PREMIERA: Peugeot 3008, informatii si fotografii oficiale

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 14.01.2009
Peugeot a prezentat astazi, in premiera, primele detalii despre modelul 3008. Noul crossover pune in garda adversari ca Tiguan si Kuga.

Esential

163 de cai putere dezvolta cea mai puternica versiune a lui Peugeot 3008, 2.0 HDI.

Dupa mai multe serii de fotografii-spion care au inundat presa de specialitate in ultimele saptamani, Peugeot a hotarat sa sparga gheata si, cu doua luni inainte de Salonul de la Geneva, a publicat oficial primele informatii si fotografii cu cel mai nou model din gama sa: 3008. Este vorba de un crossover ai caror principali adversari de piata vor fi Ford Kuga, Renault Koleos, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 sau VW Tiguan.

3008 urmeaza sa fie asamblat in uzina Peugeot din Sochaux, urmand sa se adreseze acelorasi iubitori ai formelor clasice ale constructorului francez. Construit la intersectia dintre un SUV, un monovolum si o berlina, noul model Peugeot se evidentiaza printr-o multitudine de sisteme tehnice interesante, printre care se numara Dynamic Rolling Control sau Grip Control. Proportiile modelului sunt echilibrate iar liniile modelului sublineaza inca o data dinamismul specific modelelor constructorul francez.

Prima caracteristica importanta a lui 3008 este reprezentata de parbrizul de 1.6 metri patrati, o garantie a faptului ca vizibilitatea si luminozitatea se afla la ele acasa in familiala din Hexagon.

Apropo de caractertul familial al modelului, 3008 reuseste sa vina cu un spatiu de incarcare de 604 litri, suficient pentru ca patru persoane sa calatoreasca fara probleme insotite de bagaje voluminoase.

Motoarele pe care Peugeot le prezinta sub capota lui 3008 sunt in numar de sase, impartite frateste: trei pe motorina si trei pe benzina.

Varful de gama va fi propulsorul HDI FAP de 2.0 litri care dezvolta 163 de cai si 340 Nm. Acelasi motor va fi disponibil si in versiunea de 150 CP si 340 Nm, principalul avantaj al acestuia din urma fiind emisiile si consumul ceva mai scazute. Gama diesel este completata de unitatea de 1.6 litri care dezvolta 110 CP si 150 Nm. Versiunile de putere ridicata ale celor doua motoare pot fi cuplate la o cutie automata cu sase trepte, in timp ce singura optiune pentru versiunile mai slabe de putere este o cutie manuala cu sase trepte.

Cele trei optiuni de motorizare pe benzina sunt reprezentate de fapt de tot atatea unitati de 1.6 litri: 1.6 CTi (120 CP si 160 Nm), 1.6 THP (150 CP si 240 Nm) si 1.6 THP (156 CP si 240 Nm). Peugeot pregateste si o varianta hibrida a lui noului sau model, aceasta urmand sa fie disponibila incepand cu anul 2011.

Prima aparitie publica a noului crossover francez va avea loc la Salonul de la Geneva (martie), urmand ca debutul de piata sa aiba loc in aceasta primavara, in Franta.

Comentarii (19)

  • problemutza
    aveti o problema in momentul selectarii pozelor...link-ul din poze duce in "home"
    0 0
  • mircea
    Poze
    La noi functioneaza. Incearca inca o data, dupa ce repornesti browserul.

    Multumesc pentru sesizare.
    0 0
  • nu merge
    bai bucse rezolva problema :)
    0 1
  • Merge
    Merge baieti. Treceti de pe IE pe Mozilla
    0 0
  • :|
    este un site de stiri auto, nu de informatii tehnice care au scopul de a arata care e mai destept...revenind la subiectul articolului, mie mi se pare ca cel putin la DESIGN e oribil, adica nu stiu ce client ar putea sa aleaga acest peugeot in detrimentul fordului kuga sau vw tiguan :| poate sa compenseze la capitolul pret
    0 0
  • george becalii
    Aoooleeeeuuu ce dracu e naspeta asta.Parca faceau masini mai frumoase???!!?!?!O iau si astia pe urmele lu renault
    0 0
  • A iesit un Quashqai frumos. Nu?
    0 0
  • ciudatenie
    o struto-camila...interesanta...sunt pe Mozzila...
    0 0
  • varza
    masina era misto daca nu ii facea botu ala de 3 lei...ar trebui dat afara desingeru
    0 0
  • Curiosu"
    Motoare diferite????????
    Acelasi motor are 163CP si momentul de 340, in acelasi timp avand 150 CP si momentul 340? Poate ca ar fi vorba de niste modificari care ar trebuie explicate.
    1 0
  • oooo
    ce tare!plansa de bord de la Audi! :D
    0 0
  • Crysty
    Consola centrala
    Consola centrala seamana cu cea de la Audi !
    0 0
  • fain
    Mie imi place cum arata, problema se pune daca sunt fiabile si n-am inteles daca sunt 4x4.
    Am un prieten care are 308 si a cam inceput sa-l lase jucaria. Vrea sa o vanda ca a inceput sa bage bani in ea.
    Nu stiu daca este el ghinionist sau e o problema in general la marca.
    0 0
  • Pentru mt
    Nu asta am vrut sa scot in evidenta. Chiar am vrut sa fiu de ajutor. Imi pare rau daca s-a inteles altceva.
    0 0
  • si tu acuma te justifici? mie imi venea sa-i zic domnului MT sa plimbe ursu', dar nu-i zic ca sunt baiat simtit...si, on-topic: botul ala nu-l pot schimba (sau nu vor) e tipic lui peugeot, fie ca place fie ca nu e "cartea de identitate" a marcii
    0 0
  • Dizain made in china?
    "Gama diesel este completata de unitatea de 1.6 litri care dezvolta 110 CP si 150 Nm." Sunteti siguri? Asta e cuplu de motor pe benzina... de fapt si "benzinarul" de 1.6 de la Pejo, are cuplu mai mare. Mai verificati odata.
    Despre design, parerea mea este ca e infiorator tinand seama de concurenta. Mai ales spatele, parca au uitat sa-l deseneze si l-au aruncat asa in scarba sa poata incepe productia. Pacat, erau destul de buni la design la inceputul anilor 2000... se pare ca francezii nu sunt atat de italieni pe cat se cred..
    0 0
  • sincer nu mi-ar fi rusine cu una.cam inventivi in materie de design..asta ii si riscu sa te abati prea mult...tinzi sa semeni pe altceva.oricum mie imi place si o consider originala
    0 0
  • 3008
    In materie de design , nu e o capodopera ,dar are ceva personalitate , si e clar ca nu e facuta pe toate gusturile , dar daca vor oferi toata tehnologia aia la un pret semnificativ mai mic decat cele doua contracandidate , ar putea fi un succes
    0 0
  • shtou
    nu-i rau..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru