STUDIU: Radarele fixe salvează vieţi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Englezii de la Cochrane Collaboration au realizat un studiu pentru a afla dacă radarele fixe instalate în Marea Britanie sunt cu adevărat utile pentru populaţie. Aceştia au comparat numărul accidentelor înregistrate în 28 de zone în care sunt montate camere de luat vederi asociate unui radar fix şi au descoperit că există diferente chiar şi de 49% în ceea ce priveşte numărul accidentelor de circulaţie. Scăderea numărului de accidente din unele zone a fost între 11 şi 44 procente în vecinătatea imediată a camerelor, respectiv de 58% într-un perimetru mai mare.
Realizatorii studiului au notat şi că viteza medie de deplasare a fost mai redusă în zona în care erau amplasate camerele respective, lucru care a ajutat la reducerea numărului de accidente din zonă. Adesea, depăşirea vitezei legale nu este principala problemă, ci neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, care măreşte riscul de accident. Faptul că şoferii sunt conştienţi de poziţia camerelor fixe cu radar i-a făcut pe aceştia să-şi reducă viteza de deplasare şi să fie mai atenţi la drum.
Motivul realizării acestui studiu stă în spatele costurilor ridicate de întreţinere a camerelor respective. Laburiştii au motivat faptul că întreţinerea respectivelor camere este reţinută din banii contribuabililor, iar acestea sunt arme importante în războiul împotriva automobiliştilor.
Pe de altă parte, oficialii Cochrane au specificat că recesiunea economică ar trebui să schimbe modul în care conduc cetăţenii deoarece costurile ridicate de întreţinere şi utilizare ale autovehiculelor i-ar face pe aceştia să renunţe la excese şi să fie mult mai atenţi.Via | Telegraph
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. (22.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Tot englezii zic :)
http://www.youtube.com/watch?v=bvtvfSJi2fg
http://www.youtube.com/watch?v=7wTJtGmiRXQ