PSA Peugeot-Citroen disponibilizează 6000 de oameni în Europa. Sindicatele reacţionează dur
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Umbrele negre ale anului 2008, ultimul în care marii constructori auto au fost nevoiţi să renunţe la oameni din cauza crizei, tind să revină peste industria auto. În ciuda unor prognoze optimiste ale unor producători mari, cum este Porsche, alţii suferă şi speră să facă faţă unei crize deja anunţate prin noi serii de disponibilizări.
Primii care au anunţat oficial că vor tăia în carne vie sunt francezii de la PSA Peugeot-Citroen, care au decis să renunţe la 6000 de posturi pe continent. Măsura face parte dintr-o strategie prin care PSA îşi propune să economisească 800 de milioane de euro pe an. Conform celor de la Reuters, 6800 de posturi interne şi ale furnizorilor vor dispărea. Totul se va întâmpla în 2012.
"1000 de posturi vor fi tăiate prin plecări voluntare, până la 2500 de poziţii non-producţie vor fi eliminate şi alte 2500 de joburi vor dispărea prin încheierea contractelor de tip outsourcing", au anunţat astăzi oficialii PSA.
Vânzările de autoturisme ale Grupului PSA au scăzut cu 1.6% în al trilea sfert al anului, dar vânzările totale (inclusiv utilitare) au reuşit să crească cu 3.5 procente. Compania PSA este cel mai mare constructor francez şi al doilea din Europa după Volkswagen, Numărul total de angajaţi ai PSA în Europa este de 167.000, 100.000 dintre aceştia activând în Franţa.
Reacţiile nu au întârziat să apară, liderul principalului sindicat al muncitorilor PSA reacţionând dur după anunţul companiei.
"Logic ar fi ca, dacă rezultatele sunt bune, compania să angajeze oameni, să încerce să se dezvolte. Măsurile anunţate azi sunt scandaloase. Cantitatea de muncă depusă este oricum excesivă şi acum, nu avem cum să acceptăm o reducere a personalului", a declarat Bruno Lemerle, şeful sindicatului CGT.via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit spuselor unui oficial DS, modelul electric N°8 ar putea primi în viitor versiuni cu motoare termice. Etalonul mărcii franceze a fost conceput inițial ca fiind un model exclusiv electric. (16.06)
-
Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului. (16.06)
-
Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție. (13.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (5)