Hirsch Performance va deveni tunerul de casă al Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Repus pe picioare după despărţirea de General Motors, Saab caută să facă din maşinile sale produse competitive şi atractive pentru segmentul premium. Constructorul suedez are însă nevoie de motoare mai puternice, capabile să se bată cu cele produse de BMW, Mercedes sau Audi.
Momentan însă, Saab este prins în meandrele contractului de vânzare încheiat cu GM, care prevede anumite limite de putere pentru modelele scandinave, până în 2012. Americanii au încercat astfel să limiteze o eventuală concurenţă din partea Saab, obligându-i pe foştii subsidiari să caute alte metode de a aduce putere sub capota modelelor lor.
Forţaţi de împrejurări, oficialii Saab se gândesc acum la ajutorul unui tuner de performanţă, capabil să ofere publicului pachete estetice şi mecanice omologate, pentru modelele 9-3 şi 9-5. Cel mai viabil candidat se dovedeşte a fi casa de tuning Hirsch Performance, care lucrează de mult timp cu producătorul suedez de automobile. Aceştia ar urma să ofere pachete de performanţă speciale, ce pot fi vândute şi instalate prin intermediul dealerilor Saab din America de Nord şi Europa.
Fiindca numele tunerului nu este unul foarte popular, ne putem aştepta ca Saab să creeze un nou brand, axat doar pe kituri de personalizare, ce ar urmă să includă elemente comune de la sisteme ECU, jante, kituri aerodinamice, frâne şi suspensii îmbunătăţite.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tuning
-
Irmscher, compania germană de tuning, a prezentat mai multe imagini prelucrate digital cu un Opel Astra modificat de aceasta. Modelul compact ar putea fi produs în serie limitată, iar acesta va primi o caroserie modificată, precum și un motor care să dezvolte 260 de cai putere. (02.04)
-
Compania de tuning Brabus a dezvăluit oficial noul 930 S. Noul model este bazat pe Mercedes-AMG S63 E-Performance și primește un propulsor hibrid care dezvoltă în total 930 de cai putere. (17.03)
-
Cei de la Larte Design au dezvoltat un pachet de tuning pentru BMW XM. Acesta costă 42.000 de euro și este, de departe, cel mai ambițios proiect al nemților. (27.12)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
- Formula 1: Dublă Max Verstappen în China: victorie în cursa de sprint și pole pentru cursa mare
Oare sa ne asteptam la un nou Viggen?
Hai ca asta-i buna. Adica pana acum GM spunea ca SAAB nu mai e pe plus de multi ani si din cate stiu, cel mai puternic SAAB avea in jur de 250CP, si deodata le "pica fisa" ca SAAB le poate face concurenta. Uneori te surprinde foarte tare mentalitatea americana.
Oricum, e cale destul de lunga pana la un 9-5 capabil sa se bata de la egal la egal cu un Clasa E AMG sau un Seria 5 Hamann, din motivele spuse in stire. Insa nu este imposibil.
@Ztele: posibil sa ma insel, dar din cate stiu Viggen e nivel de echipare, nu are nimic de-a face cu tuningul.
Totusi, a iesit ceva senzational din mainile suedezilor, avand la dispozitie o platforma mediocra.
GM cred ca a fost mereu constienta de ce e Saab capabil, dar l-au lasat la o parte pentru a produce masini "mass production". GM nu are managementul necesar sa se ocupe de o marca precum Saab.
Dar SAAB mereu a fost capabil sa faca masini performante, numai ca altele au fost prioritatile, mai ales in perioada cat au apartinut de GM. Nu mai stiu exact in ce an SAAB a proiectat un motor de 1.3 si 210 CP (undeva prin anii '70 parca), intr-o perioada in care puterea medie era de vreo 50-60 CP. Iar in '86, aproape 20 de zile au mers continuu cu viteza medie de peste 200 km/h, vreo 30 de SAAB-uri care au oprit pentru alimentare si service. Doua dintre motivele pentru care apreciez marca SAAB.
Chiar si acum, Saab are un proiect de motor cu distributie variabila, de 1.6 225 cp fara supraalimentare... sunt curios ce se va alege de el.
Cred ca SVX se numeste motorul.
Ten years later, in 1996, three standard Saab 900 (NG) Turbos driven by factory test drivers and two standard naturally aspirated Saab 900s driven by journalists set new world records on the same speedway.
In early December 2006, a Wisconsin traveling salesman donated his 1989 Saab 900 SPG (Special Performance Group) to the Wisconsin Automotive Museum after amassing 1,001,385 miles (1,611,573 km) on the original factory engine. This mileage was verified by Saab.[29]
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile