Nissan şi Renault lucrează la o nouă platformă comună
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Japonezii de la Nissan şi francezii de la Renault lucrează la o nouă platformă comună pe care o vor utiliza pentru cel puţin zece modele. De asemenea, cei doi constructori auto vor să standardizeze 70 de piese, inclusiv frânele sau geamurile. Publicaţia japoneză Nikkei susţine că aceste piese reprezintă aproximativ 80% din totalul costurilor fabricării unui automobil.
Atât piesele standardizate, cât şi pltfoma comună vor fi utilizate începând cu anul 2013, pentru 1.5 milioane de vehicule pe an. Acesta inseamnă un sfert din producţia pe care Nissan şi Renault au avut-o în anul 2009. În prezent, cei doi constructori împart opt componente utilizate în fabricarea automobilelor.
Renault şi Nissan au la dispoziţie în acest moment două platforme comune. Una dintre acestea este operată de Nissan şi vizează modele de segment B (Micra, Modus), cealaltă este operată de Renault şi are în vedere segmentul C (Qashqai, Megane).
"Crearea unei noi platforme pe care s-o împărţim cu partenerii noştri este un lucru normal.
Acesta corespunde strategiei noastre şi avem în mod clar intenţia de a accelera acest tip de sinergii", spune un purtător de cuvânt al Alianţei, citat de Nikkei.Via | Autoactu
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (0)