STUDIU: Şoferii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei ai modelelor clasice în caz de accident
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la HLDI a relevat faptul că pasagerii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei care călătoresc cu un automobil convenţional. Americanii au testat 25 de modele hibride alături de versiunile lor cu propulsie convenţională şi au descoperit că pasagerii hibridelor sunt cu 27% mai protejaţi decât ocupanţii vehiculelor echivalente. Secretul hibrizilor stă în masa suplimentară adusă de acumulatori şi de motorul electric. Nivelul ridicat de siguranţă al hibrizilor le este favorabil şi în faţa asiguratorilor, care le oferă poliţe cu până la 25% mai ieftine, graţie nivelului de siguranţă sporit faţă de echivalentul lor cu propulsie convenţională. Toyota Prius şi Honda Insight nu au fost incluse în acest studiu deoarece nu au un echivalent oferit fără propulsie hibridă.
"Masa este un factor foarte important. În medie, hibrizii sunt cu 10% mai grei decât echivalentul lor cu propulsie convenţională. Masa suplimentară le oferă un avantaj în accidente, avantaj pe care echivalenţii lor fără sistem hibrid nu îl posedă.", a declarat Matt Moore, vicepreşedinte HLDI.
Totodată, factori precum şoferul, modul în care este condus un hibrid şi când este condus acesta contribuie la riscul de accident, cu toate că aceşti factori au fost eliminaţi, pe cât posibil, din studiul HLDI.Studiul americanilor vine ca o briză de aer proaspăt pentru cei care apelau la SUV-uri pentru siguranţă deşi doreau să deţină un vehicul economic. Cu ani în urmă, clienţii de automobile noi trebuiau să aleagă între siguranţa unui vehicul de dimensiuni mari şi economia de carburant a unui vehicul mic. Între timp, consumatorii au mai multe opţiuni şi pot opta şi pentru vehicule mici şi sigure, care consumă puţin. Aşadar, economiile de la pompă ale hibrizilor nu sunt traduse prin riscuri suplimentare în caz de accident.
Din păcate, hibrizii, la fel ca modelele de dimensiuni mari, sunt mai periculoase pentru pietoni. Cercetările HLDI au arătat că vehiculele hibride sunt cu 20% mai predispuse la accidente care implică pietoni, iar masa suplimentară a acestora nu ajută prea mult la manevrabilitate sau la reducerea distanţei de frânare. Pe lângă asta, multe accidente au loc din cauza faptului că hibrizii nu sunt auziţi de pietoni.
HLDI reprezintă acronimul pentru Highway Loss Data Institute şi este un organism afiliat IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), destinat descoperirii cauzelor accidentelor rutiere în SUA şi prevenirii deceselor pe şosele.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Potrivit unui studiu nou realizat de Asociația Americană de Automobile, 68% dintre șoferii americani spun că le este frică de mașinile autonome. Același studiu mai arată că numai sub 10% dintre aceștia au încredere în mașinile care se conduc singure. (03.03)
-
Range Rover, a doua cea mai furată mașină în Marea Britanie. SUV-ul, refuzat de firmele de asigurăriSUV-ul de lux Range Rover este oficial a doua cea mai furată mașină din Marea Britanie. Din acest motiv, firmele de asigurări din această țară cer sume foarte mari pentru acest model, o problemă mare pentru cei care trăiesc în orașe mari ca Londra. (27.02)
-
Datele preliminare publicate de Comisia Europeană arată că România rămâne pe primul loc la rata mortalității în accidente rutiere din UE. Anul trecut, țara noastră a înregistrat 86 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori. (21.02)
-
Scandal de corupție la Mercedes-Benz: doi angajați ai unei uzine din Germania, acuzați că au luat mită de milioane de euro
-
Șeful Renault: Toate mărcile europene au încetat dezvoltarea motoarelor termice noi
-
OFICIAL: Viitorul Volkswagen Passat, disponibil doar în variantă break. Livrările încep în toamnă
-
BMW va schimba denumirile modelelor sale: 48 de nume noi, înregistrate
-
Noul Hyundai Sonata facelift: versiune N Line și instrumentar digital curbat
Incepi sa nu mai ai incredere in multe studii facute corect de cand apar rezultatele pentru atatea studii facute in scopul de marketing global si cultivarea maselor.
- Atunci cand asiguratorul trebuie sa emita online asigurarea RCA pt un autoturism electric, in campul aferent capacitatii cilindrice, va tasta cifra 0 sau 1. In acest fel, softul de emitere online ii va calcula un tarif corespunzator autoturismelor cu cele mai mici categorii de cilindree (< 1200 cmc sau sub 1000 cmc, depinde de societatea de asigurari). Pt cine are autoturism electric sau hibrid si vrea un RCA ieftin si emis fara probleme, ca broker, ii recomand Astra Asigurari.
- In cazul autoturismelor hibride, tariful se va calcula in functie de cilindreea motorului clasic; care capacitate cilindrica, nu prea are cum sa fie mare, de ex peste 2000cmc...
- Referitor la CASCO, tin sa mentionez ca nu toate societatile acorda reduceri sau cotatii preferentiale pt hibride sau electrice. Din contra, o parte din asiguratori considera ca un hibrid ar avea o rata a daunei mai mare (vezi chiar exemplul articolului de mai sus - accident cu pietonii). Cu toate astea, m-as bucura sa stiu ca macar 2% din autovehiculele care circula in Romania sunt electrice sau hibride! Dar pana atunci...mai e mult pana departe...