BMW si PSA vor face motoare Euro 6 cu patru cilindri
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
BMW si Grupul PSA Peugeot Citroen isi vor extinde parteneriatul de dezvoltare al motoarelor cu patru cilindri pentru un nou propulsor. Acesta va respecta normele Euro 6 si va fi disponibil atat in versiunea de 1.6 litri, cat si intr-o versiune noua, care va avea doar 1.4 litri. Desi standardele Euro 6 vor deveni obligatorii abia in 2014, cei de la BMW si PSA vor lansa noul propulsor cu ceva vreme inainte de introducerea acestora in standardele UE.
BMW si PSA au un parteneriat de succes pentru devoltarea motoarelor, acesta facilitand un schimb de tehnologie intre cei doi constructori. Unitatea THP de 1.6 litri gasita pe C4 si Peugeot 207 a fost dezvoltata de francezi cot la cot cu germanii de la BMW. MINI Cooper S utilizeaza o versiune supraalimentata a acestui motor, din care ofera 175 CP. Versiunea frantuzeasca a acestui propulsor ofera 152 CP. Noul propulsor pe care il vor dezvolta cei trei constructori va fi utilizat atat pe modelele Mini, cat si pe noul Citroen C4 si Peugeot 207.
Versiunea aspirata a noului motor BMW-PSA va furniza peste 120 CP si 160 Nm, pe cand versiunea supraalimentata va oferi cel putin 172 CP si 241 Nm, cu posibilitatea furnizarii de 260 Nm in regim de overboost. Noul Mini Countryman va primi si o versiune S care va fi echipata cu un motor twin-turbo cu patru cilindri, care va oferi 180 CP si un cuplu motor ridicat.
Se pare ca bavarezii lucreza si la o versiune JCW a lui Countryman, care este asteptata sa ofere 225 CP. BMW si PSA au anuntat ca vor sa dezvolte si alte subansamble in baza colaborarii acestora, dar au refuzat sa specifice in ce constau acestea."Dintotdeauna am avut succes in cooperarea cu partenerii nostri, iar aceasta afirmatie este si mai adevarata in cazul PSA. Suntem deosebit de incantati sa continuam cooperarea pentru motoare si sa cautam noi optiuni pentru viitoare parteneriate", a declarat Norbert Reithofer, Presedinte al Consiliului Director al companiei BMW AG.
"Acest nou acord cu BMW este o confirmare a succesului pe care il are colaborarea dintre cele doua companii, care a produs 1,3 milioane de motoare cu incepere din 2006. Sunt increzator ca urmatoarea generatie de motoare dezvoltate in comun va atinge acelasi succes ca actuala gama", a declarat Philippe Varin, Presedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroen
Via | Motorauthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Startup-ul britanic Longbow Motors a dezvăluit un nou automobil sport electric disponibil în două versiuni. Varianta decapotabilă Speedster va fi produsă în ediție limitată. Doar 150 de unități vor fi disponibile, iar ulterior va urma o versiune Roadster, cu plafon fix de tip coupé. (01.11)
-
Leapmotor a dezvăluit oficial noul C10 AWD cu ocazia Salonului Auto de la Zurich. Noua versiune a modelului electric primește două motoare electrice care dezvoltă împreună aproape 600 de cai putere. (29.10)
-
Mini a lansat o nouă ediție specială pentru Cooper, creată în colaborare cu creatorul de modă britanic Paul Smith. Noua ediție specială primește culori exclusive și motive artistice specifice, semnate de celebrul creator de modă. (29.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Sunt bune benzinarele de la BMW, SUnt bune HDI-urile de la PSA. Doar atat. punct.
Sunt asa de bune HDi ca nu au nici un premiu luat la Best Engines.
Si ce TDI a luat premiu DOMNLE???
Singurul diesel a fost de la MERCEDES la categ 2.0-2.5litri si a luat pozitia 1-best. Hai pa.
Nu apare in nicio categorie vreun TDI. hahahaha
1. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class,
BlueEfficiency C-Class) 225
2. Audi 2.5-litre five-cylinder Turbo (Audi TT RS) 180
3. Subaru 2.5-litre flat-four Turbo (Forester, Impreza, Legacy)
144
4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2.2-litre (Citroën C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type) 131
5. BMW 2.5-litre DI six-cylinder (Z4) 121
6. Honda 2.4-litre four-cylinder (Element, CR-V, Edix, Elysion,
Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA)
Motoarele pe benzina (unele) sunt facute in colaborare cu BMW iar cele diesel (toate) cu FORD. Nu cred ca 2 producatori de asa anvergura se aliau in productia de motoare cu PSA daca nu aveau de ce ...
Revenind on topic, eu cred ca este una dintre cele mai bune cooperari din industria auto, s-a facut un fel de schimb de tehnologie (PSA pentru diesel si BMW pentru benzinare).
@mkt, sti cum au aparut motoarele HDI si la Ford? In urma unei colaborari, e drept. Dar colaborarea asta a insemnat ca Ford sa "sara" cu banul (ca aveau de unde) si PSA cu tehnologia HDI. Este o chestie tipic americana, ei dau banii, altii tehnica si totul e frumos. Asa a facut si GM cu Fiat si, in trecut, cu Yamaha (vechile diesel-uri de 2.0 (100CP) si 2.2 (125CP) care erau pe Opel).
Mai vrem stiri de astea...Fara numaaar!
Sa moara dushmanii lu' bemve, ca acu are motoare MEID IN FRANS, MANCACIAS!
(de prin 2005 practic http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/PK_PSA_BMWGroup_June2005_eng1119344514.pdf )
:DDD