Toyota a inventat manechinul de crashtest cu intestine
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota a anunţat că au dezvoltat un nou manechin de teste, intitulat THUMS 4, care va avea şi intestine. Scopul acestor intestine simulate este de a evalua capacitatea sistemelor de siguranţă dintr-un vehicul de a proteja la maximum pasagerii acestuia. Până în acest moment, manechinele de crashtest erau echipate doar cu elemente care imitau oasele umane şi creierul, dar şocul pe care îl poate suferi un accident un organism poate fi prea mare pentru organele interne, ceea ce cauzează o hemoragie internă sau alte probleme similare.
La începuturile crashtestelor, inginerii foloseau cadavre umane sau cadavrele unor porci. Între timp, tehnologia a evoluat şi a permis dezvoltarea unor manechine corecte din punct de vedere anatomic ce ofereau aceeaşi rezistenţă cu corpul uman. Încă din anii 1970, manechinele de test au ajutat producătorii de automobile să construiască vehicule mai sigure, iar senzorii de şoc au putut evalua şi distanţa performantele diferitelor modele.
Odată cu introducerea oaselor şi a creierului, inginerii au putut face diferenţa dintre o ranire minoră, singuranţă fără reproş şi deces. Forţele mari ce au loc în timpul unui accident la viteza provoacă lovirea organelor interne de cutia toracică, dar şi între ele, lucru ce poate cauza râni destul de grave sau chiar deces în cazuri extreme.Potrivit celor de la Toyota, noul manechin THUMS 4 ( Total Human Model for Safety) va oferi de 14 ori mai multe informaţii despre un accident decât predecesorii săi. Totodată, modelul urmează să primească în curând şi o soţie, alături de un văr mai masiv. Ulterior, există posibilitatea creării unor manechini care simulează copii, iar generaţiile viitoare ar trebui să poată prezenta chiar şi vânătăi şi contuzii. Tehnicienii Toyota nu vor păstra noua tehnologie doar pentru ei, urmând să ofere manechinii THUMBS 4 contracost începând cu toamna acestui an.
Via | TheTruthAboutCars
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Potrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. (10.10)
-
Au apărut noi rezultate în urma ultimelor teste Euro NCAP. Opt mașini noi au fost supuse noii serii de teste, dintre care 5 mașini au luat scorul maxim de 5 stele. Printre mașinile testate au fost Audi Q6 e-tron, Ford Explorer Electric și Renault Symbioz. (11.09)
-
Mini a inițiat o campanie de rechemare pentru versiunea electrică a lui Mini Cooper. Campania a fost inițiată după ce a fost descoperită o problemă la baterie, care poate duce la un incendiu. Peste 140.000 de exemplare sunt afectate la nivel mondial. (04.09)
- Subaru prezintă un nou sistem hibrid: autonomie de 1000 km și eficiență mărită cu 20%
- Vicepreședinte Dacia: "Bigster este pentru clienții care nici nu s-au gândit la un model Dacia până acum"
- Acesta este noul Ferrari F80: cel mai puternic Ferrari din istorie are 1200 CP
- BMW: limbajul de design Neue Klasse va fi prezent și la viitoarele modele cu motoare termice
- MG lansează un nou SUV electric cu 525 km autonomie. Ajunge în Europa în 2025
La ce cost ar putea ajunge un asemenea manechin care inmagazineaza ani si ani de cercetare si atata tehnologie care ar putea face un om "simplu", ca mine, sa se simta venit din Epoca de piatra. Din cate am citit costul unui manechin uzual de crash test se situeaza in jurul valorii a 150 000 $ !! Nu, nu am gresit 0-urile..150 000$