Brabus a creat cea mai puternică limuzină: un S-Klasse de 800 cai putere

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 25.10.2010
Brabus a revoluţionat segmentul modelelor de lux, reuşind să strecoare 800 de cae putere sub capota noului S-Klasse. Astfel, modelul german poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde.

Esential

350 de km/h este viteza pe care o poate atinge creaţia celor de la Brabus.
800 de cai putere se află sub capota lui Brabus SV12 R Biturbo 800.
3.9 secunde îi sunt necesare lui Brabus SV12 R Biturbo 800 pentru a atinge 100 de km/h.

Brabus, tunerul de casă al constructorului german Mercedes, a încercat să transforme nava amiral S-Klasse într-un adevărat supercar premium, capabil să rivalizeze cu modelele de performanţă. Ceea ce a ieşit din mâna inginerilor se numeşte Brabus SV12 R Biturbo 800 şi are la bază acelaşi motor de pe versiunea S600 a limuzinei germane.

Unitatea a fost modificată intens şi a crescut în capacitate, de la 5.5 la 6.3 litri, pentru a putea fi capabilă să transmită roţilor o putere totală de 800 de cai la 5500 de rotaţii, putere sugerată de altfel şi de nume. Cuplul motor a crescut şi el foarte mult, atingând valoarea astronomică de 1420 de Nm la numai 2100 de rotaţii. Din motive tehnice însă, cuplul motor a fost limitat la numai 1100 de Nm.

Chiar şi aşa, Brabus SV12 R Biturbo 800 poate oferi performanţe demne de segmentul supercarurilor: o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde şi o viteză maximă, limitată electronic la 350 de km/h.

Cifrele înscrise în fişa tehnică şi comunicatul oficial Brabus, cataloghează modelul SV12 R Biturbo 800 ca fiind cel mai puternic şi mai rapid sedan de lux din lume.

Pentru a putea face faţă cu brio aportului de putere, Brabus a coborât garda la sol cu 15 mm, a instalat etriere cu 12 pistonaşe pe faţă şi şase pistonaşe pe spate, ambele din aluminiu, precum şi discuri masive de 380x35 mm pe faţă şi 355x28 mm pe spate.

Nu lipsesc nici echipamentul aerodinamic special, jantele de 21 de inch şi un diferenţial cu alunecare limitată, oferit ca opţional. La interior, clienţii nu vor fi nevoiţi să facă nici un compromis, toate elementele de lux fiind la locul lor.

Comentarii (14)

  • chiar era nevoie de asa ceva la o limuzina de lux......
    acum ma intreb cat o costa??????
    daca va costa 500.000$ au dato in bara........
    6 19
  • sa privim obiectiv
    Mercedes nu mai e ce a fost odata, insa chiar si asa... nu s-a nascut inca masina care sa detroneze un S Class din fruntea limuzinelor super-premium de high-end :) Mercedes-Benz S Class e de departe numarul 1.

    Ontopic: Brabus a facut o treaba excelenta. Surprind foarte placut :) ca de obicei
    15 6
  • @tzenu_bmw
    Pretul nu este o problema cand iti doresti cea mai buna limuzina din lume
    12 6
  • Brabus
    O realizare exceptionala marca Brabus. Acest S este un produs 3 in 1: cea mai vanduta limuzina de clasa mare, cel mai puternic sedan de lux si cea mai rapida limuzina. "Value for the money" de la Mercedes by Brabus :).
    8 6
  • Numai cuvinte de lauda
    @Semtex82: foarte bine ce spui.
    7 5
  • fara cuvinte...
    poa sa primeasca si titlul de cel mai rapid birou din lume...
    8 5
  • relaxati-va....vine bmw cu unul de 900 cp apoi mertu cu unu de 1000si.....ce ma intereseaza pe mine dopajele ....a era sa uit...mai vin cei de la audy...si...ce-i asa grozav ?nimic...sec aceeasi melodie cantata mai lent sau mai repede
    6 10
  • :)
    Am avut ocazia sa vad intr-o parcare un s klasse alaturi de un seria 7. Ca tot le-aveam in fata , m-am uitat din toate colturile, interior cat se putea in limita bunului simt si ma gandeam s sau 7, 7 sau s si pana la urma am ales... sa ma urc in renault-ul meu si sa plec mai departe.
    O fi si bmw ce e, dar parca mercedesul, mai ales s klasse are ceva aparte
    18 2
  • fenomenal NEWSYMBOL....
    :))))


    cat despre mercedes-ul asta......sa pregateasca urgent si un kit exterior cei de la brabus ca au rupt norma cu jantele...de tuningul mecanic numai pun... 800 cu 1420??? WTF??? sa le traiasca.....un styling le mai trebuie la exterior si e ok.....sa dea in genul S65 AMG din anii 2003-2004.....mare,lunga,plata,aerodinamica,serioasa-----un birou "supersonic" demn de mileniul 3...........

    :))
    8 2
  • In urma cu ceva timp, Top Gear a testat acelasi motor (in versiunea de 700cp) pe un SL65 AMG preparat de Brabus. Problema pe care ei au intalnit-o: datorita cuplului fenomenal (chiar asa limitat la 1,000-1,100Nm), masina nu prea era controlabila in curbe luate foarte in forta, iar pneurile n-au rezistat prea mult.

    Desi este o realizare de exceptie ceea ce au facut cei de la Brabus (toata stima pentru ce au realizat in toata istoria lor !), se pare ca nu este suficient doar sa obtii multa putere, ci si cum gestionezi acea putere astfel incat sa ajunga eficient pe asfalt.
    7 5
  • @mircea1380
    la puterea si forta care o are, nicio alta masina nu s-ar fi descurcat mai grozav decat S-ul preparat de Brabus, nici macar BMW cu toata divizia lor de performanta.... tocmai de aceea nu au o arma de asemenea calibru in arsenal. La Brabus SV12 ai satisfactia ca poti pulveriza totul in cale
    5 4
  • @mircea1380
    aa
    da pulverizezi primu copac tu in el sau el in tine
    4 7
  • pacpac
    aaa
    da pozele astia nu is alea de la brabus ala plin de produse apple????
    4 1
  • faranume
    Surpriza
    In poza 20, pe unul din ecrane se vede o Dacie :)))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru