Noua generaţie Saab 9-3 ar putea renunţa la numele actual

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 11.08.2011
Saab intenţionează să lanseze la mijlocul lui 2013 o nouă generaţie a modelului 9-3. Suedezii vor însă să renunţe la numele actual în favoarea unuia folosit în trecut.

Deşi îngenuncheaţi de probleme financiare, suedezii nu renunţă la speranţă. Spiritul scandinav al celor de la Saab îşi propune să sfideze toate previziunile sumbre. Constructorul uită de problemele care nu permit repornirea producţiei şi vorbeşte despre viitorul modelelor sale.

Planul nordicilor de a lansa un înlocuitor pentru actualul 9-3 nu a fost perturbat de evoluţia slabă a ultimelor luni. Tim Colbeck, preşedintele diviziei nord-americane Saab, a declarat că dezvoltarea lui 9-3 este pe drumul cel bun, debutul oficial fiind programat în continuare pentru anul 2013.

Noua generaţie 9-3 va fi un model complet nou, cu o linie de design ce reinterpetează la limită limbaje mai vechi ale companiei. Acelaşi Colbeck a ţinut să precizeze că se ia în considerare renunţarea la titulatura 9-3 şi înlocuirea sa cu un indicativ mai vechi, dar mai popular. "Este o şansă destul de mare să ne îndepărtăm de acel nume", se arată în declaraţia oficialului.

Preşedintele diviziei americane a declarat şi că Saab are în plan lansarea unui model mai mic, destinat a fi un succesor modern al vechiului 92, produs între sfârşitul anilor '40 şi mijlocul anilor '50.

"Dezvoltarea unui nou model entry-level nu era în planul de organizare al companiei. După noile investiţii însă, această idee a prins contur", declară Colbeck. 

via | carscoop

Comentarii (24)

  • Bibicul
    Chiar ieri vorbeam cu un mecanic de la Renault care este foarte bun amic cu mine si mi-a zis ca are o ruda care traieste in Suedia si lucreaza la SAAB care i-a zis ca SAAB in maxim 2 luni da faliment! Sper sa nu fie adevarat!
    10 11
  • @Bibicul
    Nu are de unde sa stie ruda respectiva, atata timp cat nici Antonov, nici guvernul suedez, nici EIB, nici GM nu stiu asta:)
    24 3
  • Bibicul
    ztele , ruda respectiva se referea de pulsul oamenilor din uzina care prevad sfarsitul iminent a firmei SAAB.Si nu fi asa de sigur ca guvernul suedez sau GM nu au habar.Chiar au dar pastreaza putin respect pentru SAAB si pastreaza tacerea.ztele chiar te rog daca poti sa mergi in Suedia, oamenii stiu care este starea SAAB si stiu ca nu mai are mult.SAAB este o firma pe care o am in suflet si o iubesc si imi pare rau de starea ei ca nu a ajuns sa fie preluata de un finantator mai puternic!
    3 11
  • @Bibicul
    Locuiesc in Suedia.
    Daca intri pe SaabsUnited.com , o sa vezi ca moralul angajatilor este destul de ridicat. Youngman Lotus a inceput demersurile de a deveni investitor, la fel si Pang Da, se pregatesc 3 modele noi + noua generatie 9-3.
    22 4
  • @ztele
    Optimismul tau, de la fata locului, ne da sperante. Fie ca Saab sa renasca din propria cenusa.
    12 3
  • puriu locuieste in suedia, da' defapt el scrie acum dintr-un targ de masini al unui turc din hamburg de unde s-a dus sa aduca un 3'ar + alte acareturi!
    6 11
  • Vasilian Buzgoi
    Pentru rapperu jmenaru shukaru de la Suedia
    Merge bisnita la "Suedeji"? Cu ce te ocupi? Maradonizme, bagi vastu la inghesuiala sau dai "cu cardu"? :) Mai zdrente mai ce simpatic esti tu.
    10 17
  • :)
    @Bethurbazal:
    Problema majora o reprezinta infuzia de cash pe termen scurt, luna asta, ca pe termen mediu/lung e relativ in regula.
    Se discuta contractarea unui imprumut bridge direct de la guvern, dar guvernul suedez prin traditie nu sprijina (avantajeaza) societati private.

    @men: ai bani de tigari azi?

    @Vasilian: Vrei sa incerci si tu "bisnita"? Merge, daca ai ce manevra, ca peste tot. Totusi, ma indoiesc ca te duce capul.
    Nu conteaza cu ce ma ocup ;)
    13 7
  • Legenda merge mai departe...
    Nu poate fi vorba de nici un faliment, cu toate cele aproape 5 luni de paralizie a productiei, eventual sa se mai fi redus comenzile, dar, dupa reluarea lucrului, totul se va normaliza...Sunt si eu foarte curios cum va arata noul 9-3 si cum se va (re)denumi si mai ales daca va purta elementele tipice de identificare SAAB (grila, bord, linii aero, functii). Vreau sa vad in ce consta de fapt imaginatia lui Castriota, care nu prea m-a impresionat cu mult laudatul PhoeniX, (alura frontala de BMW te zgarie pe retina). Atat
    6 2
  • @all
    dupa parerea mea Saab ar trebui sa renunte la stilul actual si sa adopte un stil care in anii 90' faceau legea
    sa-i dea plafonului o forma 'fastback'.........
    8 3
  • :)
    E bine ca se mai vorbeste si despre masini, iar singura veste care m-a bucurat intr-adevar in ultimele doua luni a fost aceea cum ca doar productia e oprita, la dezvoltarea inlocuitorului lui 9-3 cica se lucreaza fara intrerupere. Sper sa nu fie doar un zvon.

    In ceea ce priveste numele... in cazul in care noul automobil este construit in spiritul vechiului 900, ar putea reveni la acest nume. Totul depide de ceea ce vor oferi si de noua filosofie a firmei.

    Astept in orice caz cu sufletul la gura sa vad primul SAAB construit fara GM.

    @tzenu_bmw: chiar la salonul de la Geneva din acest an s-a spus ca vor renunta la limuzina si revin la hatchback.
    4 2
  • nice
    Cel mai tare ma bucur cand se aduna in jurul lui SAAB la ananghie mai vechii mei amici de taclale ztele, laucalin, 900, werewolf3, bethurbazal, tzenu...Ii apreciez si pe gt-r, unckle si audist. Per ansamblu, se pare ca s-a format o mica elita pe aici :D , iar Automarket poate deveni un brand in sine :)
    8 4
  • @Forever Saab
    " Planul nordicilor de a lansa un înlocuitor pentru actualul 9-3 nu a fost perturbat de evoluţia slabă a ultimelor luni. "
    Si uite cum ziua asta a devenit instant mult mai frumoasa. :)
    8 0
  • @SaabCuantic
    impreuna putem salva Sabb......cel putin teoretic......
    7 4
  • scuze
    Saab........
    ar trebui ca Saab sa arunce o privire pe acest site........si sa ne 'rapeasca' pe uni care cu adevarat vrem ca Saab sa-si continue existenta
    7 4
  • @SaabCuantic
    Salutari din 900! ;) Alaturi de SAAB sunt permanent, chiar daca mi-am luat doua luni de pauza. Totusi, pauza nu se poate spune, deoarece in aceste doua luni aproape ca nu am parasit micutul meu 900 si am petrecut impreuna cateva mii de km fara nicio problema tehnica ;) Asteptam amandoi cu infrigurare sa-i vedem urmasul! :)

    Numai bine sau... in spiritul SAAB, Griffin up!!
    5 2
  • @
    Se pare ca batranul Scorpion care este pe aici, are de luptat contra gastii SAAB :).
    Deci, eu as spera ca SAAB sa nu dispara. Au modele destul de ok, insa la noi in Romania, este foarte prost cu prestarea serviciilor dupa achizitionarea masinii (service, etc).
    @ztele: acuma te inteleg perfect, de ce iti place SAAB. Italiencele si mie imi plac acuma. Am pus ochii pe Alfa 159, si Grande Punto 2 usi (portocaliu :)) ).
    5 3
  • @
    Inca ceva: Mergi cu un SAAB 9-3/9-5 in piata de masini, si mergi cu un Golf 4 1.9TDI, sa vezi pe care ti-l cumpara lumea sigur ? Cand ii mai aburesti cu, chestii gen ALH, Pacific, (prietenii stiu de ce), se vinde ca painea calda.
    3 2
  • @scorpyon
    O sa vina vremea cand n-o sa te mai intereseze ce se intampla in targ, pentru ca masina pe care o conduci zilnic te va face sa te simti in asa fel incat sa nu iti pese.
    Ma bucur ca ai inteles intr-un final.

    Service-ul este ok, sunt reprezentante la bucuresti, oradea si brasov, si orice mecanic competent stie sa se ocupe de Saab.
    7 3
  • sublim
    Iata ca s-au starnit ceva reactii de infratire :) @tzenu, da, asa este, SAAB si-ar putea recruta personal fidel chiar si de pe plaiurile mioritice...@Scorpyon, de ce m-ar interesa pe mine ca fan SAAB care masini le plac oamenilor? Eu, unul, imi aplic o regula sfanta: niciodata nu voi accepta preferintele majoritatii lumii ca etaloane de urmat! Dar ia du-te tu intr-un bazar auto din Scandinavia si ofera spre vanzare cele doua modele pomenite de tine, ca sa constati pe viu ce ar alege cei de acolo...Crezi cumva ca toti ar tabari pe Golf? Sau incearca la americani sau chiar la chinezi: oare ti-ar respinge cu sila 9-3-ul si ar cadea pe spate fascinati de Golf? Prin definitie, alegi Golf doar pentru consumul lui economic, deci ai fi inconstient daca ti-ai inchipui ca cel mai vandut model din lume are vreo tangenta cu eleganta, stilul, rafinamentul...
    4 2
  • Bibicul
    Scumpul meu de SaabCuantic dar ce parere ai de SAAB 9000 care nu este decat un Fiat Croma cu putin facelift? Acum te mai declari fan SAAB?
    1 5
  • @Bibicul
    Saab 9000 imparte platforma cu Fiat Croma, Alfa 164 si Lancia Thema. Niciuna nu e facelift la cealalta.
    Tu chiar ne crezi prosti?
    6 3
  • mersi, ztele...
    ...ca te-ai ostenit sa-i explici bibilicului o chestiune atat de simpla. N-avem niciodata liniste pe lumea asta, deoarece a iubi SAAB echivaleaza din start cu a-ti pune toata lumea in cap...Doamne, ai urgisit marca asta si nu vrei sa ne scutesti de rautatile nesfarsite ale unora...Tocmai cand ne iluzionaseram si noi ca am scapat de agasantul @BMW, hop vine tac-su :))) :D Bibi man, de ce nu rasfoiesti arhiva Automarket ca sa vezi ca am scris atatea randuri despre adevarul referitor la SAAB 9000 de mi-am fracturat degetele. Ma faci sa n-am incotro si sa reiau ca papagalul, pentru ultima oara: in cazul "Four type chassis" a existat ca element comun doar...designerul, acelasi pentru toate cele patru modele - Giugiaro - si, automat, formele lor exterioare erau foarte asemanatoare intre ele, dar atat si nimic mai mult. Sau poate nu stii cum se defineste o platforma in modulul TCM: inseamna pur si simplu dimensiuni pe hartie, schite, desene, date, nicidecum...sasiu, caroserie si/sau placa de bord, ha ha ha, ce plaga grea este ignoranta pe lumea asta...De obicei, rad cu lacrimi de acel grup feroce si foarte extins de ignoranti care confunda intr-o veselie cuvantul "frustrare" cu "nevroza de a te simti neimplinit moral sau material", cand, de fapt, in orice tratat semantic se gaseste doar ca "pagubire". Da' de! aversiunea contemporana generalizata fata de maracinisul si capcanele culturii si lecturii provoaca o pandemie de nestiinta sora cu animalismul...Si cu cat devii mai imbecil, cu atat capeti atentie mai mare din partea femeilor...Curios. Trebuie sa renunt naibii la carti :D
    Revenind in miezul problemei noastre, SAAB s-a ocupat singura de constructia lui 9000, cu materiale autohtone, cu motoare proprii, asamblandu-si masina in Suedia si Finlanda si doar in aceste doua tari, la fel a procedat Grupul Fiat cu reprezentantele lui , care n-au impartit nimic tehnic sau tehnologic cu SAAB (ai inteles? Giugiaro a lasat la fiecare dintre cele patru marci cate un caiet-platforma, iar inginerii si muncitorii din subordine au trecut la treaba). Evident ca cea mai reusita dintre cele patru "gemene" a fost corespondentul suedez, extrem de flexibil, manevrabil, puternic (iti plac secventele alea de pe Youtube din cadrul operatiunii "SAAB Suite Ballet"?...pare bestial 9000 in acel video, nu-i asa? cred si eu, asa s-a nascut formidabilul "SAAB Performance Team", care si acum sustine spectacole de calitate...oare cu ce ne frapa BMW pe atunci, prin anii '80? Mercedes isi atingea apogeul fiabilitatii, iar Audi revolutionase pilotajul mondial datorita lui quattro, dar "colosul" BMW ce facea?). Daca tu crezi cu obstinatie (atentie, indaratnicii nu traiesc mult) ca toate cele patru masini erau unul si acelasi drac, atunci cum de n-au participat Fiat Croma, Lancia Thema sau Alfa Romeo 164 la stabilirea recordului mondial de anduranta de la Talladega (SUA), din 1986, performanta atribuita lui SAAB 9000, de ce s-a folosit musai masina suedeza? De fapt, pe acel circuit au rulat concomitent trei de 9000, dar hai sa te trimitem inapoi in timp, bibilicule, precum Terminator, sa opresti tu cu muschii tai cerebrali cursa de la Talladega si sa le impui oficialilor de atunci si de acolo sa lase pe pista doar un 9000 si sa admita la start si cele trei "italiene", iar prin acest gest reparatoriu sa elimini "nedreptatea" de a se acorda intaietate numai lui 9000, ca doar tuspatru creatii ale lui Giugiaro inseamna tot aia, nu? GATA, nu mai abordez teme deja batatorite, dar, daca vrei in continuare sa te ineci in ridicol, n-ai decat! Pe bune, in ritmul asta va ajunge SAAB sa fie un fel de martir, precum crestinii din primul mileniu, fiindca mai toata lumea da cu barda in dansul, parca stapanita de o pasiune sadica, uzand doar de dusmanie, intriga, calomnie...Te bucuri insa cand intalnesti exceptii uimitoare - chiar astazi am vazut in oras o vila care avea parcat in curte un 9-3 2.0 turbo bine intretinut, n-am zarit si alte masini pe langa el, ceea ce am interpretat asa: or fi toti bogatanii niste egoisti, dar nu toti sunt si tampiti...
    3 2
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Mama, ce i-ai zis-o SaabCuantic ....ha ha ha
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru