Maşina care elimină accidentele mortale ar putea debuta în 10 ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Constructorii auto duc o adevărată luptă în ceea ce priveşte protecţia oferită de automobile. În următorii zece, douăzeci de ani, companiile auto vor utiliza simulările şi ingineria virtuală pentru a produce maşini mult mai sigure. Prin utilizarea magneziului şi a fibrei de carbon în cadrul anumitor componente ale maşinii, prin îmbunătăţirea sistemelor de siguranţă active şi prin introducerea comunicaţiilor între vehicule, viitoarele automobile vor fi mult mai sigure.
Un prim exemplu de tipul acesta a venit din partea constructorului suedez Volvo, care a demarat proiectul Vision 2020. "Începând cu 2020, nimeni nu va mai deceda sau va suferi răni grave într-un Volvo nou", a declarat un oficial suedez. Ed Kim, analist la AutoPacific, crede că producerea unei maşinii în care nimeni nu va putea muri este un proiect realizabil, întrucât în următorii zece ani sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, detectarea pietonilor şi alte metode de siguranţă vor duce crearea unor automobile mult mai sigure.
Implementarea unor noi metode de realizare a crash-testelor reprezintă o altă metodă pentru îmbunătăţirea siguranţei automobilelor.
Majeed Bhatti, inginer care se ocupa de siguranţă din cadrul General Motors, a vorbit despre cât de mult au evoluat metodele de testare a siguranţei automobilelor. În trecut, inginerii creau prototipul, îl loveau şi mai apoi analizau rezultatele. În ziua de astăzi, simularea virtuală a unui accident este cel mai des utilizată metodă. "Acum simulăm un vehicul în întregime, de la o bară la cealaltă, analizând mai mult de patru milioane de elemente", a declarat Majeed Bahatti.Inginerii simulează anumite accidente, le analizează, iar rezultatele sunt trimise designerilor care preiau informaţia şi corectează erorile. "Putem vedea ce se întâmplă cu portbagajul, cu manechinul şi avem informaţii similare cu cele obţinute în urma unui crash-test fizic. Verificăm apoi dacă sunt necesare modificări ale structurii caroseriei, ale airbag-urilor sau ale centurilor de siguranţă. Toate acestea le aflăm după câteva simulări virtuale", a completat reprezentantul GM.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Organizația germană ADAC a elaborat un studiu și a concluzionat că mașinile cu zero emisii sunt mai fiabile decât mașinile echipate cu motoare termice. (14.04)
-
În cea mai nouă sesiune de teste Euro NCAP, Cupra Terramar și Polestar 3 au primit punctajul maxim de 5 stele. Modelul suedez a stabilit un nou standard pentru protecția oferită pasagerilor copii. (10.04)
-
Tesla anunță o rechemare în service care afectează toate exemplarele Cybertruck comercializate până acum. Din cauza unui adeziv problematic, un element de caroserie, de la nivelul plafonului, se poate desprinde în timpul condusului. (21.03)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Daca o masina tinde sa intre pe contrasens si sa te lovesti frontal ce va face masina intelig. a viitorului?! prob va evita si te va arunca direct in pomul de la marginea drumului. Multi ar mai trai daca nu ar exista pomi pe langa sosele !!