Porsche Boxster si Cayman ar putea primi un motor VW cu patru cilindri

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 24.06.2009
Porsche ar putea introduce un motor Volkswagen TSI in gamele Boxster si Cayman pentru a isi reduce amprenta de carbon si a se alinia unei tendinte mondiale de downsizing.

In incercarea de a isi reduce amprenta de carbon, Porsche ar putea sa ofere si o versiune cu patru cilindri a modelelor Boxster si Cayman. Motorul pe care l-ar putea folosi cele doua modele poate fi gasit in gama TSI a producatorului Volkswagen, companie al carei pachet majoritar de actiuni este detinut de Porsche. Oficialii Porsche au sugerat introducerea unui asemenea motor in gamele Boxster si Cayman, dar nu au confirmat acest demers.

Posibilitatea introducerii motoarelor cu patru cilindri in gama Porsche este un lucru probabil avand in vedere tendinta mondiala de downsizing. Noile motoare nu vor fi primele unitati cu patru cilindri folosite de producatoru german, numeroase modele Porsche fiind echipate cu asemenea propulsoare in trecut. Trecerea de la un motor cu sase cilindri la un motor cu patru cilindri este necesara deoarece Porsche poate sa stoarca aproape la fel de multa putere dintr-un motor de patru cilindri fara a avea consumul de carburant si emisiile la nivelul unui propulsor boxer cu sase cilindri.

Noul motor cu patru cilindri pe care il vor folosi cei de la Porsche va fi supraalimentat si va folosi tehnologia injectiei directe. Desi gamele Cayman si Boxster vor primi un motor cu patru cilindri, modelul 911 nu va fi echipat niciodata cu un motor care nu este creat de Porsche.

Acest lucru este datorat pozitionarii modelului 911 in cadrul gamei Porsche, precum si a traditiei din spatele acestui model.

Via | Drive.au

Comentarii (13)

  • E grav!
    daca porsche a ajuns sa ia motoare de la vw...
    2 5
  • porscheflu
    a murit spiritul porsche...
    si nici macar n-au facut pomana!
    2 6
  • gheambashul
    nu a murit nimeni
    Nu va mai excitati aiurea ca nu e prima data cand se intampla asta. Daca aveati putina cultura auto ati sti ca nu e primul motor de VW pe un Porsche, ca sa nu mai zic de propulsorul Diesel de pe Cayenne, motor adoptat de curand.
    8 2
  • Pacat ca se ajunge la astfel de fapte. Masinile cu aspiratii sportive nu ar trebui sa aiba parte de downsizing-uri.
    2 5
  • ce-i drept ca strica un 2.0 de vreo 300 hp sau un 2.5 de 340...
    5 0
  • primul porsche se numea Porsche 356 si avea motor de VW asta prin 1900 toamna...dar sa pui pe boxter si cayman motor cu 4 cilindrii ce dracu mah e logan???, unde mai e farmecul ala de a avea un motor boxer care e super d.p.d.v mecanic...pacat , maine poimaine aud ca pun pe GT3 sau 911 motor de polo de 1.2 :)):))
    1 4
  • Ii doare mana sa conceapa ei cu propriul creieras un boxer de 4 cilindrii, asa mai bine prostesc clientul cu motoare de VW. Subaru a fost in stare sa faca un boxer diesel, astia nici macar un boxer benzina in 4, chit ca-l facea derivat din cel actual de 6. M-as termina de ras sa vad un 1.4 TSI sub capota unui Boxster, fiind practic un motor de Polo cu steroizi.
    1 5
  • Betelgeuse
    VW numeste TSI un -concept- de motor - motorul FSI supraalimentat. Prin urmare, daca scot un 2.2-2.4 in 4 cilindrii si il supraalimenteaza pana pe la 300-340 de CP, nu vad care este problema? Sau aveti impresia ca la un motor cilindreea e ceea ce conteaza si ca puterea deriva numai si numai din cilindree?
    Sau cine stie...poate aveti impresia ca un motor de 2.4 turbo de 300 CP si 450 Nm de cai nu trage la fel ca un V6 de 3,8l si 450 Nm, ca deh...e logic pentru voi sa traga mai bine motorul mai mare. In realitate insa, motorul supraalimentat se va misca mai bine ca echivalentul sau aspirat intotdeauna. In primul rand datorita faptului ca va avea cuplu mai mare decat aspiratul (exemplul meu anterior, referitor la cuplul V6-ului aspirat, a fost exagerat pentru a-mi evidentia ideea - e clar ca aspiratul va avea cuplu mai mic decat supraalimentatul, oricat de V6 ar fi el). Apoi, va fi eficient de la turatii mai mici, va fi mult mai usor (in genul a 50-80 kg, adica greutati care conteaza) si mai sunt si alte motive.

    Paul - se vede ca nu ai mers cu un 1.4 TSI. Daca tu crezi ca motorul ala se comporta in vreun moment macar aproape ca un 1.4 aspirat, iti spun de acum ca te inseli amarnic si nu ai habar.
    0 0
  • Betelgeuse
    -ERATA-

    Nu stiu ce s-a intamplat - motoarele din exemplul de mai sus erau un 2.2-2.4 de 300 CP si 450 Nm si un 3.8 V6 de 300 CP si 450 Nm.
    0 0
  • @Betelgeuse
    Eu n-am zis nimic de motoare, sunt foarte ok. Si nimeni nu a zis de motoarele turbo cu cilindree mica ca ar fi proaste. N-ai inteles ideea. E vorba de imagine, pur si simplu. Nu te apuci tu, Porsche, cu o anumita prestanta si traditie, sa imprumuti motoare de Golf si Polo. Pur si simplu, nu se cade. A, daca s-ar apuca de un 2.0-2.5 4 cilindrii BOXER, n-as fi zis nimic. Asta ar fi insemnat ca vor sa tina la blazonul lor. Dar asa, sa trantesti pe un Porsche, totusi, un 1.4 turbo de pe Golf/Polo, nu se cade. Asa cum nici dieselul pe Cayenne nu se cade, si nici Cayenne in sine nu e un Porsche. Dar, ma rog, in disperarea de a gasi cat mai multi clienti, faci orice. Faza e ca treaba asta are si reversul medaliei: risti sa-ti pierzi clientii fideli/adevarati si imaginea de motorist sportiv aparte, lucru care-si va cere partea leului mai tarziu.
    1 0
  • data tu iti imaginezi ca ei apeleaza la cel de 1.4 ....as putea sa te numesc intr-un anume fel...e destul de clar ca e vb de un 2.0 sau de un 2.5
    2 0
  • Pai tocmai asta am zis, ca ar fi prea hilar sa apeleze la cel de 1.4...ar fi de rasul curcilor. 2.5 nu exista, deci ramane 2.0 cel mai probabil, dar totusi, cand te gandesti ca acelasi motor il gasesti si pe un Golf de 25.000 E, parca stai si te intrebi de ce sa dai dublu pe acelasi motor, doar pt ca ai 2 locuri, tractiune spate si emblema Porsche. Suna ca reteta perfecta pentru parveniti.
    0 2
  • ia mai cauta tu sa vezi ce motor are audi tt rs cred ca e un 2.5 de 340 hp din cate imi aduc aminte
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru