OFICIAL: Faceţi cunoştinţă cu noul Citroen C4!

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 01.06.2010
Citroen a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii ale noii generaţii C4. Modelul compact vine cu un design preluat de la fratele C5, cu un portbagaj mai mare şi cu personalizări inspirate de telefoanele mobile.

Esential

50 mm este diferenţa dintre lungimea vechiului şi noului C4.
20 de litri este diferenţa dintre portbagajul noului Citroen C4 şi cel al lui ford Focus.
109 g/km ar urma să emită versiunea hibridă a lui C4.

Citroen a lansat astăzi oficial noua generaţie a compactului de succes C4. Francezii vor să câştige terenul pierdut în segmentul C, odată cu relansarea rivalilor Opel Astra, Renault Megane şi Volkswagen Golf.

Descris ca fiind „nou nouţ” de către oficialii Citroen, noul C4 adoptă un şasiu intens modificat al actualei generaţii, pe care s-a turnat o nouă filosofie de design, adaptată noilor tendinţe ale brandului.

Noua generaţie a crescut considerabil în dimensiuni, mai exact cu 50 mm în lungime, cu 20 de mm în lăţime şi cu 30 de mm în înălţime. Evoluţia nu va fi însă echivalentă şi cu o creştere a masei totale, care se aşteaptă a fi redusă prin simplificarea procesului de producţie şi folosirea unor materiale mai uşoare.

La nivel exterior, C4 nu se îndepărtează de la filosofia de design a brandului, preferând o abordare mai puţin spectaculoasă decât vechea generaţie. Compactul păstrează linia arcuită a caroseriei, iar în partea frontală împrumută blocurile optice ale fratelui mai mare Citroen C5.

Se pare ca francezii au vrut să păstreze spectacolul pentru varianta premium a modelului compact, mult aşteptatul DS4, despre care se spune că va fi mult mai diferit de actualul C4, decât este în acest moment C3 de DS3.

Gama de motorizări va fi asemănătoare cu cea actuală, noutatea absolută fiind însă trenul de propulsie hibrid e-HDi, expus în primăvara acestui an la Geneva. Versiunea ecologică a modelului francez va adăposti sub capotă un motor electric, ajutat de un diesel de 1.6 litri, a cărui putere rămăne însă un mister momentan. Potrivit comunicatului oficial emis de Citroen, ansamblul hibrid va emite doar 109 g/km în momentul lansării şi 99 de g/km pe celelalte modele din gamă.

Creşterea în dimensiuni este sinonimă şi cu îmbunătăţirea spaţiului interior, atât pentru pasagerii de pe locurile din spate, cât şi în interiorul portbagajului, mai mare cu 20 de litri decât cel al lui Ford Focus.

Habitaclul noului model Citroen va oferi viitorilor săi clienţi materiale de calitate dar şi mai multe opţiuni de personalizare.

Funcţiile bordului îi vor permite celui de la volan să schimbe culoarea iluminării instrumentelor de bord şi să seteze sunete polifonice pentru diferite funcţii de avertizare, ca în cazul telefoanelor mobile.

Lista de opţionale va include mai multe gadget-uri de ultimă generaţie, cum ar fi: sistem de avertizare pentru schimbarea benzii de mers, sistem de monitorizare a punctului mort, limitator de viteză cu memorie şi un sistem care monitorizează stilul de condus şi oferă sfaturi pentru reducerea consumului.

Citroen va expune public, pentru prima dată, noua generaţie a modelului C4, în cadrul Salonului Auto de la Paris, din această toamnă. Publicul va putea admira însă numai varianta cu cinci uşi, francezii având alte planuri pentru fanii coupe-ului.

via | Citroen

Comentarii (40)

  • CCC
    Bine ca l-au schimbat in sfarsit! se pare ca in bine!
    20 8
  • Hmmmm
    Absolut superb interior/exterior. Cel putin din poze :)
    30 2
  • Si tu Brutus?...
    Din pacate, chiar daca arata bine, mi se pare ca acest model devine prea comun... seamana prea mult cu alte marci si nu mai are originalitatea specifica Citroen. Parca prefer designul generatiei actuale de la C4. Daca ar fi repetat figura de la C5...
    29 6
  • C4
    Arata bine masina, eu mi-as achizitiona una. Pare o combinatie intre Opel Astra(mai mult) si VW Tiguan(mai putin).
    Oricum, felicitari!
    20 2
  • pret
    PRET????
    13 1
  • Asemanare
    Mi se apre numai mie sau modelul aduce foarte tare cu actualul subaru impreza hatchback?? liniile generale din pesrspectiva mea aduc foarte mult cu actualul impreza...
    6 14
  • c4
    Deci are bara fata de vw golf VI si stopuri spate de astra. Ceea ce nu e rau deloc, au reusit sa le combine frumos... Interiorul e jos palaria, scaunele arata criminal. Totusi sunt curios sa vad un interior al unei versiuni medii(fara piele).
    10 8
  • Opel vs. C4
    mdeea
    WTF ?? spatele e de opel astra !!!!!
    9 13
  • as21ro
    hmm
    nu zic ca e urat, pentru ca e dragutz...parca prea au copiat de la alte masini si cum spunea si "Beewhore" si-a pierdut din originalitate. Per total e frumos, dar actualul model e si mai frumos(original)
    10 3
  • iceguy
    c4
    Dupa c3-ul nou care si el e OK , c4 pare sa reediteze schimbarea in bine de la C3 !!! Asteptam preturi !!
    7 1
  • DS4...
    Frumoasa si un concurent de temut pentru Focus, Golf, Astra, Megane..
    Sunt sigur ca in ce priveste design-ul chiar au incercat sa se abtina. Motivul e DS4! Diferenta intre cele doua trebuie sa fie cat mai mare. Nu puteau lansa acum un C4 cu design inovator. Cum sa impresionezi apoi cu DS4?
    Daca C4 arata asa nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie DS4. Bani sa ai...
    18 0
  • krajla
    un pic de aici..un pic de acolo
    stopuri - Astra
    faruri - Lancer X
    bara fata - Golf VI
    lateral - Ibiza
    partea de jos a usilor - Astra

    Cei de la Citroen s-au cam inspirat de la concurenta (cel putin la exterior), macar le-a iesit un model frumos

    Interiorul e de nota 10. Tot respectul pentru creativitatea lor!

    In ultima vreme au inceput sa faca modele mai putin iesite din comun totusi pastrand spiritul frantuzesc.. Bravo lor!
    12 9
  • hazard8
    Ce nesimtire cu reclamele astea stresante pe site
    13 2
  • Pentru blocarea tuturor reclamelor foloseste Adblock Plus.
    10 0
  • daca n-ar semana cu nimic ar risca sa iasa din tiparele si tendintele actuale de design si atunci iar ar fi ...ciudata..deci...oricum citro a evoluat ca design cel putin foarte ,foarte mult....oricum masinuta arata bine la fel ca modelele celelelte si ...da arata bine
    6 0
  • E frumoasa dar nu la fel de originala ca modelul precedent.
    As spune ca imi pare rau dupa volanul cu centru fix... dupa displayurile digitale, dupa forma bobata pe care o avea varianta in 5 usi...
    Dar sunt sigur ca o sa fie destule lucruri originale si pe modelul asta.
    Astept varianta coupe! ! !
    10 1
  • Pro C4
    Trend
    Am deja un C4 de care sunt foarte multumit. l-am cumparat pentru originalitatea lui (volan, consola centrala, aspect exterior, motor HDI extrem de fiabil si cu un consum foarte mic).

    Trendul cred k a fost dat initial, de catre C4 picasso. Noul C4 se apropie mai mult de trasaturile comune ale marcii decat de individualitatea vechiului C4, C1, C2 si de ce nu......C3. NU este rau nici asa! In mod sigur piata auto a fortat Citroen sa ia o atitudine. Atentie la noile motorizari.......sunt interesante!
    7 1
  • rica SM
    super
    in sfarsit un Citroen pe gustul meu...absolut superb, mai ales la interior. Dupa parerea mea se va vinde ca painea calda
    7 5
  • C4 vs DS4
    Daca vechiul C4 imi placea si pe care l-am si avut, noul C4 apare destul de amenintator, deja stai pe ganduri daca sa-ti iei astra, golf sau C4, se stie ca frantzuzii la design stiu sa "reinventeze" roata. Refertior la DS4 va fi diferit fata de C4 pentru ca va fi in 3 usi si probabil fata si spatele redesenate. C4 nu se mai produce decat in varianta de caroserie 5 usi ( vezi C3 vs DS3 )
    bafta
    6 1
  • Parerea mea
    E un model foarte frumos, niciun dubiu fata de acest lucru, insa prin designul actual, mi-e teama sa nu se piarda in paleta foarte mare de oferte din clasa lui...mi-e teama ca va deveni foarte comun.
    Actualul C4 are acea originalitate specifica Citroen, acel act de curaj prin care Citroen a testat intotdeauna piata...si de multe ori i-a iesit.
    Sa speram ca va fi un model de succes totusi. Cred ca va depinde foarte mult acest lucru si de oferta de pret.
    6 1
  • automarket
    Reclame
    multumesc zagado26 .. am scapat de reclame :)))) uraaaaa !!!
    8 0
  • Frumoasa
    In fine un Citroen reusit.Din pacate lipseste originalitatea specifica Citroen.
    8 2
  • benzinaru'
    tare
    arata incredibil de bine in interior, exterior un desig putin cam cuminte pt gustul meu
    5 0
  • Afara ploua
    sa speram ca noul c4 va fi etalonul clasei compacte asa cum si c5 este peste passat, insignia etc. (nu o spun eu, ci testele, chiar si automarket).

    Ramane de vazut.
    9 1
  • au renuntat la volanul care facea C4 un model unic :((
    si la cateva elemente de design exterior.
    Noul C4 pare mai rotunjit, insa e pacat, pentru ca dupa parerea mea nu se mai ridica la nivelul predecesorului sau.
    5 3
  • @Afara ploua
    Vai cate prostii debitezi esti incredibil, este cea mai mare gogmanie si tampenie care am auzit-o pe ziua de azi; C5 nu este etalon in clasa este mult foarte mult sub passat , insignia,Accord, etc etc (automarket ce fac ei sunt pareri strict subiective ar trebui daca stii sa citesti sa cumperi revista auto-bild petnru inceput).

    E foarte interesant interiorul masinii exteriorul parca devine banal si plictisitor cat despre etalon mai are enorm de mult.O sa vedem in teste dar cred ca e la nivel de maxim de 308 adica cel mai varza in teste (Normal teste de specialitate)
    4 12
  • mircea
    @I.O.N.
    Şi ce te face să crezi că testele AutoBild (sau oricare alte teste, de altfel) nu sunt subiective? :)
    12 2
  • .............
    ................
    la fel de frumos ca si generatia trecuta
    8 0
  • autobild ala are un robotel care evalueaza masinile ... si testele sunt 100% obiective :)))


    Din pacate nici un test auto nu poate fi obiectiv ( decat poate cele care masoara G, acceleratie, franare ..chestii masurabile ). "Maiestria" unui jurnalist auto , cum sunt cei de la automarket sau auto-bild .. sau oricare alta organizatie de profil, este data din evaluarea " corecta" a masinilor testate din toate celelalte puncte de vedere, alea nemasurabile. Acele note date, de exemplu, pentru confort pot sa difere de la o publicatie la alta - dar daca faci o medie intre "marii" jurnalisti o sa ajungi la concluzia ca mai toti spun acelasi lucru.
    4 0
  • Sincer din punctul meu de vedere la teste comparative sau drive test participa destul de multii din iar concluziile intotdeauna sunt diferite fata de orice specialist din Romania.Ia 2 reviste romanesti de profil si o sa vezi ca e ceva de genul care da mai mult ( nu fac referire la voi l).Personal mi s-au parut destul de relevante si detaliate testele lor si nu intotdeauna au iesit masinile nemtesti pe primul loc.Si parca sunt mai deschisi la minte.
    5 2
  • you_hooo
    noul vs vechi
    Ca un iubitor de design mi se pare o involutie fata de vechea generatie, a aparut mai mult pragmatism; din cate observ au ridicat la alt nivel aspectul interiorului, mult mai modern fata de predecesor.
    Nivelul de originalitate a scazut si asta va dauna in viitor.
    Etalonul pentru design in clasa compacta imi pare a fi noul Opel Astra, o masina mult mai omogena din toate aspectele.
    Oricum clientii vor decide soarta acestui model.
    Sper ca la Coupe vor fi mai indrazneti avand in vedere si segmentul de public tinta (tinerii).
    5 3
  • lord86
    E un mare pas inainte..de la design la calitatea materialelor, a interiorului si pana la tehnologia hybrida noul C4 este un adversar pe masura golfului 6, daca nu peste..asteptam lansarea si testele aferente
    4 2
  • c4
    dac-ar lua si suspensia Hydractive 3 Plus de pe C5 ar fi super masina....
    5 0
  • xtrad3
    DESIGN
    nu va mai cacati pe voi ca stopuri de opel oglinda retrovizoare de bmw si alte porcarii.conteaza sa fie frumoasa si sa aibe un pret bun ! va tot dati zmei paici ca a copiat nuj ce masina arata extraordinar !
    5 1
  • xtrad3
    modele noi
    urmaresc stirile de pe site`ul asta de 1an app 2 si la fiecare lansare apar smardoi ca far copiat de nuj unde stop copiat de acolo,ne arata noua ca sunt designeri pe la pininfarina ... mam saturat de lingai dastia care n-au nici o dacie in parcare sa nu mai zic de carnet !
    5 1
  • @xtrad3
    Filtreaza! Mesajele adica. Internetul e peste tot. Inlusiv in casa unui pusti de 16 ani din comuna xxxx. La fel este net si in showroom-ul Opel din orasul xxxx sau in cel Citroen din localitatea xxxx. Diferenta e ca un vanzator de la concurenta lasa un mesaj in care gasesti niste argumente, cifre etc. Chiar daca nu e obiectiv simti ca ai cu cine discuta, chiar si in contradictoriu. Cultura auto se "citeste" printre randuri.
    Spunea cineva ceva despre design si ca se pierde printre concurenti. Chiar asta e ideea. "Pierde" nu e cuvantul potrivit totusi. Trebuie sa se bata cu ei inclusiv pe segmentul mai conservator de cumparatori si mai ales la pret.
    Toti cei care asteptau un design mai indraznet vor deveni fani DS4. De fapt asta e si motivul pentru care a fost creata gama DS. Acolo pot explora in materie de design, gadget-uri, inovatii etc. Toate in zona premium. In acelasi timp au acoperita gama in segmentul hatch mediu cu C4.

    Numai bine!
    9 0
  • C4
    1. Spatele seamana izbotor de mult cu Opel Astra, ceea ce e deranjant pentru un model care ar trebui sa se remarce prin originalitate (cum a fost versiunea percedenta)
    2. Restul formelor aduc aminte mult de C5 cam cum seamana A3 cu A4 cu A6 etc.
    3. Interiorul este frumos cu o mentiune. Ecranul de navi este plasat sub gurile acelea de aerisire, arata un pic dubios...
    4. Per total mi se pare reusita masina, insa am senzatia aceea cum ca as fi vrut mai mult, poate ca asteptarile au fost prea mari ;)
    0 3
  • Bogdan
    C4
    hai sa fim realist, e o masina frumoasa chear daca nu mai e "ciudata" ca si gama precedenta. cei care spun ca s-au inspirat din concurenta gresec.... Citroen din totdeaua au fost inovatori si d.p.d.v. al designului au fost dementiali... inca o dovada clara.

    Tot respectul citroen :)
    0 0
  • generalu
    noul c 4
    Ce vad din poze e o masina bine echilibrata , armonioasa, liniile caroseriei curg in mod firesc .Ce sper eu e sa aiba materiale de foarte buna calitate si nu numai cele de la vedere si sa fie foarte bine insonorizata.Ar fi nemaipomenit daca ar avea macar optional Hidractiv 3 , si n-as mai avea micile probleme sacaitoare ......posesorii de citroen stiu despre ce-i vorba.E greu sa mai faci azi o masina sa nu aiba vreun element care sa nu samene cu ceva de pe la altii, important e ca rezultatul sa fie armonios.... si se pare ca le-a iesit.
    0 0
  • adrian
    noul c4
    ma intereseaza sa cumpar !! vreau o oferta cu detalii incluse ! La tv am vazut oferta speciala si ma intereseaza dealer iasi ,suceava ,sau bacau ,cumpar urgent !! astept raspuns la ady.adiaconitei@gmail.com
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru