Vanzarile hibrizilor, afectate grav de criza in 2008

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 26.01.2009
Anul trecut vanzarile hibrizilor au scazut la nivel mondial cu 9.9%. Toyota inca se mentine lider la capitolul vanzari.

Desi multi anticipau un an extraordinar pentru modelele hibride, se pare ca actuala criza economica a lovit puternic si acest segment. Ultimele luni ale anului 2008 au adus o perioada neagra pentru majoritatea constructorilor mondiali a caror gama include vehicule hibride.

Chiar daca la inceputul anului trecut se asteptau cresteri mari ale volumelor de vanzari din cauza pretului petrolului, tot mai ridicat, 2008 a consemnat o scadere de 9.9% pe segmentul hibrizilor. Perioada de recesiune si pretul carburantilor mereu in scadere a dus la un public care prefera din nou masinile cu propulsie conventionala.

Rezultatele vanzarilor pe 2008 confirma inca o data suprematia japonezilor pe acest segment, Toyota reusind sa livreze 241.000 de unitati in anul care tocmai s-a incheiat. La nivel global, pe locul doi, la o diferenta mare de Toyota, s-a aflat Honda care a reusit sa vanda 31.000 de unitati in 2008.

Locul al treilea in cadrul acestei statistici l-a ocupat Ford, care a reusit sa livreze doar 20.000 de unitati.

De altfel, constructorul american s-a confruntat cu cea mai importanta scadere a vanzarilor pe acest segment, aproximativ 22%.

Au fost insa si constructori care au inregistrat cresteri semnificative. Astfel, Nissan a vandut cu 5% mai multe modele in 2008 in timp ce General Motors, multumita noilor hibride introduse pe piata in 2008, a reusit sa bifeze o crestere a vanzarilor cu 179%.

via | Autoblog

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru