Dacia ar putea debuta in Australia cu intarziere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi australienii asteapta cu nerabdare debutul marcii Dacia pe piata de pe continentul lor, deoarece alianta Renault-Nissan trebuie sa rezolve o serie de probleme de organizare inainte de a aduce marca din Mioveni si in Australia. Desi primul impediment evident al importarii modelelor Dacia in Australia era legat de mutarea comenzilor pe partea dreapta – aceeasi problema intalnita si pe piata din Marea Britanie, cea mai mare problema raman costurile de transport si distributie. Utilizarea de modele produse in Romania nu este o solutie pentru australieni deoarece transportul unui vehicul din tara noastra pana in Australia ar duce la costuri extrem de mari, care ar elimina pretul scazut al acestor modele.
Renault produce modelele construite la fabrica Dacia din Mioveni si in alte tari cum ar fi Brazilia, Rusia si chiar India prin diverse parteneriate de tip joint-venture. Solutia pentru australieni ar fi importarea modelelor Dacia produse in India sub sigla Renault de cei de la Mahindra sau chiar de fabrica Renault din tara respectiva.
Fabrica Renault din India este situata in Chennai si are o capacitate de producitie suficient de mare pentru a furniza modele Logan, Sandero si chiar Duster pentru pietele din India si Australia – in functie de necesitati. In timp ce piata din India ramane doar cu Logan, australienii ar putea primi toate cele trei modele, alaturi de eventuale versiuni ale acestora, cum ar fi Logan Van, Logan Pick-up si Logan MCV.La fel ca in cazul modelelor Sandero si Logan, Duster este construit pe platforma B0 de la Renault care a debutat in 1998 pe Clio II. Sistemul de tractiune integrala si alte elemente esentiale ale trenului de rulare sunt preluate de la Nissan X-Trail, in timp ce alte elemente provin fie din gama Dacia, fie din gama Renault. Duster va fi comercializat doar sub marca Renault pe unele piete, deoarece ar fi prea costisitoare introducerea marcii Dacia in acele tari cand Renault exista deja pe pietele respective. Primele modele Dacia cu comenzile pe partea dreapta vor aparea in anul 2012.
"Lucram din greu la dezvoltarea modelelor cu comenzile pe dreapta pentru piata din Marea Britanie.
Daca putem face asta, cred ca putem sa le introducem si in Australia. Acest vehicul este proiectat si construit pentru piata din Europa, asa ca debutul Dacia in Australia este bazat in mare parte pe produsul potrivit pentru piata respectiva. Este o oportunitate pe care o luam in vedere, dar nu avem inca raspunsuri la intrebarile care vin odata cu introducerea pe piata din Australia. In plus, daca modelele Dacia sunt produse doar in Romania, avantajul low-cost al acestora este depasit de costurile de transport aferente. Ideal pentru noi ar fi ca modelele Dacia sa fie produse si in alta parte decat in Romania", a declarat Xavier Casin, directorul Renault Asia Pacific la lansarea lui Renaultsport 200 in Melbourne.Via | GoAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Genesis a lansat o ediție unicat pentru modelul GV80, ca parte a omagiului adus fostului pilot de curse Jacky Ickx la împlinirea a 80 de ani. Acesta a câștigat Raliul Dakar în 1983. (24.01)
-
Francezii de la DS desfac șampania și marchează 70 de ani de activitate în industria auto. Totul a început în octombrie 1955, odată cu lansarea celebrului DS 19. (24.01)
-
Noul model Smart #5 va fi comercializat și cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, alături de versiunile pur electrice deja anunțate, ca răspuns la îngrijorările legate de vânzări pe anumite piețe globale. (23.01)
- Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Fiat a rămas vedeta Stellantis și în 2024: cea mai vândută marcă din portofoliu
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
- Un nou model chinezesc vine în Europa: Zeekr 7 GT promite peste 800 km autonomie
*PS: Nu uitati ! Joi, 15 aprilie 2010 e lansarea oficiala in showroom-urile Dacia din Romania. Spectacol si cocktail. In zilele urmatoare Operatiunea Porti Deschise ofera posibilitatea de a face un drive-test cu Duster.