PREMIERA: Automarket a testat Dacia Sandero!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 18.06.2008
Automarket a testat noul Dacia Sandero in Croatia si va ofera primele impresii de la bordul celui mai nou model romanesc.

E foarte dificil sa incepi un test cu un model Dacia. E ca si cum le-ai povesti romanilor la ce echipa joaca Adrian Mutu sau ce scor a inregistrat Nationala de fotbal la ultimul meci (relativ trist) de la Europene. Se cunosc extraordinar de bine toate detaliile, s-au vazut fotografiile, se cunoaste modelul. Dupa ce ne-am obisnuit cu noile linii ale marcii romanesti – etalate in mai toata lumea prin clasicul Logan derivat deocamdata in cinci versiuni – si dupa ce am constatat ca, vorba unor jurnalisti francezi, Renault a semanat Dacia si a cules succes, romanii revin. Si revin in mare stil!

Sandero arata bine in gama Renault. Si arata si mai bine in gama Dacia, acolo unde s-a lansat – in exact aceeasi forma – la Salonul de la Geneva din martie.

Am avut prilejul de a admira Sandero acum cateva zile, in fata unui dealership Dacia din Bucuresti, acolo unde cateva zeci de exemplare erau asezate in ordine pentru a fi preluate de viitorii clienti. Dintr-o data, Dacia inflorea ca imagine. In locul cutiei albe Logan care mi-a displacut intotdeauna ca forma dar mi-a placut cel putin la fel de mult ca functie si logica a conceptiei aparea un model curat, rotund, cu forme acceptabile si pe care il vezi imediat pe strada – adica, pe scurt, un model cu personalitate.

Nu a durat mult si am ajuns in Croatia, locul pe care Dacia l-a ales pentru primul test drive cu modelul romanesc. Chiar daca multi carcotasi ar spune ca e o dovada de lipsa de patriotism faptul ca Dacia n-a gasit in toata tara aia frumoasa cu munti, dealuri, campii si mare un loc prielnic pentru un test, logica echipei de comunicare a fost una absolut perfecta: Croatia e locul perfect pentru desfasurarea actiunii. Nu sare nimeni in fata masinii pentru a o admira la prima vedere, nu avem fani dementi ai marcii care sa perturbe jurnalistii, nu exista Logan-uri si nici pericole de accident atunci cand cei cu Logan ii vad pe cei care au avut onoarea de a conduce in premiera Sandero. Pe scurt, Croatia e linistita si gata de atac.Glumesc, evident. echipa de comunicare Renault s-a bazat pe efectul peisajelor teribile de langa Split. Si nu s-a inselat.

Sincer, nu ma asteptam la vreo revolutie tehnica, tehnologica si sentimentala atunci cand am intrat in habitaclul lui Sandero. Dupa ce mi-am pus centura insa, singurul element care mi-a amintit de clasicul Logan a fost claxonul asezat si de aceasta data – numai inginerii Dacia stiu de ce – in stanga volanului. In rest, totul e nou. Incepand cu sigla si terminand cu modul in care sunt asezate comenzile pe plansa de bord. E la fel de adevarat faptul ca dedesubturile miros inca a Logan, platforma atat de echilibrata a modelului care a facut istorie si bani pentru Renault avand limitele ei tehnice. Si totusi, faptul ca Sandero este ceva mai mic si cu putin, foarte putin mai greu are efect asupra modului in care masina se comporta pe sosea. 

Sandero reprezinta o lovitura de imagine a celor de la Dacia.

Si nu este intamplator faptul ca marca romaneasca si-a schimbat implicit imaginea odata cu lansarea primului model in doua volume din gama. Pentru ca dedesubt vorbim de acelasi Logan. De la tren de rulare la elemente tehnice si motoare, Sandero ramane un Logan, asa cum il cunoastem cu totii. Si nu sunt multe de spus din acest punct de vedere. Se simte aproape identic, suspensiile fiind principalul element diferit. Dar nu prin constructie, ci prin simpla conformatie a caroseriei. Practic, Sandero este cu cateva kilograme mai greu decat Logan sedan iar prima impresie este ca distributia acestora este orientata mai ales inspre partea posterioara, acolo unde un hatch complex si-a facut loc in spatiul pana ieri ocupat de un capac de portbagaj. Evident, nu e tot: Sandero dispune de o noua caroserie de la cap la coada, ceea ce inseamna implicit o alta conceptie tehnica din aproape toate punctele de vedere.

In aceste conditii, apasarea pe spate pare ceva mai bine realizata, impresia imediata fiind aceea ca Sandero beneficiaza de suspensii putin mai dure pe trenul posterior. In conditiile in care cunoastem atat de bine gama Logan, testul ca Sandero nu a reprezentat, astfel, o mare noutate si nu a adus nimic spectaculos in peisaj. In afara exteriorului, evident.

Iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu modul in care sunt dispuse comenzile pe plansa de bord. Asta pentru ca ele sunt restilizate, ceva mai rotunde (in linia intregii caroserii, de altfel) si oarecum mai complexe in raport cu ceea ce ne-am obisnuit. Un exemplu in acest sens este reprezentat de comenzile sistemului de climatizare, care - desi sunt construite din acelasi plastic pe baza caruia viitorul client va plati o suma infima pentru masina atunci cand o va cumpara pe aceasta - au devenit ceva mai complicate, cu optiunea Circulare/recirculare abordabila printr-un element exterior concentric comenzii pentru nivelul ventilatiei interioare. Nu e vreo desoperire epocala, insa simpla asezare de acest tip inseamna automat mai putina simplitate. E adevarat, exista si un revers al medaliei: pentru cei obisnuiti cu simplitatea comenzilor, noul sistem va insemna o chestiune inutila si complicata. depinde pe ce parte a baricadei te afli.

Tot in aceasta linie se incadreaza si manerele alungite din plastic argintiu regasite pe interiorul portierelor si care iau locul sistemului mult mai simplu si mai putin evidentiat de pe Logan. Una dintre partile pozitive ale lui Sandero este reprezentata de vizibilitate. Daca in fata vorbim de aceeasi pozitie la volan, cu un plus pentru scaunele noi cu sustinere laterala mult imbunatatita, amplasarea unui hayon in partea din spate a insemnat automat un unghi mult mai larg pe care si-l permite cel de la volan. Pe de alta parte, spatiul destinat bagajelor este de aceasta data redus la 320 de litri, fanii incarcaturilor hardcore urmand sa fie dezamagiti de amprenta modernismului din acest punct de vedere.

Vorbim, insa, de o falsa problema, din moment de spatiul destinat bagajelor poate acomoda cu usurinta patru genti de dimensiuni apreciabile.

Dinamica lui Sandero nu iese in evidenta - nici pozitiv si nici negativ - in raport cu cea a fratelui sau cu portbagaj. Nici nu ma asteptam la asta. Pana la urma, pretul lui Sandero reflecta exact filosofia sa de piata: un model concretizat pe platforma care a dat lumii cel mai cunoscut si profitabil model low-cost. Altfel spus, nu veti avea parte de artificii si de comportament rutier sportiv, ci din contra. Suspensiile sunt inclinate spre confort, sunt moi, insa nu atat de moi incat sa faca probleme la abordarea mai decisa a unor viraje stranse.

Nici motoarele disponibile la lansare nu vor fi neaparat un avantaj pentru Sandero in comparatie cu Logan, in conditiile in care vorbim, practic, doar de unitati pe benzina - aceleasi de pe gama existenta pana acum. Exemplul concret: in test am avut sub capota motorul de 1.6 litri MPI de 90 de cai, care nu mi-a aratat nimic diferit fata de ce stiam deja ca poate. Pana si consumul mediu se ridica la acelasi nivel.

O optiune demna de luat in seama - desi este legata exclusiv de partea de imagine - este pachetul optional denumit de Dacia "SUV", prin care clientii care isi doresc un look ceva mai agresiv si gata pentru atac pot sa isi comande un Sandero "blindat": praguri si scuturi cromate care au rolul de a determina un tablou foarte rebel (vezi ultimele trei fotografii din galerie). Pretul unei astfel de distractii este, conform oficialilor Dacia, de 800 de euro. Evident, aveti si varianta rabdarii. Asta pentru ca, in cateva luni, gama Dacia va primi cu bratele deschise un SUV/crossover adevarat.

Una peste alta, Sandero isi va indeplini cu siguranta rolul: acela de a dezvolta si promova o imagine mai fresh, mai tanara, mai dinamica, a unei marci care s-a remarcat deja in industria auto mondiala. Cu atat mai mult cu cat acesta va fi modelul prin care Dacia isi va face debutul in scurt timp pe piata din Marea Britanie. Iar vizitatorii fideli ai Automarket stiu foarte bine ca, atunci cand Sandero s-a lansat oficial la Geneva, am pus un pariu cu mine insumi ca aceasta masina va fi cea care va ridica segmentul modelelor in doua volume in tara. Mai mult, spuneam atunci ca in maximum sase luni de la lansare vom vedea deja multe exemplare Sandero pe strazi daca Dacia si Renault isi vor permite o strategie de pret aceptabila. Iar pentru ca acest lucru s-a intamplat deja, ma astept ca pronosticul meu sa devina realitate. Si ca Dacia sa dea tonul unui segment de piata prea putin valorificat la noi pana in prezent. Chiar daca oficialii romani sustin, astazi, ca majoritatea exemplarelor produse vor fi vandute in afara Romaniei.

Taguri: Dacia, Sandero

Comentarii (83)

  • poze
    Stau si ma intreb: ce se doreste prin modul de a face aceste poze?

    Sa vad ce vor ei sau sa pot analiza corect formele si proportiile!
    0 0
  • cozappz
    Sandero
    Felicitari celor de la Reno ca au adus Sandero si in Romania dupa ce l-au fabricat nu stiu cati ani in America de Sud pe platforma Loganului si il lauda ca e nou :P Respect pentru cei de la Dacia: sunt versatili si profesionisti!
    0 0
  • ovidiu
    pt cozappz
    renault sandero se produce in brazilia cam din toamna(daca nu ma insel)asa ca nu iti mai da cu parerea
    0 0
  • re
    Esti prost informat. La proiectul Sandero (atat cel romanesc cat si cel lansat sub sigla Renault) au lucrat 40% ingineri romani. Asta arata ca si partea din Romania a avut o contributie semnificativa. Iar Renault Sandero este pe piata de maxi un an, nu mai multi. Si da, e nou.
    0 0
  • fernando
    logan
    doamne nu am vazut in viata mea masina mai criticata ca logan. Masina asta ce are? O fi ea mare masina si de '' oameni mai in varsta '' spre deosebire de sandero care este o masina pentru tineret. Urmatoarea faza m-a deranjat in mod special '' E la fel de adevarat faptul ca dedesubturile miros inca a Logan '' Dar loganu miroase a branza sau a altceva urat ? Cum poi sa spui asta odata ce Sandero este un model nou lansat de Dacia si nu mai are nici'o treaba cu loganu. Trebuia sa mai critice cineva loganu ca deh toata lumea se plimba cu bmw si astia care au logan merg cu '' carutza '' prin oras
    0 0
  • parca e strutocamila........
    0 0
  • multimedu
    reclama mascata
    ori e reclama mascata, ori e primul drive test facut de voi. cam multa vorbarie.
    "Nu a durat mult si am ajuns in Croatia, locul pe care Dacia l-a ales pentru primul test drive cu modelul romanesc." - ATUNCI DE CE ARE NUMERE FRANTZUZESHTI?
    pentru impatimitii logan: orice masina frantuzeasca tinuta mai mult decat termenul real de garantie e o afacere perdanta. (30 de euro un burduf de planetara). comparati daca va da mana un logan si o masina dupa 80-90 de mii de km. apoi sa va afisati patriotismu' pe forumuri.

    o zi buna, mm
    0 0
  • Sandero ~ Logan
    Am observat doua lucruri:

    - primul ca nu au putut realiza demonstratia in Romania; am citit apoi explicatiile din articol, care mi se par hilare de-a dreptul; nu cred ca exista vreun fan al Loganului, daramite sa mai si sara in fata masinii :) Si apoi faptul ca suntem descrisi ca niste salbatici iar nu cred ca isi are locul. Om fi unii dintre noi mai lipsiti de civilizatie, dar la fel sunt si altii.

    - din cele cateva zeci de poze puse in articol, am observat doar o singura poza cu interiorul masini; de ce oare? sa nu-si dea lumea seama ca masina ii practic un Logan pe interior cu o caroserie mai moderna si mai frumusica?! Sau cei de la Automarket au condus masina de afara si abia au apucat sa faca o poza interiorului, pe ascuns, sa nu-i prinda cei de la Renault si sa-i trimita acasa fara sa-i mai lase sa conduca masina?!?!
    0 0
  • greutate sandero
    Si mai greu si mai usor decat Logan in acelasi timp???
    0 0
  • de buget
    Deci, Sandero este o masina de buget, de fapt tot ceea ce comercializeaza Dacia sunt creatiile Renault de buget. Nu va mai aruncati sa criticati, la banii la care este comercializata oferta totul, sau chiar mai mult. Aici nu e vorba de patriotism sau de mirosul de Logan, aici e vb de buget. Mie imi place masina, e o creatie cu care Dacia are de ce sa se mandreasca. In alta ordine de idei, ganditi-va ca nimeni nu a criticat Tata Nano pentru felul in care arata sau e echipata, pentru ca aia sunt banii, ma rog, comparatia e putin exagerata, dar cam asa e si aici.

    Inca ceva, oribila maniera de fotografiere, daca vrem sa ne sucim gatul putem sa o facem si singuri, iar daca nu aveti fotografi profesionisti la Automarket, va trimit eu unul...
    0 0
  • Florin
    articol
    din pacate nu pot citi articolul din cauza reclamelor care tot apar peste. multumesc
    0 0
  • spatiu interior
    Mia-m luat un Logan 1.6MPI in ideea ca are spatiu generos in interior pt sofer si portbagaj mare. Am 191cm si e cam nashpa cu modelul Logan deja datorita pozitiei la volan am probleme cu genunchiul drept(daca conduc mai mult de 90km), scaunul e dat la maxim in spate. in spatele meu sta juniorul de 1 an si 10 luni pe un scaun-auto Englesina picioarele ii stau chircite concluzia e ca ergonomia produsului Dacia - Renault lasa mult de dorit(alta - arcul de la acceleratie slab - iti trebuie antrenament sa te obisnuiesti), mai ales ca in ultima perioada de timp populatia si-a marit talia. Sper ca acest produs sa confere o ergonomie mai buna si un spatiu sofer mai generoasa dupa talia actuala a romanilor - poate alte popoare sunt mai scunde.
    0 0
  • marius
    Mircea, tu trebuia sa faci drive test, nu compunere de cls a VII-a!! invata si tu cum se scrie de la drive testul cu Kuga!!! eu cred ca tu nu aia vut ce sa faci aseara.... si ce-ai zis.. hai sa bag un drive test asa de mantuiala ca oricum prostii nu se prind.... ce dracu mai, Mirciulica???
    0 0
  • mama lui de banner panasonic!!!
    0 0
  • Mult prea tare!!
    Salutare domnilor redactori!!!
    In primul rand,oficialii dacia sa le fie rusine vad ca nu au dat si ei un model SPORT LINE cu geamuri fumurii si eleron + inscriptii pe masina gen "am cu ce ba!!".
    In al doilea rand cum s-au desfacut berile cu noua sigla? E buna sau mai trebuie lucrat la ea?
    0 0
  • Invidiosilor
    Stiu ca toti cei care nu au logan sau reno sau mai nou nu vor avea sondero o sa fie invidiosi pe cei care au, sunteti invidiosi ca voi nu puteti sa va faceti nervi cand vreti sa depasiti o dacia 1300 la 90 de ora si nu puteti sa o faceti decat dupa vreu minut, voua nu o sa vi se auda zgomote ciudate de pe la motor( ca si cand ar fi niste hamsteri acolo, in loc de cai putere, care se invart pe o roata), voua nu o sa va trosneasca cutia, nu o sa vi se blocheze geamurile, nu o sa stati sa va chinuiti sa va reglati farurile, nu o sa va injure nimeni cand o sa va aprindeti proiectoarele si o sa vi se aprinda si becul de ceatza, etc.. o gramada de motive pt care nu ar trebui, subliniez sa va cumparati masini reno, dacia... mai bine fiti doar invidiosi
    0 0
  • unu' de pe net...
    ce atatea vrajeli ???
    1. se poate vedea de la posta ca Sandero este un Logan HATCHBACK !! nu sunt specilaist,dar vazand motorizarile disponibile si cateva foto de interior, asta e prima impresie. poate cineva care a testat, va confirma.
    2. ca si Logan, Sandero e un model BUGET !! adica pentru cei cu posibilitati LIMITATE (sa nu zic saraci - o pers "middle class" cumpara un Skoda Octavia cel putin...) !! deci fara asteptari mari de la el, sau cine stie ce inovatii gen S600.
    3. in interior, inca mai miroase INTEPATOR a plastic ?? :))
    0 0
  • eeee
    las cai bine macar ca fac ceva nu tot comentam sa se faca in romania si sa mai angajeze ceva oameni si tot e ok
    0 0
  • ALTU DE PE NET
    pt unu de pe net
    nu uita desteptule ca-n Romania 25% din populatie sunt sub pragul de saracie.
    Asa ca o masina autohtona , corecta si de buget mic, cu credit avantajos pe 7 ani......
    0 0
  • Oligarhu
    Ce drive test e asta?
    Voi sigur ati facut drive testul ala? atunci de ce nu amintiti nimic de cum se comporta masina, cat de placuta e la condus, ce puncte tari si slabe a avut in timpul testarilor...Asta e un articol pe care putea sa il scrie oricine, doar vazand masina la salon
    0 0
  • MAI PUTEA FI INBUNATATIT
    O mica idee despre noua dacia... o gresala din start schimbarea siglei dacia, nici o firma din lume de automobile nu isi schimba sigla la fiecare nou model aparut. Daca dorim sa avem o masina autohtona nu schimbam sigla, lumea se obisnueste cu o sigla apoi noi o schimbam, pentru ce acest lucru??????? Si o mare rugaminete a clintilor Dacia (dupa parerea mea) trebuia restilizat bordul, interiorul, daca am facut schimbari la caroserie se pot face si schimbari la interior sant binevenit. Asa parca e un Logan cu o alta caroserie. Mult plastic la interior. In rest e ok e o masina pt posibilitatile financiare a Romanilor. Felicitari toturor celor care au conceput acest model. Mult SUCCES pe mai departe!!!!!!!!
    0 0
  • robert
    cu imbunatatirile
    pt alin

    sigla e mult mai reusita decat cea albastra(,ai e si utila pe deasupra)...e doar o chestie de imagine schimbarea ei, sper doar sa nu ajunga sa isi schimbe sigla la fel de des precum FIAT. Oricum, sunt sigur ca vor pastra sigla asta mult si bine. chestia aia albastra era depasita, trebuie sa recunoastem ca o schimbare e binevenita. modelul e frumos la exterior, dar interiorul de logan cu piese de interior ca din targ nu prea ma incalzeste. e urata cu flacari la interior. pachetul suv e foarte misto. sunt de parere ca mai bine mai strangi si iei altceva, vorba ceea: DACIA( Daca Ai Cap Ia-ti Altceva).
    0 0
  • Citesc altceva
    Reclame inervante
    Reclamele astea ma inerveaza la culme, nu pot citi, nici comenta, ma mut pe site-ul promotor, sorry!!
    0 0
  • adrian
    masina mea
    Din pacate ptr ei..au postat culoarea Loganului meu...... cu mici deosebiri...este logan frate..... la interior au pus un pic de crom..prezent la ultima varianta de logan..au mai rotunjit butoanele ...si gata...asta este noua aparitie:)).....Sandero...este LOGAN...in toata regula....

    Diferentele notabile... dimensiunea portbagajului si mai este una neprinsa in articol..se vede ca nu au condus un Logan.... stergator pe luneta spate... foarte util pe timp de ploaie si zapada pe care Loganul nu il are..:(...in rest au ciocanit un pic colturile loganului, au mai coborat suspensiile... si gata.... asta este Sandero

    PS. Loganul este o masina super, ptr drumurile din tara si din afara...sunt foarte multumit de el:D
    0 0
  • lamurire
    Stim ca reclamele introduse zilele acestea v-au iritat, dar promitem ca in cel mai scurt timp veti scapa de acest inconvenient. Va multumim pentru rabdare!
    0 0
  • design
    are design naspa, macar o forma mai frumoasa, :-q
    0 0
  • sandero
    mie mi se pare Sandero chiar frumos daca il privesti din fata dar urat rau cand te uiti la partea din spate; nici din lateral nu arata prea bine. L-am vazut la showroom, in poze pare mai frumos decat este in realitate, nu stiu ce succes o sa aiba cand costa 8900 euro varianta cu aer conditionat (deci cam 9200 euro cu tot cu taxe)
    0 0
  • sandel reno`
    piele
    Bordul e tot din "piele de galeata" care miroase beton la caldura ? E un Golan Retusat :p
    0 0
  • Florin
    SOLENZA ... SOLENZA ... masina de 5000 euro
    Chiar asa am vazut un comentariu mai sus care mi-a confirmat ceea ce am crezut de la inceput:

    Prost, prost f prost, cine ar concepe o SIGLA care seamana IZBITOR DE MULT cu un DESFACATOR DE STICLE DE BERE ???
    Fir-ar ei de RENAULT, ca de cand au pus mana pe DACIA complet, si-au batut joc.

    Stiti cu totii ce preturi au fost la DACIA SOLENZA ??? Eu am una si a costat in versiune de TOP 6700euro e drept ca nu am ABS pe ea.

    Daca se comercializa SOLENZA afara la export, se duceau naibii alte marci.

    Eu ma duc in service (masina are 4 ani motor de 1.4, consum de 9-10 litri/100km in bucuresti in ore de varf, si aproape 50,000km) pentru clapa de la rezervor care nu se mai inchide perfect; iar alaturi de mine asteapta 2 proprietari de logan care la nici 18.000 km si 1 an jumate vechime vin cu probleme la cutie si respectiv la motor f f grave.

    Am plecat din service cu zambetul pe buze, multumit ca am luat o solenza si nu un logan, la momentul respectiv.

    Toti mecanicii din service-uri va pot confirma ca DACIA SOLENZA a fost este si va fi o buna investitie auto, daca o putem numi asa, pentru ca motoarele sunt fiabile iar piesele sunt mult mai ieftine decat la logan.

    SI SA STITI CU TOTII CA A EXISTAT MASINA DE 5000 euro, aceasta a fost SOLENZA, doar ca nu a avut o gama de motorizari deloc larga, si au fost si alte mici neajunsuri, motorul de 1.9d neadaptat pentru o masina de talie mai mica precum solenza.

    Eu sunt f multumit de ea si niciodata nu imi voi lua LOGAN sau SANDERO sau cum le-o zice.

    Asa ca aveti grija oameni buni ce cumparati, ganditi-va bine inainte sa va decideti.

    Completez cu niste preturi de reparatii si intretinere pentru SOLENZA.

    1 pivot cu tot cu manopera 50 ron.

    4 bucse schimbate cu tot cu manopera 30 ron.

    filtru de aer 20 ron, manopera 0ron, ce ma doare mana sa desfac 4 suruburi si o clema si sa il pun eu ?

    Va doresc tuturor sa alegeti varianta care va convine cel mai bine, iar in ce priveste calitatea articolului acesta, imi pare f rau ca l-am citit, informatii neimportante si fara nici un continut concret, si in plus jigniri la adresa poporului nostru: sarim in fata masinii, loganuri care intra in fata lor si tot asa.
    0 0
  • Acelasi motor
    Solenza are acelasi motor ca supernova, logan 1.4mpi si clio simbol 1.4, deci preturile pentru componente sunt acelasi. E posibil ca masina ta sa fie din primele serii cu motoare asamblate in afara. Intr-adevar consuma f. putin, cam 5% in afara, insa are problemele ei. Am avut in familie dacia 1300, supernova, Logan. Am condus tot ce s-a fabricat in Romania le cunosc destul de bine.
    0 0
  • de tot rasul
    "Sandero este cu cateva kilograme mai greu decat Logan sedan iar prima impresie este ca distributia acestora este orientata mai ales inspre partea posterioara"
    cine e autorul a ceea ce scrie mai sus...e intreg tare la minte, are habar de cele scrise, e de pe planeta Terra....Nu ai cu cine frate in Romanica asta, nu ai cu cine
    0 0
  • ovidiui
    reclame pe site
    Rog insistent adminii sitului sa scoata tampeniile alea de reclame care apar din 7 in 7 secunde si nu te lasa sa citesti un articol de la A la Z. Multumesc
    0 0
  • adri@n
    reclama
    Asta nu-i drive test ci e reclama.
    E adevarat ca e masina noastra nationala dar nu tre s-o promovam chiar si daca nu e chiar asa de buna.
    0 0
  • raduku
    Design Sandero
    Sandero de ce sa nu recunoastem arata foarte bine. Panourie laterale seamana putin a Renault Clio Sport dar nu ma supara deloc. Imi pun intrebarea oare cate stele are la crash?
    Salutari :))
    0 0
  • bbbobbbo
    Croatia
    holbeaza-te 5 minute la plajele din Croatia si o sa vezi in centru o masina :)))) intradevar, superba tara Croatia asta, n-am putea face schimb de populatii? sa vina ei aici si le lasam Sandero, SUV sau nu, pe gratis, si ne mutam noi la ei... aaa, le lasam si cele 2 autostrazi + bordurile noi.
    0 0
  • olteanu'
    sandero e masina?
    hai fratilor ca au scos romanii numai ... de masini de cand au venit francezii,sa fim seriosi ,nici daca m-ar da banii afara din casa nu mi-as lua cutii din-astea,rad europenii de noi,uite cehii daca s-au dat cu nemtii ce skode scot.
    0 0
  • DjCriss
    Tot va plangeti
    Voi ati avut vreunu de aici Lgan?nu,deci ce tot il criticati fara sa cunoasteti?
    E o masina buna,am 25000 km la bord,nam schimbat nimic,e ca si noua,nam avut probleme.
    Sandero?e Logan rotunjit,atat.
    0 0
  • DARYUSTEAUA
    CER PARERI
    SALUT TUTUROR, DORESC SA-MI ACHIZITIONEZ O DACIA SANDERO SI AS DORI SA AFLU SI OPINIILE VOASTRE IN LEGATURA CU ACEASTA MASINA. CEI CARE POT SI VOR SA MA AJUTE SUNT RUGATI SA TRIMITA MAIL PE ADRESA daryus792001@yahoo.com
    VA MULTUMESC SI ASTEPT MESAJELE VOASTRE.
    0 0
  • Reklamagiu
    Reklama
    Daca ii prind pe piticii aia care baga reclame le rup capu'
    0 0
  • mirelioss
    sandel
    aceeasi Marie cu alta palarie...kiddin'
    0 0
  • Sandero este criticat in primul rand de persoanele tip Dorel. Dorel este portar la Republica si cu 700 de RON salariu plus bonuri se indatoreaza la 100 de banci sa-si ia masini cat mai scumpe...Normal ca Sandero e un model care nu indeplineste criteriile sale (piele, climatronic, LCD-uri), nicio problema....Dorele...nu-ti lua Sandero...ia-ti Passat...Dacia are varianta exportului! Iar tu...paine uscata...garsoniera in Berceni...restante la intretinere....si Passatul 2.0 TDI, cu "I rosu" in fata (bancul cu DACIA...daca ai cap... e din gandirea Doreliana bruta)
    0 0
  • Mircea Slutu
    Comentarii aiurea
    E plin de experti pe-acilea.
    Dau cu parerea care mai de care ca Loganu' e nasol, ca e urat, ca are belele, ca alte alea...
    Vrea vreun moftangiu din cei de mai sus sa cumpere un BMW nou la pret de Logan? Hm...
    Acu' am un Logan cu motor de 1,6 si dotat full, cu 53.500 km la bord, si inafara de distribuitorul de la lichidul de parbriz (o bucata de plastic de 0,etc RON) nu am schimbat nimic. E adevarat, nu am luat masina asta amarata pentru raliuri, sau pentru teste de anduranta pe drumuri forestiere. Am cunparat un Logan pentru a circula pe drumurile din Romania, si asta fac. Peste 53.000 km in 2 ani si 4 luni. Am avut si un accident (am lovit un Oltcit in fund la 50 Km/ora) si n-a avut deformat decat aripile fatza si capota, plus zob plasticurile de rigoare, farurile si radiatoarele. E drept ca m-au spart cu nota de plata (de fapt au spart asigurarile ca am Casco).
    In concluzie, dupa banii pe care i-am dat, sunt multumit. Si mai usor cu alte marci, ca am vazut Opel Vivaro cumparat de nou (are frate-miu) cu radiatorul curgand din senin, plus un butuc fatza shpanuit la 35,000 km ca s-au ros placutzele, plus probleme la etansare motor... si nici macar nu era birjalita... Sau sa va zic astora cu Skodele despre problemele pe care le are Fabia la clinatizare, sau la fel cu etanseizarea la baia de ulei, sau altele cu directia (un amic a vandut o Fabia cu mai putin de 20.000 km la bord pentru ca i-a mancat zilele, Fabia si cretinii de la service Skoda din Iasi). Sau vreti sa va zic despre Fiat Punto cu motorul distrus in garantie; s-a dus omul cu masina nevestei (doctoritza la 55 de ani) iar maestrii de la service Fiat sustineau ca masina a fost la raliuri, pe cand femeia facea 8 km zilnic prin oras dus si 8 intors. Sau despre un Ford Mondeo al unei colege - probleme cu injectoarele, dar inca mergea (asta a fost intr-adevar masina greu incercata). Zic mergea pana cand a intrat pe mana maestrilor de la un service autorizat, si n-a mai iesit de acolo o luna, ca nu stiau ce sa-i faca. A reusit femeia sa o scoata cumva, a mers vreo cativa km, pana a iesit din oras si a ramas in drum. Au luat-o maestrii de la service si luata a fost timp de alte 2 luni. Dupa interventii pe la patron s-a rezolvat, cu costuri mari, timp pierdut si nervi cu nemiluita.
    Cred ca toti cunoasteti intamplari de-astea, dar, deh, cum sa critici o masina germana, ca aia nu se prea strica...E adevarat, dar eu unul nu-mi permit una de-aia de aceeasi clasa si la aceleasi dotari...Nu zic ca nu mi-ar placea, dar zic in schimb ca nu-mi permit...iar de masini second-hand m-am cam saturat...
    0 0
  • foarte tare
    fratilor la cat costa este extraordinara.
    0 0
  • lika hd
    poze
    E SUPER !!!!!!!!!!!!! VREU SI EU UNA CUM PROCEDEZ?
    0 0
  • am fost la show room si am vazut noua sandero,ste frumusica dar daca stai sa o analizezi bine...ii compatimesc pe cei care dau banii pe ea...cel putin manerele de la portiera sunt jalnice-din plastic ieftin- si daca te uiti si mai bine la ea -zici ca e logan cu alta fata- materialele din care e facuta sunt jalnice...pacat ca arata binisor-ma asteptam la altceva mai bun si mai de calitate-traiasca skoda care este o super masina in ceea ce privaeste calitate-pret. un combi la logan porneste de la 11450 euro cu motor de 1,2 ceea ce este clar ca la o asa masina mare iti trebuie motor mai mare si ajungi cu pretul la 13000 poate si mai mult pe cand la skoda cu 15 500 iti iei gama elegans super dotata....pacat ....
    0 0
  • logan sandro
    Cui nu-i convine sa-si ia masina la mana a doua din vest. Ce atata critica ca nu face aia ca are nustiu ce problema!! Nu va baga nimeni mana in buzunar. Luati fratilor masini aruncate de altii
    0 0
  • nasoala
    Inca o masina de kko, specifica concernelor frantuzesti a caror inerese sunt reprezentate stim noi de cine . Noroc ca a mai scazut din taxa de inmatriculare (mediu sau cum draq ii mai zic acuma) si putem sa mergem in vest si pe banii astia sa ne luam masini decente . Ma intreb cat timp vom mai fi tratati ca o tara bananiera de catre acesti asa zisi oriducatori de masini.
    0 0
  • truliluli
    mda
    Vai ce frumos este in croatia :-O si arata bine si sandero :))
    0 0
  • NASPA
    LOGAN CEA MAI VARZA MASINA! Imi pare rau pentru cei care sunt posesori de logan...dar cand i-au facut spatele acela..parca au gandit cu C**U...nici Sandero nu e reusita la spate dar merge cat de cat..
    0 0
  • danny_pit
    hmmmm
    Practic e aceeasi masina ca logan dar cu alta caroserie. am fost ieri la un dealer dacia sa testez "noul" model. masina e reusita dar se putea si mai bine. are unele probleme. cel putin masina testata de mine troncanea pe spate avand in vedere k avea doar 214 Km. dar asta e. oricum e o masina destul de reusita
    0 0
  • urecheatu007
    mda
    Aparent toti cei care nu au Logan, sau nici macar nu s-au plimbat cu un Logan, exceptand taxiurile, au o parere foarte proasta referitor la masina. Din pacate pentru ei Logan este o masina mai mult decat ok pentru banii ei si clasa ei de pret: o masina compacta la pret de una din clasa mica.
    Am Logan (si e si pe gaz din fabrica) si sunt absolut multumit de masina. Am ales Logan si consider ca am facut o alegere foarte buna.
    1 0
  • DACIA
    Observ ca sunt multi priceputi in domeniul auto.Eu nu m-am luat niciodata dupa "specialistii" care se pricep asa de bine la piata auto si la raportul pret / fiabiliotate.Cu leafa mea mi-am permis sa-mi cumpar un Logan 1,5 d.In 2 ani am facut 43.000 Km.,am iarna un consum mediu de 5,2 % iar vara de 4,6 - 4,7 %.Nu am avut nici o problema tehnica si rulez in afara localitatii cu 110 - 130 km /h ,fara sa simt ca as avea probleme de stabilitae.Cine are bani si doreste alte performante sa-si cumpere masini straine.Eu sunt multumit cu loganul.
    0 0
  • milano gold
    varza
    nu prea ma pricep eu la masini dar parear mea ca acesta masina este ff jalinica mai jalnica si ca loganulee urata cu crengii nu stiu care vati cumpara acest stift de masina mai bine merg cu dacia 1310
    0 0
  • baa
    e mult prea tare.am vazuto in realitate..e de 10 ori mai diferita decat un logan...
    0 0
  • arindas
    praf
    e praf masina si daca o tunezi e praf loganu e smecher in fata dar in spate e praf are dreptare baiatu de zice e praf mai bn iti iei o daci si o faci smecher acum dacile nu mai sde poatra bmw opel aste nu dacie
    0 0
  • dacia sandero
    super..marfa masina imi lake mias plake sa am si ieu o dakia sandero:>superrrrrrrrrrrrr masina
    0 0
  • Cam scump
    Mi se pare cam scump. La 8400 EURO TTC iti iei un Symbol Fidji care e si mai dotat (ABS, 2 airbag, AC, geamuri+oglinzi el, comp bord,CD cu comenzi la volan etc). Parerea mea!!!
    0 0
  • doar eu
    esti praf!
    nu m-am putut abtine sa nu comentez.

    "praf
    de arindas (20.06.2008, 18:53)
    e praf masina si daca o tunezi e praf loganu e smecher in fata dar in spate e praf are dreptare baiatu de zice e praf mai bn iti iei o daci si o faci smecher acum dacile nu mai sde poatra bmw opel aste nu dacie"


    Frate, invata mai intai sa scrii, demonstreaza-ne ca stii sa scrii si mai apoi comenteaza. Mai bine iti tunezi caruta tu. si o transformi in bmw... opel... sau lambo!
    0 0
  • care e pretu
    pretu pt o masina troaca e 6 800 euro sau 8 400

    pt 6 e frumoasa si destul de buna dar daca e 8000 e scumpicica si nu cred ca merita atat
    0 0
  • balamuck
    astea da poze..pfff
    deci dintre toate pozele postate numa una e facuta in interiorul masinii(care by the way it sucks!!)si sigla asta noua parca zici k e desfacator de bere:)))ce sa mai zic...Dacia as we all know it:)))
    0 0
  • sunteti penibili
    Fanii loganului rofl
    Si vezifai ai Loganului sarind din boscheti direct in fata masinii rofl. Tata sunteti intregi la minte?
    0 0
  • pmc30srl
    sandelu
    Atat platesti = atat poate!!! Oricum cei de la renault n-au si nu vor avea niciodata interesul sa faca din Dacia o masina COMPETITIVA,logic,fiindca i-ar concura tot pe ei!
    Mai bine luati-va o LADA PRIORA-full option la 10900 euro si veti vedea un motor mult mai competitiv de 1.5i/16 valve/115cp, DESI ESTE CAM DE ACEEASI GENERATIE!!! Bafta tuturor.
    0 0
  • cristi
    Stie cineva ce-i un drive test?Se pare ca MIRCEA MESTER n-are habar!!!
    Pareri si pareri.Cert este ca autorul articolului are ceva probleme!Nu la picioare....
    0 0
  • sandro
    mie mi se pare o masina foarte scumpa (e plin de loganuri ruginite de 2-3 ani)si oricum dacia face masini extrem de scump de intretinut nu pot sa inteleg de ce totusi au succes . la banii care costa ea poti sa iti iei mitsubishi lancer clasic cu dotari de n'are rost sa povestim..... si cred ca toata lumea cunoaste fiabilitatea masinilor japoneze........
    0 0
  • George
    LoganSander
    Fratilor toti sunteti plini de bani ? oamenii in romania mor de foame , astea sunt masini pt romani. Romanu' isi doreste toata viata o masina noua sa aiba mult spatiu sa fie ceva ceva de capu ei cu bani putini si sa fie fie cat mai buna/performanta. ASTEA SUNT MASINI PENTRU ROMANI. GANDIREA COMUNISTA NU NE-A SCHIMBAT (inca).

    In ziua de azi LOGAN @ SANDERO - dar decat sa iti iei un bora cu 300.000km din Germania mai bine te orientezi spre un Sandero - logan cum imi place mie sa ii spun.

    - ca o realizare - tatal meu are 5 masini logan - la el la firma - conduc cam 200km pe zi cu loganu nu am ce sa ii spun la o masina cum e loganu dar nu am ce spune la o masina cum e Ch Aveo - care e din aceeasi clasa.

    Astept sa pun picioru pe acceleratia unui Sandero sa vad ce e de el ... dar dupa previziunile mele ... cred ca e - logan 90% -

    Despre logan ce pot spune - difera tabla din zonele tarii si de pretul masinii - difera vopseaua datorita zonelor tarii si datorita pretului... Motoare mici - care trebuie cipate -
    0 0
  • nea' gheorghe
    intretinere dacia
    dak voua vi se pare dacia o masina ieftin de intretinut.....8 milioane o pompa de apa pentru o supernova e mult prea mult....pai la un matiz costa 700mii (tot pompa de apa). si nu e deloc ieftina o masina raportata la saracia din romania
    0 0
  • logan&sansero de kkt
    miam luat logan nou acoom 2 ani dupa 18000 km cu el a inceput sa bata totul pe dedesupt desi nu locuiesc si nu am mers vreodata pe drumuri de tzara,a inceput sa sara vopseaua de pe el desi il tin numai in garaj,mi-am plans banii pana am gasit alt fraier si am scapat de iubitul logan dupa exact jumatate de an,concluzia cele mai buni masini fratzilor mai bine o bora cu 500.000 de km in bord sau o carutza fratilor,dupa ce au vazut ca s-a prins romanul cam cum sta treaba cu loganul si au scazut vanzarile au zis sa mai scoata un sandero poate poate mai dau un buff ..hai va pup
    0 0
  • petrisor
    sandero vs clio
    voi stiti cat costa intretinerea la un logan (sandero) ?????? va spun eu ca nu prea .... faceti comparatie cu o alta marca( ce va trece voua prin cap) si veti vedea caloganul merita fiecare banut (exceptand varianta cheala), la un motor de 1.6 MPI o revizie cu placute de frana si bujii costa in jur de 500 lei ... aratati-mi mie o masina la care sa dai 500 lei ptr o revizie completa( cu piese de origine nu cu toate stifturile din comert : made in turkey sau hungary... etc)
    0 0
  • fratilor...daca logan ar fi fost facut de citroen sau ford sau stiu eu ce alta marca de masina nu ati mai fi comentat nimic...dar voi nu aveti cu loganul ce aveti, ci aveti cu DACIA...ce nu va convine fratilor? ati uitat ca si acuma se plimba masini din 1968-1970 pe strazi? intrati in clubul celor de la dacia si vedeti ce frumuseti sunt acolo...toata lumea comenteaza de logan...de nova, super nova si solenza de ce nu se leaga nimeni? aveti voi ce aveti cu loganu'...
    0 0
  • URAGANU
    MINUNE
    Hai sa fim seriosi ca masina asta o sa impacheteze la vanzari Opel cu al lor Corsa, Renault cu basina Clio si VW cu al lor Polo sau Seat Ibiza. Arata bine, motorizari bune, deci TOT INAINTE DACIA. Rupe-le capul.
    -
    Cred ca ar fi timpul sa fim mai mandri de marca noastra, mai ales dupa vanzarile care le face.
    -
    Multumim pt reportaj si pe viitor faceti voi pozele + poze de interior.
    0 0
  • sandero
    stati linistiti,va avea un viitor fff bun.
    0 0
  • Marius
    Faci ce vrei cu banii tai...
    Am Logan 1.4mpi ca masina de serviciu si un Ford Mondeo 1.8TDI din 95 cu aer conditionat si toate dotarile disponibile pt acest model la vremea respectiva pe care acum un an am dat 2.000 de euro. Am un salariu de peste 1.000 de euro pe luna si daca ar fi sa imi iau acum alta masina nu mi-as lua nici Sandero, nici Aveo, nici orice alta marca din categoria "Buget" sau mai scumpa. NU!!! Tot un second de maxim 4.000 de euro mi-as lua. Asa ca fiecare face ce vrea cu banii lui!!!
    Pt mine Sandero nu e deloc atractiv. Oricum, e un Logan cu facelift!
    0 0
  • f tare ..bravo era si timpul
    0 0
  • No way ...
    Asta e masina? La fel ca si fratiorul "Logan" niste carcase de tabla ( refolosita) fara siguranta , confort, stil, si aberant la 10.mii euro . Nu va mai lasati prostiti de parciul asta de masina care la consumabile si piese concureaza cu producatori de renume (Ford, Wolkswagen,)
    0 0
  • Marius Mustăţea
    :(
    Una peste alta, aşa poze nasoale pentru o maşină, nu am mai văzut... Până şi campaniile dse promovare a maşinilor din '80 parcă arată mai bine... nu ştiu dacă cei de la automarket le-au facut sau nu, dar oricum par făcute în silă... Adică... pozezi tu o maşină lângă indicatorul de Staţie de autobuz??? Sau mai rău... laşi să se vadă tomberonul în fundal??? Nu mă intreb dacă nu or fi cumva intenţionate aceste mici "erori"...
    0 0
  • masini...dacii...si altele
    am un logan 1.4 de aproape 2 ani, si nu am avut pana acum nici o problema cu el, sper sa nici nu am, nu inteleg aversiunea asta fata de logan a tuturor ROMANILOR, nu este extraordinara masina, inainte am avut un ford sierra, de care am fost foarte multmumit, am luat Logan la insistentele sotiei de a lua masina noua, si nu pot sa spun ca imi pare rau, masina de servici este un corsa 1.3 cdti di 2006, la care in acesti 2 ani au survenit diverse probleme, debitmetrul, rulmentul de la alternator, se tot aprindea becul pentru lambda, deci nu e o regula cu fiabilitatea, au acelasi nr de km, intradevar nu se compara motoarele, la opel este mai performant si mai econom, dar si pretul a fost de aproape 11.000 euro, loganul a fost 7900, revenind la subiect am fost duminica la un drive-test cu un sandero 1.6, si parerea mea este ca nu merita diferenta de bani pe care trebuie sa o scoti din buzunar fata de Logan, arata un pic mai bine dar are alte neajunsuri. sper ca nu vam plictist............toate cele bune...........si incerca-ti sa nu va mai critica-ti unii pe altii, ca nu ajungem nicaieri cu atitudinea asta, poate reusim si noi romanii sa invatam sa ne respectam pe noi insine....sa incepem macar de undeva......
    0 0
  • bogdan
    sandero
    sandero...logan cu pelerina de ploaie. masina romaneask, miroase a plastic de la 20 m. si pretul, foarte mult pt ce stie sa fak mai ales la capitolul dotari.
    0 0
  • mihaela
    LOGAN=MARFA ROMANEASCA PROASTA SI SCUMPA IN DRACI
    ARATA JALNIC AM 10000 DE EURO SA-MI CUMPAR MASINA DAR DECAT SA-MI IAU LOGAN MAI BINE MERG CU AUTOBUZUL PANA MAI STRANG NISTE BANI
    0 0
  • dacia tot dacie ramane
    mai oameni buni...de ce va tot bateti capul atat?ca dacia va ramane tot dacie oricat de mult ar schimba ei moaca...tot timpul va ramane o masina urata.
    0 0
  • sandel
    deci am mers la test cu sadelul asta laudat de jurnalistii astia de pe aici si mi se pare PRAF acelasi logan la tinuta de drum inalt instabil..... vorbesc ca posesor de logan care de frica sa nu ma rastorn am schimbat suspensia cu una sport... motorul e ...... de fapt nu cred ca era lasat era prea noua masina si de asta cred ca nu tragea cum trebuie... niste plastice la manerele de pe usa care in timp or sa inceapa sa scartaie ca dracu ..... o masina pt romani sau cei care nu isi permit cu adevarat o masina ......
    0 0
  • Automarket angajeaza redactor auto - cel care a facut articolul despre Sandero a fost dat afara. Cumparati Sandero ... cate 2 ...
    0 0
  • imi vine sa mor
    eu am sandero si sunt multmit de el. prefer ce e nou.nu suport sa fiu nici macar al doilea(si aici ma refer si la femei)
    deci fratilor cumparati-va toate tarfele din afara
    ce "uameni"
    0 0
  • karinuka
    piese pt sandero
    E nemaipomenit asa ceva ...caut de doua luni stergatoare parbriz fata pentru sandero ...si nu gasesc nici macar la dealerii autorizati...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru