Mercedes S250 CDI BlueEfficiency: premiera cu patru cilindri

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 25.08.2009
Mercedes introduce in premiera in gama modelului S-Klasse prima motorizare cu patru cilindri, dieselul 250 CDI BlueEfficiency.

Mercedes va dezvalui in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt o noua versiune in gama modelului sau de top, limuzina S-Klasse. De aceasta data vorbim de o motorizare care incearca sa ii impace si pe cei care se gandesc la consum si la impactul asupra mediului inconjurator.

In acest sens, constructorul din Stuttgart va oferi publicului versiunea S 250 CDI BlueEfficiency, regasita deja pe celelalte modele Mercedes. Introducerea noii optiuni de motorizare diesel este o premiera absoluta in istoria brandului german, fiind pentru prima data cand Mercedes alege o unitate cu doar patru cilindri pentru propulsia navei sale amiral.

Noua versiune entry-level 250 CDI BlueEfficiency va introduce sub capota lui S-Klasse o unitate cu o cilindree de numai 2143 cmc, capabila sa ofere 204 cai putere si un cuplu maxim de 500 de Nm. Performantele adevarate se vor observa insa la capitolul consum, S-Klasse fiind capabil sa inregistreze in ciclu mixt doar 5.9 litri/100 km, in timp ce rata emisiilor ajunge la numai 155 g/km.

250 CDI BlueEfficiency se va alatura celorlalte diesel-uri existente in lista de motorizari a modelului de lux: S 350 CDI, cu propulsor V6 si 235 de cai putere, S450 CDI cu unitate V8 de 320 cai putere. Moda inaugurata de Mercedes va face probabil ca si marii rivali germani, Audi si BMW sa pregateasca introducerea unor motorizari ecologice pe modelele Seria 7 si A8.

via | Autoblog

Comentarii (18)

  • Frumoasa masina,motor interesant.

    [OFF-TOPIC]

    " vorbim de o motorizare care incearca sa ii impace si pe cei care se gandesc la consum si la impactul asupra mediului inconjurator"

    Haideti sa lasam caterinca asta ieftina deoparte.Se adreseaza celor cu banii...celor care nu dau 2 bani pe mediu !.Cumparatorii de S-Klasse stiu foarte bine ce cumpara,cat consuma si cat polueaza . DIn categoria "cum sa poluam mai putin si sa protejam mediul cand iesim la plimbare cu tancul"....e valabil si pentru S.U.V. -uri.Daca ai destui banii sa iti cumperi S-Klasse nu cred ca cateva sute de lei in plus la combustibil o sa conteze asa de multi.
    18 8
  • vip0007ro
    la limita. ca dinamica
    cred ca motorizarea va fi la limita ca dinamica. iar referitor la mediu: oricum si s600 polueaza nesemnificativ comparativ cu numeroasele rable de 10-20 de ani (atat autovehicule dar mai ales autocamioane etc) care ne sufoca existenta si pentru care trebuie sa dai pe recirculare aerul ca altfel mori axfixiat in trafic.

    si am inteles ca oricum poluarea auto reprezinta doar un procent mic din cea globala (comparat cu cea de ex produsa de vapoare etc) - un motiv de taxare doar...
    12 1
  • @ALX.CT
    Mentalitate de sarac... de aia n-o sa ai tu niciodata un S class... crezi ca cei bogati nu vor un consum mic si nu-i intereseaza mediul? esti un mare prost ! daca tu crezi ca e lucru usor sa obtii un consum de 5.9% la o masina de peste 2 tone si motor de 2.2 litri diesel, atunci esti un ageamiu a carui pareri trebuie ignorate de acum incolo.

    @vip0007ro
    Industria auto trebuie cu atat mai mult apreciata pentru ca a facut cele mai mari progrese in ultimii ani, pentru protectia mediului
    15 16
  • @OMG ! Here we go again.
    Mercedes ca intotdeauna a adus inovatii in domeniul auto, si inca conduc in domeniul lor. Felicitari.

    1) ". crezi ca cei bogati nu vor un consum mic si nu-i intereseaza mediul?" Serios !?! ..si atunci de ce e plina Romania de seria 5/7 X3/x5. A6/8 Q7 si sa nu cumva sa uitam S-Klasse, ML,GL si stai ca mai e ....RANGE ROVER, Porsche Cayenne....mai vrei ???

    2) "Mentalitate de sarac..." Adica daca sunt sarac inseamna ca sunt si prost sau cum ?.

    3) ---"Se adreseaza celor cu banii.."---- Am specificat clar cui se adresea,eu nefiind bogat logic ca ma incadrez (dupa vorbele tale ) la categoria saraci. Sunt un om normal cu un venit decent.

    4) SI Nu! nu o sa am un S-Klasse pentru ca nu vreau unul.Detin un Hyundai Accent si sunt multumit. de el.Nu imi trebuie tanc in fata casei.

    5) Nu iti convine ce am postat..nu-i nimic baga un vot negativ ca nu te doare mana.

    6) "atunci esti un ageamiu a carui pareri trebuie ignorate de acum incolo." Nu prietene,sunt un om care isi posteaza parerea pe un forum (daca stii ce e ala,desi ma idoiesc) si ignora-ma (ce poate fii mai placut decat libertatea de a alege).

    5) Mercedes cauta noi modalitatii sa isi reduca consumul si sa polueze mai putin ?!? .
    Un autoturism din categoria PREMIUM nu are cum sa consume cat o sub-compacta (ex.) prin natura ei de masina premium. O impiedica greutatea,marimea,Cx-ul,,,,,,,dotarile in plus (ca frate e masina de lux are de toate in ea).Iar cei care cumpara masina PREMIUM l'e cumpara pentru renume,marime,dotari..LUX si logic ca nu l'e cumpara pentru sistemele de FUEL-EFICIENCY din ele draga domnule Vasi.

    Si transmite-tii mamei dumneavoastra ca sunt dezamagit de ea,nu a reusit sa v-a integreze cu succes in progamul "Cei 7 ani de acasa" Nu-i nimic sa stiti ca de cand am citit postul dumneavoastra v-am integrat eu in mama dumneavoastra de cel putin 3 ori.

    O zi buna.
    13 13
  • Esti pe spate @ @ALX.CT.
    4 7
  • Banuiesc ca te referii la punctul 3,LOOK AGAIN...acolo am citat din primul meu comment .

    Eu pornisem de la ideea ca cei cu banii nu se uita la consum si la emisii cand cumpara un TANC,si tu ai ajuns in alta parte...."nu le spui tu inginerilor ce sa ia in calcul cand dau consumul asta ! "
    Si recitfic la pct 6.....un semi-forum !.
    8 2
  • @ALX.CT ai dreptate. In oarecare masura imi cer scuze.
    7 6
  • Ai vrea tu sa fii ca mine...
    Mare romancier esti ! crezi ca daca scrii mult esti neaparat convingator? :)) pe langa asta vad ca ai personalitati multiple... scrii ceva, iti raspunzi... esti afectat rau baiatu !:))
    Treaba sta in felul urmator: daca in cazul masinilor normale 40-50% din vanzari sunt diesel, la SUV-uri si limuzinele de lux procentul asta e mult mai mare dintr-un motiv simplu: CONSUMUL ! Da, stiu ca e greu sa conceapa bibilica ta, dar majoritatea bogatasilor chiar se gandesc la consum.
    Oricum ce vezi tu pe strazi e rezultatul boom-ului de vanzari din anii trecuti; acum segmentul SUV-urilor stagneaza.
    Ca sa-ti intre in cap o sa ma repet: S250 CDI are consumul de 5.9% mixt si nu le spui tu inginerilor ce sa ia in calcul cand dau consumul asta ! (>punctul 5bis) Slava domnului ca stii sa numeri doar pana la sase, altfel ne plictiseai de moarte aicea...
    12 6
  • Tot citesc commentul tau (Vasi27=Vasi) si realizez ca nu eu sunt cel cu personalitati multiple .
    Repet, daca se gandeau bogatasii la consum nu isi lu-au tancuri.

    Punctul 5 bis trebuia sa fie punctul 7 dar cand scrii in viteza....

    Tot nu te inteleg, eu am zis ca un S-Klasse * nu o sa aiba acelasi consum ca o sub-compacta,ce te tot agiti atata si te mai trezesti si injurand aiurea in tramvai. Ce te deranjeaza pe tine de fapt ,ca mi-am spus parerea ? Eu asta cred si nu o sa imi schimbe nimeni parerea . Greutate mare = Consum mare !

    Imi pare rau ca in loc sa comentez despre subiect imi pierd timp din viata ca sa ii raspund unui nesimtit/tupeist.

    Si apropo "baiatu",data viitoare cand te trezesti sa pui un comment...LOGHEAZA-TE si asa nu o sa se faca confuzii.
    5 7
  • mihai2001
    Vai de capul vostru de frustrati !
    Plina lumea de frustrati.

    Astept si comentarii mai elevate, poate mai invatam ceva din ele.
    2 5
  • Daca luati piata romaneasca drept reper, atunci imi permit sa spun ca analizele voastre sunt sortite pieirii din start. Cei mai multi dintre cumparatorii de lux de la noi nu dau 2 bani pe emisii si poluare, DAR isi cumpara intr-o majoritate covarsitoare motorizarile de baza datorita costurilor de achizitie si exploatare. Vizibil si dovedibil (tabele APIA), in cazul S-klasse cele mai multe vanzari le-a avut 320 CDI. Foarte putini au fost cei care au optat pentru S500 sau AMG, dar nu din ratiuni de poluare sau grija fata de mediu, ci pur si simplu din zgarcenie (consumul e si el o motivatie importanta la noi, macar atat).
    Daca Mercedes a introdus varianta asta, a facut-o cu buna stiinta ca piata o cerea si ca vanzarile prognozate nu vor fi putine. La fel si in cazul E200/220 CDI.
    Eu n-o vad ca pe o varianta submotorizata, mai ales ca vorbim de un cuplu de 500 Nm, fabulos pentru un 4 cilindrii, fie el si turbo diesel, iar puterea maxima dezvoltata conteaza prea putin in cazul unui diesel, deoarece nu folosesti masina in turatii inalte, ci in zona de cuplu, mai jos. Este o varianta decenta pt oameni cu bun simt care vor sa se bucure de comfortul unui S-klasse fara sa fie nevoit sa-si goleasca conturile pentru achizitie, intretinere si carburant.
    1 1
  • @Paul
    dar e si normal sa se intample asa... dupa cum spuneam: chiar si cei bogati se gandesc la costurile de intretinere si la consum...
    ai grija la exprimare totusi: "fie el si turbo diesel" ...pai dezvolta cuplu asta de 500Nm tocmai pt ca e turbo diesel
    2 0
  • aiurea
    4 cilindri in clasa de lux nu prea isi au rostul... motorul e nou, e bun pe c, pe e, dar cam exagerat pe s!
    se bat cumva cap in cap: s (epatare la unii, prestigiu in general)/ 4 cilindri (economie dusa la extrem)!
    0 2
  • bai il vezi, il auzi, poti sa-ti dai seama ca are 4 cilindri ? inainte de vezi ca e un S class... nu vezi altceva
    1 0
  • AndreiRN
    REALITATEA
    Imi place diesel.
    Imi place MBZ.
    Mi se pare cam suspecta fiabilitatea motoarelor din ultimi 15 - 20 de ani.
    Oricum este un pas bun si sunt suficienti cp.
    Oameni cu inteligenta ajung mai bogati ca majoritatea.
    Oameni cu inteligenta aleg rational ce este bun pt ei si mediul in care traiesc.
    Asta intr-o societate normala si balantata.
    0 0
  • Mercedes-Benz
    @ mihai2001
    cred ca tu esti idiotul care a scris cele 2 comentarii in numele meu... inca imi mai porti pica din cauza aprecierilor mele legate de skoda? :)) de ce nu ne oferi tu o bucatica din intelepciunea ta daca te consideri superior?
    On topic:
    Personal prefer un Lexus LS, dar nu pot sa nu admir nivelul de tehnologie Mercedes... din ce am inteles face suta in 7 secunde, ceea ce invalideaza obiectiile celor celor de mai sus
    5 3
  • @xss: Tocmai, din afirmatia mea se intelege ca 500 Nm este o valoarea nu imposibila pentru un turbo diesel, dar oricum este impresionanta avand in vedere numarul de cilindrii. Ai inteles putin pe dos. ;)
    @vlad: Sunt oameni care vor sa se bucure de rafinamentul unui S fara sa plateasca un purcoi de bani pe taxe, intretinere si carburant. Si daca motorul misca suficient de bine, este cu atat mai recomandat.
    @Vasi27: Nu prea vad cum ar face 0-100 in 7 secunde, avand in vedere ca vechiul 320 CDI o facea in mai mult de 7 secunde. Poate undeva in jurul valorii de 8...oricum, nu asta conteaza, si clar nu te faci de ras cu motorul asta.
    2 3
  • mercedes s
    aici e vorba de mediu ori au fost loviti de criza =))))))))) =)))))))) si nu mai au clienti bine cred ca este o masina decenta dar puteau sa mai reduca din marjele de profit si sa fie oameni de bun sint si sa iti dea si ei niste lucruri de bun simt cum sunt roata de rezerva,piele ca dotare de serie(este o masina de lux)iar jentile de baza sa arate si ele decent nu sa strice aspectu general al masinii:)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru