Dodge Dart - primele fotografii oficiale cu fratele american al lui Afla Romeo Giulietta

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Duminica, 08.01.2012
Campania de teasing inițiată de grupul Chrysler pentru modelul Dodge Dart a avut succes. Cineva nu a mai avut răbdare și a publicat toate fotografiile oficiale cu noul model american.

Dodge Dart este surpriza americanilor din grupul Chrysler pentru Salonul Auto de la Detroit. Până acum am avut parte de câteva fotografii teaser, dar iată că toată galeria oficială a apărut pe internet înainte de lansarea oficială de mâine.Tot mâine vom afla și toate datele tehnice despre noul model Dodge.

Dart este o berlină compactă cu patru portiere ce folosește platforma tehnică împrumutată de la Alfa Romeo Giulietta. Noul model Dodge Dart va fi fabricat în Statele Unite ale Americii la uzina Chrysler Belvidere.

Acest model va fi cel mai compact automobil din oferta Dodge pentru piața americană și cel mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Clienții de peste ocean vor putea alege dintre trei motoare cu patru cilindri pe benzină: 1.4 MultiAir de origine Fiat, 2.0 TigerShark și 2.4 MultiAir Tigershark. În ceea ce privelte transmisia, se pare că se va putea opta între cutia de viteze manuală, cutie automată cu dublu ambreiaj cu șase trepte (TCT) și o cutie automată cu nouă trepte!

Via | autocar

Comentarii (34)

  • ....
    Lipsa totala de originalitate si inspiratie.
    Sincer,parca vad varianta sedan a lui Scirocco.
    Dar privita din profil si din spate,ma duce cu gandu la Mazda 323.
    4 19
  • Opinie
    Belea, frate! Masina asta chiar e frumoasa. Si la interior si la exterior. Chiar daca-i facuta pe mod minimalist. Insa acum se poarta minimalismul auto chiar si peste ocean.
    40 8
  • Dodge
    curios daca se va vinde si in europa sub un alt nume, poate Lancia.
    La modul cum e gandita masina, se poate vinde foarte bine oriunde pe glob.Fata masinii e destul de europeana,. ba chiar as putea spune ca aduce cu schirocco, spatele e ceva mai american. Linia generala a masinii aduce a sedanurile made in asia. per ansamblu nimic rau.
    Numai bine!
    37 5
  • daniel
    cutie manuala
    interesant ca americanii cumpara tot mai multe masini cu cutie manuala. se schimba lumea!
    17 6
  • Alex Radoi
    Interior superb, mai ales scaunele... criminale. Exteriorul in schimb, parea mai spectaculos in teasere. Luate separat, detaliile (faruri, stopuri, grila) sunt spectaculoase, insa per total masina e doar ok, nu e vreo opera de arta (ca de exeplu, Scirocco, care chiar e piesa).
    25 10
  • un super BOM !!!!
    SUPERB SUPERB DIN TOATE PUCTELE
    23 11
  • Cool!!
    Daca ar reusi globalizarea acestui model si-ar atinge target-ul de unitati vandute!
    Bravo!
    12 5
  • ?
    interior de nota 8 exterior 6 parca aduce a elantra poza 10
    6 20
  • @
    Giulietta nu imi place deloc, deloc, insa acest model imi place foarte mult. Mai au de se descurcat cu reteaua de dealeri DODGE din Romania, deoarece sta cam prost la capitolul desfacere, pe piata din Romania. In rest este super. Ma intreb ce pret va avea ?
    12 24
  • ....
    Iar mi-a fost sters comentariul....
    Pentru ca am zis ca pare a fi versiunea sedan a lui Scirocco si ca din profil si spate seamana cu Mazda 323?
    1 13
  • nota 10
    interioru este chiar superb,.....
    se pare ca si americani invata sa faca masini cu bun gust.....
    14 5
  • ....
    AM=neseriosi...rusine ca imi stergeti de fiecare data parerea!
    Ati fost platiti pentru reclama?
    2 12
  • interesant Dodge Fart. se vede ca nu mai e masina americana din proportii si design.
    spatele e emblematic charger 1969 , deci au pastrat identitatea de marca dar fata nu are legatura decat cu scirocco. nu neaparat lucru rau.
    imi place la exterior
    la interior se vede ca e altceva, dar nu e de anul 2012. poate de 2000. cu acele rotunjimi.
    ar outea sa fie un urmas de chrysler sebring 1995-2000, exact in perioada 2000-

    dintre alfa si dodge, clar alfa imi place mai mult ca design. interiorul nici nu mai zic ca e cu ani lumina in fata dodge.

    PS: motor de 1.4 la americani. s-or uita aia ca la povesti nemuriotoare. cat o doza de cola de la cinemauri :))
    4 7
  • Pare chiar ok,linia generala da bine,spatele la fel,fata mai mergea putin studiata.Partea tehnica se anunta una de exceptie iar interiorul arata neasteptat de bine.
    9 1
  • @all
    Impartasesc toate superlativele voastre fata de acest model, nu-i bai, m-as aventura sa rostesc chiar "belea!", dar chiar nu vedeti...?!...este orice vreti voi, numai Dodge in mod esential nu!! Mare napasta globalizarea pe spezele omenirii...Mare, grea si tot mai nevrotica. In concluzie, iubesc schimbarea, dar urasc pe schimbatori (iar pe schimbati ii compatimesc :D)
    9 3
  • Si inca ceva...
    Unde sunt realistii, puristii si onestii care puneau SAAB la zid cum ca ar fi "doar o platforma de GM cu motoare de Opel/Fiat si tabla suedeza"?...De ce nu urla a indignare si in cazul de fata, care releva ca produsele Chrysler Group vor deveni cu timpul doar platforme de Fiat Group, cu motoare asisderea (printre care se va rataci categoria locala Pentastar, iar ca Diesel vor fi adoptate ori cele obisnuite de VM Motori, ori JTD, ori MAN via VAG) si tabla patagoneza...Nu, acum gagiii tac malc, ceea ce dovedeste ca musai cu SAAB aveau ce aveau de impartit, adica numai acesta trebuia acuzat, ponegrit, discreditat, dispretuit, demolat etc. Pai se poate asemenea discriminare? :D De ce nu se autosesizeaza CNCD? :)) Deh, moravuri grele...
    4 4
  • @SaabCuantic
    Iti respect parerile insa de aceasta data ai dat-o de gard. Crezi ca au refuzat sa vanda Alfa Romeo la nemti ca mai apoi sa cumpere diesele de la VAG ? :))

    Adica italienii care se pricep cel mai bine la diesel sa cumpere de la altcineva ? De ce crezi ca a preferat Suzuki JTD in fata la TDI ? De proaste ce sunt ? Sunt convins ca fiind fan Sab ai condus vreodata un TID care e in esenta un JTD mai "tunat".
    9 3
  • @thenuts
    Nu, tocmai TTiD evit sa conduc chiar si la drive test, nu ca n-ar fi bun (intreaba-l pe ztele, stie mai bine :)), dar nu doresc deloc Diesel la SAAB, indiferent de ce provenienta (o fixatie de-a mea). N-ai fost atent mai sus: am folosit conjunctia "ori", ceea ce presupune ca nu-i obligatoriu ca Chrysler sa preia TDI-uri. In fond, faceam aluzie la un proiect comun de minivan Dodge-VW derulat in trecutul recent, in care apare Diesel-ul nemtesc, iar Fiat nu era inca pe fir; uita-te si singur pe Wiki. Alles gut :) Somn usor!
    0 4
  • superb
    Foarte reusit!Sper ca-l vor vinde si in Europa. Dodge nu m-a dezamagit niciodata. Mi-a placut si imi place chiar si mult criticatul Caliber.
    3 2
  • Fiat vrea sa vanda milioane de autovehicule anul acesta si incep prin a baga in America un model europenizat. Parca vad ca in 10 ani ajunge Fiat la VW :)

    Pacat insa ca acest model NU se va vinde in Europa. Oricum desi sunt de acord ca mondializarea este o ciuma pentru puristi in ce ma priveste mari tehnologii, deosebite fineturi de design sau calitate a finisarii nu era la americani oricum. fiat ii mai spala de banalitate.
    3 7
  • @
    Ce aveti cu TDI-urile iarasi ? Iarasi deviati de la subiect ? Cand o sa aibe macaronarii 6.0TDI V12, 5.0TDI V10, 3.0TDI, 2.5TDI, 1.9TDI, 1.6TDI, 1.4TDI, 1.2TDI care sunt foarte bune, atunci mai vorbim. Singura uscatura este (2.0TDI, si nici acela nu este asa cum zic unii).
    Toata viata mea o sa evit sa intru in clubul masinilor italiene. Imi place si Alfa Romeo si Fiat, insa pur si simplu nu am incredere, parca daca merg cu o asemenea masina ca pasager, ma astept sa se strice oricand. Frumos acest Dodge, insa astia cu globalizarea lor strica farmecul. Daca doresc masini mici, aleg japoneze, europene... cand ma gandesc la o masina americana spun: benzina, minim 4.000cmc3, sa ocupe toata banda de pe sosea, cu roti de minim 19",cu un design brutal. Nu ma gandesc la o macaroana vopsita care sa arate bine, si sa aibe motor de 1.400cmc3 cu o turbina ca sa o faca sa planga cand ii dai 6000rpm.
    7 17
  • @Scorpyon
    Ce trist e cand vorbesti de motoare de 6000 si tu abia iti permiti sa platesti impozit la un 1.4. Sa nu mai vorbim de combustibil
    13 9
  • Mircea
    @thenuts nu cred ca ai inteles despre ce este vorba
    6 3
  • @Scorpioane ..nu te lasi :))))
    Scorpioane , la varsta ta , este posibil sa nu fi auzit pana acum de motorizarile dezvoltate de Fiat/Alfa/Lancia , dar cred ca lista e mult mai bogata , din toate punctele de vedere , decat a celor din grupul VAG. Ti-am explicat de n ori , dar se pare ca nu vrei ( sau nu poti ?!) sa pricepi . Pe care model Fiat ai vrea tu sa apara un V12 / V10 diesel ....pe Panda sau 500 , nu ? Sincer , esti departe de realitate si pe langa subiect mai mereu. Tu crezi ca , avand tehnologia Ferrari in curtea proprie , cei de la FPT nu ar putea proiecta maine un V12 diesel ? Apropo, stai linistit , au si macaronarii destule motorizari diesel , bune si f bune ( 1.3 , 1.6, 1.9, 2.0, 2.4 , 3.0) , ba chiar le mai dau si altora . PS: turbinele astea de care vorbesti tu , nu le produce Fiat-ul sau VW sau BMW ...intai gandeste si apoi graieste.
    11 1
  • @
    @thenuts: mi-ai vazut ,,portofelu" ? =))
    @roaul: au pe ce sa puna, insa nu se baga pe teritorii necunoscute, caci nu au nici o sansa. Mai concureaza si ei cu 500, Panda, Punto si cam atat. Dar au familia lor (Alfa,Lancia...), de ce pe alea nu vad un V8 ?
    Nu ma intereseaza de unde provin turbinele, ideea este ca nu se compara cu un V8 de 6.000cmc3 aspirat, cu un 1.4 chinuit cu 500cp.
    2 8
  • @
    @raoul: ce ziceai ? Tehnologie Ferrari ? =)), tu crezi ca are acces Ficat la tehnologia respectiva ? Poate cand o ajunge domnu Cuantic (tot respectu pentru el, si scuze de exemplu) administator SAAB.
    Nu mai are rost sa va explic, caci sunt prea bun :)))
    1 11
  • @scorpioane
    Baietica , tu chiar esti pe langa ...RAU. Un V8 , pe care Alfa ( pe Mito poate ai vrea tu ) , pe care Lancia ( pe Ypsilon , ar fi ...cool , nu ?) .Stai calm , du-te si racoreste-te , ia o carte , citeste, informeaza-te dar stai departe de tot ce inseamna domeniul auto ca nu-i de tine. PS: la ce esti tu bun ...uitasem , esti omul cu 50 de virgule per propozitie. Somn usor !
    7 1
  • interior
    Se vede de la o posta plasticul de proasta calitate, e mult sub Alfa...
    3 3
  • @
    @raoul: Lancia are modele si mai mari.
    Mito ala este ceva foarte rar, si chiar nu merita sa discutam. Eu ma refer la masini pe care le intalnesti. Mito nici nu stiu daca am vazut vreodata pe undeva o asemenea masina, decat pe net. Atunci ar trebui sa bagam si Supercarurile VAG, insa nu vreau ca de la Ficat si Dodge, sa ajungem sa comparam supercaruri. Da sunt omul care pune virgule, deoarece sunt o persoana educata, nu sunt ca altii... Litere mai mancam, suntem oameni, insa semnele de punctuatie este altceva.
    PS: Incerc sa dau un aer mai grandios textului meu. Doar persoane gen (Cuantic), stiu sa citeasca un text, sa se opreasca la virgula, si sa il inteleaga pe deplin. De aceea imi dau eu seama ca voi nu intelegeti cat de buna este Skoda comparativ cu Ficat =)))))))))))).
    1 8
  • @Scorpyon
    Pe viitor o sa evit posturile tale sa nu ma mai ia cu dureri de cap...auzi acolo el pune virgule sa dea un aer mai grandios textului auch.
    4 1
  • @ Scorpioane :)))))))
    Esti de ' cascadorii rasului', nu altceva ...dar tot e bine, ne mai amuzam si noi inainte de culcare :)))) Deci 'semnele de punctuatie este altceva ' ....corect :PPP, dar daca arunci o privire pe toate posturile tale te ingrozesti ....esti omul ' virgula' :P . Serios vorbind, Mito ala de care vorbesti tu nu e deloc rar , ba din contra , dar se pare ca tu chiar nu vrei sa te informezi ; @ Lancia chiar nu mai are in gama modele de clasa superioara ( Thema e doar un 300C cu sigla Lancia) .Apropo, erau doar ironii in postul de mai sus , dar cred ca te prinzi cam greu .Auzi la el , Mito e un supercar :)))) . Of, mai baiete, acela e 8C Competizione , Mito e doar o subcompacta amarata . Supercaruri VAG ...mai sa fie , te pomenesti ca si Skoda si Vw au in gama asa ceva:))) ; despre Veyron si Aventador nu prea avem noi ce sa discutam , sa fim seriosi , ca de altfel nici despre tot ce inseamna Ferrari . Hai , treci la culcare , sa nu te apuce durerea de cap iar de maine iti propun sa stai departe de astfel de subiecte , nu de alta, dar poate vrem si noi sa discutam lucruri serioase.
    2 1
  • @
    Eu sunt o persoana stricta, asa ca vreau ca totul sa fie la locul lui, nu sa imprastiu cuvinte aiurea. @thenuts: nu ai de unde sa intelegi astfel de concepte.
    Nu vreau si nu ma intereseaza informatii despre mito. Doar stiu ca este o masina oarecare pt mine.
    2 3
  • @
    Fiat deține Ferrari, deci "are acces" la tehnolgia lor la fel cum are VW acces la tehnologia Lamborghini, vezi Audi R8 V10.
    Alfa 8C Competizione are V8 "cu tehnologie Ferrari" http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari/Maserati_engine și nu-ți fă griji, în viitor vei vedea cu siguranță și diesel mai mare de la Fiat.

    OT, eu mă bucur să văd că a ieșit în sfârșit ceva chiar bun pentru Fiat din achiziția Chrysler.
    5 1
  • Hau!
    Ce-ati patit, mai copii ai durerii, de ce va tamponati ca surzii in clopote? :) Axati-va pe Dodge, nu va bateti capul pe tema hilara care-i mai mare si mai tare dintre VAG si FG. Mi-aduc aminte de site-ul olddodges.com. O, tempora! Asa cum SAAB starneste cel mai romantic cult auto din Europa, acelasi lucru este valabil despre Dodge in America. Intotdeauna mi s-a parut cel mai deosebit brand de acolo ca design, din pacate mai slab calitativ dpdv tehnic, brutal la condus si lent cinetic, dar tocmai in aceste hibe consta farmecul sau pe filon istoric! Acum ce-as putea sa mai adaug? Save Dodge!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru