Presedintele Cehiei a respins programul "Rabla"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Vaclav Klaus, presedintele Cehiei, a respins astazi propunerea pentru implementarea unui program de innoire al parcului auto folosind dreptul sau de veto. Presedintele Cehiei si-a motivat alegerea prin faptul ca legea este discriminatorie si contine numeroase greseli legislative, iar efectul sau pozitiv nu este sigur. In ciuda faptului ca exista numeroase fabrici de automobile in Cehia, majoritatea automobilelor cumparate de acest popor sunt importate. In Cehia se produc automobile Skoda, Kia, Toyota, Hyundai, Peugeot si Citroen.
Vaclav Klaus considera ca programele de tip "Rabla" favorizeaza industria pe spinarea altor sectoare ale economiei si ca da cale libera unor interese de termen scurt ale unor jucatori puternici din industria auto. Pe langa asta, presedintele Cehiei si apropiatii sai au subliniat faptul ca un program de innoire al parcului auto aplicat in aceasta tara ar pune o povara nenecesara asupra bugetului firav al Cehiei. In cazul in care programul "Rabla" ar fi fost aplicat si in Cehia, cetatenii ar fi primit aproximativ 1.300 de euro pentru o masina veche in cazul in care o casau in favoarea achizitionarii unui automobil nou.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Adrian Mardell, CEO-ul Jaguar Land Rover, a anunțat că va pleca de la conducerea grupului britanic la finalul acestui an. Oficialul britanic se va pensiona după 35 de ani petrecuți la Grupul Jaguar Land Rover. (01.08)
-
Renault a anunțat oficial noul său CEO. Acesta este François Provost, care va prelua conducerea grupului francez începând din 31 iulie. (31.07)
-
Mercedes-Benz Vito împlinește 30 de ani de existență. De-a lungul celor 4 decenii de producție, modelul utilitar al mărcii germane a cunoscut 3 generații și numeroase configurații de caroserie, propulsoare și trenuri de rulare. (30.07)
-
Cireașa de pe tort
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
Porsche 911, ediție specială pentru România: omagiu adus celebrului Transfăgărășan
Ironia acestui program Rabla este ca falsa senzatie ca econimia mondiala merge. Asa cum si alte tari ceva mai serioase si-au dat seama... problema sunt tarile foarte slabe, care au problem grave si le trag inapoi pe cele puternice. Si cum o tara nu poate sa existe fara exporturi... problema apare cand nu mai ai unde sa exporti... sau daca vreti... cand nu exista nimeni care sa-ti cumpere marfa de export. Asta se discuta in UE si mai ales... asta este problema. Tarile care Romania, Bulgaria, Cehia, Lituatia si inca vreo 150... au probleme grave pe care cele 20 puternice nu le pot rezolva. Mai cititi si voi...
Eu zic sa nu mai bati campii si nu te mai dai tu mare analist economic, ca esti doar un parlit cu probleme comportamentale...
Programul de reinnoire a parcului si-a dovedit eficienta in Romania si cu siguranta ar face-o la fel oriunde pe mapamond