Toyota Prius facelift - îmbunătăţiri pentru cel mai popular hibrid

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 13.01.2012
Toyota a operat o serie de modificări pe actualul Prius. Hibridul a primit câteva retuşuri estetice, o dinamică mai bună şi noi sisteme multimedia.

Esential

3.9 litri/100 de km consumă Toyota Prius.
89 g/km sunt emisiile lui Toyota Prius.

Cel mai bine vândut model pe piaţa din Japonia în 2011, Toyota Prius începe 2012 cu un mic facelift, menit să împrospăteze cel mai popular hibrid din lume.

Designerii niponi au ales să revizuiască spoilerul frontal, care a primit acum o priză de aer mai generoasă, şi să introducă lumini LED diurne. Nici blocurile optice posterioare nu au scăpat nemodificate, iar oglinzile laterale au primit lumini de semnalizare. Odată cu faceliftul, Prius îşi lărgeşte şi gama de culori pentru caroserie cu două nuanţe: Red Met şi Dark Violet Met.

În interior, clienţii vor primi inserţii noi la nivelul consolei centrale, elemente cromate la nivelul aeratoarelor, iluminare Blu Hybrid şi materiale ceva mai bune pe echipările superioare. Nu vor lipsi nici noile sisteme multimedia Toyota Touch şi Toyota Touch&Go Plus, recent introduse pe Yaris.

Primul oferă suport pentru CD şi Mp3, conexiune Bluetooth, port USB, cameră pentru marşarier, acces la mai multe setări ale vehiculului şi controlul fluxului de energie.

Cel de-al doilea, Touch&Go Plus, are la bază Touch&Go dar vine cu recunoaştere vocală, funcţie de trimitere şi primire a mailurilor şi un dispozitiv vocal de lectură a SMS-urilor. Mai mult, sistemul de navigaţie, cu hărţi gratuite timp de 3 ani, oferă posibilitatea de a vizualiza puncte de interes în 3D.

Faceliftul aduce modificări şi la nivel dinamic pentru Prius, suspensiile fiind recalibrate, iar direcţia îmbunătăţită pentru un răspuns mai bun. Confortul a crescut şi el, habitaclul fiind ceva mai bine izolat fonic. La nivel mecanic, performanţele se înscriu în limitele deja cunoscute. Consumul mediu este de 3.9 litri/100 de kilometri iar emisiile de CO2 se opresc la 89 g/km.

Comercializarea va începe în primul sfert al acestui an la toţi dealerii Toyota din Europa.

Comentarii (5)

  • Istorie Prius
    1. Prius 1
    2. Prius 2
    A. Prius 3 (mi se pare facelift pentru ca are aceeasi silueta)
    B. Prius 3 Facelift prezentat la Frankfurt
    C. Prius 3 Facelift 2 prezentat in ianuarie

    Cat de penibil poti fi sa faci o toana de facelifturi la un model.
    Intre timp tin cu Auris HSD sau cu Insight.
    2 10
  • pentru ce sa schimbi masiv ceva ce se vinde?
    intre timp forma lui Prius este compromisul ideal intre aerodinamica si utilitate
    8 1
  • de ce o mie de schimbari la fata
    Prius este o lectie de marketing magistrala. Sigur ati observat in toate filmele americane apare discret un colt de prius sau chiar eroul principal are una desi el e milionar (Larry David si alti impresionisti).

    Asadar faci schimbari ca sa tii modelul in viata.

    Si pentru ca prinde la public mai vin si cu afirmartii ca cele de luna trecuta prin care anuntau ca nu vor sa vanda prea multe priusuri ca s-ar uza valoarea morala. Zi zau!
    8 0
  • nici chiar asa
    nu au zis ca nu vor sa vanda PREA MULTE priusuri....ci NU VOR SA MAREASCA FAMILIA priius...

    eo mica mare diferenta....dar in rest ai dreptate
    5 1
  • asa au zis?
    Poate nu am citit bine. Daca e asa imi retrag zi zaul :)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru