cu ciocanul lui Thor...atunci caroseria seamana cu casca lui Odin? Chinezii astia incearca sa faca o lansare profesionista...dar tot chinezarie iese.
    13 34
  • @marti si de fapt chinezii au facut ce stiu cel mai bime :au copiat.Forma luminilor de zi e identica cu cea de pe A7 facelift.Imca de la imceputul acestui an aveam imagini cu farurile lui A7 deci nu e o coincidenta
    7 12
  • corcodus
    de preturi zice cineva ceva?ca daca o sa fie la nivel de cayenne...bye-bye
    2 12
  • cata ignoranta la romania, ati condus vreodata un VOLVO, eu sunt in vacanta in italia si jumatate din turistii NEMTI au VOLVO ,deja asta spune multe :......
    13 4
  • da ce conteaza cum se numesc farurile, important e ca se potrivesc masinii si sunt de bun gust si pentru toti invidiosii abia astept sa iasa sa m-il iau VOLVO = STIL si CALITETE
    11 2
  • semipremium
    nu e mid engine ca adevaratele masini premium: ML, X5, Cayenne, e un competitor pt Q7, Touareg, Ford Edge, Santa fe... si sa fiu carcotash as putea spune ca LED-urile de zi ar putea semana cu penixu lu` Robocop :}}}}
    0 14
  • @semipremium tu ce tot îndrugi acolo? Q7 e premium si nu concureaza cu Santa Fe ci cu GL de la Mercedes.Touareg,Edge,Santa fe sunt in clasa cu ML insa doar touareg concureaza cu el ca e premium.Ai priceput? Data viitoare vino mai bine informat
    4 9
  • semipremium
    eu ma refer la tipul constructiei: pentru mine un Q7 nu e premium atata timp cat are dispus motoru la fel ca un golf sau skoda fabia (motoru puntea fatza si restu caroseriei), vezi si tu cum sunt construite adevaratele masini premium: au Puntea fatza, motoru si restu caroseriei. La Cayenne asa e... si mai repede as lua un santa fe decat un Q7 la pret premium si acelasi tip de constructie... viitoru a8 o sa fie construit asa (front mid engine) la fel ca seria 7, S class Panamera, XJ si Quattroporte... cred ca si-au dat si ei seama ca o masina de lux nu se construieste cu compromisuri...
    0 11
  • @ mai multi pârțari din curtea scolii...
    Forma aceasta de faruri se regasea inca din 2013 la Volvo, pe Coupe Concept. Mai degraba sunt oxidatii de la Audi cei care copiaza!
    Mai bine mergeti sa spalati ceva faruri si parbrize la semafoare, decat sa prafuiti forumurile pe net!!!
    10 4
  • @chadnbleg Coupe concept a fost prezentat in septembrie anul trecut, iar poze spion cu A7 si A6 facelift in teste pe la sfarsitul lui octombrie.Intr-o luna copiau forma farurile si le proiectau? Eu zic ca a fost coincidenta
    4 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru