Audi va depăşi Mercedes la vânzări la nivel global în 2011, BMW rămâne liderul

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 09.12.2011
Pentru prima dată în istorie, Audi va depăşi Mercedes-Benz la vânzările globale pe percursul unui an. BMW rămâne liderul clasamentului de vânzări în segmentul premium în decursul anului 2011.

Esential

1.25 milioane de unităţi BMW au fost vândute în perioada ianuarie-noiembrie a anului curent (la nivel global)
1.25 milioane de unităţi estimează cei de la Mercedes-Benz că vor vinde până la sfârşitul anului curent.
1.3 milioane de unităţi vândute până la sfârşitul anului este estimarea oficială a celor de la Audi pentru 2011.

Pentru prima dată în istorie, Audi va comercializa mai multe automobile la nivel global decât Mercedes-Benz. Constructorul din Ingolstadt are un avans de peste 56.500 de unităţi în condiţiile în care mai este doar o lună până la finele anului curent. Cei de la Daimler nu au şanse de recuperare decât dacă recurg la metode disperate, având în vedere faptul că au avut cele mai bune 11 luni din istoria companiei şi au stabilit un record intern de vânzări în perioada ianuarie-noiembrie. Cei de la Mercedes-Benz au vândut mai multe unităţi decât Audi în noiembrie, dar nu au reuşit să obţină această performanţă suficiente luni la rând încât să nu le ofere celor de la Audi acest avans important.

BMW rămâne liderul clasamentului de vânzări pe segmentul premium, având un an record din acest punct de vedere, cu peste 1.25 milioane de unităţi vândute în perioada ianuarie-noiembrie 2011. În baza acestei realizări, BMW ar putea să vândă mai multe unităţi decât în 2007, când a vândut 1.276.793 unităţi.

La nivel de grup, concernul tri-marcă din Munchen a vândut 1.510.862 unităţi în perioada ianuarie-noiembrie 2011, mai multe decât în 2010. Cei de la BMW consideră că pot atinge 1.6 milioane de unităţi vândute la nivel de grup până la finele anului, graţie modelelor precum Mini Countryman şi BMW Seria 1.

Oficialii Audi estimează că vor comercializa 1.3 milioane de unităţi până la finele anului 2011. Între timp, Mercedes-Benz estimează că va vinde 1.25 milioane unităţi până la finele anului curent. Dacă includem mărcile Smart şi Maybach, vânzările la nivel de grup ale lui Daimler AG urcă la 1.35 milioane unităţi. Cei de la Audi vor să devină constructorul premium numărul unu în lume până în 2015, în timp ce Dieter Zetsche vrea să fie pe locul întâi atât la profitabilitate, cât şi la vânzări, dar ţinta sa este anul 2020 sau mai devreme. Oficialii BMW doresc să-şi păstreze poziţia de lider al clasamentului premium şi nu se tem atât de mult de competiţie.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (19)

  • Carlos
    Audi se bucura prea devreme.Mercedes-Benz scoate acum artileria grea. Ordinea se va restabili.
    10 18
  • Cifre
    BMW
    Noiembrie = 115,124
    Ian-Noi = 1,252,205

    Audi
    Noiembrie = 111,400
    Ian-Noi = 1,193,100

    Mercedes
    Noiembrie = 113,859
    Ian-Noi = 1,136,525

    Dupa cum se poate vedea "lupta" este destul de stransa. De remarcat ca Noiembrie este prima luna in care Mercedes depaseste Audi, si prima luna in care BMW are un avans mai mic fata de competitorii directi. Este cat se poate de clar ca si la sfarsitul anului lucrurile vor sta la fel. Anul 2012 se anunta unul foarte interesant si cred ca vor fi cateva modele de la fiecare constructor care vor face diferenta (ex.: viitorul Audi A3, Noul Seria 3 etc)
    16 0
  • Putin imi pasa cine vinde mai mult. Ca doar nu imparte profitul cu mine...
    si pana la urma ce se vinde in cantitate mare, nu mai e exclusivist. Asa ca tripleta germana nu va avea niciodata imaginea unui Maserati de ex.
    ps. Am masina nemteasca si sunt multumit de ea. Asta nu inseamna ca ii si divinizez pe nemti.
    28 6
  • @Adi
    Prin modul in care te exprimi te apropii periculos de stilul de gandire al lui SaabCuantic, asa ca ai mare grija pe viitor. Ti-o zice unul care il cunoaste bine :))
    10 7
  • bmw
    BMW va ramane liderul pentru inca cativa ani cel putin

    Audi a avut un an cum nu a avut in intreaga istorie a companiei.
    Nu stiu daca ei vor putea vinde la fel de bine masinile in viitor ca in anul acesta (spun asta pentru ca ei trebuie sa caute o linie mai proaspata de design, sau cel putin ca masinile lor sa nu fie ca niste papusi rusesti).
    Ceea ce e sigur la Audi insa este ca in cadrul grupului VW ei pot sa isi creasca marja de profit din sinergiile ce sunt create si costurile mai reduse puse pentru dezvoltarea de tehnologie.
    Astfel ei impart costurile cu celelalte marci si imprumuta know-how-ul celorlalte marci (porsche, vw, lamborghini, bentley, etc.).

