Toyota: "Clientii Prius ne-au cerut un motor mai mare"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 06.07.2009
Motivul schimbarii motorului de 1.5 litri al vechii generatii Prius cu unul nou, de 1.8 litri, rezida in dorinta expresa a clientilor modelului hibrid. Acestia au vrut putere, nu consum mai redus!

Clientii modelelor hibride nu sunt atat de ecologisti pe cat par. Aceasta este opinia inginerului-sef responsabil de proiectul noii generatii Prius, Akihiko Otsuka, cel care sustine ca Toyota a montat un motor mai mare sub capota lui Prius in defavoarea unui consum mai redus deoarece "aceasta a fost dorinta clientilor".

Desi noua generatie Prius are un consum mediu de 3.9 litri/100 km, clientii dispun de o setare sport a cutiei si a motorului, aceasta sacrificand economia de combustibil in favoarea unor performante ceva mai ridicate. Per total, noua generatie Prius este cu 20% mai puternica decat cea anterioara si cu 40% mai puternica decat prima serie prius (1997), eficienta efectiva crescand cu doar 10%.

Noul Toyota Prius dispune de un motor pe benzina de 1.8 litri care dezvolta 98 de cai putere si 142 Nm cuplu maxim, in timp ce generatia anterioara avea la dispozitie un propulsor de doar 1.5 litri (75 CP, 110 Nm). Motorul electric de care dispune Prius produce, la randul sau, 60 kW (echivalentul a 80 de cai putere).

via | drive.au

Taguri: Prius, Toyota

Comentarii (5)

  • george
    INGINERUL SEF SUSHI
    Un motor doar cu 0.3 litri mai mare nu va fi neaparat si mai "setos". Daca mergi cu masina in ritm ceva mai alert (adica asa cum se merge in mod normal in trafic de zi cu zi), s-ar putea sa ai marea surpriza sa constati nu doar ca nu ti-a crescut consumul, dar poate chiar a scazut o idee...

    Si daca motorul de 1500 cmc de pe Prius e mic, cum o fi ala de 1300 cmc de pe Insight?
    1 1
  • moftul soferului american
    "I want a green car, but a V8 if it's possible"
    7 0
  • AndreiRN
    Consum
    Un exemplu concret cum un motor mai mare consuma mai putina benzina datorita functionari la turati mai mici. Si longevitatea va creste.
    1 1
  • Asta e ca un fel de scuza, "nu avansam tehnologia pentru ca clientii-s idioti, vor motoare mari pe hibride", cand de fapt un motor care functioneaza pe principiul ciclului Atkinson este mai eficient la o cilindree usor mai mare si un cuplu obtinut la turatii mici, astfel incat poti sa pacalesti mai eficient consumul fara sa intervii prea mult la sistemul electric. Asa au facut si cu Lexus 450h, n-au schimbat nimic, ci doar motorul, adaugandu-i elementele ciclului Atkinson.
    Mari pisicheri mai sunt japonezii astia. Ceea ce-mi confirma ca pe ei de fapt ii cam doare la bashca de adevarata evolutie si doar profita in nesimtire de un trend ecologist.
    0 0
  • Oare??
    Daca poate sa-mi dea si mie cineva un exemplu de motor mai mare care consuma mai putin decat unul mai mic, avand incorporate binenteles aceeasi tehnologie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru