Hirsch Performance va deveni tunerul de casă al Saab

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 03.06.2010
Saab caută să ofere mai multă putere modelelor sale, dar se loveşte de piedicile puse de fostul proprietar, GM. Suedezii vor apela însă la ajutorul tunerului Hirsch Performance pentru a dezvolta pachete de performanţă pentru actualele 9-3 şi 9-5.

Repus pe picioare după despărţirea de General Motors, Saab caută să facă din maşinile sale produse competitive şi atractive pentru segmentul premium. Constructorul suedez are însă nevoie de motoare mai puternice, capabile să se bată cu cele produse de BMW, Mercedes sau Audi.

Momentan însă, Saab este prins în meandrele contractului de vânzare încheiat cu GM, care prevede anumite limite de putere pentru modelele scandinave, până în 2012. Americanii au încercat astfel să limiteze o eventuală concurenţă din partea Saab, obligându-i pe foştii subsidiari să caute alte metode de a aduce putere sub capota modelelor lor.

Forţaţi de împrejurări, oficialii Saab se gândesc acum la ajutorul unui tuner de performanţă, capabil să ofere publicului pachete estetice şi mecanice omologate, pentru modelele 9-3 şi 9-5. Cel mai viabil candidat se dovedeşte a fi casa de tuning Hirsch Performance, care lucrează de mult timp cu producătorul suedez de automobile. Aceştia ar urma să ofere pachete de performanţă speciale, ce pot fi vândute şi instalate prin intermediul dealerilor Saab din America de Nord şi Europa.

Fiindca numele tunerului nu este unul foarte popular, ne putem aştepta ca Saab să creeze un nou brand, axat doar pe kituri de personalizare, ce ar urmă să includă elemente comune de la sisteme ECU, jante, kituri aerodinamice, frâne şi suspensii îmbunătăţite.

via | autoblog

Comentarii (7)

  • excelent
    Asa-i sta bine oricari constructor serios, cu o divizie de performanta sau un tuner de casa.
    Oare sa ne asteptam la un nou Viggen?
    9 1
  • succes
    pentru diversitatea auto , sa speram ca vor avea ce sa tuneze
    7 1
  • "Americanii au încercat astfel să limiteze o eventuală concurenţă din partea Saab, obligându-i pe foştii subsidiari să caute alte metode de a aduce putere sub capota modelelor lor."
    Hai ca asta-i buna. Adica pana acum GM spunea ca SAAB nu mai e pe plus de multi ani si din cate stiu, cel mai puternic SAAB avea in jur de 250CP, si deodata le "pica fisa" ca SAAB le poate face concurenta. Uneori te surprinde foarte tare mentalitatea americana.
    Oricum, e cale destul de lunga pana la un 9-5 capabil sa se bata de la egal la egal cu un Clasa E AMG sau un Seria 5 Hamann, din motivele spuse in stire. Insa nu este imposibil.

    @Ztele: posibil sa ma insel, dar din cate stiu Viggen e nivel de echipare, nu are nimic de-a face cu tuningul.
    2 3
  • Viggen
    Viggen avea frane si suspensii imbunatatite, si pe ici, pe colo, imbunatatiri subtile.
    Totusi, a iesit ceva senzational din mainile suedezilor, avand la dispozitie o platforma mediocra.

    GM cred ca a fost mereu constienta de ce e Saab capabil, dar l-au lasat la o parte pentru a produce masini "mass production". GM nu are managementul necesar sa se ocupe de o marca precum Saab.
    8 0
  • @ztele
    Uitandu-ma pe profilul tau si vazand ce masina conduci mi-am dat seama cun de sti astea despre SAAB. Respectele mele!
    Dar SAAB mereu a fost capabil sa faca masini performante, numai ca altele au fost prioritatile, mai ales in perioada cat au apartinut de GM. Nu mai stiu exact in ce an SAAB a proiectat un motor de 1.3 si 210 CP (undeva prin anii '70 parca), intr-o perioada in care puterea medie era de vreo 50-60 CP. Iar in '86, aproape 20 de zile au mers continuu cu viteza medie de peste 200 km/h, vreo 30 de SAAB-uri care au oprit pentru alimentare si service. Doua dintre motivele pentru care apreciez marca SAAB.
    3 2
  • :)
    Multumesc, respectul e reciproc!

    Chiar si acum, Saab are un proiect de motor cu distributie variabila, de 1.6 225 cp fara supraalimentare... sunt curios ce se va alege de el.
    Cred ca SVX se numeste motorul.
    3 2
  • @LauCalin
    In October 1986 the Saab Long Run took place. Three standard Saab 9000 Turbos set 2 world records and 21 international records at the Talladega Superspeedway in Talladega, Alabama, USA. 100,000 km (62,137 miles) were covered with an average speed of 213.299 km/h (132.537 mph) and 50,000 miles (80,467 km) with an average speed of 213.686 km/h (132.778 mph).

    Ten years later, in 1996, three standard Saab 900 (NG) Turbos driven by factory test drivers and two standard naturally aspirated Saab 900s driven by journalists set new world records on the same speedway.

    In early December 2006, a Wisconsin traveling salesman donated his 1989 Saab 900 SPG (Special Performance Group) to the Wisconsin Automotive Museum after amassing 1,001,385 miles (1,611,573 km) on the original factory engine. This mileage was verified by Saab.[29]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru