Porsche are mana libera sa cumpere VW

De Robert Gherghe
Publicat Vineri, 25.07.2008
Comisia Europeana a aprobat tranzactia prin care Porsche ar urma sa achizitioneze peste 50% din Grupul VW.

Comisia Europeana a aprobat planurile companiei Porsche de a prelua pachetul majoritar de actiuni in cadrul Grupului Volkswagen.

Consiliul de Administratie de la Porsche a dat unda verde achizitiei inca din primavara acestui an, aproband suma de 9.5 miliarde de euro pentru achizitia unui pachet suplimentar de actiuni. Porsche detine in acest moment 31% din actiunile Grupului VW si intentioneaza sa-si mareasca participatia pana la 50%.

Chiar si in conditiile in care Porsche ar deveni actionar majoritar la VW, puterea de decizie nu va fi nelimitata, atat timp cat Landul Saxonia va detine 20% din actiuni, care ii aduc posibilitatea de a avea un drept de veto.

Principala dorinta a companiei Porsche este de a desfiinta prevederea conform careia orice decizie majora luata de consiliul de administratie necesita acoperirea a 80% din actiunile grupului german. In aceste conditii, Landul Saxonia, al doilea actionar al gigantului auto, are posibilitatea de a bloca orice initiativa luata de Porsche, lucru foarte probabil in conditiile in care cele doua parti sunt in conflict.

Dupa examinarea implicatiilor acestei tranzactii, comisia a concluzionat ca operatia nu va afecta in mod semnificativ raportul de putere existent pe piata auto” sustine biroul de presa al Comisiei Europe, cu privire la decizia luata de executivul european.

Via |  EUbusiness

Comentarii (20)

  • ei sunt nemti
    De asta iubesc nemtii VW! Pentru ca aceasta marca le apartine atat la figurat cat si la propriu. Cum ar fi ca judetul Arges sa fie actionar la Dacia ? Sau macar statul Roman? Ar fi imposibil! Si asta pentru ca, spre deosebire de noi, ei sunt nemti !
    0 0
  • Mihai fara Grai si Creier
    esti roman gandesti ca romanul
    Bai desteptule!!! Dute si studiaza ca esti tabula rasa. Daca Landul Saxonia este actionar si pe tine nu te duce capul ala, ce treaba ai tu? Ai habar cat s-a investit in VW. Esti un simplu privitor si impingator de pareri. Problema e mult mai complicata decat pare in stirea asta. Interesele sunt mai mari decat o achizitionare de pariticpatiuni. Legea asta de care tot vorbiti si va dati cu parerea ca niste clacasi ce v-ati plimbat fundul in cel mai rau caz in Dacia 1300, a facut ca VW sa aiba un curs ascendent. Acuma cand VW e tot mai puternica in lume normal ca mustele de la Porsche vor pe borcanul cu miere. Or fi cei mai profitabili dar sunt si profitori, ca orice austriac. Neamtul gandeste si inoveaza, austriacul cu afacerile. Dar na ce sa faci familia Porsche tre sa puna mana si ei pe ceva, ca doar nu-s prosti sa lase vrabia din mana. Cu vreo pile la UE, iaca se duce si VW pe mana smecherasilor de la Porsche. Sa cumpere Porsche marci de rahat si sa le faca profitabile daca tot se dau mari ca-s grozav de profitabili. Dupa ce VW le-a ridicat pe toate din mocirla cred si eu ca Porsche vrea la masa bogatilor. La treaba nu la furat idei. Oricum daca Porsche devine propietar or sa zboare o gramada de modele din gama VW, Audi si Lamborghini. Vin desteptii cu radacini din Austria - basca ei afiseaza ca sigla simbolul orasului Stuttgart) si vor taia in carne vie. Vor sa fie toti ca ei sa aiba 4 modele in gama, nejustificat de scumpe si trase la xerox.

    Sie müssen stillstehen.
    0 0
  • Cristian
    Porsche+VW=Un lucru firesc
    Austriacul Ferdinand Porsche(1875-1951) este considerat unul dintre cei mai mari ingineri din istoria automobilului.In 1901,Ferdinand Porsche realizeaza primul automobil cu propulsie hibrida.In sporturile cu motor, F Porsche a introdus conceptul de motor central,modelele Auto Union(Audi de azi) din anii 30 cu motoare de 16 cilindri fiind concepute de Ferdinand Porsche.Inchei cu fundatia concernului VW de azi si anume VW Kafer(Broscuta),automobil conceput si proiectat de la 0 de F Porsche.Faptul ca Porsche AG va cumpara grupul VW este un lucru firesc,ambele companii avand acelasi parinte fondator.
    0 0
  • actionar DACIA
    Daca nu ma insel, statul roman este actionar la Dacia.
    0 0
  • Victor
    Renault detine 99,42% din actiunile Automobile Dacia.
    0 0
  • Mihai fara Grai
    pentru Cristi
    Nu am spus ca Ferdinand Porsche nu re meritele lui, dar dragul meu cate din inventiile lui Porsche sunt azi pe VW??? Cate din invetiile Audi si VW sunt azi la Porsche. Ca de exemplu PDK care de fapt e DSG toata ziulica. Ce imi spui tu mie cu hibrilde si alea cu 16 cilindri sunt basme. Alea sunt inventii care au ramas ne prelucrate. Trebuia Porsche sa se foloseasca de ele daca era capabili ca si fondatorul lor. Sa/ti reamintesc dragule ca Porsche s-a incapatanant sa treaca pe hibride di diesel dar poluau masinile lor cat locomotiva fabricii. Deci Cristiane, una e biografia ing. F.Porsche pentru care avem toata stima si alta strategia Porsche. De ce le tremura curul la austriecii astia de tot vor sa puna mana pe VW. E foame de bani si influenta. Vor totul, dar dupa cum vezi nemtii nu prea accepta. Si bine fac. Daca Broscuta le-a facut-o Porsche sa si-o ia inapoi. Restul gamei VW nu este opera austriecilor ci munca nemtilor.
    0 0
  • Cristian
    Orice popor are valorile sale
    Cred ca cei de la Porsche au deja peste 50% din actiunile VW fata de cele 35% oficial.Ei au asteptat decizia de miercuri,23.07.2008 a UE inainte de a face oficial anuntul.Referitor la germani si austrieci orice popor are valorile sale.Grupul VW nu ar fi unde este azi daca nu ar fi fost Ferdinand Piech,nepotul lui Ferdinand Porsche.Ca si bunicul sau si Ferdinand Piech este un inginer de geniu,punandu-si amprenta la VW inca din anii 60 de cand lucreaza la VW.Platforma comuna este un concept adus la perfectiune de F Piech prin care VW a ajuns nr 1 in Europa si in momentul de fata este singurul concurent viabil penru Toyota.In anii 80 motoarele TDI tot sub conducerea lui F Piech au fost dezvoltate.Achizitia lui Bentley,Lamborghini si a numelui Bugatti au fost facute la initiativa lui Piech,Bugatti Veyron fiind creatia lui, pentru ca daca nu ar fi fost presedintele VW, nimeni din consiliul de administratie nu ar fi aprobat construirea lui Veyron.
    0 0
  • aluia de s-a oparit !
    Ceea ce am scris se dorea admirativ la adresa VW si a economiei germane in general. Nu stau sa-ti explic acum ce masini posed pentru ca spre deosebire de tine nu ma laud. Cat despre jignirile tale ce sa zic?! Fiecare cu educatia lui. Eu nu m-am dat cunoscator insa tu probabil ca in viata de zi cu zi esti un mare manager de butica si cum ai auzit ca s-a inventat internetul ai intrat pe forum sa-ti versi naduful de necaz ca s-a deschis un supermarket langa tine ...
    0 0
  • Mihai fara grai
    aluia care s-a ofiticat
    Ce sa zic. Ce masini mai posezi. Tovarase, neuroni sa posezi nu masini. Sau esti smecher din ala care umbla in BMW Seria 7 ca sa arate fanfaronul ce masina are MARIA SA dar el mananca toata ziua cartofi prajiti. Eu nu-s manager daca asta vrei sa afli, dar si vidanjor la urangutani sa fiu dar imi place sa citesc sa fiu informat pentru ca asta inseamna sa fii om puternic cu scaun la cap. Cat despre educatie mai Mihaita,nu in trei cuvinte scrise pe un raspuns se vede educatia. Ori, PAREREA MEA, decat sa faci afirmatii gratuite intr-un domeniu care-i strain de tine si sa te faci de rahat, mai bine taci si observi. Pentru simpla ta informare lucrez in domeniul auto si cunosc bine fenomenul, iar faptul ca nu locuiesc in Romania sa vad oficati ca tine, eu un mare bine care mi l-am facut.
    0 0
  • Mini-romanu'
    Dominatia germana
    In timp ce voi va certati (din pacate fara obraz pentru cei ce jignesc - in corelatie cu educatia lipsa) pe nume, inventii si daca primul a fost oul sau gaina, consumatorii umplu buzunarele unui trust prea profitabil dupa umila mea opinie.

    Nu pot decat sa sper ca trecerea de la uzul maximal al platformelor comune la tot felul de derivatii de tip suv-istice sau gen porsche "panarama" :o) le va manca sinergiile date de volumele impresionante pe care le au mai ales in Europa.

    Nu zic, toata stima pentru calitatea germana provenita din seriozitatea tipica, dar daca ne uitam la raportul pret / calitate (gen pret / puncte din ams) o sa vedem ca stau din ce in ce mai prost - pentru ca noi ca fraierii dam banutzu' gros nesimtitilor de la porsche ...

    Nu pot decat sa sper ca PSA va reveni cu design-ul (ca fiabilitate au ceva), Renault la fel se va ridica la inaltimea frectiei de motto cu "creatorii de automobile" inclusiv cu fiabilitatea si calitatea finisajelor cum promite sefu' lor de trib, Fiat va fi chiar fiabil si se vor opri din incercarea (inutila) de a arata ca au calitate germana etc.
    Si toti vor face motoare mai performante si mai putin poluante, ca asta este cheia pentru masele largi.

    Manelistii vor practica in continuare concursul cu cine o are mai mare, mai alba, mai tunata de prost gust si mai scumpa (ma refer totusi la tancurile suv din dotare).

    Si asta in ciuda faptului ca-mi place audi ...
    0 0
  • Mihai Fara Grai
    Mihai
    Multa frustrare ai acumultat tu prin zarile straine ... Africa e cam departe dar meseria pe care ai mentionat-o arata clar ca NU ti-ai gresit cariera. Asadar, masina care trage vidanja e germana?
    0 0
  • nu va mai certati...
    ... ca tot ce vor ei o sa faca. Problema pe care o vad eu ramane cea cu preturile la Audi, care ataca direct masinile Porsche. Ei vor ca sa creasca preturile la Audi. Alta problema ar fi cum ca ar vrea sa vanda firmele Bentley si Bugatti. Alt competitor direct.

    Dupa mine pot sa cumpere pe toata lumea, insa Porsche a devenit ceva "comercial", ca mai toate marcile de fapt. Vrea sa vanda si atat, spiritul insa nu mai este acelasi.

    Peste 10-20 de ani o sa cumparam masini si nu o sa le stim adevaratul producator.

    F. Porsche a fost cine a fost, lasati-l sa se odihneasca, mie nu imi miroase a bine politica asta de acaparare si de tiranie.

    Mie sincer imi pare rau ca VW si marcile ei vor avea de suferit. Asta se stie deja.
    0 0
  • Victor
    Porsche:Profit de 11 miliarde euro
    Bentley si Bugatti nu concureaza cu Porsche.Bugatti costa peste 1 milion euro iar Bentley construieste GT-uri si limuzine foarte luxoase si foarte grele.Coupe-ul Continental GT are o greutate de 2,4 tone fiind un grandturism si nu un coupe sportiv cum este 911.Interesul lui Porsche pentru VW este strict comercial.Pe 31 iulie 2008 Porsche va raporta in premiera in istoria economiei un profit de 11 miliarde euro la o cifra de afaceri de 8,6 miliarde.Din vanzarea masinilor Porsche profitul a fost de 1,2 miliarde restul pana la 11 miliarde provine din pachetul de actiuni pe care Porsche il detine la VW.Ferdinand Piech,presedintele VW si unul din proprietarii Porsche AG,a afirmat in urma cu 10 ani urmatorul lucru:cu cat ai mai multe undite cu atat mai mult peste vei prinde,referindu-se la portofoliul foare variat de marci aflate sub umbrela VW.Porsche nu are interesul sa vanda nici o marca,caracterul Porsche fiind unic.
    0 0
  • baieti asta e ..vom trai si vom vedea.daca sunteti fustrati sfatul meu este sa stati chill puneti o melodie reggae ceva cu lovin' o berica ca si asa e vara, relaxati ca nu merita.
    numai bine
    0 0
  • dadada
    VW A FOST CREEAT LA ORDINUL LUI hITLER. EL A DORIT O MASINA POPULARA , PT. TOATA LUMEA. cEEA CE , LA VREMEA RESPECTIVE S-A SI REUSIT. dAR ACUM.......DACA NE GINDIM CA OMUL A FOST AUSTRIAC , MI SE PARE NORMAL CA FIRMA SA SE INTOARCA LA "PATRIA TATA".
    0 0
  • nu e asa
    PENTRU INFORMAREA TA PORSCHE A FOST CEH.
    0 0
  • mihai fara cai
    hahaha
    o porcarie
    0 0
  • Claudiu
    Ferdinand Porsche nu a fost ceh
    In 1875 Cehia era o provincie a imperiului Austro-Ungar.Ferdinand Porsche s-a nascut intr-o provincie din Cehia de azi,dar parintii sai erau vorbitori de limba germana.
    0 0
  • Robert
    Porsche
    Porsche este o legenda. Nu au masini trase la xerox ci doar au reusit imposibilul. Si-au pastrat identitatea, cautati reclamelele lor, chiar ei recunosc ca nu au ce sa schimbe la ele, poate doar culoarea. Vad ca multora nu le place ca vor sa puna mana pe VW, ceea ce mi se pare foarte ok daca ma gandesc de unde a plecat VW, dar oare ati comenta la fel daca vorbeam acum despre Porsche care doreste sa cumpere Dacia?
    0 0
  • Porsche-There is no substitute
    Motto-ul lor a cuprins tot ce aveam de spus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru