GM si Chrysler au cerut inca 18 miliarde de dolari de la stat
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
General Motors a cerut un imprumut de 16.6 miliarde de dolari de la Statul american pentru a supravietui. Fara fondurile de la stat, GM va ramane fara lichiditati in luna martie. Pentru a economisi bani, GM va concedia 47.000 angajati pana la sfarsitul acestui an si va inchide cinci fabrici in Statele Unite ale Americii pana in anul 2012. Pe langa aceasta, GM va renunta la marca Saturn in 2012, deoarece aceasta nu furniza profit.
In cazul in care General Motors va primi banii ceruti de la statul american, datorille totale ale companiei s-ar ridica la 30 de miliarde de dolari. GM a primit anterior, in luna decembrie, alte 13.4 miliarde de dolari, sub forma unui imprumut de la stat. GM intentioneaza sa plateasca aceste datorii incepand cu anul 2012. Compania General Motors a prezentat cererea de imprumut impreuna cu noul plan de restructurare.
Pe de alta parte, compania Chrysler a ridicat din nou stecheta, cerand si ea un nou imprumut, de aceasta data de doua miliarde de dolari. Oficialii companiei americane au declarat ca vor reduce costurile companiei prin micsorarea productiei si renuntarea la trei modele. Astfel, Chrysler va produce cu 100.000 unitati mai putin si a vandut bunuri in valoare de 300 milioane de dolari.
Chrysler a renuntat la 32.000 angajati si a redus costurile fixe cu circa trei milioane de dolari.Din cele sapte miliarde de dolari cerute in decembrie de la Statul american, Chrysler a primit pana in acest moment doar patru. Chrysler se bazeaza pe aliante create cu alti producatori pentru a putea supravietui. Astfel, compania americana a semnat in ianuarie un parteneriat cu Fiat. In baza noului parteneriat, Chrysler va primi o platforma Fiat dezvoltata pentru automobile mici, precum si ajutorul Fiat in distributia pe pietele internationale.
Senatul american va analiza atat cererile cat si planurile de restructurare ale celor doi producatori americani, dupa care va lua o decizie.
Via | Autoweek
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Gernot Dollner, șeful Audi, susține că mașinile electrice reprezintă cea mai bună tehnologie pentru viitor. Oficialul mărcii mai spune că astfel de mașini sunt singura soluție pentru a reduce emisiile de CO2. (17.09)
-
În a opta lună din 2025, Grupul Chery a comercializat puțin peste 242.000 de mașini, cu 14.6% mai multe decât în aceeași lună din 2024. Exporturile au atins o cifră record: 129.472 de unități, o creștere de 32.3%. (17.09)
-
Nissan și-a redus planul de producție pentru noua generație a modelului electric Leaf cu mai mult de jumătate pentru perioada septembrie-noiembrie, din cauza întârzierilor în aprovizionarea cu baterii. (17.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Lynk&Co 08 lansat oficial în România: versiune PHEV cu autonomie electrică de 200 kilometri
ca nu mai inteleg nimic din ultimul paragraf.
Oricum sunt intr-o mare belea atata timp cat Chrysler au ajuns sa primeasca o platforma dezvoltata pentru masini mici de la Fiat. Nu vezi in fiecare zi o masina gen Albea pe strazile americane ;)