Made in China: Zhong Tai, SUV-ul electric cu record mondial de autonomie

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 12.06.2009
Constructorul chinez New Power a dezvoltat modelul electric cu cea mai mare autonomie din lume: Zhong Tai, 402 kilometri.

Esential

402 kilometri este autonomia maxima a modelului chinezesc Zhong Tai.
320 de kilometri poate sa parcurga Tesla Roadster cu un "plin" de baterii, precedentul posesor al recordului de autonomie pentru modele electrice.

Constructorul chinez New Power a realizat ceea ce marii producatori auto ai lumii se chinuie sa faca de cativa ani buni: un model electric care dispune de o autonomie comparabila cu cea a unui model pe benzina. Mai mult, este vorba de un SUV, o noutate absoluta un peisajul modelelor electrice ale lumii.

Modelul se numeste Zhong Tai (traducerea exacta a numelui este "pace si siguranta pentru toti") si a rezultat un urma unui proiect de dezvoltare care a durat sase ani. Vorbim de un SUV de segment mic bazat pe platforma lui Daihatsu Terios, acesta dispunand de patru locuri si de o autonomie maxima de 402 kilometri. Foarte interesant este fapul ca nu mai putin de un sfert din masa totala proprie a modelului (1200 de kilograme) este reprezentat de baterii.

Performantele modelului chinezesc sunt unele medii (12 secunde pentru 0-100 km/h si 120 km/h viteza maxima), autonomia variind in functie de ritmul de rulare. Vorbim de un calcul invers celui pe care il facem atunci cand rulam cu un motor conventional.

Astfel, autonomia maxima a lui Zhong Tai este realizata in conditii de rulare urbane, in trafic aglomerat. Pe masura ce viteza creste, autonomia scade. Astfel, la o viteza constanta de 77 de kilometri pe ora, autonomia coboara la 350 de kilometri. Daca viteza creste la 100 km/h, autonomia ajunge la 280 de kilometri.

Bateriile litiu-ion utilizate de motorul electric de sub capota lui Zhong Tai se incarca de la o priza normala in 6-8 ore in conditii reale si in doar doua ore daca utilizatorul foloseste un tranformator special disponibil in lista de optiuni ale modelului.

In prima faza, Zhong Tai va fi disponibil la inceputul anului viitor doar in China, acolo unde pretul sau de baza se va ridica la echivalentul a 18.800 de euro. Conform producatorului, modelul isi va face debutul la nivel international in Statele Unite. New Power intentioneaza sa produca anual circa 20.000 de exemplare ale noului sau model.

 

Comentarii (21)

  • LauCalin
    na dracie :)))
    Asta vrea sa fie un exercitiu de demonstratie din partea chinezilor? hmm, totusi cifrele suna bine (mai ales pretul este unul foarte bun pentru o masina electrica), insa sunt sceptic in ceea ce priveste fiabilitatea tehnicii :)
    11 1
  • Hunter
    Copie Daihatsu Terios...orice masini ar face chinezii astia, oricat de fiabile sau rezistente ar fi (prea putin probabil), da sa nu mai dea "copy-paste" la design-ul altora ca sunt de rasul CURcilor.
    0 6
  • ok!
    V-am spus, nu te pune cu poporul chinez :)
    bravo lor !
    3 8
  • Eu nu cred
    informatia despre autonomie. Pana nu vad un drive test Fifth Gear, Top Gear, Drivers Republic, etc. nu cred nimic :P
    4 2
  • @Hunter: normal ca e copie, doar este bazat pe platforma lui Terios.
    Ia uite ce scrie:
    "Vorbim de un SUV de segment mic bazat pe platforma lui Daihatsu Terios"
    Cat despre datele tehnice, jos palaria, dar problema e alta: performantele motoarelor electrice la acest nivel sau poate chiar mai ridicat sunt demult cunoscute de catre marii producatori.
    Ideea e ca, fiind mana in mana cu petrolistii, au tot interesul sa nu faca publice sau sa stopeze cercetarile in domeniul asta.
    5 2
  • Darkrer
    Record?...
    Ne e vorba de nici un complot din partea marilor producatori care cica ar fii mana in mana cu petrolisti...astea's povesti!

    Marea problem sunt bateriile, daca au reusit cu bateri noi sa atinga automomia de 400km, dupa 1/2 de an vor avea maxim 200km...la fel s-a intamplat si cu roadsterul american de la Tesla Motors... dupa 1/2 an clientii au inceput sa se planga ca nu mai au autonomie de 300km.

    Daca ar lucra un pic la aerodinamica chinezii ar putea creste automomia si la viteze mai mari, dar cu copy / paste la design, asta e...
    3 1
  • De ce SUV
    De ce l-au facut SUV daca in afara orasului ar face doar 200km. De asemenea nu uitati ca nu se poate re-alimenta la urmatoarea benzinarie. Bateriile alea se incarca de la orice priza dar dureaza cateva ore
    2 1
  • Chinezii astia sunt cei mai tari!
    4 6
  • saga
    pai auzi ca bateriile reprezinta un sfert din masa sa...pai daca o umple de baterii cred si eu ca merge atat...dar altii nu au gandit sa umple de baterii masina ...asa imi pun si pe scaunele din spate baterii si sa vezi cum merg 1000 de km nu 402
    1 7
  • ..........
    numai cand aud numele imi dau seama ca e o masina facuta degeaba
    2 1
  • AndreiRN
    Bravo lor
    Felicitari pt o realizare pe care niciun alt producator din lume nu a fost capabil sa o faca.
    Muncesc si gandesc si sunt rasplatiti pt asta.
    3 1
  • Andrei.
    idioti cu idei fixe
    cati obsedati de copy/pate la design... de ce sa se oboseasca si sa consume resurse importante pe design cand pot copia? Sa faca RESTU' ce fac chinezii si pe urma sa s eplanga de faptul ca e copiat designul mai la toate masinile chineze daca nu la toate :). E un popor muuult mai evoluat decat SUA... SUA e un caine care latra si mai musca din cand in cand, pe cand China este un caine care nu latra...dar daca o sa trebuiasca Doamne fereste! sa muste... sa ne ferim cu totii !
    6 0
  • sunshine64sm
    1 - 0
    O frumoasa reusita, care se va parea ca nu va intra in Europa tocmai pentru ca e prea tentanta :D
    5 0
  • am inteles eu bine s-au gresesc?? masa totala a chinezariei e de 4,8 t ?????
    0 6
  • pt www
    1,2tone masa proprie din care un sfert (adica 300 dekg) este greutatea bateriilor.
    4 0
  • cum sa aiba un suv doar 1,2 t.Pana si loganu are mai mult. Chinezii astia au inventat roata si odata cu ea si SUV-ul?????
    2 2
  • hi,hi,hi
    ha,ha,ha
    Nu inteleg de ce va alamati asa....vaiii e facuta in china, chinezarie, etc, etc.....daca stau bine si ma gandesc 80% din tot ce inseamna eletronice din casa (pe dedesut) sunt made in China.. E aproape imposibil in zilele astea sa mai gasesti ceva original 100% ,fara piese din china, eu cred ca avanseaza din ce in ce mau mult si fac si lucruri destul de bune..
    5 0
  • Florentin
    val german
    Din surse demne de toata increderea, va anunt ca vom asista curand la aparitia valului german in materie de vehicule electrice. Nemtii sunt singurii in masura sa termine toate barfele. Am aflat ca Opel e primul care va lansa un model credibil, dupa care se pare ca va urma Mercedes. Am impresia ca producatorii germani au asteptat o vreme sa afle ce fac altii, dupa care sigur vor ataca segmentul in forta. Fara drept de replica. Este stilul lor. Pana atunci, creatiile franceze, miniaturale sau tentativele chinezesti nu pot fi considerate decat produse de pionierat. Vehiculele electrice au devenit un segment de piata destul de important si sa nu credeti ca vor sta deoparte tocmai nemtii.
    0 1
  • AndreiRN
    Chinezari
    Hibrid Opel deja se face ca Saturn in US asa ca nu e nemtesc.
    Problema este costul. Daca o sa se vanda la 60k nu vor conta prea mult dar realitatea este ca mult din continutul unei masini este facut in China si acuma vor si ei sa faca ceva complect.
    3 0
  • interesant
    Este o masinuta potrivita pt oras, dar oricum alternativele pe carburant fosil sunt mai ieftine( pt cumparatorul final), va mai dura pana la implementarea tehnologiilor 100 %electrice
    1 0
  • ...
    Nu o sa aflam niciodata care este autonomia reala a masinii, pentru ca, la fel ca orice chinezarie, nu o sa tina mult. O sa se strice inainte ca energia sa se consume :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru