STUDIU: Şoferii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei ai modelelor clasice în caz de accident
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la HLDI a relevat faptul că pasagerii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei care călătoresc cu un automobil convenţional. Americanii au testat 25 de modele hibride alături de versiunile lor cu propulsie convenţională şi au descoperit că pasagerii hibridelor sunt cu 27% mai protejaţi decât ocupanţii vehiculelor echivalente. Secretul hibrizilor stă în masa suplimentară adusă de acumulatori şi de motorul electric. Nivelul ridicat de siguranţă al hibrizilor le este favorabil şi în faţa asiguratorilor, care le oferă poliţe cu până la 25% mai ieftine, graţie nivelului de siguranţă sporit faţă de echivalentul lor cu propulsie convenţională. Toyota Prius şi Honda Insight nu au fost incluse în acest studiu deoarece nu au un echivalent oferit fără propulsie hibridă.
"Masa este un factor foarte important. În medie, hibrizii sunt cu 10% mai grei decât echivalentul lor cu propulsie convenţională. Masa suplimentară le oferă un avantaj în accidente, avantaj pe care echivalenţii lor fără sistem hibrid nu îl posedă.", a declarat Matt Moore, vicepreşedinte HLDI.
Totodată, factori precum şoferul, modul în care este condus un hibrid şi când este condus acesta contribuie la riscul de accident, cu toate că aceşti factori au fost eliminaţi, pe cât posibil, din studiul HLDI.Studiul americanilor vine ca o briză de aer proaspăt pentru cei care apelau la SUV-uri pentru siguranţă deşi doreau să deţină un vehicul economic. Cu ani în urmă, clienţii de automobile noi trebuiau să aleagă între siguranţa unui vehicul de dimensiuni mari şi economia de carburant a unui vehicul mic. Între timp, consumatorii au mai multe opţiuni şi pot opta şi pentru vehicule mici şi sigure, care consumă puţin. Aşadar, economiile de la pompă ale hibrizilor nu sunt traduse prin riscuri suplimentare în caz de accident.
Din păcate, hibrizii, la fel ca modelele de dimensiuni mari, sunt mai periculoase pentru pietoni. Cercetările HLDI au arătat că vehiculele hibride sunt cu 20% mai predispuse la accidente care implică pietoni, iar masa suplimentară a acestora nu ajută prea mult la manevrabilitate sau la reducerea distanţei de frânare. Pe lângă asta, multe accidente au loc din cauza faptului că hibrizii nu sunt auziţi de pietoni.
HLDI reprezintă acronimul pentru Highway Loss Data Institute şi este un organism afiliat IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), destinat descoperirii cauzelor accidentelor rutiere în SUA şi prevenirii deceselor pe şosele.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o rechemare în service care afectează peste un milion de mașini. Printre modelele afectate se numără Land Cruiser, Mirai, Prius, Subaru Solterra, dar și mai multe modele Lexus. (09.11)
-
Primele imagini cu noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact va ajunge acum și în Europa

-
UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035

-
Noua Toyota GR GT este aici: motor V8 hibrid de 650 CP

-
Imagini noi cu viitoarea Cupra Raval: preț de 26.000 euro

-
Noile Alfa Romeo Giulia și Stelvio Quadrifoglio Collezione: ediție specială produsă în 63 de exemplare













Incepi sa nu mai ai incredere in multe studii facute corect de cand apar rezultatele pentru atatea studii facute in scopul de marketing global si cultivarea maselor.
- Atunci cand asiguratorul trebuie sa emita online asigurarea RCA pt un autoturism electric, in campul aferent capacitatii cilindrice, va tasta cifra 0 sau 1. In acest fel, softul de emitere online ii va calcula un tarif corespunzator autoturismelor cu cele mai mici categorii de cilindree (< 1200 cmc sau sub 1000 cmc, depinde de societatea de asigurari). Pt cine are autoturism electric sau hibrid si vrea un RCA ieftin si emis fara probleme, ca broker, ii recomand Astra Asigurari.
- In cazul autoturismelor hibride, tariful se va calcula in functie de cilindreea motorului clasic; care capacitate cilindrica, nu prea are cum sa fie mare, de ex peste 2000cmc...
- Referitor la CASCO, tin sa mentionez ca nu toate societatile acorda reduceri sau cotatii preferentiale pt hibride sau electrice. Din contra, o parte din asiguratori considera ca un hibrid ar avea o rata a daunei mai mare (vezi chiar exemplul articolului de mai sus - accident cu pietonii). Cu toate astea, m-as bucura sa stiu ca macar 2% din autovehiculele care circula in Romania sunt electrice sau hibride! Dar pana atunci...mai e mult pana departe...