Maşina care elimină accidentele mortale ar putea debuta în 10 ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Constructorii auto duc o adevărată luptă în ceea ce priveşte protecţia oferită de automobile. În următorii zece, douăzeci de ani, companiile auto vor utiliza simulările şi ingineria virtuală pentru a produce maşini mult mai sigure. Prin utilizarea magneziului şi a fibrei de carbon în cadrul anumitor componente ale maşinii, prin îmbunătăţirea sistemelor de siguranţă active şi prin introducerea comunicaţiilor între vehicule, viitoarele automobile vor fi mult mai sigure.
Un prim exemplu de tipul acesta a venit din partea constructorului suedez Volvo, care a demarat proiectul Vision 2020. "Începând cu 2020, nimeni nu va mai deceda sau va suferi răni grave într-un Volvo nou", a declarat un oficial suedez. Ed Kim, analist la AutoPacific, crede că producerea unei maşinii în care nimeni nu va putea muri este un proiect realizabil, întrucât în următorii zece ani sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, detectarea pietonilor şi alte metode de siguranţă vor duce crearea unor automobile mult mai sigure.
Implementarea unor noi metode de realizare a crash-testelor reprezintă o altă metodă pentru îmbunătăţirea siguranţei automobilelor.
Majeed Bhatti, inginer care se ocupa de siguranţă din cadrul General Motors, a vorbit despre cât de mult au evoluat metodele de testare a siguranţei automobilelor. În trecut, inginerii creau prototipul, îl loveau şi mai apoi analizau rezultatele. În ziua de astăzi, simularea virtuală a unui accident este cel mai des utilizată metodă. "Acum simulăm un vehicul în întregime, de la o bară la cealaltă, analizând mai mult de patru milioane de elemente", a declarat Majeed Bahatti.Inginerii simulează anumite accidente, le analizează, iar rezultatele sunt trimise designerilor care preiau informaţia şi corectează erorile. "Putem vedea ce se întâmplă cu portbagajul, cu manechinul şi avem informaţii similare cu cele obţinute în urma unui crash-test fizic. Verificăm apoi dacă sunt necesare modificări ale structurii caroseriei, ale airbag-urilor sau ale centurilor de siguranţă. Toate acestea le aflăm după câteva simulări virtuale", a completat reprezentantul GM.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a testat 8 mașini noi, printre care și un model produs în România. Ford Tourneo Courier, modelul produs la Craiova, a obținut 4 stele, în timp ce 3 modele chinezești au reușit să obțină 5 stele. (11.07)
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
Daca o masina tinde sa intre pe contrasens si sa te lovesti frontal ce va face masina intelig. a viitorului?! prob va evita si te va arunca direct in pomul de la marginea drumului. Multi ar mai trai daca nu ar exista pomi pe langa sosele !!