GALERIE FOTO: BMW ne prezintă "scheletul" viitorului său model de oraş

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 02.07.2010
Viitorul model de oraş al celor de la BMW va dispune de o structură din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Acesta este la fel de rezistent precum oţelul, dar mult mai uşor.

După ce azi dimineaţă am văzut o imagine-teaser a viitorul model de oraş pe care BMW îl pregăteşte de lansare pentru 2013, bavarezii au publicat în această după-amiază imagini foarte interesante de la testele de siguranţă la care sunt supuse structura de rezistenţă şi şasiul citycar-ului bavarez.

BMW pune accentul în imagini pe structura internă de siguranţă a noului model, materialul inovativ utilizat la construcţia acesteia (plastic ranforsat cu fibra de carbon sau CFRP) asigurând acelaşi nivel de rigiditate structurală pe care îl atinge un şasiu din oţel în condiţiile în care masa totală este cea a unei structuri din aluminiu. Structura din CFRP este dezvoltată de partenerii BMW de la SGL Automotive, care - conform bavarezilor - au dezvoltat implicit o soluţie eficace pentru contracararea costurilor mari de reparaţie a şasiului în cazul unui accident.

Viitorul model dezvoltat de BMW va dispune de un motor electric care poate dezvolta până la 136 de cai putere, viteza maximă urmând să nu depăşească însă 150 km/h.

Sistemul de propulsie va fi cel utilizat şi testat în ultimii ani de Grupul BMW pe versiunea electrică a lui Mini.

via | BMW

Comentarii (4)

  • interesant :) .. dar pare destul de ingusta .. am "numarat" cam 115cm pe plafonul masinii .. voi ? :P
    3 1
  • micro
    Mult prea inghesuit, iar dupa cum "privesc" eu scheletul nu intrevad un design prea placut ochiului. Plasticul altoit cu fibra de carbon (nu va avea rezitenta fibrei de carbon) chiar daca poate asigura o rigiditate structurala apropiata de cea a otelului (desi ma cam indoiesc) si are marele avantaj al greutatii (defapt aici este cheia) cred ca va avea costuri de reparatie uriase in caz de dauna (ma rog nu prea conteaza daca ai casco) si va transforma procesul de service si asa la un nivel jalnic in Romania intr-unul si mai complex pt "specialistii" din atelierele Romanesti. Ca sa nu mai vorbesc de eventualele dotari de service necesare eventualelor reparatii la caroseria acestei masini.
    1 4
  • abc_e?
    @C-G-C
    Faci niste afirmatii care nu isi au rostul, cum iti dai tu seama de cum va arata masina? De unde stii ca nu o sa fie rezistenta? Tine cont ca nu e orice plastic ci o sa fie un compozit al acestuia, nu PVC sau te miri ce.
    In cazul in care o sa indoi masina intr-un stalp banuiesc ca nu ai vrea sa fie indreptata cu ciocanu ci sa fie schimbate piesele respective; plus ca daca la un accident ai afectat structura e deja dauna totala

    Faza cu service-urile de la noi e alta poveste, dar nu masina e de vina
    3 0
  • Alex Seremet (BMW)
    Rezistenţă şi reparaţii
    În primul rând este o problemă de traducere a termenului de CFRP - Carbon Fiber Reinforced Polymer: nu este "plastic ranforsat cu carbon", ci un polimer care susţine fibra de carbon.. În al doilea rând CFRP este mult mai rezistent decât oţelul (de până la 5 ori mai rezistent), depinde de modul în care este construită respectiva piesă, respectiv distribuţia fibrelor de carbon.

    Bătrâna Wikipedia ne oferă informaţii interesante despre CFRP: http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_fiber-reinforced_polymer

    În cele din urmă reparaţia - fibra de carbon este un material casant, deci nu se poate îndrepta (la fel ca aluminiu). Însă o daună care necesită înlocuirea componentei, cel mai probabil ar necesita şi schimbul piesei din oţel la o maşină normală.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru