Cat costa intretinerea unui Ferrari

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 25.02.2008
Un Ferrari 550 a scos din buzunarul proprietarilor sai, in cei peste 58.000 de km rulati, 65.000 de $ pentru reparatii.

Esential

65.000 de dolari au platit proprietarii Ferrari-ului 550 de-a lungul celor 58.000 de kilometri rulati.

Multi dintre noi viseaza la un model sportiv, capabil sa intoarca capetele trecatorilor si sa accelereze nervos la intersectie. Multi au visat la modele exotice ca Ferrari, Porsche sau Lamborghini. Putini dintre noi stiu insa ca a detine o astfel de masina implica automat costuri de intretinere foarte mari.

Pentru a putea intra in posesia unui supercar italian produs de Scuderia italiana este nevoie mai intai de accesul in cadrul clubului Ferrari, greu de obtinut, din cauza exclusivitatii brandului. Odata intrati insa, marii oameni de afaceri sau investitori cu o pasiune pentru modelele exotice italiene isi pot cumpara linistiti supercarul mult visat. Foarte multi sunt cei care isi permit achizitionarea unei astfel de masini dar foarte putini sunt cei care isi permit intretinerea ei.

De acest lucru s-a convins un american din Santa Monica, investitor in afaceri imobiliare, care si-a permis luxul achizitionarii unui Ferrari 550 cu 225.000 de dolari. Masina a fost cumparata in 1998 si pana in 2000 a beneficiat de garantia producatorului italian, care l-a scutit pe proprietar de eventuale investitii.

Insa, la cinci luni dupa expirarea garantiei, proprietarul a decis sa faca revizia supercarului la 22.000 de kilometri. Doua cauciucuri spate si un schimb al filtrelor de aer si ulei l-au costat pe micul investitor 2665 de dolari. Doua luni mai tarziu, din cauza zgomotelor neobisnuite masina a fost dusa din nou in service, de aceasta data mecanicii ocupandu-se de defectiune gratuit, multumita unei extinderi a garantiei, oferita de Ferrari.

La scurt timp insa a fost inlocuit si rezervorul lichidului de parbriz, care a costat 529 de dolari. Dupa numai o luna, la 28.300 de kilometri parcursi, spoilerul fata si trei pneuri au fost reconditionate pentru 1285 de dolari. Un calcul simplu, in primul an care a urmat dupa expirarea perioadei de garantie, a scos la iveala ca cei 6300 de kilometri parcursi l-au costat pe proprietar peste 4000 de dolari.

Anul care a urmat nu a fost lipsit de evenimente neplacute, urmatorii 6.000 de kilometri parcursi usurandu-l pe micul investitor american de inca 8.988 de dolari.

La 35.300 de kilometri, proprietarul a fost nevoit sa inlocuiasca bateria, amortizoarele spate si sa centreze rotile pentru 1.228 de dolari, o suma infima pe langa cea pe care a platit-o atunci cand a reparat cutia de viteze patru luni mai tarziu: 8.641 de dolari.

Cum era si normal, proprietarul s-a hotarat sa vanda masina in 2004, pretul pentru care aceasta a fost achizitionata fiind de aproape 90.000 de dolari. Nici al doilea proprietar nu a fost ocolit de defectiuni nefericite, care au adus gauri importante in bugetul sau.

In total, cei 58.000 de kilometri parcursi de bolidul italian i-au costat pe proprietarii sai, dupa iesirea din garantie, peste 65.000 de dolari, o suma destul de mare chiar si pentru cei care isi pot permite un Ferrari.

via | WorldCarFans

Taguri: 550, Ferrari

Comentarii (61)

  • devalorizare
    A dat "225.000 de dolari" pe ea si a vandut-o cu "aproape 90.000 de dolari". Chestia asta imi da de gandit. a pierdut mai mult de 50% din valoare dupa 6 ani. Mai bine isi lua un volkswagen (vulpea si strugurii;)
    3 0
  • Mi se pare normal
    La ce te astepti de la o supermasina? Sa fie mai ieftina intretinerea decat la una normala? Dai 200 000 de dolari pe masina, si dupa aia faci un service cand iti amintesti cu piese second? Asa e cand vrei sa te observe lumea pe strada, sau pur si simplu vrei sa ai o masina TARE! La 65 000 de km ....motorul e cam pe terminate, nu prea este supermasina, care sa treaca de 100 000 de km, de aceea a scazut asa mult valoarera....dar, tocmai asta e o placere pentru unii, ai o masina SCUMPA de cand o cumperi pana o vinzi, care te cheltuieste la fiecare kilometru, de la piese, la consum, si te mai cheltuie si cand o vinzi prin pretul care trebuie sa il accepti, daca vrei saa te scapi de ea. Asta inseamna o SUPER MASINA, putere, exclusivitate si BANI! Mai bine is lua Volkswagen??????? cum mama dracului ii mai bun un VW decat un Ferrari? Imediat aud, ''am vrut sa iau un Ferrari...dar Loganul consuma mai putin si e mai ieftin de intretinut, asa ca mi-am luat Dacia...'' Nu vedeti ca nu ORICINE are o supermasina, numai cei care si-o PERMIT CU ADEVARAT...restul au VW Golf Variant , Dacia Logan si Opela Vectra >:P
    3 3
  • adevarul
    a
    domnia si prostia se plateste!!!
    2 1
  • da
    Numai un om care nu gindeste cumpara o asemenea masina ! Iata dovada !
    1 4
  • steveo
    normal
    mie mi se pare normal pt ca, costurile de intretinere sunt direct proportionale cu preturile masinilor....faceti calculul la orice alta masina cu aceleasi piese schimbate si revizii si iese la fel la o scara mai mica :)
    3 0
  • cam cad piese de pe " Super Car " :) marfa Italiana ... astia is mai rau ca turcii
    3 1
  • botea100
    hmm....
    sa fim si putin seriosi ...italienii stiu numai de acceleratie ,dar restul ..... cam toate modelele scoase de ei au aceiasi problema ,ce ma mira este faptul ca si o masina de valoarea asteia se comporta ca o dacie sa nu zic logan :)) dupa perioada de garntie :) Am exagerat recunosc dar concluzie : nici ferrari nu face ce te astepti sa faca ! o fii vina soferilor ?! Aici nu pot raspunde! noroc
    3 0
  • mai bine mergea cu taxiul...
    1km = 2,8ron la cursul zilei, fara benzina si fara cei 225k $. Nu mai comentez nik
    1 0
  • Fratilor cumperi o masina de 200.000 euro si te astepti sa platesti la service putin? Sa fim realisti..cumperi o masina ca Ferrari ABSOLUT tot costa foarte mult cumperi alta : pret direct proportional cu brand-ul :))
    0 1
  • Multe piese cu semnul intrebarii.
    Costurile de intretinere,la orice masina noua sunt destul de piperate.Deci pt. o masina supersport sunt normale preturile.Lucrez la un mare dealer auto,de14 ani si pot spune ca sutn la curent cu preturile la masinile in garantie si dupa.Dar nu asta ma mira ci urmatoarele:la o masina supercar de 225.000 de dolari,omul a schimbat pina in 35.000 km urmatoarele piese ce tin de uzura normala,dupa cum urmeaza : "zgomotelor neobisnuite "adica troncaneala ceva scirtza scirta???,asta una,a doua :rezervorul lichidului de parbriz,inlocuirea bateriei, amortizoarelor spate,si cea mai tare :"reparat cutia de viteze".Nu ma leg de celelalte chestii din care vad clar ca tolomacul a izbit masina in fata,a facut varza mai multe componente.Dar chiar si la o masina normala ,nu cred ca se poate duce cutia de viteze in 32.000Km,iar amortizoarele spate sa se duca asa de repede?Ce a circulat in Romania,in africa sahariana,o masina atit de joasa ,a circulat mai mult pe autostrada,sau cu viteza mica (sa il vada amicii si sa se dea mare om).Si in general stiu ca exista garantia celor 100.000km la masinile sport si nici decum garantia celor 2-5 ani.
    4 0
  • andu00
    ce prostie
    nu spune nimeni sa ai service ieftin.dar cant iti iei o masina de peste 200 000 de euro si mergi din service in service lasa de dorit.cate ferrari noi nu au ars pe sosele de bune ce erau si sunt.
    3 0
  • bla bla bla.reveniti la realitate totusi.
    1 0
  • sunshine64sm
    Daca si-ar fi cumparat Logan iesea mai ieftin
    Adica o masina de aia de sute de mii de dolari este asa de bine facuta ca si un Logan, doar ca are viteza mai mare si consuma mai mult si face mai mult zgomot decit viteza. Apoi cind vezi cit costa chiar si cea mai mica reparatie, realizezi ca aceste masini exagerat de scumpe sint facue pentru cei care au prea multi bani si besini pe creier. Asa ca sa nu se mai plinga fraierii aceia ca o platit asa de mult pe reparatii. Si chiar daca Logan e asa cum e, ramine alegerea cea mai buna ... Parol.
    1 1
  • Catalin
    Mr John zice bine..
    Pe de o parte e normal ca si costurie intretinerii sa fie direct proportionale cu costul de achizitie.. insa fratilor, eu la Golf in 130 mii de km nu am schimbat decat consumabile si ceva bucsi marunte si a mers in Romania mai bine de 40 mii!!? Insa, ptr ca Ferrari sa-si mentina pozitia de favorit in top-ul meu, ma voi gandi doar ca... a fost un caz nefericit.
    2 1
  • Das Auto !
    Scurt / 2 : GERMAN ENGINEERING ! Remember this. BMW / Mercedes / Audi. N-ai destui bani ? Urmeaza VW si Opel. :)
    3 0
  • da...
    desi pot spune ca masinile italiene au cel mai frumos design, din punct de vedere calitativ sunt la pamant. am avut o alfa romeo 156 GTA, dupa trei luni a picat cutia de viteze, dupa alte cateva luni au aparut prooblemele la motor, cu putin noroc mi-au dat o alta masina cu care am circulat 11 luni, apoi a crapat blocul motor.
    1 1
  • fialro77@gmail.com
    Oameni buni, ati innebunit? S-a stricat un Ferrari si acum Ferrari e de rahat? "Marfa italiana"? Ma baieti, deca Ferrari se strica asa,toata ziua, nu mai era super-stire sa o comenteze toti pe un forum... era normal... Ia ganditi-va... Si mai vorbiti si cu posesorii de VW despre calitatea germana si costuri, nu va mai uitati doar la poze pe net. Nu zic mai multe pentru ca VW mi-a scos deja peri albi in portofel.
    1 1
  • gombotul
    ...
    ...cand vorbim de Ferrari vorbim de oameni cu bani care se presupune ca au si bani sa o intretina.Chiar credeti k pe unul care da 15 mil Euro pe niste placute de inmatriculare il afecteaza k masina nu are decat 2 ani garantie?probabil dupa ce-i expra garantia o ofera cadou unui prieten.Sunt multi oameni care fac suma unei astfel de masini in cateva ore.... k nu toti au "fata" de Ferrari asta e clar...
    0 1
  • ce-ai face cu un milion de dolari/euro
    Ti-ai cumpara un super car sau ai dona o parte din bani nevoiasilor
    1 0
  • ati inebunit
    bai da chiar asa ,ati ajuns sa comparati loganul cu ferrari?!face mai mult zgomot decat viteza?! ,unii saracii nu prea au minte in cap....ce inseamna sa fii fan logan
    0 0
  • ce scop practic are o astfel de masina??
    eu sunt curios... ce scop practic are o astfel de masina??? In momentul in care platesc pe o masina mai mult de 70.000 de euro deja ma astep ca acea masina sa aiba si un scop practic bine definit, de exemplu Mercedes S Classe este o masina pentru oameni de afaceri, iar intr-un mediu business e mult mai indicata o astfel de masina. Daca eu, ca om de afaceri, am o intalnire cu un client si ma duc intr-un Ferrari sau Lamborghini acel client ma va vedea instant ca pe un teribilst caruia ii place sa isi asume riscuri inutile. Pe deasupra aceste masini sporte le poti conduce mai mult cand e soseaua uscata, nu e prea mult trafic, adica duminica si ca sa imi cumpar un Ferarri care sa prinda radacini in garaj, sau mai rau, in fata blocului intepenit in zapada (cum am vazut in Bucuresti pe bulevardul Decebal, si care a stat acolo mai bine de o luna) mai bine ma lipsesc. Decat sa cumpar o masina cu cu un sac de bani pe care o folosesc o data, de doua ori pe saptamana si mai platesc si o asigurare uriasa la ea + costuri de intretinere si mai ales stiu ca acea masina, cand o voi vinde, nu voi recupera banii care i-am platit eu pe ea, mai bine mai pun un ban in plus si imi iau o masina de epoca cu care tot la fel de des ies "la plimbare" si care sigur va intoarce mai multe capete pe strada decat un Ferrari si pe care o voi vinde si cu mai multi bani decat am dat pe ea cand am luat-o.Sa nu credeti ca am ceva impotriva masinilor sport, nu am, chiar imi plac, dar eu vad ca o masina sport si practica ca fiind Porsche (nu e foarte scumpa), Bentley Continental GT (cu care pot sa zburd linistit la 300 de km/h, si cu care te poti duce linistit la o intalnire de afaceri si care, uimitor, are si portbagaj incapator) si Koenigsegg (care ar fi singura supersportiva care isi merita banii pentru ca are performante demne de invidiat si care se pot vinde la mana a doua si cu pret dublu ca cel din fabrica). Ar mai fi sportivele ieftine (Impreza de exemplu) dar astea nu isi au rostul in discutia asta.Ar mai fi optiunea ca de cei 225.000 de dolari pot sa imi cumpar o motocicleta construita la comanda, unicat in lume, si care e si mai practica decat Ferrari (adica pot sa o pilotez zilnic), si sigur va intoarce captele pe strada mai rau ca orice Ferrari sau Lamborghini.Acum spuneti-mi si mie... ce scop practic are un Ferrari ???
    0 0
  • toteu
    ca sa se strice cutia de viteze la atatia km... sofer american, ce sa spun, cat despre amortizoare? r u serious? sunt masini din strainatate la care nu s-au schimbat amortizoarele nici la 150k km de la cat de bune sunt drumurile... probabil inca o stire bomba inventata...
    0 0
  • Iulian
    Ferrari = Fiat?
    Daca Fiat-ul lasa de dorit la capitolul fiabilitate, de ce sa ne asteptam la mai mult din partea Ferrari? Tot ai lor sunt... Sunt curios care ar fi costurile de intretinere pentru un Bugatti sau un Aston Martin. In orice caz, nu-ti cumperi Ferrari daca nu esti multimilionar. Pentru un om cu foarte multi bani, sa-si cumpere Ferrari e ca si cum mi-as lua eu Logan, iar costurile de intretinere la fel, adica nesemnificative.
    0 0
  • varza cu carne...
    mie imi place ferrari mult de tot, dar ajung sa fie ca alea de formula 1, care rezista doar o cursa, maxim 2. Astea de oras rezista cat au garantia. Sunt f. putin fiabile, sunt... ”varza cu carne”.
    0 0
  • revin
    va dati seama ca daca la drumurile precum coala de hartie de la americani, a avut probleme cu amortizoarele, ce s-ar fi intamplat prin gropile noastre: ii sarea bietului ferrari si volanu....
    1 0
  • "calitate" italiana - Lambo
    so - mi am luat cauciucuri de iarna Pirelli - s-a dovedit ca sunt cam cele mai proaste pe care le am avut ever, plus unul era stramb ca drku si a trebuit sa il schimbe in garantie. Ha,cauciuc de 10 mil stramb.... Dar cea mai tare faza a patit-o un prieten in Thailanda, cu un...Lamborghini Gallardo. A platit pe el de trei ori pretul normal (taxe extrem de mari). Dupa nici 50 km i se... oprea la stop :)). Si a inceput - probleme de soft - reinstalam, schimbam - probleme cu admisia - schimbam - iar probleme de computere (cica sunjt vreo 9) etc. Concluzia - a mers in total nici 2000 de kim cu ea, a avut-o cam 5 zile in total in 6 luni, si cu o echipa de avocati s-a mcertat cu dealerul si a schimbat-o cu un M5. Asta a fost anul trecut. Acum inca merge cu M5-ul. Nu s-a stricat nimic. Experienta personala - prima mea masina a fost o Alfa 75. Curgea uleiul din ea, si dealer-ul spunea ca este...normal :). 1l la suta.....
    2 0
  • pt john
    sa loveasca tipu masina??hmm...ce legatura are bateria cu rez de lichid cu cutia si cu amortizoarele spate?ciudat impact.pt mine ramane in picioare ideea ca Ferarri este o masina pt minti nedezvoltate.eu am dat pe autostrada cu masina intr-o groapa..aveam 80 kmph.s-a dus cauciucul,janta si bieleta de directie...daca dadeam cu un ferarri,probabil imi faceam sepuku de draci.
    0 0
  • lucian
    Nasol atunci...
    Pentru ca daca astea italiene sunt proaste, atunci:*Opel, Saab si Cadillac au pus-o, pentru ca au motoare diesel Fiat*Audi S8 e de porc, pentru ca are motor Lamborghini V10Apropo, cine cauta scop practic la Ferrari sa-mi gaseasca si mie calitatile de gospodina ale d-soarei Naomi Campbell... nu le vad si o tot refuz... In aceeasi ordine de idei, ce ma sfatuiti sa-mi cumpar: Ferrari, S-Klasse, Fabia sau Land Cruiser? Ca am un Punto Multijet care nu s-a stricat in 92.000 km si mi-e ca nu am ce face cu banii!
    0 0
  • Vad ca o defectiune la un Ferrari e ceva senzational si toata lumea comenteaza. De-abia astept sa ajunga si BMW la nivelul asta
    0 0
  • florin
    ...
    sa fim seriosi. americanu' a forjat ferrariul ala de la luat draq. nu oricine stie sa conduca masini sport, asa ca ne minunam de ce s-a stricat ferarriul.
    0 0
  • Ignoranta, prostie....
    Voi chiar credeti ca la un Beckham sau Schumi care au nustiu cate Ferrari, le mai pasa cat costa o piesa , care oricum se strica....si mai repede se strica la o masina de 200 000 dolari care se tureaza pana la 7-8000 rpm decat la o alta masina normala, care merge pana pe la 4-5000. Credtei ca arabul care a cumparat un numar de inmatriculare de 5 ori mai scump decat masina, ii pasa cat costa un amortizor? Pentru ei, poate e chiar un moment de faima si de dat mare cati bani au, sa aiba masina si sa o intretina!!!! Dar romanul tot ...... ramane, cu Loganul asta extraordinar de fiabil si de bun si ieftin si poti duce 2 saci de cartofi in el, fata de Ferrari in care iti intra numai portofelul si blonda......vai de voi, unii....cata ignoranta, cata prostie
    0 1
  • FERRARI
    Eu am tot respectul fata de masina supersportiva FERRARI ! insa ma abtin sa mi-o cumpar tocmai pt faptul ca este totusi o masina italiana si masinile italiene sunt foarte defectuoase in comparatie cu cele germane! da, chiar daca este FERRARI! e defectuoasa!!!!! mereu e ceva in neregula cu ea! vedeti voi? de aceea conduc un PORSCHE GT3 german cu care nu am avut nici o problema si declar ca sunt mai multumit decat cu un Ferrari, deoarece Ferrari e doar numele de el, insa nu are luxul din Porsche, suspensia din Porsche! pai Ferrari scutura nene pe drumurile noastre de numa! si de aici, normal ca apar alte defecte! Pe de alta parte, in teste nu e cu nimic mai presus Ferrari ca Porsche: vezi performantele unui Porsche turbo 2007 sau Porsche GT2 an 2007, sunt peste Ferrari! asa ca la ce le mai trebuie Ferrari la unii? doar pentru rosul acela aprins unic??? Nu se merita, mai ales ca masina Porsche este masina care are profitul cel mai mare pe anul 2007 dintre toate masinile, plus performanta si lux in acelasi timp, plus ca in toate documentarele nu degeaba se spune : Porsche este cea mai buna masina sport a tuturor timpurilor!!! am incheiat! p.s. de ce anul asta pana acum automarket a susprins vreo 7 accidente la Ferrari cauzate de defectiuni la motor???? vezi video!!!de ce lui Popescu i-a luat foc Ferrari-ul la numai 2 luni????in bucuresti???
    0 0
  • Hai sa fim seriosi
    Daca si un ferrari se strica atunci cand il forjezi.......Pai tre sa tina ca e masina de turatie in pana mea .
    0 0
  • chupa_chups
    Ce iese evident din acea descriere este simplu: ori soferul nu are nici in clin nici in maneca cu sofatul, ori fiabilitatea unui Ferarri este 0; pretul pieselor nu ma mira...ma mira ca trebuie sa schimbi amortizoarele si sa repari cutia de viteze la 40k km...iar ca si comparatie, un Skyline sau o Supra, le forjezi, le modifici, scoti sute de cai din ele de pe motoarele stoc, si nu pui problema sa schimbi piesele enumerate mai sus la nici 50k km...un lucru e simplu: masinile facute de italieni, la fel de nefiabile sunt, chit ca este ea Ferrari, Lamborghini, Fiat, Lancia, etcEuropenii sunt departe de a face Super-Car-uri...asta in cazul in care fiecare intelege prin Super-Car masina sport de putere mare rezistenta peste ani :DDaca super-car = masina care mananca MULTI bani, atunci europenele sunt cele mai bune :))
    0 0
  • Strange world
    Serios acuma lumea nu stie pe ce sa mai cheltuie banii. Sunt atatia care mor de foame si el da s'de mii de dolari pe o bucata de fier care il face sa se simta mai "trendy". Sunt total de acord ca nu se merita efortul nici macar sa construiesti asa ceva - la ce bun e daca tu o folosesti doar ca sa iti cresti ingamfarea si prostia (ca la altceva dupa cum reiese din articol nu e buna). De parca un prost cu ferrari nu tot prost ramane... De fapt are sanse mai mici de supravietuire ca de, daca se aprinde ferari-ul prin combustie spontana :P Eu sincer daca as avea atatia bani cat sa imi pot permite un ferari in loc sa imi iau asa ceva as face ceva pentru cei zeci si sute de mii de amarati care n-au altceva deasupra capului decat un carton (si asta in cel mai bun caz) in loc sa arunc banii pe ceva care poate sa imi ia foc sub fund...
    0 0
  • chupa_chups
    pt danx
    Auzi domnu posesor de Porsche GT3, cine te-a mintit pe tine ca Porsche e cea mai profitabila masina, sau ca e cea mai buna masina a tuturor timpurilor? Cine ti-a bagat tie in cap ca masinile germane ar fi fiabile (a se vedea Audi R8 :D)? Nu va dati seama ca nu stiti sa ganditi mai departe decat se duc ochii?Ia cauta tu pe net informatii despre Dodge Viper, Corvette Z06 sau noul Nissan GT-R, si vino pe urma si tipa ce tare e Porshele tau...parca Ferrari e singura masina cu care compari un Porsche...si pe langa asta, sincer, numai porsche nu ai tu; daca ai un Golf4 1.9TDI stai bine...un posesor de GT3 n-ar pierde vremea sa scrie aici ;)
    0 0
  • s20000
    hai frate...
    ala o fi mers pe camp cu ea...pai nici la o dacie din aia veche nu aveai problemele astea la kilometrii aia...cum sa skimbe amortizaorele si baterie la km aia...
    0 0
  • ferrari
    nu tot prostu cu bani stie sa si conduca... se fac cursuri de pilotaj ptr asemenea masini...
    0 0
  • ferrari
    Corect... de-aia i-a luat foc si lui Gabi Popescu si Ferrari nu i-a dat nici un banPorsche are calitatile ei,foarte tari, insa nue Ferrari, nu mai comparati cel mai tare Poreche cu cel mai tare Ferrari.Pe de alta parte, sa nu judecam masinile altfel din cauza gibonilor care au acces la ele in societatea asta romaneasca de rahat. Ca ne intoarcem toti la Dacie... mai ales ca de Lexus, Jaguar sau Maserati nu am auzit chiar toti
    0 0
  • porsche
    Porsche e Porsche, nemtii sunt nemti, decat sa-i laudam noi mai bine ajungem sa ne laude ei. Cat despre italieni haide sa-i respectam si noi, fii Daciei, ca la masini sport italienii sunt cei mai nemti: Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Alfa Romeo vin de la ei. Si F1 vine de la ei. M-am dat cu un 159 si am ramas masca cum sta masina aia si ce confortabila este. Da' jmecherii isi iau Passat la acelasi pret si isi dau drumul pe autostrada flash-ului cu jante de 17 la 105 CP
    0 0
  • Scumpe
    Obrazul subtire cu cheltuiala se tine, daca vrei performanta trebuie sa platesti mult foarte mult, daca esti sarac cumparati un Logan scapi mai ieftin.
    0 0
  • flaviu
    hmm
    mie mi se pare normal...n-o platit mult...inca 25 % pt intretzinerea mashinii in 10 ani chiar nu e mult!!! si le-or schimbat multe de fitze numa...ca noi circulam si cu suspensiile bulite mii poate chiar zeci de mii de km.....motorul ala merge 1 milion de kmm garantat...nu-i nimeni devina ca el n-o facut shcoala de shoferi pe dacie shi nu shtie sa schimbe vitezele...americanii ashtia-s obishnuitzi prost...cutia de viteza cea mai des intalnita la ei se stie ca este automata...Pt cei care au spus ca mai bine mergea cu taxiu'...nu pot sa zic decat ca suntetzi complet pe alta lume...nu se compara una cu alta...iar pt cei care nu vad rolul practic,suntetzi trishti..mashina nu are rol practic...nu se vrea a fi practica,nu se vinde pt a fi practica,nu se cumpara pt a fi practica...ii masina pt fitze,senzatii etc...Si apropo...o dat-o bine...la 3 ani de la fabricare pretul scade sub 50% la un ferrari,lamborghini,masserati etc...
    0 0
  • ferrari
    Pai depinde cine o conduce. Daca i-o dau lu maica-mea (pe care o iubesc) pe mana, nu-mi ajung 65000 euro in 10000 de km, la cum chinuie Matizul ala verde
    0 0
  • GraveBlood
    Ce idiotenie...
    chiar intreseaza pe cineva cat sunt de scumpe taxele la un Ferrari? cine isi permite asa ceva, isi permie sa dea si pe intretinere o mica avere, cum considera unii.
    0 0
  • Ferrari
    lamentari, lamentari,...
    vad aici numai lamentari. cine comenteaza? unii pt care e mai usor sa ajunga pe luna decat sa isi cumpere un Ferrari. Ferrari nu e luat pt ca e doar masina. E un nume, e o stare de spirit. Indiferent de ce probleme ar avea, multi stau la coada sa isi cumpere un Ferrari. Indiferent de pret sau garantie. Astia sunt cei care sunt pasionati cu adevarat de o masina. Dar, orice pasiune costa.
    0 0
  • cristi
    ferarriiiiiiiiiii?
    asta e intradevar o masina,dar nu e pentru oricine si nici pentru orice drumuri,mai ales pebtru americani,ei se asteapta sa mearga singura fara sa schimbi o viteza,colac peste pupaza o masina ca asta se poate conduce in mod normal pe un circuit inchis sau in cel mai bun caz pe autostrada in Germania(pana se mai poate si aici)o astfel de masina trebuie sa mearga doar la turati ridicate pe drumuri f.,bune,daca indeplinehsti conditiile astea atunci nu prea ai cum ska-i strici cutia de viteze sau amortizoarele,dai masinii ceea cei trebuie,in cazul nostru viteza pe autostrada,nu circula cu ea prin oras umbland dupa varza prin obor sau la mall.P.S.e masina scumpa si e normal ca si piesele sa fie la fel de scumpa
    0 0
  • sa fim seriosi...cine are bani de un ferrari (225000 $ nu ii gasesti p garduri si nici nu ii dai p ultimii din buzunar) are bani si de intretinere mai ales k ar veni dupa acest calcule la vreo 10000 pe an suma p care un om de afaceri sau orice ar fi cel care isi cumpara ferrari ii face lejer de tot mai ales k atati bani fac multi si in romania , da mai in america sau in alte tari occidentale...deci dak ai bani sa il cumperi ai si bani sa il intretii.desi am mai auzit de una care a economisit zeci de ani k sa isi ia un ferrari si la batrante il scoate duminica la o tura in jurul casei asa k mai exista si exceptii da la cel de sus sincer ma indoiesc
    0 0
  • p.s.
    am uitat sa specific k tre sa fii inconstient sa iti iei asa ceva cu ultimii bani sau mai ales dak stii k nu ai bani de intretinere
    0 0
  • logan
    germania produce ..bmw..restul e made in hungary adik golf 5 made in china...made in mexic..brazilia..adik fox..si ce ne mai miram..ferari..ii pe jumatate italian..restul de pe unde apuca..dacia..e doar romaneasca cu putina aroma frantuzeasca se fierbe la foc mic si se savureaza pe camp. :)
    0 0
  • Asta este fiabilitatea masinilor italiene.Daca i-ai pune sa iti faca macaroane ar iesi pe locul I!!!
    0 0
  • ferrari...
    Dupa cate or trebuit schimbate nenea respectiv e cam sofer de duminica... Eu pun pariu ca pe drumuri bune si cu un sofer macar mediu, si o dacie 1310 rezista la fel ca un mercedes... Mai lasati-ne cu stirile astea tampe...
    0 0
  • Traditional si Ferrari si Lamborghini au avut o fiabilitate execrabila. Se spune ca incepand cu 360 Modena (la Ferrari) si Gallardo (Lambo) lucrurile au inceput sa se indrepte ... Un 550 din 1998 e cu siguranta de evitat ... Un 430 din 2008 e cu totul alta poveste ...O cutie de viteze care are de transferat aproape 600 Nm de cuplu e mult mai expusa defectiunilor fata de una care duce doar 148 Nm (ex. 1,6 l benzina)Daca vorbim de fiabilitate probabil ca pe primul loc sunt japonezele, apoi coreenele, europenele si americanele. Iar intre europene poate nemtestile urmate de frantuzesti si italienesti ...Un Porsche GT3 e vreo 130.000 Euro nu cu mult sub un Ferrari 430 care se vinde pe la 180.000 Euro .. Si sunt 415 CP fata de 490 CP etc .. Cat despre profitabilitate ... firma e profitabila deci cel ce-a platit masina are un pret majorat cu marja producatorului ... dezavantaj clientCe sa faci cu un Ferrari ? De ce-ai cumpara asa ceva cand sunt atatia oameni saraci ? Pai sa vedem: fie iti plac masinile (si comparatia Ferrari - Naomi de mai sus e f. buna), fie vrei sa epatezi, fie ... Nu il iei nici sa te duci la servici cu el (ce vulgar !), nici in concediu, necum la tara ...
    0 0
  • 1) lambo de cand a fost luat de vag de la indonezieni sta f bine nu numai in vanzari ci si la capitolul fiabilitate 2) un dobitoc mai sus a spus ca r8 e de cacat si ca nu e fiabil...mare dobitoc! (din ce surse ai aflat???) 3)niciodata ferrari nu a fost o masina fiabila!!! bineinteles ca asta nu a deranjat pe nimeni...e normal 4)e produs de grupul FIAT 5) intrebare pt desteptii care au spus ca a fost forjat... ca soferul a fost prost etc..: astia nu se gandesc la astfel de chestii???astia nu stiu la ce forte este supusa cutia aia de viteze???orice benzinar rezista la ora actuala forjat si neforjat cel putin 100 mii km(cel putin cutia) nu mai vorbim de masinile nemtesti care chiar ajung la un nr de km impresionat (am una si are 345 mii km..pacat ca am aflat prea tarziu !insa probleme la cutie -motor nu are-de altele nu ma plang ca vin mereu cand imi este lumea mai draga dar nici nu ma pot astepta la altceva la nr asta de km )
    0 0
  • AndreiRN
    Masini Italiene
    Masinile/motocicletele italiene niciodata nu au fost cunoscute pt fiabilitatea lor si mai ales cele exotice care se vand pt aspect si nicidecum pt functionalitate. Cu cata admiratie am privit un Maserati cu motor de Toyota in el.
    1 0
  • Razvan
    LOL
    Ce are ma dak si-a luat omu ferrari? Si yo am un porsche boxster si nu mai ma plang; dar am si garantie>:)
    1 0
  • ssd
    o masina ferrari nu -si pirde valoarea asa repede si apoi... preturile astea sunt exagerate...
    0 1
  • Norbert
    ...
    am trait s`o aud si pe asta : "Numai un om care nu gindeste cumpara o asemenea masina ! Iata dovada !" hhhh mei nene unii oameni nu stau sa barfeasca pe messenger.....pt ce mama dracului sa mai faci multi bani dak nu te poti bucura de ei? adica..nu banii aduc fericirea ci cea ce pot cumpara ei....dak u maine ai 10 mil de euro .....ce faci? tzi de ei....k sa ai bani?? iti cumperi lux...pt k nu stii niciodata cand mori.....crede`ma eu n`as vrea sa mor cu 10 mil de euro in cont....iti traiesti viata...altfel pt ce mai muncesti.......mda explica`le u la romanu de rand care e mentalitatea unui om cu bani.......dak isi permite o masina de 250.000 euro...inseamna k nu produce lunar cei 300 de euro al omului de rand..........
    0 0
  • Daniel
    Numa' Handicapati
    Pe bune, cu putine exceptii...ce am vazut mai sus ma face sa cred si sa-mi amintesc cati oameni prosti umbla pe strazi in jurul meu. Om care castiga 800e / luna si are Logan de 8.000e se faleste cu el si nu intelege de ce unul care face 1 mil e / luna are masina de 200k. Logan MCV si Astra Break futu-va-n gura de tarani prosti...care nu stiti decat gratare la bloc si in padurile de pe langa oras cu mizeria voastra intelectuala care o imprastiati pana si pe forum ... huuuuu prostilor.
    0 0
  • Mda
    Sunt curios cati din cei ce au comentat aici despre Ferrari.. au 10.000 de Euro cash in casa .. .
    0 0
  • alex123
    Jumate din cei care eu comentat sun niste ratati mai ales ala cu "loganul" si cu "VW"
    o astfel de masina se cumpara din pasiune, nu ca sa te dai mare cu ea pe strada.
    si aia care au zis ca un ferrari nu e mai bun ca un VW sunt niste incuiati. ma nu mai dat comentari aiurea ca pareti "prosti"
    1 0
  • flaviu
    Toata lumea vad ca vorbesc de masinile italiene ca nu sunt fiabile,cum poti compara cu calitatea fiatului,revenitiva sunteti nebuni de legat,ferrari face parte din alta categorie a super sportivelor,foarte scumpe si foarte calitative.Unde sunt problemele laaceasta masina de mai sus,ca eu nu le vad,cauciucuri spate sunteti dementi cat sa te tina astea la o supersportiva,filtre aer ulei ,zgomote neobisnuite ,poate in capul lui de cretin sau io dat in gura ca dementu,spoiler fata a lovito prostu spalator parbriz tot din lovitura a crapat ca doar nu de la muste la 300 la ora,sa centreze rotile o chestie normala nu e o problema tehnica,bateria incredibil ce problema ,amortizoarele mai pica sunt consumabile ,cutia de viteza din cauza cretinului care o conduso sigur astea sunt foarte rezistente la aceste masini in general eu nu vad nici o problema macanica si sa ajungi la concluzia ca ferrari este nefiabil,multi parliti dementi comenteaza pe saiturile astea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru