Prima schiţă a viitorului Saab 9-3

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 01.11.2011
Deşi nici nu s-a uscat bine cerneala pe contractul care salvează Saab de la faliment, o primă schiţă a viitorului 9-3 îşi face apariţia, dezvăluind profilul modelului suedez.

Salvaţi pe ultima sută de metri de chinezii de la Pang Da şi Youngman, suedezii de la Saab privesc cu încredere spre viitor. Scandinavii îşi pot relua planurile de dezvoltare şi se pot gândi la noi modele. Primul produs pe care îl vom vedea va fi, bineînţeles, mult aşteptatul 9-3, înlocuitorul actualei generaţii, un model despre care s-a vorbit mult şi în care Saab şi-a pus toate speranţele.

Formele viitorului sedan au fost trădate de o publicaţie suedeză, care a reuşit să intre în posesia unei prezentări întocmite de Saab pentru Banca Europeană de Investiţii. Schiţa surprinde modelul din profil, un profil care împrumută linia acoperişului de la fratele mai mare 9-5, dar vine cu o notă originală în partea posterioară.

Aşteptat să debuteze pe piaţă în intervalul 2013-2014, Saab 9-3 va fi modelul care va încerca să readucă pe linia de plutire compania, alături de variantele sale, un break şi un cabrio. 9-3 nu va fi singur în încercarea sa, nordicii urmând să alinieze în ofensivă şi modele ca 9-4X, 9-5 SportWagon şi probabil mezinul 9-1, concurent pentru BMW Seria 1 şi Audi A3.

via | autocar

Comentarii (10)

  • Opinie
    Pare sa fie ok, chinezi si suedezi spor la munca! Ar trebui sa vanda pana atunci 9-5 - ul care a fost premiat in Asia. Sa-l vanda mai ales in Asia.
    8 1
  • Aha! I like that! Cu siguranta, prolificul Castriota va face o treaba excelenta...
    La prima vedere, ai zice ca din viitorul 9-3 se va "evapora" orice idee de design care aminteste de Opel / GM. In orice caz, ca sa dispara orice referire la defuncta perioada de sub pulpana gigantului american, as propune ca aceasta pre-anuntata cu tam-tam creatie SAAB sa poarte un nume care sa dovedeasca intr-adevar revenirea la originalitate: noul 900 ! Ca doar prima generatie de 9-3 din ce model a derivat?...Totul depinde insa de bunavointa...financiara a recentilor stapani chinezi si mai ales de disponibilitatea lor constanta de a sponsoriza de acum incolo orice initiativa de bun augur a meseriasilor din Trollhattan - doar aceasta sa fie menirea galbejitilor, nicidecum sa-i strafulgere vreun impuls neastamparat de a-si vara nasurile neexperimentate prin mecanica si tehnologia lui SAAB si de a sugera "solutii" tipic chinezesti, d'accordo?
    7 1
  • Un fan Saab
    Interesant...dar chinezii si suedezii ar trebuii sa fie constienti ca europeanul
    nu prea cumpara SAAB. Ar trebuii sa se axeze pe gusturile asiaticilor in ceea ce priveste design-ul si echiparea standard daca vor sa le fie bine.....altfel slabe sanse sa isi revina doar cu vanzari in EUROPA sau America...

    PS: SI totusi SAAB traieste :)
    4 1
  • :)
    Pentru a primi acel nume legendar, acest model trebuie sa indeplineasca toate criteriile care au stat la baza construirii vechiului 900. Anume: sa fie rapida, robusta, design simplu, curat, sa poti merge cu ea atat la sala de sport, cat si la opera fara sa te faci de rusine si, unul dintre cele mai importante criterii a fost practibilitatea, adica sa poti sa-ti cumperi mobila de la Ikea fara sa ai nevoie de un microbuz :)

    Daca urmasul lui 9-3 indeplineste aceste criterii, nu prea vor fi obiectii asupra numelui. Chiar si Steven Wade a scris candva un amplu articol pe insidesaab.com in care cerea revenirea la numele de 900. Din cate am auzit (si sper sa fie informatii false), acest model va avea 2 + 2 locuri, ceea ce, dupa parerea mea, este un argument contra vechiului nume.

    Probabil ca pe tematica numelui sunt si/sau vor fi discutii aprinse, precum acelea privind motorul de SAAB, anume, tot ce nu este cu motor de 2 l turbo, este SAAB adevarat sau nu. Dar ACESTEA sa fie problemele de la Trollhättan si nu cele pe care le au de atata amar de vreme...

    In orice caz, schita mi se pare foarte interesanta si fierb de nerabdare sa vad masina la dealer!
    2 0
  • la fata cam seamana cu actualul lancia ypsilon
    0 4
  • @900
    Motoare potrivite lui SAAB pot fi considerate si cele de 2.3 turbo si 2.8 V6 turbo. Multi specialisti il incadreaza pe acesta din urma la o categorie de calitate exceptionala, in primul rand pentru ca, daca tot este sa ne pretam la comparatii intre marci, cum vrea @Calingura, furnizeaza 280 CP si realizeaza o "plaja" de 5,5-5,7 sec, in timp ce alde Mercedes E63 AMG, Audi RS6, BMW M5 si Cadillac CTS-V, desi se bucura fiecare de cilindree poate si de doua ori mai mare decat a lui 9-3 Aero si Turbo X si putere bruta asisderea (pana in 580 CP la Audi), "prind" suta in 4,0-4,7 sec, in functie de dotarile fiecaruia (culmea, Cadillac-ul ruleaza cel mai repede dintre cele patru modele enumerate), adica depasesc cu putin SAAB-ul "mult mai slab" (in medie, cu o prapadita de secunda), prin urmare LOGICA, daca suedezii si-ar pune mintea la contributie si ar mai beneficia si de fondurile necesare, oare ce bolid inspaimantator ar putea scoate?...Insa nu este specific mentalitatii scandinave sa se dedea la incordare "ciumega" de muschi pe sosea (exceptandu-l, desigur, pe un "nebun" batran ca Per Eklund, care nu de mult facea ravagii cu al sau 9-3 de 850 CP prin raliurile "neoficiale", daca nu s-o fi potolit...), de aceea noi, iubitorii loiali de SAAB, mizam in continuare pe moderatie si ne multumim cu "sarmanele" noastre motoare "proaste", de regula "copiate" sau chiar "luate pur si simplu" de la alti producatori, ca sa-i magulesc gratuit pe detractorii si defaimatorii obisnuiti :D
    0 0
  • @SaabCuantic
    SAAB a lucrat de la inceput cu motoare cumparate. Bineinteles ca nu s-au multumit sa le cumpere si sa le monteze pe masinile lor asa cum le-au cumparat!

    Primul motor folosit de SAAB a fost cel in 3 cilindri, 2 timpi de la DKW. Cu toate ca nu aveau o sectie de proiectare de motoare (nu dispuneau de astfel de fonduri), totusi au construit o sectie de testare si dezvoltarea motoarelor. Consecinta a fost aceea, ca au dus motoarele in 2 timpi la cote neatinse de alti producatori. Ar fi mult de povestit, aici nu e locul...

    La fel s-a intamplat si cu urmatorul motor, cel in 4 timpi ce l-au cumparat de la Ford. L-au perfectionat atat de mult, incat in 1966 clientii de Ford isi doreau masinile dotate cu motoarele de la SAAB. Din pacate pentru ei, acestea nu se potriveau decat pe SAAB 96 V4...

    Urmatorul mare pas (si ultimul al lui SAAB, inainte de a fi cumparati de GM) a fost renuntarea definitiva la vechiul SAAB 96 V4 si trecerea la un model cu totul nou, pe nume 99, cu motor turbo, acel motor de 2 litri la Triumph, acel motor care isi face cu brio datoria si in legendarele 900 suedeze.

    Motoarele la care te referi sunt din era GM, gandite PENTRU piata americana, iar la perioada GM chiar nu vreau sa ma mai gandesc. E adevarat, au preluat SAAB de la Scania si au incercat la inceput sa faca ceva din el. La SAAB era candva o vorba: "turbo in loc de V8". Cu alte cuvinte, sa ramanem cu picioarele pe pamant, costuri scazute, dar sa nu sacrificam performanta. De aici si pana a fi declarat motorul de 2 l turbo ca fiind singurul motor SAAB adevarat, n-a fost decat un pas. Din pacate, GM a dovedit ca n-a inteles nimic din firma pe care au cumparat-o.

    La Porsche, singurul model considerat Porsche adevarat, este 911. Celelalte modele au datoria de a aduce fonduri suficiente firmei, pentru ca aceasta sa se ocupe in liniste si fara compromisuri de 911. Similar e si la SAAB. Acolo a fost 900, cu derivatele 900 cabrio si entry level sedan (numit la inceput 90), iar mai tarziu 9000, modelul lor de lux, ce a fost construit pe aceleasi principii cu 900, enumerate in postul anterior.

    In era GM n-a mai fost o politica clara a modelelor, multi s-au intrebat ce rost are sa-si cumpere un 9-5, care este o idee mai mare decat 9-3, dar mult mai scump. Abia acum s-a corectat acea greseala, prin ultima generatie de 9-5, care intr-adevar se diferentiaza categoric prin dimensiuni de 9-3, motiv pentru care este cu adevarat necesara o motorizare mai mare decat cea de 2 l, altfel nu mai avem de-a face cu o masina sprintena, deci nu e SAAB :)

    Acum se intra intr-o noua etapa de motorizare, motorul achizitionat de la BMW care va fi instalat in urmasul lui 9-3 are o cilindree de doar 1,6 cmc. Ramane de vazut cum va fi prelucrat de suedezi pentru ca, de vor respecta traditia, acel motor va avea performante sporite fata de modelul pe care l-au cumparat, performante care vor trebui adaptate la confort si fiabilitate, altfel nu va fi... SAAB :)

    E frumos ca pomenesti de batranul Eklund, pe care sanatatea il mai ajuta sa participe la competitii si sper sa-l mai ajute mult si bine! E nevoie de astfel de oameni. Din fericire mai traieste o legenda SAAB, acel batranel simpatic pe nume Eric Carlsson, acel pilot nebun care se lupta cu o masina cu motor in doi timpi cu mult mai puternicele Porsche si care a dus la perfectiune acea manevra de a intra in curba cu acceleratia si frana calcate in acelasi timp, manevra dictata de motorul in doi timpi, pe care, daca nu il tineai turat, nu reuseai sa faci nimic. Batranul Carlsson participa si acum la diverse evenimente SAAB si sprijina cat poate aceasta firma prin prezenta, simpatia si povestile savuroase pe care le impartaseste tuturor.

    In speranta existentei unui viitor SAAB si cu credinta ca din urmasul lui 9-3 se va naste o legenda ce va duce mai departe aceasta firma "nebuna", salutari si numai bine!
    0 0
  • @SaabCuantic
    Partea 1:

    SAAB a lucrat de la inceput cu motoare cumparate. Bineinteles ca nu s-au multumit sa le cumpere si sa le monteze pe masinile lor asa cum le-au cumparat!

    Primul motor folosit de SAAB a fost cel in 3 cilindri, 2 timpi de la DKW. Cu toate ca nu aveau o sectie de proiectare de motoare (nu dispuneau de astfel de fonduri), totusi au construit o sectie de testare si dezvoltarea motoarelor. Consecinta a fost aceea, ca au dus motoarele in 2 timpi la cote neatinse de alti producatori. Ar fi mult de povestit, aici nu e locul...

    La fel s-a intamplat si cu urmatorul motor, cel in 4 timpi ce l-au cumparat de la Ford. L-au perfectionat atat de mult, incat in 1966 clientii de Ford isi doreau masinile dotate cu motoarele de la SAAB. Din pacate pentru ei, acestea nu se potriveau decat pe SAAB 96 V4...

    Urmatorul mare pas (si ultimul al lui SAAB, inainte de a fi cumparati de GM) a fost renuntarea definitiva la vechiul SAAB 96 V4 si trecerea la un model cu totul nou, pe nume 99, cu motor turbo, acel motor de 2 litri la Triumph, acel motor care isi face cu brio datoria si in legendarele 900 suedeze.
    0 0
  • @SaabCuantic
    Partea 2:

    Motoarele la care te referi sunt din era GM, gandite PENTRU piata americana, iar la perioada GM chiar nu vreau sa ma mai gandesc. E adevarat, au preluat SAAB de la Scania si au incercat la inceput sa faca ceva din el. La SAAB era candva o vorba: "turbo in loc de V8". Cu alte cuvinte, sa ramanem cu picioarele pe pamant, costuri scazute, dar sa nu sacrificam performanta. De aici si pana a fi declarat motorul de 2 l turbo ca fiind singurul motor SAAB adevarat, n-a fost decat un pas. Din pacate, GM a dovedit ca n-a inteles nimic din firma pe care au cumparat-o.

    La Porsche, singurul model considerat Porsche adevarat, este 911. Celelalte modele au datoria de a aduce fonduri suficiente firmei, pentru ca aceasta sa se ocupe in liniste si fara compromisuri de 911. Similar e si la SAAB. Acolo a fost 900, cu derivatele 900 cabrio si entry level sedan (numit la inceput 90), iar mai tarziu 9000, modelul lor de lux, ce a fost construit pe aceleasi principii cu 900, enumerate in postul anterior.

    In era GM n-a mai fost o politica clara a modelelor, multi s-au intrebat ce rost are sa-si cumpere un 9-5, care este o idee mai mare decat 9-3, dar mult mai scump. Abia acum s-a corectat acea greseala, prin ultima generatie de 9-5, care intr-adevar se diferentiaza categoric prin dimensiuni de 9-3, motiv pentru care este cu adevarat necesara o motorizare mai mare decat cea de 2 l, altfel nu mai avem de-a face cu o masina sprintena, deci nu e SAAB :)
    0 0
  • @SaabCuantic
    Partea 3:

    Acum se intra intr-o noua etapa de motorizare, motorul achizitionat de la BMW care va fi instalat in urmasul lui 9-3 are o cilindree de doar 1,6 cmc. Ramane de vazut cum va fi prelucrat de suedezi pentru ca, de vor respecta traditia, acel motor va avea performante sporite fata de modelul pe care l-au cumparat, performante care vor trebui adaptate la confort si fiabilitate, altfel nu va fi... SAAB :)

    E frumos ca pomenesti de batranul Eklund, pe care sanatatea il mai ajuta sa participe la competitii si sper sa-l mai ajute mult si bine! E nevoie de astfel de oameni. Din fericire mai traieste o legenda SAAB, acel batranel simpatic pe nume Eric Carlsson, acel pilot nebun care se lupta cu o masina cu motor in doi timpi cu mult mai puternicele Porsche si care a dus la perfectiune acea manevra de a intra in curba cu acceleratia si frana calcate in acelasi timp, manevra dictata de motorul in doi timpi, pe care, daca nu il tineai turat, nu reuseai sa faci nimic. Batranul Carlsson participa si acum la diverse evenimente SAAB si sprijina cat poate aceasta firma prin prezenta, simpatia si povestile savuroase pe care le impartaseste tuturor.

    In speranta existentei unui viitor SAAB si cu credinta ca din urmasul lui 9-3 se va naste o legenda ce va duce mai departe aceasta firma "nebuna", salutari si numai bine!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru