Masinile electrice cu autonomie ridicata vin abia peste 20 de ani

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 22.09.2009
Visati la o masina electrica egala cu una diesel in ceea ce priveste autonomia? Seful biroului de Cercetare de la Daimler sustine ca acest lucru se va intampla abia peste 20 de ani.

Agentia de presa Just Auto publica astazi un interviu extrem de interesant cu seful biroului de Cercetare si Dezvoltare al celor de la Daimler, Thomas Weber. Oficialul german dezvaluie cateva dintre secretele masinilor electrice, povesteste despre viitorul SLS electric si aduce completari legate de informatiile potrivit carora Mercedes isi propune sa dezvolte in urmatorii ani sisteme care sa evite decesele pe sosele.

Conform declaratiilor lui Thomas Weber, masinile electrice reprezinta intr-adevar viitorul in ceea ce priveste industria auto, insa afirma ca modelele de acest tip cu o autonomie comparabila cu cea a modelelor diesel sau pe benzina actuale nu vor putea fi vazute pe strazi decat peste doua decenii. "Ne va lua 20 de ani pana sa producem o masina electrica abordabila care sa aiba o autonomie de circa 800 de kilometri, deci comparabila cu masinile diesel si pe benzina. Pana atunci, va trebui sa ne indreptam privirile inspre sisteme care pot sa prelungeasca autonomia proprie a bateriilor, cum sunt rezervoarele mici de motorina sau benzina si rezervoarele cu hidrogen", considera oficialul german.

O alta problema pe care o pot ridica masinile electrice, timpul de incarcare, este si ea analizata de inginerii Daimler: "Lucram la dezvoltarea unui mod de incarcare completa a bateriilor care sa dureze intre 30 si 60 de minute.

Vom reusi sa ajungem la aceste cifre in cinci ani. Daca cei care au masini vor reusi sa le incarce complet intr-o simpla pauza de cafea, diferenta va fi enorma fata de ceea ce se intampla la ora actuala".

Trecand discutia in sfera viitoarei versiuni electrice a supercar-ului Mercedes SLS AMG, lansat saptamana trecuta la Frankfurt, Weber spune ca autonomia viitorului model va fi de circa 250 de kilometri, inginerii Mercedes urmand sa mentina aceleasi suspensii, sasiu si caroserie de pe versiunea pe benzina: "Bateriile vor fi introduse in spatiile ocupate acum de transmisie, evacuare si rezervor, iar motoarele electrice vor fi montate sub capota si in jurul axei posterioare", afirma seful R&D de la Daimler. Conform oficialului german, pretul versiunii SLS electrice va fi de 200.000 de euro.

In ceea ce priveste capitolul siguranta, Weber sustine ca Daimler continua sa investeasca enorm in tehnologia care va reusi sa salveze vietile tuturor celor implicati in trafic: "Scopul nostru ramane cel de a crea autoturismul care evita complet accidentele.

Fiecare client al nostru are o singura viata si suntem foarte aplecati asupra ceea ce se poate realiza din acest punct de vedere. Deocamdata am realizat sisteme ca Brake Assist si Radar, insa trebuie sa fim siguri in acelasi timp ca nu ii 'furam' controlul celui de la volan, ci il asistam atunci cand lucrurile tind sa mearga prost. Primul pas este sa ii avertizam pe soferi de posibilitatea unui impact. La acest punct, sistemele il asista si il ajuta pe sofer.  In momentul in care se ajunge la iminenta unui accident, masina poate sa preia complet controlul. Acest lucru nu va evita accidentul, insa va limita la maximum consecintele", incheie Thomas Weber.

Comentarii (7)

  • :)
    In timp ce citeam acest articol, o parte din mine radea pe infundate de mama focului deoarece mi se pare ceva de domeniul stiintifico fantasticului si nu stiu cati dintre noi vom mai prinde cele spuse mai sus, iar celeilalte parti din mine i se zburlea parul ca blana lupului de pe sira spinarii. ( probabil de frica de nou, de absolut, frica de succes). Adica sa ne gandim ce impact major va avea loc daca se va intampla pe viitor asa ceva, un adevarat "boom" al noilor motoare actionate prin acumulatori de mare putere si intensitate, nemapunand la socoteala durata, eficienta si reincarcarea lor (15, 30 min mi se pare ceva fabulos). Ma gandesc ca acesti acumulatori s-ar putea reincarca si folosind energia solara, nu integral, insa macar o anumita proportie dintr-un asa zis acumulator (20 -25%) ajutandu-se de un sistem bine pus la punct. (plafon, parbriz, luneta, toate folosind un material special etc)
    Le doresc mult succes celor care se gandesc si la binele planetei, pentru ca la binele buzunarului nici nu poate fi vorba. Deja ma gandesc la milioanele de opinii pro si contra si de ce nu chiar si la pretul acestui propulsor electric, care va fi unul foarte piperat. Numai bine!
    9 2
  • :)
    Am lasat la urma cireasa de pe tort: Ii multumesc editorului chief, Mircea Mester, pentru acest articol "educativ" despre motoarele electrice.
    5 0
  • AndreiRN
    Pesimisti
    Aiurea. Fac 4000 km cu un plin de motorina.
    Pesimist articolul si de aceea le iau chinezi si japonezi inainte. Deja se pot incarca bateriile in 20 de min si tragi la Mac sau WallMart si incarci pe gratis. Deja se incarca la soare cand este posibil. Sunt in urma si vor ramane in urma cu asa gandire.
    0 5
  • gigibidon
    @AndreiRN
    si cum faci 4000 de km?vreo 800km cu motorina si restul tractat ?
    5 0
  • ppalex
    aberatii
    Nu tractat Impinge el masina ca doar se stie ca un bou are forta...4000 km????doamne ce idiot
    3 0
  • cristio13
    POVESTI !
    Povesti de adormit copii,exista tehnologie,bineinteles secreta,de a face cu un automobil electric si 5.000 de km de nu mai multi,numai ca nu-i pt fraieri ca noi...inca,trebuie sa se mai faca averi pe spatele nostru vinzind combustibil lichid !!!
    3 1
  • ......
    Normal ca 20 de ani....pentru atat este petrol...mizerii de oameni americanii astea...au influenta peste tot...si nu lasa pe nimeni sa faca nimic..un fel de imperiu roman al vremurilor noastre
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru