Saab declară forfeit pentru Salonul de la Frankfurt

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 16.08.2011
Confruntaţi cu probleme majore de lichidităţi şi cu producţia oprită încă din martie, oficialii Saab au hotărât să nu se prezinte la Salonul de la Frankfurt. "Preferăm să folosim banii la altceva", spun aceştia.

Esential

6 luni au trecut de când producţia Saab de la Trollhattan a fost oprită.

Problemele financiare în care este îngropată marca Saab lovesc din greu în imaginea pe care suedezii o au în lumea auto. După ce potenţialii clienţi au fost alungaţi de oprirea de o jumătate de an a producţiei la fabrica din Trollhattan, oficialii Saab se văd nevoiţi acum să renunţe complet la standul propriu de la Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai mare eveniment auto al finalului de an.

Conform unui purtător de cuvânt Saab, citat de Automotive News, suedezii preferă să se concentreze pe găsirea unui mod în care să strângă banii necesari pentru plata furnizorilor principali, lucru care ar duce la reînceperea producţiei la uzina din sud-vestul ţării.

"Chiar dacă ar fi de preferat ca Saab să se afle la Salonul de la Frankfurt pentru a-şi sublinia prezenţa globală, considerăm că acest lucru nu ar constitui o utilizare corectă a resurselor la această oră", notează oficialii Saab pe blogul oficial al constructorului suedez.

Vă reamintim că Saab a închis porţile fabricii din Trollhattan în cursul lunii martie, din cauza faptului că producătorul suedez a rămas fără bani cu care să-şi plătească muncitorii şi furnizorii. 

via | Automotive News (înreg.)

Comentarii (52)

  • Bibicul
    SAAB FOREVER :)

    PS Ma intreb ce mai face batranul SaabCuantic si Ztele.Oare sunt in vacanta? :)
    4 9
  • :)
    Eu sunt prezent.
    Am discutat altundeva stirea asta. Comunitatea aproba, cu parere de rau. Momentan alte sunt prioritatile pentru Saab.
    Si Nissan a anuntat ca nu merge la Frankfurt.
    8 3
  • zarnesteanu
    Mare pacat !
    Prefer oricand, la orice ora, sa vad un c... japonez in situatia asta, nu un producator european sau american. Saab n-a meritat asa ceva. Si nici Volvo sa ajunga pe mana cintezoilor.
    5 3
  • bibicule ztele baga niste rime ganxta pe la mese prin suedia sa stranga bani sa scoata din rahat saab-ul! rimele lui povestesc de anii gloriosi cand facea el samsarie si se vedea regele ardelului ( defapt regele dealului)
    3 3
  • Ups
    Bibi, stai linistit, de data asta nu ma mai iau de tine :) ,dar nu-l pot ocoli pe M.M. Motivul ar fi sa zicem doua mici...rautati, as vrea sa cred ca neintentionate: 1) Au trecut 4 luni si 3 saptamani de la oprirea productiei, nu 6 luni - sper sa fie doar o greseala elementara de masurare a timpului, desi mass-media are intotdeauna tendinta senzationalista de a supradimensiona situatiile dramatice reale si de a "potenta" astfel efectul perceptiei populare; 2) "Potentialii clienti au fost alungati de oprirea productiei"...?! Ma indoiesc ca o asemenea exprimare, care denota un stil net subiectiv, ar fi conceputa de agentiile de presa...De regula, ca publicist auto sau de orice natura, trebuie sa eviti exteriorizarea unor simpatii sau antipatii personale fata de o marca sau alta. Poti insa in mod democratic s-o faci sub "acoperirea" unui id oarecare, ca "simplu cetatean", vorba lu' nea Ceasca :D Pana la urma, nu aceste lucruri minore te pot discredita, Mircea, ci o "scapare" ortografica de genul "forfeit"...Hai, nu-i bai, noi intre noi nu tinem cont, dar n-avem cum sa stim ce profesor de lingvistica ar intra intamplator pe aici si iti dai seama cu ce impresie s-ar alege, mai ales daca s-ar interesa si de compozitiile frazeologice ale lui @BMW si ale afinilor lui, ba ar mai povesti si altora, deci nu cred ca ne-ar placea sa auzim prin vreun mediu social - "Ai cont pe Automarket? Esti din cuibul ala de nescoliti?" (ca sa nu folosesc un termen mai dur) . Nu fac din tantar armasar, dar trebuie sa fim mai atenti la tot ceea ce scriem, fiindca orice site de stiri sau forum este volens-nolens un spatiu public si...
    9 2
  • forfeit, dar pentru o cauza nobila
    Mai bine sa-si foloseasca atent resursele si sa reuseasca sa duca numele SAAB mai departe. De cate ori vad un astfel de model pe strazile patriei, nu ma pot opri sa nu-l admir. Sunt masini deosebite, pentru pasionati, care cauta sa nu cada in banalitatea vremurilor noastre si nici sa fie in ''tendinte'', in ceea ce ofera multi, pentru ca asta se cere...
    Avand in vedere aceste aspecte, m-as bucura sa vad ca reusesc sa ramana o marca deosebita. Daca nu vin la Frankfurt si asta va ajuta la revenirea firmei, atunci sa nu vina. Un vechi proverb spune: ''Renunta azi, ca sa poti lupta maine.'' Daca le este de folos aceasta strategie, neprezentarea la salon poate sa contribuie la revenirea lor. In viata competitionala, unii sportivi prefera sa nu se prezinte la o competitie, pentru ca sa prinda o forma mai buna pentru competitia urmatoare. Si in fond, cine cumpara un SAAB, nu are neaparat nevoie sa mearga la un salon auto. Cand traditia conteaza, un salon auto devine un eveniment trecator, fata de ceea ce inseamna trecutul continuat cu succes in prezent. Sper ca pentru SAAB, trecutul si traditia sa determine un viitor frumos.
    4 1
  • @Octav72
    Imi place cum gandesti, sper sa te mai pronunti despre SAAB si cu alte ocazii...
    5 0
  • o marca atat de deosebita incat nu e in stare sa isi faca propriile platforme/motoare! de carosieri si tuneri nu duce lipsa lumea!
    1 7
  • nemaipomenit...
    Eu ma dau batut...Iarasi s-o iau de la capat, iarasi sa-i explic cu lux de amanunte fiecarui casunat din senin anti-SAAB care este realitatea de fapt? De fapt, nici n-am ce sa-i explic, fiindca toata lumea cat de cat culta stie ca, dupa 1990, SAAB a beneficiat de doua categorii majore de motorizari - H si Ecotec - ambele CONCEPUTE 100% de inginerii SAAB, doar V6 turbo aferent capacitatii de 2.8 L fiind de provenienta GM, dar si acesta realizat in primul rand pentru SAAB si apoi l-a preluat si Opel pentru Insignia. Platforma...cred ca extrem de putini au idee exacta despre cum se defineste tehnic o platforma auto. Pe de alta parte, lui SAAB n-are cine sa-i dea lectii despre cum sa-si plamadeasca formele de caroserie si mai ales s-o familiarizeze cu notiunea de aerodinamica, fiind un constructor care a invatat totul din experienta sa primordial aeronautica de peste 70 de ani...
    Asadar, m-am saturat pana in gat sa ma tot contrez cu x sau y despre autonomia REALA si functionala a acestei marci, cea mai hulita de pe Glob, de aceea ii rog din toata inima pe ceilalti iubitori statornici de SAAB: mai duceti si voi lupta asta epuizanta de lamurire a celor de rea-credinta, marginiti (atat dpdv rational, cat si cultural), indaratnici si trufasi, deoarece eu nu mai pot psihic, ma termina de nervi sa le stau intruna impotriva! Bafta...
    4 1
  • @SaabCuantic
    N-are rost sa-ti pierzi timpul si nervii cu ei, sunt prea multi, tocmai de aceea scriu rar. Cel mai adesea prefer sa fac o plimbare cu masina (si iata unul din motivele pentru care se spune ca SAAB consuma... e logic, cine merge pana la destinatie pe drumul cel mai scurt conducand asa ceva?) ;)

    Cel mai frumos moment este atunci cand ma intalnesc in trafic cu un alt SAAB, iar pilotul acestuia ma saluta zambitor, doar pentru simplul fapt ca sunt la volanul unui automobil "made by Trolls in Trollhättan". Astfel ziua devine brusc frumoasa! :) Prin urmare, bucura-te de SAAB si nu te mai razboi pentru ca oricum nu are sens... oamenii nu inteleg numai ce pot, ci si ce vor... :)
    3 0
  • casunat din senin? man nu e nimeni casunat si nu am nimic cu aceasta marca insa nu au un motor produs in da hous, toate motorizarile pe benzina sunt ecotecuri din familia GM ( nici macar unul nu este produs de saab) iar cele disel sunt JTD-uri fiat!
    cat despre afirmatiile tale cum ca sunt concepute de inginerii saab chiar wikipedia iti da peste nas:
    :The Ecotec name was adopted in 2000 for the new generation of Family II engines. The name was already used for the Opel GM Family II engine, Family 1 and Family 0 ranges. GM intends this new Ecotec to become its global 4-cylinder, and it has already fully replaced their OHV I4 line.

    The Ecotec Family II is a DOHC 4-valve design with an aluminum block and head (L850 for 86 mm bore applications, and L880 for 88 mm bore), designed for displacements from 1.8 to 2.4 L. It was developed by an international team of engineers and technicians from Opel's International Technical Development Center in Rüsselsheim, Germany, GM Powertrain in Pontiac, Michigan, and Saab in Trollhättan, Sweden. Much of the development work on this project was carried out by Lotus Engineering, Hethel, United Kingdom. The engine uses aluminum pistons and cast iron cylinder liners. Vibration is reduced with twin balance shafts.

    The current Ecotec line is manufactured in Tonawanda, New York and Kaiserslautern, Germany. Until the discontinuation of Saturn, it was also produced at a plant in Spring Hill, Tennessee."

    deci echipe de ingineri internationali NU SAAB!
    2.8 t este acelasi 2.8 de pe cadillac la care i-au adaugat un turbo

    cea mai hulita de pe glob?? pe ce lume traiesti?vezi lupte si te epuizezi aiurea! calmeaza-te, ia o limonada si lasa timpul sa treaca ! nimeni nu are nimic cu marca ta favorita ....gizas!
    2 4
  • anti-prostie
    @ztele
    De unde le scoti ba frate?!! Nissan va fi prezent la salonul de la Frankfurt 2011. Cand citesti o stire pe alte site-uri, uita-te si la data...
    3 1
  • SAAB
    Ca si Alfa Romeo, sau Volvo, Saab este unul dintre producatorii care au adunat multa simpatie de-a lungul vremii, insa din pacate pentru ei simpatia nu s-a concretizat in unitati vandute. Si cred ca, la fel ca si in cazul Volvo, de vina a fost managementul defectuos al ultimilor ani. Referitor la stire, nu cred ca simpla neprezentare este dramatica, ci faptul ca si daca s-ar fi prezentat nu ar fi avut ce sa arate. Oricat de pasionat ai fi trebuie sa recunosti ca modelele Saab actuale nu mai prezinta interes si cred ca fiecare luna care trece fara ca suedezii sa aduca ceva nou, le adanceste criza. Un concept sau model nou, plus o prezentare la Frankfurt, le-ai fi adus un alt fel de aparitie in revistele de profil, diferita de previziunile sumbre pe care le citim acum despre Saab!
    3 1
  • @men-torul: si pana la urma ce relevanta are cine face motoarele?
    Daca e sa continuam rationamentul tau, 3 sferturi din grupul vag n-ar trebui sa existe. Nici Porsche, pentru ca foloseste TDI-uri, nici Bugatti, nici Kia, nici Cadillac, nici Lincoln, Dacia, Mitsubishi, BMW etc.
    Defapt daca stam sa calculam, ar ramane doar Mercedes si Subaru, ca-n rest toata lumea colaboreaza cu toata lumea.

    @anti-prostie: usor ba frate. Din graba, scuze.

    @C-G-C: Alfa Romeo incepe sa-si revina, vanzarile sunt incurajatoare in directia buna. Volvo la fel. Mai ramane bijuteria noastra, Saab.
    3 1
  • @ztele
    Vezi ca si Mercedes colaboreaza cu Renault pt motoarele de cilindree mica:))
    2 1
  • toate marcile cu pretentii au cel putin O motorizare facuta in curtea lor, insa saab-ul nu are UN motor gandit/facut cap coada de ei, insa vor sa vanda, vor sa fie exclusivisti ...doar cu caroseria sau cu o turbina in +!
    ce vanzari are lancia, dar seat? got the point?sunt tinute in spate de grup, insa cand grupul se supara...ajungi precum saab-ul!
    nu poti sa ai pretentii de exclusivitate si sa oferi doar un produs cosmetizat! nu ai cum sa iti bazezi vanzarile doar pe 2-3 fanatici (precum cuanticul as putea spune)

    hai mai canta pe la mese, plimba-ti saab-ul jtd in stil ganxta pe dealul tau si lasa-ne!

    (nota: excludem marcile pt mase precum dacia sau skoda)

    the same old men!
    2 4
  • @men-torul
    Ah, tu erai? Ai descoperit cum sa-ti faci cont?

    In cautarea ta disperata de argumente, ai mai gasit unul: motoarele.
    Daca tot stii sa folosesti wikipedia, citeste putin DE CE nu face Saab momentan motoare, care a fost politica GM in ceea ce priveste Saab, arunca un ochi si pe la B235. Chineza pentru tine.

    Sa trecem mai departe la un alt cuvant nou invatat de tine: exclusivitate.
    Explica-mi ce anume e cosmetizat la Saab, si ce legatura are exclusivitatea cu motoarele? Pagani ofera exclusivitate cu motor AMG si nu se supara nimeni.

    Corect, Lancia si Seat sunt sustinute de grupuri puternice, ceea ce face Saab si mai fermecator, pentru ca incearca singur. Nu ai tu cum sa intelegi idei de genul asta.
    De unde stii care e strategia de vanzari a Saab?

    Frustrarea e la cote maxime:))
    Spune-mi: ce masina conduci?
    4 1
  • scrie in profil ce masina conduc :)
    ce vad cosmetizat? o platforma de vectra cu un motor de fiat !(tre sa ma repet?), vanzarile SAAB momentan tin sa imi dea dreptate ! produsele lor nu sunt cautate! motive sunt destule mai ales cand nu le cauti scuze!
    vezi ca incepe perioada de reduceri la haine noi si second hand in austria si poate te reapuci de "combinatii" sa le arati la baieti cat de "rokefella" esti tu ;)
    frustrat e ala care se da mare smecher prin versuri de 2 lei si se vede mare rappa!
    hai ca imi expira ora la internetcafe, mai vb in weekend
    0 3
  • Oamenii normali discuta situatii. Oameni mici discuta alti oameni. Cam asta inseamna frustrare. Get the point?

    Nu ai niciun fel de legatura cu subiectul discutiei, nici cu platformele, vanzarile, clientii sau imaginea Saab. Notiuni ca "platforma comuna", "motor dezvoltat in cadrul grupului" sunt enigme pentru tine.

    Preia cineva apelul asta? Ma emotioneaza pasiunea cu care-si infige dintii in c*rul meu specialul asta.
    0 0
  • @
    Un articol SAAB, nu este intreg pana nu apare si ScorpyonVAG in el :)).
    Deci SAAB, este mult prea incapatanat. Ar trebui sa colaboreze cu francezii (Renault sau Peugeot), si sa devina un concurent adevarat pentru Mercedes, Bmw, Audi, Lexus. Sa fie asa : Renault = VW , Dacia=Skoda/Seat, SAAB=AUDI. Cred ca intelegeti ideea.
    Francezii sunt singuri care nu prea au masini premium, iar Citroen, incepe sa lanseze astfel de modele.
    3 1
  • @Scorpyon
    Apreciez mult schimbarea ta de atitudine:)

    Nu e vorba de incapatanare, viitorul Saab 9-2 (daca va fi) va imparti platforma cu Mini si va prelua motoare de cilindree mica de la BMW. Momentan colaboreaza cu Fiat si cu GM in privinta motoarelor. Unul din viitorii parteneri ai Saab este Youngman (proprietarul Lotus), deci cu siguranta vor fi colaborari si cu ei pe viitor.
    Problema cronica la Saab acum este lipsa de capital pe termen scurt.
    Pang Da si Youngman au depus cererile necesare catre guvernul chinez, si va mai dura circa 3 saptamani - o luna pana vor fi aprobate. Asa cere legea chineza in privinta investitiilor in companii straine.


    Citroen are 2 masini premium in catalog: C5 si C6, restul producatorilor francezi de masa intradevar nu au nimic de oferit momentan pe acest segment.
    1 0
  • @
    @ztele: eu ma refeream la DS5 si C6 :).

    ON: Ma intreb daca nu pot apela la fonduri europene, deoarece si suedezii fac parte din Europa.

    ps: oricum VAG ramane ,,idolul" meu !
    0 0
  • Au deja un imprumut de la Banca Europeana de Investitii.

    ps: n-are importanta, nu te opreste cu nimic sa apreciezi si alte marci.
    0 0
  • @men-(eigen)tor (autogol, in germana)
    Stai sa vezi ca nu-i ca tine..Ori nu te-ai documentat suficient despre Ecotec engine, ori esti perfid si ai omis dinadins esentialul! IA UITE CE SCRIE AICI: "The ECOTEC was developed by SAAB engineers in 1987 with the help of GM & Opel, to replace the SAAB 9000 L4 engine, as per the video press release in 1989 of the 50/50 agreement of SAAB & GM"...Deci apare termenul-cheie "cu ajutorul GM", care nu-i totuna cu mura in gura primita de SAAB, cum crezi tu tendentios...Mai departe gasim urmatoarele: "LK9 (Saab Designation B207) is a turbocharged 2.0 L version of series ECOTEC...power is 210 HP at 5300 rpm and 300 Nm of torque at 2500 rpm...aplications: SAAB 9-3 (2003-present), Opel Vectra (2003-2008) and Cadillac BLS (2006-present)"...Sursa din care provin toate aceste informatii PRECISE se numeste "www.enotes.com/topic/GM_Family_II_engine", desi mai sunt o sumedenie de site-uri asemenea, ceea ce releva ca eu am ales unul la intamplare, drept pilda pentru biciuirea orgoliului tau cainos :D Problema este ca acest truism despre Ecotec noi il stim de mult, dar vii tu si selectezi de pe wiki doar ce-ti convine si ce ti se pare ca-ti poate sustine nerozia...Semeni cu sectantii care "aleg" din Biblia pe care cica o iubesc la nebunie doar pasajele care par sa le intareasca ratacirile, dar, daca ii iei la bani marunti, fara sa fii musai "profesor de teologie" ca ei, si ai idee pertinenta unde sa le deschizi in fata chiar propriile lor Biblii, sigur le demontezi pe loc ereziile, care se prabusesc ca niste castele de nisip si atunci ofticosii de dansii incep sa se balbaie sau cauta sa te goneasca.
    Urat gest sa vrei sa denigrezi SAAB-ul, dar nu te amagi, caci noi vom sta intotdeauna pe metereze si vom spulbera numaidecat calomniile oricarui fante de cartier cu "basini in cap" care isi adora intr-un mod prea fetisist Merz-ul, Audi-ul sau BMW-ul (dar bine ca ne face pe noi fanatici!), iluzionandu-se grav ca oamenii care prefera alte marci si care impartasesc alte viziuni despre arta de a venera automobilul "trebuie" redusi la tacere uzand de orice stradanie hilara... :P
    PS: faza cu Diesel-ul la SAAB se poate imputa, intr-adevar, lui GM, care a incalcat traditia definitorie a SAAB-ului de a miza doar pe benzina in favoarea unei "adaptari moderne la necesitatea globala de reducere a consumului", desi cunoastem faptul ca si oficialilor SAAB le convine sa ofere motorizari Diesel de origine Fiat, numai ca eu pur si simplu n-o inghit, cu tot avantajul ei economic! Aaa, la SUV-uri (bine ar fi sa se introduca si pe 9-4X pentru simplul motiv ca ai avea mai mult cuplu motor la dispozitie) si pe tot ce inseamna Scania, da, nici o problema, o accept, chiar o consider imperioasa, dar la autoturismele SAAB n-o vreau, niciodata! - atentie, este doar convingerea mea, deci fiecare este liber sa creada ce vrea si ce-i place!
    2 1
  • Cuantic
    O rugaminte am la tine, te rog frumos nu mai aminti de alte marci in comentariile tale. Nu suntem pasionati de Saab "spre deosebire de ....". Nu e frumos fata de impatimitii marcilor pe care le mentionezi.
    Fanboys sunt la orice marca, astia trebuie ignorati pur si simplu.

    O mica remarca vis-a-vis de diesel: cu tot rahatul in care se afla si cu toate motoarele imprumutate de la altii, Saab tot are CEL MAI NEPOLUANT DIESEL de 2 litri. Boom! :))
    2 1
  • Nu stiu altii cum sunt, dar eu cred ca mare parte dintre comentariile care apar intr-un articol legat de Saab sunt de departe cele mai savuroase:)
    Ma gandesc cu emotie ce-o sa fie pe automarket cand va aparea u n nou model de Saab :), ceea ce sper sa se intample
    3 0
  • @
    @Cuantic: Chiar daca sunt fan VAG, poti sa zici ce vrei despre el, ca are TDI-uri care papa ulei, si multe altele ,ca pe mine nu ma afecteaza cu nimica, tot fan VAG raman.
    ps: ai dreptate cu pasajele din biblie, si ma intreb ce religie ai :))
    2 0
  • nu imi vine sa cred ce poti sa debitezi!

    "biciuirea orgoliului tau cainos",
    "vom sta intotdeauna pe metereze ",
    "are isi adora intr-un mod prea fetisist Merz-ul, Audi-ul sau BMW-ul (dar bine ca ne face pe noi fanatici!)" ,
    "trebuie" redusi la tacere uzand de orice stradanie hilara."
    "arta de a venera automobilul "

    tu esti pe bune?existi?
    permite-ma sa ma retrag cu cunostintele mele de pe wiki(din care nu am omis esentialul, insa doar atat este scris) si iarta-ma "breivik" ca nu am cautat indeajuns de mult!

    eu nu am omis "esentialul " cum ai facut tu
    "Much of the development work on this project was carried out by Lotus Engineering, Hethel, United Kingdom. ", eu pur si simplu am servit o informatie gasita pe un site care tind sa cred ca este demn de citat ca sursa de incredere(totusi vb de wiki) la fel cum este si enotes-ul tau(de care nu am auzit niciodata)!-- a nu se intelege ca nu cred acea informatie!

    acum ca stiu adevarul am sa il impartasesc pe forumuri , samd astfel incat saab-ul sa reuseasca sa vanda mai mult de 2 unitati pe an in romania...pe care pana acum nu le putea vinde datorita unor nerozi ca mine care "murdaresc" internetul cu informatii false despre aceasta marca ...bine ca stau unii ca tine pe metereze! astfel viitorul marci este TOTAL asigurat! BAFTA!
    0 3
  • @ztele
    De ce crezi ca sunt dusmanos fata de amatorii "triadei germane" ?! Eu insumi circul cu BMW si, in plus, am amici care detin sau doar admira astfel de masini. In schimb, eu nu-i suport pe exaltatii autohtoni care au sifonat moralmente imaginea de piata a "triadei" in zona balcanica, de ajung sa cred ca, in fond, nu sunt dedicati marcilor in sine, ci fetisismului si narcisismului de care sufera ingloband mintal siglele si performantele lor reale! Fa diferenta cuvenita de interpretare, te rog! Cert este ca n-as pomeni deloc de specimenii cu pricina, dar cand devin abuzivi, necuviinciosi si bolnavi de ura fata de SAAB doar pentru "vina" de a nu fi compatibil cu duhul manelist urat duhnitor de pe plaiurile mioritice, ce ar trebui sa fac, sa-i las sa faca shushu in capul nostru?!
    1 1
  • @
    Cuantic: Ai dreptate in ,,amatorii "triadei germane" , insa eu nu sunt amator. Eu apreciez fiecare masina, dupa calitatile sale, si orice masina, cat de buna sau de rea ar fi, prima data, incerc sa caut avantajele, si dezavantajele ei, comparand-o cu mai multe masini.
    Serios acuma , cred ca esti un nepot de-al lui Einstein. Ma intreb ce fel de prieteni ai pe langa tine, daca vb in realitate, tot asa mult pe cat scrii, daca cunosti fizica cuantica, si multe altele ? Respect!
    1 1
  • @Cuantic
    Nu este de natura noastra, ca pasionati Saab, sa ne bazam argumentele sau convingerile pe parerile altora.
    Nesimtiti exista si vor exista cat timp va exista aerul, nu are rost sa-ti ocupi mintea cu fiecare.

    @dan_grc: cand o sa apara un model nou, revoltele din Londra o sa para bataie cu perne! Sa vezi atunci refulari si urlete:))
    2 0
  • Un buton de edit este absolut necesar.
    @Scorpyon: vei deveni un adevarat fan al unei marci sau alteia in momentul in care vei inceta sa o compari.
    Cand iti vei cumpara sau vei aprecia o masina pur si simplu pentru ca este Audi, sau este Mercedes sau Daihatsu sau mai stiu eu ce, nu pentru ca este mai buna sau mai proasta decat alta din categoria ei, atunci vei intelege de ce subiectele cu Saab au atatea comentarii.
    2 0
  • OF
    Eu nu vreau sa compar nimic cu nimic, ci vreau doar sa ma feresc de capiatii "triadei", ca gonea unul cu Merz-ul in cartier acum 5 minute, cand m-am dus dupa paine, de era sa ma proiecteze pe capota lui :D
    2 0
  • Un buton de edit este absolut necesar , si propun sa organizam un fel de ,,chestionar".
    @ztele: Cand eu compar 2 sau mai multe masini, niciodata nu ajung la un numitor comun.
    Sunt atatea comentarii, deoarece sunt (fanii SAAB -ztele, cuantic, si inca cativa), vs (fanii VAG,BMW,MERCEDS,etc). Si exista un feedback din partea fiecarui utilizator Automarket.
    Vreau daca poti, sa ma convingi, prin detalii, cum adica, sa nu o compar ? Pai orice masina ar fi (imi place, deoarece arata mai bine ca si concurenta, merge mai tare, sta mai bine pe drum, etc), deci exista un termen de comparatie. Toate au 4 roti , 1 volan, frane, si multe altele, deci pot fi comparate, prin prisma prelucrarii volanului respectiv (cum este comparativ cu adversarii), a franelor (masina X are frane Bermbo, iar masina Y are frane Ferodo), deci exista termen de comparatie. Fiecare masina exceleaza la un anumit lucru.
    3 0
  • @
    @Cuantic: si eu observ idioti cu AUDI, VW, BMW, care ma fac sa ma simt prost, cand vad ca , sunt in posesia acelei masini. Dar ei cu creierul ala al lor, cat de prosti ar fi, au auzit despre trio-ul german, despre popularitatea masiniilor. Mai demult, cei bogati aveau modele precum Mercedes E-class (din 80, nou), bmw, vw, etc, si era ceva de vis. Nimeni nu aducea SAAB, sau multe altele, si de aici cred, ca este flacara nemteasca in creierul oricarui roman. Si ai pata respectiva pe creier, pana ce incepi sa studiezi, despre mai multe marci, si sa acumulezi cat mai multe cunostiinte. In cazul meu, din gama VAG, as exclude Seat, deoarece mi se pare un brand inutil. VAG- are marci, pentru fiecare clasa sociala. Totusi, sunt modele care imi plac foarte foarte mult ,cum ar fi Q7 V12TDI, R8 5.2FSI, RS, GTI, R.
    2 1
  • @ScorpyonVAG
    De acord cu tine mai putin alaturarea lui Vw alaturi de Mercedes, Bmw,etc..pe care le aveau bogatii in anii "80:)
    0 0
  • cum se invarte roata istoriei...
    @ScorpyonVAG, stii ca mi-ai devenit brusc simpatic? :)) Vezi ce faci de acum inainte ca sa nu ma razgandesc :P Crede-ma, nu simt absolut nici o repulsie fata de "triada" si cu atat mai putin fata de bine-crescutii ei suporteri, ba chiar i-am elogiat capodoperele din anii '80-'90, arhiva Automarket stand marturie ferma in acest sens. Stim foarte bine ca Youtube este plin de secvente de genul "SAAB vs (membrii Triadei)", dar, sincer, eu nu ma supar atunci cand castiga cursa de viteza o "germana" (in majoritatea cazurilor...), numai ca autorii numeroaselor intreceri de acest gen folosesc de obicei modele cu cilindree mult superioara lui SAAB si care emana putere pe masura, deci ce sanse concrete ai avea sa participi la o "liniuta" cu un 9-3, chiar tunat de Hirsch, Maptun etc., daca oponentul iti contrapropune un BMW M5 V10 de 5L si 500 CP? Normal ca emulatia este disproportionata din start si M5-ul invinge fluierand, iar comment-urile exulta de ole-uri pentru BMW si arunca "mila" in directia SAAB-ului perdant. Sau constati tamp cum se "masoara" un 9-5 din prima generatie cu un A5 nou-nout si - vezi, Doamne - uite ca SAAB-ul antic se descurca "onorabil", tinand aproape de trena lui Audi de catifea cu toate sfortarile soferului, in timp ce conducatorul lui A5 doar "mangaie" pedala cea sclipitor de noua si confortabila a acceleratiei si tot el "e mai tare". Precum este lesne de observat, aversiunea fata de SAAB este globalizata...Iar ztele, cu tot respectul pe care i-l port, ne sugereaza sa nu ne mai pretam la comparatii inutile...Corect, un fan SAAB autentic trebuie sa dezavueze intotdeauna aceasta tendinta nedemna, dar ce te faci cand anumiti sadici din tabara "triadei" se dau orgasmic in vant sa sublinieze dotarile si posibilitatile de "cacao" ale marcii suedeze "pe baza" demonstratiilor "clare" de pe pista ale "atuurilor" unui Goliat umflat cu pompa fata de un David limitat prin definitie; vrea cineva sa-i socotim sfinti de pus in rama?!
    Ztele are oroare sa mai pomenesc vreodata de alte marci, nu conteaza ca admirativ sau critic, important este sa n-o fac. Bine, ma conformez, daca este spre linistea lui sufleteasca, de ce nu? Macar am voie sa ma pronunt despre religie? - ca m-a intrebat Scorpyon mai sus. Dragul meu Scorpyon, o sa-ti reproduc fraza urmatoare o singura data in viata - Neputand ajunge la adevarata credinta, ne multumim sa ramanem cu religia, insa, din nefericire, alegem forma ei cea mai inselatoare: "credinta" religiei.
    1 0
  • Acum toate bune si frumoase( ma rog..mai putin bune), da productia la Saab cand se va relua? Am inteles ca mai dureaza vreo luna pana primesc banii de la acea firma chinezeasca,care nu stiu cat timp le va ajunge, si ca noul 9-3 va fi pe la anul va fi lansat, dar eu intreb: cu ce bani?Cateva zeci de milioane vor ajuta la repornirea productiei, dar pt cateva modele noi trebuiesc mult mai multi si deocamdata nu sunt informatii ca ei ar veni de undeva, adica banii aia multi de care are nevoie.Pe termen lung nu stiu, dar pe termen scurt sunt destul de pesimist sincer
    @SaabCuantic
    Sper sa nu "te loveasca" pesimismul meu:)
    0 0
  • @
    @dan_grc: Saab spera sa reinceapa productia, pentru cele 11.000masini, pe data de (29 august-4 septembrie 2011, n.r.)”, a declarat Gunnar Brunius, vice preşedintele departamentului de producţie al Saab.
    0 0
  • @Scorpyon
    Mi-am adus aminte de un aspect: te juri ca vei ramane fan VAG cu indarjire, pe viata. Bravo tie, nimic de condamnat, dar eu imi permit sa intuiesc cauza exacta a partizanatului tau peren cu conglomeratul auto nr. 1 al lumii: te fascineaza pana la paroxism cerculetele de la Audi si insasi aceasta denumire, iti inspira un sentiment aparte, ezoteric, magic, vibrant, de autenticitate sociala, de forta motrica reverberanta, iti insufla crampee de putere mentala, etimologia latina a brandului este cuceritoare pentru orice suflet sensibil, iar cand vizualizezi la orizont intregul ansamblu sigla sus-denumire dedesupt, simti ca viata...merita traita si ca esti norocos ca te-ai trezit contemporan cu acest modus vivendi unic, trans-temporal, cu rezonanta sonora foarte mladioasa, asculta-l numai: " A-U-D-I "...Nu-i asa? Hai, zi-mi ca bat campii, ca fabulez, ca am luat-o razna si alte variatiuni pe tema. Eu stiu insa ca este purul adevar. Daca, prin absurd, Audi se va desparti vreodata de VAG, mai mult ca sigur fanii "patimasi" ai concernului se vor auto-demasca, in sensul ca vor dovedi tuturor ca ii interesa de fapt si exclusiv Audi, nu VAG la gramada sau alte portofolii din corporatie, si, in virtutea inertiei, ar ramane loiali lui Audi, indiferent care ar fi soarta ulterioara a acestuia, si nu vor mai pomeni de VAG...Daca, tot prin absurd, marca s-ar alipi de GM, iubitorii lui Audi ar deveni subit fratii lui GM! De pura curiozitate intreb: pe cine ar mai atrage un VAG fara Audi? Sunt constient de tot ce afirm aici, deoarece, cu cativa ani in urma, fiind profund dezolat de evolutia incerta a lui SAAB, m-a cuprins brusc, la un moment dat, febra specifica indragostirii de Audi, chiar daca a durat foarte putin si m-am "intors" apoi la prima iubire...Pe pielea mea proprie am simtit ca ma prinde in mreje irezistibile. Imi atasasem sigle de Audi pe toate cheile, pana m-am enervat pe mine insumi si m-am decis irevocabil sa termin cu patima aceea devoranta...
    Deci, in definitiv, eu ma hazardez sa sustin ca Audi poate sa scoata si trasuri clasice sau trotinete cu clopotei, caci, atata timp cat acelea vor purta la vedere, limpede ca lumina zilei, cele patru inele "de vis", idolatria masiva, de ecouri cosmogonice, este asigurata dinspre fani! Nu acelasi efect halucinant in masa exercita siglele lui Mercedes si BMW, sic! :D
    1 1
  • @
    Da. Mie din cadrul VAG, cel mai mult imi place AUDI, si apoi VW. Bugatti nu prea imi place, deoarece produce masini, pe care nu cred ca visez sa le cumpar, si chiar daca voi avea norocul in viata, sa am bani de asemenea modele ,tot nu as da atatia bani pe o masina, Porche produce masini cu design retro, si sunt pline cu tehnologie pana in pedale, si nu im place asa mult, Seat deloc nu imi place (oricum mai bine Seat decat Fiat, aceasta 100%, cu exceptia lui Grande Punto, de care m-am cam ,,indragostit" -metaforic vorbind), Bentley nu vreau, deoarece are legatura cu englezii, si eu nu vreau un struto-camila, asa ca in locul Bentley prefer Audi, iar Skoda sa zicem, ca ofera un raport bun calitate/pret, dar nu sunt asa incantat. (doar in cazul in care nu imi permit un AUDI sau VW, as apela la Skoda).
    ps: Audi reprezinta ,,cea mai tare din parcare" pentru mine. Sa nu zici, ca nu iti place Audi V8, AUDI 200 2.2 QUATTRO, AUDI QUATTRO, RS2 , 80/90 (cu tabla ca de tanc), si multe altele :)).
    Sa nu uitam ca are si ceva trasaturi Latine, iar cand aud QUATTRO, parca simt ceva, comparativ cu 4MATIC, X-DRIVE (care mi se par ceva banal, care nu este iesit din comun).
    ps2: sa nu ma considerati sarit de pe fix.
    @cuantic: am 17 ani, pana ajung la varsta ta, se schimba muuulte. Sunt pasionat de masini, si sunt multi care imi tot explica mie de distributie pe ,,pinion" , iar eu le explic, si nu vor sa creada ca exista distributie pe curea sau pe lant, nu stiu nimic, nimic de masini, si se cred atot-cunoscatori. Sa ma laud si eu, la 3 ani, stiam orice model, iar tata, avea un prieten care era prin conducerea DACIA PITESTI, si se mira ala cand ma auzea ca vb despre masini =)). Cam pe la 5-6ani, visul meu era OPEL FRONTERA, si nu doream alta masina, insa cu timpul am inceput sa imi cumpar reviste auto....ca o mica paranteza ( inca mai am reviste ams, si multe altele din 98-99, puse una peste alta)... si am inceput sa le studiez, apoi sa ma informez, si a inceput sa imi placa Audi, VW (nu stiam ce ii ala VAG, sau daca exista) :)).
    Numai bine, si astept cu nerabdare un test cu noile modele SAAB care vor urma, sau cu 9-5, 9-3, 9-7X, si multe altele, si apoi atunci sa vedeti voi peste 100comentarii. :)
    1 1
  • ;)
    Scorpyon, am citit cu luare aminte si cu rabdare tot textul tau anterior...Si ce daca ai cam jumatate din varsta mea, asta nu-i motiv de jena. Asadar, nu m-am inselat in previziunea mea despre pasiunea ta "hot" pentru Audi, te-am "adulmecat" de mai multa vreme, n-aveam cum sa blufez. Sa presupunem ca eu sunt mort dupa Audi 200 turbo quattro, desigur, ca model in afara de SAAB-uri, dar numai daca luam in considerare perioada de dinainte de 2000. In plus, o consider cea mai reusita masina din istoria Audi (aspect extrem de sportiv, motor bestial, interior de bun gust). Altfel, am avut pe mana un A8 pentru cateva saptamani, ca sofer al unei bogatase tinere.
    Te felicit pentru alegerea ta, dar eu raman un nostalgic din fire si prin excelenta, de aceea reactionez circumspect in privinta oricarei masini din prezent, cu exceptia lui SAAB 9-3 TurboX, pentru care as ucide, doar-doar oi pune gheara pe comoara asta de sedan. Glumesc, normal (partea cu omorul) :) Fiindca tot veni vorba de prezent, nu m-as mai urca decat intr-un Koenigsegg, daca m-as referi la alta marca de incercat decat SAAB si daca se poate fara eleron, ca sa ma solicite la extrem. Ma declar in continuare partizanul infocat al unei aliante solide SAAB-Koenigsegg, vestea din noiembrie 2009 privitoare la esecul realizarii acestui deziderat firesc mahnindu-ma intr-atat incat si acum ma resimt...
    Doar doua vorbe despre Q7: nu-mi place interiorul sub raportul spatiului disponibil pentru pasageri, nefiind deloc generos din acest p.d.v. ! Pacat, iti creeaza senzatia de antiteza flagranta cu dimensiunile exterioare. In rest, apreciez motorul de 3.0 TDI, care "fuge", nu gluma.
    Atat pentru astazi, scuze, am fost cam prea activ :D
    1 0
  • Altul care vrea buton de "edit"!!!
    Scriu postul asta doar pt ca @SaabCuantic, prin modul in care scrie, imi este tare drag. Imi trec multe prin minte, deci sa nu va asteptati sa fiu foarte on-topic :). Pasiunea lui @SaabCuantic mi se pare foarte..."pura" si nu pot decat sa-i urez ca Saab sa devina ceea ce el isi doreste. Imi aduce aminte de mine, acum mai bine de un deceniu, atunci cand eram la fel de pasionat de Audi si cand producatorul din Ingolstadt era departe de ceea ce este in prezent. Imi aduc aminte de emotiile cu care asteptam fiecare model nou si in care imi puneam toata speranta ca va bate adversarii de la BMW si Mercedes in testele din reviste, mai ales in cele din AMS. Spre deosebire de multi de de pe aici pasiunea pt Audi nu mi-a venit urmariind "liniute" ilegale, admirand masina vecinului sau mai rau, tata sa detina un Audi etc. La mine totul a inceput dupa ce acum multi ani am urmarit un documentar despre Audi, documentar care m-a impresionat enorm si care din secunda doi m-a facut sa apreciez aceasta marca, care poate ca inainte nu ma atragea intr-un fel anume. Istoria acestei marci este fabuloasa si ma bucur enorm ca acum au reusit sa redevina ceea ce au fost inainte de al doilea Razboi Mondial. Din pacate influenta VW a devenit in ultimul timp destul de ..."nepotrivita".

    @Scorpyon, se vor schimba multe in perceptia ta dupa ce iti vei lua carnetul si vei face cateva mii de km, de preferat cu mai multe tipuri de masini. Acum esti influentat de multi factori... mai mult sau mai putin teoretici. Fara nici o suparare, mie nu imi esti chiar simpatic, mai ales cand la 17 ani, in profil, spui ca acum CONDUCI multe masini... . Din pct-ul meu de vedere asta nu te recomanda ca un mare caracter si imi creioneaza doar portretul robot al viitorului cocalar, baiatu' lui tata.

    P.S.: As fi scris mai mult, dar nu ma pot concentra, deoarece astept cu emotie meciul Barca - Real, unde sper ca translatorului de Mourinho si cocalarului de Cristiano sa le iasa din cap "fumurile" de mari vedete.
    2 0
  • @SaabCuantic
    Imi place sa gasesc aici gandurile unor oameni pasionati, gandurile celor care, dupa cum scriu, au aceasta bucurie interioara: simt sa fie astfel. Citesc cu placere parerile tale si ale celor care au puterea sa fie, fara sa ''premediteze'' cu nimic pentru a obtine aceasta stare...

    Am vizionat recent premiile acordate pentru 2010 de catre REUTERS FOCUS. Oamenii lupta pentru continuitate, asa cum arata si fotografia realizata in Olanda, pe 17 ianuarie 2010, cand a avut loc protestul proprietarilor de SAAB. Imaginea aceea cuprinde o multitudine de sentimente, puse in fiecare model in parte. O fotografie care cred ca spune cat o mie de cuvinte.
    2 0
  • Inca vreo 50000 de fani ca SaabCuantic si Ztele si SAAB iese din faliment.
    In alta ordine de idei, mi se pare o decizie inteleapta sa nu participe la Frankfurt si ca isi chibzuiesc banii aia putini cum stiu suedezii mai bine. E greu sa fi singur printre cei mari, dupa ce zeci de ani ai fost un nume cu rezonanta in industria auto iar acum toti te privesc urat si iti transmit condoleante.
    SAAB are planuri mari, daca vin si banii in 5-6 ani eu zic ca se vor redresa. Lansarea unor modele in situatia actuala nu cred ca e posibila, nu vor fi suficienti bani pentru dezvoltarea lor si astfel se va ajunge la recall-uri sau la situatii in care concurenta va oferi masini mai capabile (sa nu uitam ca 9-5 a avut recall la nici un an de la lansare).
    5 0
  • @
    C-G-C: Repet pentru ultima data: Acest cont a fost a fratelui meu, iar acuma sunt eu in posesia lui, si nu vreau sa il sterg... il las ca amintire. Contul meu a fost banat... .
    ps: si eu am condus masini multe, dar nu mii de km :)) , pe drumuri unde nu exista politie, adica nu pe drumuri judetene, sau altele...
    Doar Q5-ul fratelui meu nu l-am condus, ca nu a vrut sa mi-l dea.
    2 1
  • @C-G-C
    Cu privire la meciul Barca-Real suntem pe aeeasi lungime de unda, a meritat sa ma culc tarziu:)
    0 0
  • gratitudine
    Ma simt dator sa le multumesc celor care subscriu ideilor mele, desi nu sunt perfect, vorba cliseului, dar, daca ma straduiesc putin, as putea fi, precum dl. Basescu, care ne-a asigurat ca domnia sa chiar este :D :))
    Eu nu incerc decat sa ma raliez cauzei SAAB, care, asa cum elocvent ati subliniat multi, este harazit doar celor pasionati. Insa visez la mai mult decat atat: as vrea ca, intr-o buna zi, sa putem constitui o comunitate romaneasca vasta, nedelimitata neaparat de perimetrul tarii, care sa fie dedicata trup si suflet acestei marci iubite, ceea ce exista deja si cumva, sub identitatea lui Club SAAB Romania, la care ezit de multa vreme sa ader din cauza stanjenelii ca nu detin un SAAB proprietate personala, cum au toti cei din grupul respectiv. Ma zbat sa strang suma necesara pentru un autoturism nou; desi mi s-a pus pata pe TurboX, pana la urma voi fi constrans de situatie sa aleg ceva mai ieftin, cred ca un 9-3 2.0 turbo XWD...sunt sigur ca ma voi inrobi bancilor pe viata, dar ce alta solutie mai convenabila sa gasesc in Romanica Abramburica, unde nu poti fi doar sclav prin vocatie, ci si sclav prin excelenta, numa' bun de prostit si de scalpat... :D Apropo, oare n-aveti si voi impresia ca bancile constituie astazi noul Turn Babel, mai ales la noi, unde se inalta tot mai sus spre cer, somptuoase, dupa ultimele racnete tehno-arhitectonice, si care colcaie de puturosi "specializati" in hartoage, ce fumeaza si se cafelesc toata ziua, papa salarii de supramuritori, trai nineaca pe dansii...Iar tu intri cu capul plecat, te umilesti in fata lor, contractul de semnat il gasesti plin ochi de obligatii pentru tine si nici un deranj pentru creditor, scris intentionat marunt si dens si lung ca un miriapod ,dar tocmai in acest element ingenios consta arta manipularii psihologice: baietii dastapti stiu ca omul de rand n-are rabdare din fire sa-si bata capul cu complexitatea textului si sa analizeze atent fiecare detaliu din stipulari, de aceea se duce glont la sfarsitul foilor ca sa dea cu iscalitul, sa se vada cu banii pe masa si "cu asta basta"...si "om" te-ai facut, pregateste-te sa-ti cambreze spinarea sacalii amar de ani dupa aceea...Am patit-o cu "leasing"-ul, n-as vrea sa se "friga" si altii, nici inamicii mei de-ar fi, parca un piculet mai avantajos este creditul bancar; oricum, de camatarie "legala" nu poti scapa nici in somn, de vrei o dara de confort, ca om cinstit, desigur:)))
    0 2
  • @SaabCuantic
    Nu e chiar asa, de vrei sa scapi de camatarie, mai bine te chinui cativa ani si strangi decat sa te imprumuti la banci, te bucuri mai repede de masina acum, sau ce vrei sa-ti cumperi,dar dupa aia iti iese pe nas .E adevarat ca trebuie sa faci sacrificii f mari in Romania, dar decat sa inapoiezi bancii dublu...
    1 0
  • @SaabCuantic
    Nu sunt un mare fan Saab,multe modele ale lor nu imi fac nicio placere sa le vad,dar dar sunt de aceeasi parere cu tine cand vine vorba de 9-3 ul dupa 2008>jos palaria.e auto la care visez.nu conteaza ca nu are manevrabilitatea unui BMW,interiorul unui Audi sau confortul unui Mertz,pt mine modelul asta are ceva special.intotdeauna mi-au placut lucrurile mai diferite,nu neaparat mai bune.in viitorul indepartat sper sa fiu si io un posesor de 9-3.deocamdata ma multumes cu ce am:un leu 406 si un MCV.numai bine
    2 0
  • @denon
    Te rog ceva: inregistreaza-te cu cont propriu pe Automarket si "tine aproape", caci, prin atitudinea pe care o afisezi, ar fi foarte probabil sa fii de folos poporului SAAB :)
    Inteleg unde bati cand mentionezi de anumite modele SAAB care chiar si pe atot-permisivul de mine ma intriga...Un exemplu concludent in acest sens: sa comparam bordul lui 9-5 prima generatie cu al lui 9-5 vandut intelectual la chinezi, cel ingemanat cu Opel Omega - pai, in cazul primului val de 9-5, aveai impresia ca ai de-a face cu un avion get-beget, remarcandu-se printr-o arhitectura superba, care propunea o sumedenie de butoane de fel si chip, aliniate la microni, un contrast inspirat de culori, astfel incat conturai cu ochii mintii un perete "taiat" extrem de fin, un panou aero adevarat, care te lasa cu gura cascata, fiind de departe cel mai reusit bord din istoria SAAB Automobile (culmea ironiei, proiectat in plina dominatie GM), pe cand 9-5 de pana in 2009, desi este mai puternic pe aceeasi cilindree, pare o saracie fara sanse de redresare (cred ca nici BAIC nu va izbuti sa scoata ceva prezentabil din el), dar nu m-am mirat niciodata, influenta GM facandu-se simtita profund pe exemplarul cu pricina. Din cate stiu, pana si conformistii de la "SAAB Performance Team" l-au respins...Asta-i cruda realitate, asa ca trebuie s-o acceptam ca atare. Ce, se amagea cineva ca eu admir chiar tot ce fabrica SAAB? In mod inerent, apar si "esece" :) , insa este capital sa limitezi numarul acestora. Paradoxal, noul 9-5 intruneste mai multe calitati decat 9-5 FG (facem abstractie de recall-ul din 2010...ca doar se intampla in mod obisnuit si la case mult mai mari si mai celebre...), cu toata platforma evidenta de Insignia; mi se pare cvasi-impecabila, o limuzina veritabila, foarte galanta, originala (exact asa! o fi fost Insignia masina anului 2009 in Europa, dar nu se poate afirma cu tarie ca este un Opel in esenta, ci mai degraba aduce a...SAAB), care surclaseaza deci Insignia atat la capitolul imagine exterioara (un plus de fler in dreptul "surorii" suedeze), cat si in materie de "chitibusuri" interioare...Unde mai pui ca ai astfel ocazia sa te plimbi cu cel mai sigur autoturism din lume...si nu eu zic asta, ci specialistii ;) Sa crape ranza in ofticosi: motoarele brute pentru noul 9-5 sunt livrate de GM Europe, nu de Opel (deci nu-i "tot aia", sic!), iar caroseria, sasiul si materialele componente de asamblat sunt asigurate exclusiv prin grija lui SAAB si a furnizorilor sai privati (iarasi, Opel n-are nici un aport). Ramane de incriminat ca element comun doar, intr-adevar, platforma, dar tare mi-e teama ca autorul sau autorii respectivei platforme au fost de fapt niste pasionati de SAAB :))) Si inca ceva, daca nu v-am plictisit, oricum nu-i o noutate: satrapii de la GM vroiau initial sa construiasca noul 9-5 in uzina Opel, dar nordicii, ofensati in orgoliu, s-au suparat atat de tare incat si-au permis sa ridice schitele, matritele si utilajele aferente de la Russelsheim, mutandu-le la Trollhattan...Bag mana in foc ca acest gest de sfidare pe fata putea s-o coste pe SAAB desfiintarea (sa nu vina nimeni sa ma "convinga" ca numai ratiunile economice au precumpanit in decizia de trista amintire a lui GM de a termina de tot cu subsidiara suedeza), noroc ca americanilor le-a convenit peschesul lui Muller de 74 de milioane de euro, preferand sa i-o vanda...
    0 0
  • :)
    Deci am avut dreptate, nici Nissan nu merge la Frankfurt.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru