Toyota Land Cruiser împlineşte 60 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anul acesta se împlinesc 60 de ani de la apariţia primei generaţii a lui Toyota Land Cruiser. Povestea SUV-ului japonez a început în luna ianuarie a anului 1951, cu apariţia prototipului BJ. Acesta a apărut din dorinţa japonezilor de a crea vehicule militare de teren.
Comparativ cu Jeep-ul americanilor, Land Cruiser dispunea de o putere mai mare graţie motorului de 3.4 litri cu şase cilindri capabil să producă 85 de cai şi care dezvolta un cuplu de 215 Nm. Acesta dispunea de acelaşi sistem de tracţiune integrală folosit de Jeep.
Numele Land Cruiser a apărut la trei ani după debutul oficial. În Anglia aveam un alt competitor-Land Rover. Trebuia să vin cu un nume pentru maşina noastră care să fie la fel de puternic. De aceea m-am decis să îi spun Land Cruiser, au fost cuvintele lui Hanji Umehara, director tehnic Toyota.
Tot în 1953 apare modelul BJ40, care va rămâne pe piaţă până în 1984, acesta fiind înlocuit de BJ70. Odată cu apariţia acestuia, suspensia cu lamele a fost înlocuită de cea cu arcuri elicoidale.
De atunci şi până astăzi, SUV-ul japonez a cunoscut un succes imens în întreaga lume mulţumită introducerii celor mai noi tehnologii necesare unui off-road-er.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din General
-
Citroen marchează 90 de ani de când a lansat modelul Traction Avant. Acesta este primul model cu tracțiune față al mărcii franceze și este o mașină semnificativă pentru istoria automobilului datorită saltului tehnologic pe care l-a realizat Citroen cu acest model. (29.04)
-
Lotus Evija X, un prototip al modelului electric, a stabilit un nou record pe legendarul Nurburgring. Astfel, modelul este cea mai rapidă mașină bazată pe un șasiu de serie. (26.04)
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- BYD Seagull va ajunge în Europa din 2025. Rival direct pentru Dacia Spring
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
- Volkswagen Transporter va fi construit în fabrica Ford din Turcia
M-am indragostit iremediabil de confortul si usurinta cu care se manevreaza aceasta masinuta. Desi initial am crezut ca va fi o masina dedicata iesirilor pe munte, cel mai bucuros de ea sunt in oras, unde in cele 5 sau 7 zile din saptamana ma apara de santurile de fibra optica, gaze si alte utilitati, imi pune in acelasi plan cu strada gurile de canal si ma teleporteaza peste sinele de tramvai...
Pare mare, chiar este, dar am descoperit ca la doua dimensiuni lungime si latime este mai mica decat Passatul...da !! Directia are servo-asistarea lui Punto pe modulul CITY, iar cutia automata ma lasa sa-mi dau in liniste telefoanele.
Hei, dar nici nu consuma mult...da pentru ca are doar 1950 Kg - oteluri speciale zic ei. Alte "SUV" au si 2700 Kg !!
La primele iesiri pe drumuri virajate eram cu inima cat un purice- se rastoarna...nici vorba este extrem de stabila, nu, nu este sportiva intradevar. Iar daca va face cu ochiul vre-una, nu ratati suspensia pneumatica cu amortizoarele reglabile pe 4 trepte de tarie - ai doua masini intr-una ! Pe prima treapta de confort este aidoma unui off roader de generatie veche, iar pe treapta de sport este ca un seria 3 (exceptie virajele).
Despre OFF Road nu va povestesc, stiti voi.
La multi ani LC !!! Te iubesc.