Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan, este cel mai bine plătit director din Japonia
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Carlos Ghosn a participat astăzi la şedinţa acţionarilor Nissan, în cadrul căruia şi-a anunţat veniturile pentru anul fiscal precedent. Ghosn a obţinut 12.5 milioane de dolari din partea Nissan şi 1.7 milioane de dolari din partea Renault în anul fiscal 2011, ceea ce îl face pe şeful Renault-Nissan să fie cel mai bine plătit director din Japonia. Mai mult decât atât, Ghosn este în top 5 cei mai bine plătiţi directori din industria auto, obţinând un venit mai mare decât partenerul său de alianţă, Dieter Zetsche, în decursul anului fiscal 2011.
Ghosn conduce marca Nissan din 2001 şi a reuşit să schimbe imaginea mărcii şi gama constructorului nipon în cei 11 ani petrecuţi la frâiele corporaţiei japoneze. Pe lângă marca Nissan, Carlos Ghosn conduce şi alianţa Renault-Nissan, în cadrul căruia a decis să dezvolte prima gamă de vehicule electrice de serie din lume, plecând de la Nissan Leaf. Potrivit New York Times, Carlos Ghosn ia în considerare părăsirea conducerii Nissan în următorii cinci ani în vederea pensionării.
Ghosn a promis să anunţe mai multe detalii despre pensionarea sa în cadrul şedinţei cu acţionarii, dar oficialii companiei nipone nu au dezvăluit încă planurile lui Ghosn.Cel mai bine plătit director din industria auto este Alan Mullaly, şeful Ford Motor Company, care a obţinut 28.88 de milioane de dolari în 2011 din funcţia sa. Pe locul doi se clasează Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, care a câştigat 23.17 milioane de dolari, în timp ce locul trei este ocupat de Sergio Marchionne, şeful Fiat-Chrysler, cu 16.20 milioane de dolari. În spatele lui Carlos Ghosn şi Dieter Zetsche se clasează Dan Akerson de la GM, Akio Toyoda de la Toyota şi Takanobu Ito, şeful Honda.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Jaguar Land Rover pierde în fiecare an vânzări de circa 100.000 de unități, motivul fiind calitatea percepută de clienți în cazul unor modele, conform CEO-ul grupului britanic. (03.03)
-
Juriul care acordă trofeul "Mașina Anului 2021 în lume" a ales finalistele care se bat pentru titlul suprem din acest an. Ca de obicei, juriul a pregătit și câteva categorii secundare. (03.03)
-
Noua generație Toyota Aygo va fi dezvoltată pe platforma lui Yaris și va oferi doar motoare cu ardere internă în Europa, potrivit informațiilor din presa britanică. (03.03)
-
OFICIAL: Hyundai Bayon debutează ca rival pentru Ford Puma și Nissan Juke
-
VIDEO: Hongqi H9 este răspunsul chinezilor la BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S
-
Hyundai Ioniq 5: cele 3.000 de exemplare ale ediției de lansare au fost vândute în mai puțin 24 de ore
-
Toyota Yaris este Mașina Anului 2021 în Europa. Podiumul, completat de Fiat 500 și Cupra Formentor
-
Noul Opel Zafira Life Crosscamp este o autorulotă: are chicinetă la bord și trei paturi
Comentarii (2)