    Mercedes tocmai a lansat doua noi modele M-class si B-class care se vand bine. La anul ies altele care se adreseaza unui grup si mai larg de oameni si cu bugete variate, de la A-class (care its a must be a success - un pariu MB) adresanduse tinerilor. Mercedes CLC (ceea ce sper ca va fi super sa ai un CLS mai ieftin si mai mic - aici vad multi cumparatori).
    Apoi pentru alte bugete ei vor lansa noul SL, si noul S-Class, pentru urmatorul an, din cate imi aduc aminte.
    Daca MB continua sa investeasca in calitate (Ceea ce face acuma), diversitate si sportivitate, impreuna cu sinergiile Nissan-Renault, de ce nu ar ajunge Nr 1 in lume la premium ? Depinde de receptia si perceptia marcii in noile piete emergente.
    In USA sunt inca No 1.
    7 9
  • Premium
    Premium nu inseamna exclusivist, faci o mare confuzie.
    10 0
  • marxe@saaaaab
    quantice sti cum e treaba asta cu exclusivismul? e un fel de attention whore! d'asta iti iei ferrari 458 desi ai putea sa iti faci "treaba" mult mai "discret" si cu ceva mai multa utilitate dc ti-ai cumpara un carrera (compartia e putin fortata insa cu un ferrari clar atragi mai multe priviri)-si la un pret mult mai ok! prin analogie va intreb cati dintre voi va imbracati de la versace doar asa ca sa fiti "exclisivisti" ! intrebat-l pe isarescu de ce nu are un veron la scara...ori nu ii plac bliturile si aparitiile in can can ori e un om decent si mult mai cerebral decat poponet & friends!
    11 1
  • dan_grc
    Da, unii cred ca daca un anumit model se vinde in putine exemplare este neaparat exclusivist. Exclusivismul trebuie sa fie dat in primul rand de pret, un model de 150-200 de mii de euro va fi exclusivist pt simplu fapt ca este f scump, iar una de 20-25 de mii daca se vinde prost inseamna ca e exclusivista? nu prea e asa .Maserati? pai au 2 modele mari si late, Quattroporte si Gran Tourismo la ce preturi?? Daca nu ar avea Fiat-ul in spate ar mai exista ei pe piata cu 2 modele? (frumoase si performante ce-i drept) dar ma indoiesc ca este profitabil pt Fiat . Cat despre nemti, au destue marci exclusiviste sau super exlcusiviste in portofoliu, mai ales VAG, dar Mercedes, Bmw , Audi fac volum cu modele premium
    5 1
  • Dan_grc ai dreptate pana la un punct in sensul ca nu doar raritatea face o masina exclusivista. Dar te incurci in logica cand spui ca pretul o face.
    Cayenne ti se mai pare exclusivist? La cate sunt pe strada mai intoarce atatea fete? Mai exclusivist e un GTR un Lexus LH.
    Adevarul, zic eu, este o combinatie intre opiniile noastre.

    Stric referitor la articol are dreptate Adi: doar nu imi dau mie din bani ca sa ma apuc sa ma cert pe aici cu altii ca audiul meu vinde mai bine decat mercedesul lor sau invers. Mai ales ca daca va uitati in Romania si mai precis la A4 e deja lider de piata de ceva vreme. In ciuda a ceea ce sustin in disperare fanaticii.
    5 2
  • take this!
    pana la urma, impingand interpretarea termenului exclusivism dincolo de limitele lui semantice unanim acceptate, eu cred ca a fi exclusivist pe taram auto inseamna - ca producator: sa te inscrii in cartea de aur a istoriei cu cateva inovatii care si-au dovedit utilitatea practica si care au fost adoptate inclusiv de rivali; ca simplu fan: sa ramai loial brandului si spiritului care-l defineste si il anima in orice conditii, chiar si draconice prin prisma economica! ; ca comerciant: irelevant, ar fi mai degraba o treaba din aceea jidaneasca :D , plus ca-i o cacofonie
    2 7
  • HA HA HA
    Cred ca AUDI a vandut o tona de A1, asa depaseste Mercedes si se apropie de BMW. DAr ca valoare , ca valoare cine are mai mult ?
    3 10
  • marxe@saabquantic
    si atunci cand l-ai aprobat pe Adi te-ai gandit tu ca tripleta nemteasca nu s-a inscris in "cartea de aur" a industriei auto ...prin modul tau de gandire te apropi incet, incet de ... penibil! Ti-o zice unul tocmai a citit ce-ai scris!
    8 1
  • marxe, esti de pe Marte?
    Ce balmajesti acolo? Si de ce ma rastalmacesti cu atata ravna oarba? De unde reiese ca nu valorez contributia sau imensa contributia a masinilor germane la dezvoltarea infloritoare a industriei auto? Ma refeream strict la exclusivism, care devenise tema centrala la un moment dat a opiniilor dedicate articolului curent, nu la ce-au facut sau la ce n-au facut bun "germanele". Aaa, ca nu le consider izvoare de individualitate si monumente de personalitate (adica fix...exclusivism) este strict atitudinea mea, desi nu sunt singurul ("frustrat", ia zi, ca sa-mi mai lipesti inca un epitet magulitor, n-ajungea doar "penibil") care are impresia aceasta "neconforma" cu spiritul vremurilor...De altfel, observ fara indoiala ca incerci sa te "specializezi" pe "demolarea" sau discreditarea batranului Cuantic; parca s-a potolit @BMW si ce ti-ai zis? Hai sa practic cu fervoare sportul asta, ca doar turnarea laturilor in capul altcuiva n-a costat niciodata pe nimeni nimic...Sau poate ca vanarea "extremistilor" reprezinta un trend mult gustat de marele public, mai ales cei neagreati de toa'rasa globalizare...
    3 5
  • comentariile tale nu urmaresc un fir al logicii! in cazul in care nu sesizezi asta ...nu-i vina mea! in rest ... brrrr ?
    1 2
  • marxe, omul e cu vechi state pe aici iar subtilitatile de mai sus imi sunt adresate mie ! mr lunatic ai afirmat ca "eu cred ca a fi exclusivist pe taram auto inseamna - ca producator: sa te inscrii in cartea de aur a istoriei cu cateva inovatii" si ai avut aceleasi trairi cu adi "Asa ca tripleta germana nu va avea niciodata imaginea unui Maserati"! deci tripleta germana nu are imaginea unui maserati iar prin definitia data de tine nu prea s-au inscris in cartea de aur a istoriei sau s-au inscris dar oricum nu sunt la inaltimea celor de la maserati! e atat de greu ?
    1 1
  • Looool mercedes
    Pai nici nu ma mir ca mercedes e pe 3 dintre acesti mari constructori auto...BMW nu are de ce sa se teama de astia 2 ca va ramane inca mult timp liderul sunt sigur!!!Iar de audi nici nu ma mir ca il depaseste pe mercedes pt ca fac din ce in ce tot mai fiabile si mai atragatoare masini!!!Asa ca mercedes ce sa zic e bun e frumos e o masina adevarata dar nu il poate ajunge pe BMW..............
    3 4
  • Model exclusivist
    Cred ca i8 va fi un model exclusivist, la fel cum a fost si Z8 :)

    Cred ca Maserati si ar dori sa vanda mul mai mult decat in prezent, de aceea isi extind gama...

    Un model exclusivist al unui brand premium poate fi considerat unul dintr o serie limitata, dar si cele personalizate pana la cel mai mic detaliu prin intermediul diviziilor speciale, Individual in cazul BMW, etc.

    All the best!
    2 1
  • @prietenii SUEDEZI
    Ehhh ... , unde e VOLVO prieteni ???
    Ehhh ... , unde e SAAB prieteni ???
    Ehhh ... , unde e ALfa romeo prieteni ???


    Ai sa va zic eu unde sunt prieteni .
    BMW ia lasat in FUM ca nu se vad asa moluste care se pretind rivali.

    BMW e rival cu MERCEDES si AUDI .
    restul sunt zero, SUCK's
    3 0
  • @prietenii SUEDEZI
    Ehhh ... , unde e VOLVO prieteni ???
    Ehhh ... , unde e SAAB prieteni ???
    Ehhh ... , unde e ALfa romeo prieteni ???


    Ai sa va zic eu unde sunt prieteni .
    BMW ia lasat in FUM ca nu se vad asa moluste care se pretind rivali.

    BMW e rival cu MERCEDES si AUDI .
    restul sunt zero, SUCK's
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru