Audi va echipa A8 cu un sistem automat de franare in situatii critice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Germanii de la Audi vor echipa noua lor nava amiral, A8, cu un sistem similar cu City Safety de la Volvo. Acest sistem va recunoaste in mod automat situatii critice si va preveni un accident. Sistemul este furnizat de specialistii de la BOSCH si utilizeaza atat sistemul de cruise control adaptiv ACC, cat si senzorii radar de raza mare LRR3 ai acestuaia. Sistemul de siguranta este completat de un senzor video, iar toate aceste elemente sunt coordonate de sistemul ESP. In timp ce sistemul Volvo City Safety aplica franele cu 100% din putere, noul sistem de la Audi are rolul de a ajuta soferii sa actioneze corect intr-o asemenea situatie de urgenta, aplicand franele repede, dar progresiv. Astfel, soferul invata sa reactioneze corespunzator, dobandeste reflexe mai bune, iar sistemul Audi este perfectionat pe zi ce trece.
Inginerii Audi au descoperit ca in 80% dintre accidentele in care doua autovehicule se lovesc din cauza nepastrarii distantei de siguranta, soferul vehiculului din spate nici macar nu apuca sa apese frana, sau nu reuseste sa foloseasca franele la capacitatea maxima a acestora. Tocmai de aceea, sistemul Audi aplica rapid puterea maxima de franare pentru a evita un impact iminent.
Sistemul de franare predictiva de la Audi are scopul final de a reactiona automat in cazul unui accident iminent.
Tehnologia respectiva va atinge acest nivel peste cativa ani, cand inginerii vor realiza ceea ce ei numesc "fuziunea datelor de la senzori". Aceasta fuziune reprezinta interpretarea in timp real a informatiilor prezentate de datele radar, datele GPS si datele video pentru a preveni accidentele.Senzorii utilizati de noul Audi A8 sunt deja la cea de-a treia generatie s iau o raza de aproximativ 40 de grade ce poate deteca un obiect la o distanta de pana la 250 metri. Pozitia si viteza acelui obiect sunt detectate instant, iar modelul din Ingolstadt este echipat cu doi asemenea senzori. Parbrizul este echipat cu o camera video la nivelul oglinzii retrovizoare centrale, care are rolul de a distinge si identifica persoane, semne de circulatie, vehicule si alte informatii relevante pentru sofat.
In prima faza, sistemul de franare predictiva incarca circuitul de franare – similar cu procedura de la Mercedes Pre-Safe, dupa care vehiculul emite un semnal sonor la interior, ca apoi sa aplice usor franele. Dupa ce vehiculul a redus viteza, sistemul aplica franele extrem de puternic pentru o perioada scurta de timp pentru a semnaliza pericolul si a sublinia faptul ca soferul trebuie sa franeze.
Daca totusi soferul nu franeaza, vehiculul va aplica intreaga putere a franelor cu jumatate de secunda inainte de impact, in incercarea de a reduce pagubele si consecintele accidentului.Sistemul de cruise-control adaptiv ACC a fost si el imbunatatit odata cu aceste modificari. Astfel, sistemul va reactiona mai repede atunci cand soferul depaseste un alt vehicul sau cand alte vehicule trec in fata modelului Audi pe aceeasi banda.
Via | ADL
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
sariti cu voturile - de oftica
Se refera la Adaptive cruise control WITH BRAKE SUPPORT.
Partea cu Brake support se refera la franare automata cu pana la 100% din forta de franare (la orice viteza intre 0 si 200km/h), fara cruise control activat. Masina franeaza singura in ultima instanta pentru a diminua lovitura --> nu pentru a o evita.
P.s. Volvo are sistemul asta pe masinile mari din 2007, iar acum, odata cu noul S60 ajunge la a 3-a generatie si primeste franare la viteze mari cu pana la 100% din forta de franare.
http://www.zercustoms.com/news/Volvo-Collision-Warning-with-Auto-Brake.html
un film scurt si la obiect :
http://www.youtube.com/watch?v=3Jap_O9laTY
Audi... welcome to Volvo's world :))
Au cam ramas in urma cu tehnologia, ca si cu distributia variabila reinventata de haudi dupa 11 ani de la inventarea ei de catre honda.
Audi nu are nici o vina si nici Bosch ci felul in care se contorsioneaza informatiile ca sa se stoarca diverse stiri.
"sistemul Audi aplica rapid puterea maxima de franare "
pai ori aplica maxim ori aplica progresiv franarea ? cum e pana la urma ?